Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 19:56

Wat leuk zeg! Ik vond hem zo leuk. Prachtige hond met een geweldig karakter! En een feestje om met hem te showen.. hij steelt echt de show.. hopelijk heeft die van jou dat ook.

Gister hadden we een workshop balans via de RRCN. Super leuk en kwam toen ook allemaal mensen tegen uit de showwereld. Het zijn bijna allemaal ook paardenmensen :-)

Lizeeetjr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:08

We hebben de tijden binnen! Kwa tijden ben ik zeker niet ontevreden!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:36

Lizeeetjr schreef:
We hebben de tijden binnen! Kwa tijden ben ik zeker niet ontevreden!

Oh dankje voor de tip. Hier start ras om half 11 vrijdag (ring 26b) en 11.50 op zaterdag. (Ring 11) Das wel prima :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 22:07

Hier nog twijfel of ik kan gaan naar Leeuwarden -O- . Parker heeft een blessure opgelopen, en heeft echt flink mank gelopen. Als hij goed loopt ga ik natuurlijk gewoon, maar met hoe hij de afgelopen week heeft gelopen heb ik er een hard hoofd in. DA kon niks vinden, dus we hebben meteen een osteo behandeling erop los gelaten en hij bleek goed vast te zitten. Het verbeterd momenteel wel, maar ik moet nog afwachten of hij goed zal zijn voor show. Wellicht dus onze eerste keer dat ik hem wel heb ingeschreven, maar gewoon écht niet kan/wil laten zien -O-

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 11:09

kiwiwitje schreef:
CM op een schaapje haalt vooral de losse haren weg meer doe ik er eigenlijk niet mee. Vorig jaar had ik een show waar t buiten zo nat was dat zelfs mn staffie er uit zag alsof ie uit t bos kwam. Dan ben ik wel blij met een beetje CM en een schaapje. Word ie toch even wat netter van.

Babyolie zou ik niet doen. Vind dat ook naar voor de KM. Die moet toch aan al die honden zitten. Dan is een schone, niet vette , hond wel fijn

ik doe dat ook geen 2 minuten voordat ik de ring in ga :Y) anders zou je zijn lippen niet eens vast kunnen pakken om zijn tanden te kunnen laten zien haha.

Maar wel geruime tijd van te voren en dan ziet zijn neusje en zwarte masker er extra mooi uit <3

wij hebben op zich ook wel fijne tijden, alleen zaterdag erg vroeg om kwart over 9.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 13:14

:z
Tigress schreef:
Hier nog twijfel of ik kan gaan naar Leeuwarden -O- . Parker heeft een blessure opgelopen, en heeft echt flink mank gelopen. Als hij goed loopt ga ik natuurlijk gewoon, maar met hoe hij de afgelopen week heeft gelopen heb ik er een hard hoofd in. DA kon niks vinden, dus we hebben meteen een osteo behandeling erop los gelaten en hij bleek goed vast te zitten. Het verbeterd momenteel wel, maar ik moet nog afwachten of hij goed zal zijn voor show. Wellicht dus onze eerste keer dat ik hem wel heb ingeschreven, maar gewoon écht niet kan/wil laten zien -O-

Oh nee… wat een pech!! Ik duim voor je mee dat hij goed zal zijn. Welke dag(en) heb jij je ingeschreven?

Rockey oei zaterdag is wel vroeg! Nahja dan ben je daarna wel klaar haha. Tenzij je het goed doet. Dan moet je later nog een keer toch? Ik ben zo’n leek hier in, sorry :+

Kiwiwitje wat gebruik je van CM? Ik heb m’n hond laatst gewassen en net als bij de paarden spray ik daarna super body shine over haar heen. Ze glimt echt fantastisch. Ik vind dat ze er erg mooi uit ziet momenteel. Dankje voor de tip! Babyolie laat ik lekker thuis. Schaapje van de paarden kan wel mee in de tas. En een handdoekje voor het kwijl

Ik zal deze week alvast wat spulletjes bij elkaar zoeken. Heb er wel zin in :D ‘s ochtends even hele organisatie met alle dieren thuis en m’n dochter naar schoonouders brengen. Wil er uur van te voren zijn. Hoe vroeg zijn jullie aanwezig? Ik wil er half 10 zijn, start ras is half 11
Wat is eigenlijk de reden dat je pas de honden die meedoen kan inzien op de dag zelf? Bij paarden keuringen krijg je gewoon een catalogus met alle paarden incl eigenaren en fokkers door de bus geschoven een week van te voren. Vind het zo geheimzinnig haha

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 13:45

Tigress schreef:

sorry hier helemaal overheen gelezen! wat vervelend :(:) even afwachten dus hoe de rest van de week gaat.

Butcher is vrijdag ook bij de osteopaat geweest, vind dat toch altijd weer een fijn gevoel.

Doen meer dat hier?

@Kabayo, als we BOB worden, moeten we smiddags nog een keer terug in de ere ring inderdaad, zo niet dan ben je lekker op tijd klaar.

de beste baby, puppy , jeugd en BOB mogen smiddags in de ere ring verschijnen.

over het tijdsstip voor er zijn, dat is net wat jezelf fijn vind. vrijdag wil ik er gewoon zijn als de deuren open gaan, fijn plaatsje zoeken en dan even rondje lopen en laten wennen, voor je het weet is het half 11 en mag je de ring al in. Zaterdag moet ik er dus op tijd zijn want al om kwart over 9 de ring in, en zondag wil ik er niet meteen met de drukte zijn als de deuren open gaan, dan staan mijn spullen toch al daar en hoef ik pas om half 12 de ring in, dus dan vind ik half 10/10 uur daar zijn tijd genoeg.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:21

Ik zag niks staan over de erering voor minor puppies. Of heb ik er overheen gelezen?
Had de vraag al op fb gesteld maar helaas geen antwoord…

Keuringen voor mijn ras beginnen om 10:55.
Twijfel nog even of ik er echt om 7:30u ga zijn want voor die kleine wordt het dan wel een lange zit. Ik denk dat ik rond 6:30u wegrij, dan ben ik er rond 8:30-9:00u
Op zich mooi op tijd denk ik, kan ze nog mooi acclimatiseren.
Heb alleen mn baby bij me dus niet eens persé een bench nodig als er geen plek is.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:30

ChefsSpecial schreef:
Ik zag niks staan over de erering voor minor puppies. Of heb ik er overheen gelezen?
Had de vraag al op fb gesteld maar helaas geen antwoord…

Keuringen voor mijn ras beginnen om 10:55.
Twijfel nog even of ik er echt om 7:30u ga zijn want voor die kleine wordt het dan wel een lange zit. Ik denk dat ik rond 6:30u wegrij, dan ben ik er rond 8:30-9:00u
Op zich mooi op tijd denk ik, kan ze nog mooi acclimatiseren.
Heb alleen mn baby bij me dus niet eens persé een bench nodig als er geen plek is.

excuus, ik ben in mijn lijstje de veteranen ook vergeten, maar over het algemeen zijn het die categorieën die terug mogen komen smiddags . Ik zie inderdaad dat leeuwarden geen baby's doet.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:58

Triest eigenlijk. Je betaalt net zoveel als bij de puppies en het is juist zo’n goede oefening….

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:28

Kabayo indd die spray, dat serum verdeelt zo kak…

Ik ben stiekem heel blij dat ik niet ingeschreven ben. Ik zou, als ik zou gaan, op vrijdag gaan. Maar zie dat die al om 9.50 moeten…
Dat was heeeel vroeg mn bedje uit geweest..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:29

kiwiwitje schreef:
Kabayo indd die spray, dat serum verdeelt zo kak…

Ik ben stiekem heel blij dat ik niet ingeschreven ben. Ik zou, als ik zou gaan, op vrijdag gaan. Maar zie dat die al om 9.50 moeten…
Dat was heeeel vroeg mn bedje uit geweest..

ik zie dat jij dichtbij mij woont haha

wij hebben de keuze gemaakt om donderdag al die kant op te rijden en een fijn chalet gehuurd. lekker paar dagen genieten <3

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:03

Doe je goed Rockey! Heb ik 2 jaar geleden ook gedaan.. kreeg toevallig vandaag op fb herinneringen door.. Ze had het toen goed gedaan en was blij dat ik in de buurt had geslapen want ik moest toen ook zo laat.

Zelf was ik meestal zo’n 1,5 uur van tevoren op de show. Dan had ze de tijd om even te acclimatiseren en ik even bij de ring kon kijken. Na de show even nakletsen en dan ging ik weer want moest altijd mensen regelen voor de paarden thuis dus wilde nooit te lang weg zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:03

Oh inderdaad. Haha niet zo ver van elkaar.
Hier helaas geen optie om langer weg te gaan. Heb 4 hondjes in huis. Waarvan ik maar met 1 show momenteel. Nummer 2 moet nog even 9 maanden worden haha.
Maar ook nog 3 katten thuis.

En helaas niemand meer die thuis kan blijven bij de hondjes die niet mee gaan..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:07

dan snap ik het, kan ook een heel geregel zijn om dan van huis te gaan! het zijn toch altijd wel lange dagen.

Mijn moeder gaat altijd mee naar de shows en ik ben zelf vrijgezel en butch is onze enige hond, dus we hoeven in dat opzicht nergens naar te kijken, dus als het wat verder weg is, proberen we er altijd wat leuke dagen van te maken <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:11

rockey schreef:
dan snap ik het, kan ook een heel geregel zijn om dan van huis te gaan! het zijn toch altijd wel lange dagen.

Mijn moeder gaat altijd mee naar de shows en ik ben zelf vrijgezel en butch is onze enige hond, dus we hoeven in dat opzicht nergens naar te kijken, dus als het wat verder weg is, proberen we er altijd wat leuke dagen van te maken <3

Daar ben ik dan stiekem een klein beetje jaloers op :D

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:20

rockey schreef:

Dat is dan wel heel erg leuk! Ik ging altijd alleen maar eenmaal daar was je niet meer alleen want altijd bekende waar je dan gezellig bij ging kletsen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 06:34

Wat leuk om te zien dat er zoveel mensen naar Friesland gaan.
Ik ben er het hele weekend (als toeschouwer, hulp/aanmoediger van vrienden en mensen van ringtraining en een dag show ik zelf voor de lol).

We zitten in een huisje van vrienden van mijn vriendin waarmee ik ben. Dat is een 45 minuten rijden, maar dat scheelt toch een uur qua afstand vanuit huis. Haha

Ik neem mijn camera mee en probeer hier en daar foto's te maken van bekenden. Dus mocht je me zien, vraag gerust of ik wat foto's van je kan maken. Als ik tijd heb doe ik dat graag.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 08:54

is het misschien nog leuk om een overzichtje te maken met welk ras we showen? ik ben soms een beetje het overzicht kwijt merk ik :o

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:40

Ja leuk +:)+

Ik show...(vul aan) schreef:
Fem - Golden Retriever

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 10:37

Heel veel plezier en succes voor iedereen die naar Leeuwarden gaat, zet em op :D

Ik had besloten toch niet te gaan.. zag het aantal inschrijvingen in de openklasse reuen toch al steeds wat meer oplopen en dat verkleind onze kans toch alleen maar meer, zeker omdat Enzo een wat 'slankere' reu is, die verliest het automatisch al van de (flink) grotere reuen. En de inschrijving was ook niet niets qua kosten, plus daarbij nog overnachting/benzine.

Fem - Golden Retriever
Drico - Welsh Corgi Cardigan

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 10:54

Drico stomme vraag maar als je nu afmeld ben je het geld toch sowieso al kwijt? Of krijg je het dan terug? Meende ergens te lezen dat afmelden niet kan?
‘ Dogs once registered cannot be pulled back.
The dog can be changed for another dog (J,I,O,W,C,V) only if the dog is from the same (account) and owner.’

Ik kom zelf gewoon voor een uitmuntend. Ik verwacht echt geen grote titels :o Heb er nogsteeds weinig verstand van en we gaan gewoon ons rondje lopen. Vrijdag is ons oefenrondje en zaterdag gaat het dan hopelijk wat beter :+ Waar kon jij zien dat de inschrijvingen opliepen in jou klasse? Ik kan pas sinds gister zien hoeveel rottweilers er mee doen, maar niet hoeveel in welke klasse

Fem oh wat leuk dat je eventueel foto’s wil maken! Dat lijkt mij wel leuk. In Groningen was er geen fotograaf (zijn er überhaupt standaard fotografen aanwezig net zoals bij paardenkeuringen?). Dus van ons eerste rondje show geen foto’s gehad. Zou het erg leuk vinden een foto van m’n rondje te hebben. Vind het er al snel klungelig uit zien :o Schaam mij dan haha! Ik had de ringen al hier neergezet. Maar wil je wel even een PB sturen met naam en nummer :j Wat lief van jou!

Kiwiwitje had jij niet 6 honden? Of heb ik het nu mis? Was inderdaad anders wel heel vroeg geweest voor jou als je dik 2 u moet rijden!

Rockey klinkt ook wel lekker. Lekker rustig aan naar show met je moeder en niet over thuis hoeven in te zitten. Relaxt! Dankje voor je antwoorden! Sorry ook voor de vele vragen, het is allemaal nog ontdekken hoe alles werkt :=

Kiko herkenbaar wbt na de show naar huis voor de dieren thuis. Dat heb ik vooral vrijdag. Zaterdag zijn m’n ouders wel thuis. Maar vrijdag gaat m’n moeder mee naar show en m’n vader en m’n man is gewoon aan het werk.

ChefsSpecial met baby bedoel je pup denk ik? Of echt baby haha. In principe heb ik de bench niet nodig maar vind het wel handig als ik even langs de standjes wil. En de hond kan dan even tukken :z

Tigress hoe gaat het nu?

Fem - Golden Retriever
Kabayo - Rottweiler

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 11:37

Drico schreef:
Heel veel plezier en succes voor iedereen die naar Leeuwarden gaat, zet em op :D

Ik had besloten toch niet te gaan.. zag het aantal inschrijvingen in de openklasse reuen toch al steeds wat meer oplopen en dat verkleind onze kans toch alleen maar meer, zeker omdat Enzo een wat 'slankere' reu is, die verliest het automatisch al van de (flink) grotere reuen. En de inschrijving was ook niet niets qua kosten, plus daarbij nog overnachting/benzine.

Fem - Golden Retriever
Rockey - Bullmastiff

@Kabayo: je kan dat bij statistieken zien vaak net voordat de show gaat sluiten, hierdoor besluiten mensen vaak wel of niet in te schrijven. Al wil het niet altijd wat zeggen, want soms hebben ineens 5 man het zelfde idee als er nog maar weinig tot niks in een klasse staat :+

Bij jullie ras staan vrijdag:
Puppy 2 teven
Jeugd 1 reu en 1 teef
Tussen 1 reu en 3 teven
Open 1 reu en 4 teven
Kampioen 3 reuen en 2 teven
Veteraan 1 reu

welke klasse sta je?

en baby klasse is van 4 tot 6 maanden en puppy klasse is van 6 tot 9 maanden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 11:43

Ohh wist ik niet! Ik kijk niet goed dan zeker
Wij doen mee aan de tussen klasse. Lopen reuen gewoon bij de teven of keuren/plaatsen ze dat apart?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 11:56

Kabayo schreef:
Ohh wist ik niet! Ik kijk niet goed dan zeker
Wij doen mee aan de tussen klasse. Lopen reuen gewoon bij de teven of keuren/plaatsen ze dat apart?

Ze beginnen altijd met de reuen en vervolgens als die klaar zijn komen de teven.
Als er is uitgemaakt welke reu de beste is, komt die later terug tegen de beste teef voor bepalen van BOB
En dat is ook met de baby/puppy/jeugd en veteraan klasse.
Dus die lopen dan wel even samen in de ring.

Ik kijk best vaak bij jullie ras, omdat er altijd iemand mee loopt met meerdere rotweilers die ook een bullmastiff showt, misschien zie ik je het weekend dan ook wel, want zij heeft er altijd een stuk of 5 bij.