houdverbod of fokverbod voor staffordachtigen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:50

Anoniem schreef:
Ook omdat ik weet dat hij zelf gaat patsen, en ik al zag dat de loslopende twee ook al niet al te prettig op ons af kwamen.
En ja dan ben ik eerlijk gezegd "" banger"" voor een confrontatie met die 2, dan met 2 loslopende patsende boomers. (even als voorbeeld).

Als je een hond hebt waarvan je weet dat die gaat "patsen" en die naar andere honden laat gaan neem je altijd het risico dat het uitloopt in een gevecht. In hondentaal betekend dat gewoon dat hij een krachtmeting aan wil gaan en als het dan om en nabij gelijkwaardig is (mentaal) kan dat erg naar uitlopen.
Dat is doodnormaal, maar niet zo wenselijk, hondengedrag.

Een hond die gaat "patsen" laat je nooit naar een andere hond toe gaan, niet in die staat. Je moet dan niet bang zijn voor die andere honden die jouw hond misschien wat doen, je moet bang zijn voor je eigen hond die problemen opzoekt.
Mensen met honden die niet zo snel bijten (of minder krachtige rassen hebben) vergeten dit principe te snel, die zeggen ja maar het gaat toch goed. Het gaat niet goed, de andere hond wordt gedomineerd en heeft geen lol. Als die hond dat niet pikt heb je een probleem.

Het zou echt heel veel helpen als mensen dit soort hondengedrag beter zouden lezen. Dat zou heel veel incidenten voorkomen en het veel makkelijker maken voor dat mens met die hond dominante of juist onzekere hond.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:00

Ragdollcat schreef:
Bowen@

Ik blijf erbij zulke honden zijn levensgevaarlijk hoe dan ook.

Dus tegen alle feiten in is het gewoon zo en klaar is het. Het dier moet maar wijken, dood, van de aarde af?

De rad regeling werkte niet, alhoewel de pit en aanverwante amper meer in het straatbeeld voorkwamen veranderde er niets. Evenveel (ernstige) incidenten, alleen maar een verschuiving in rassen.
Het verbod heeft een imago schade veroorzaakt en een run op dit soort honden toen ze vrijgegeven werden. Ze zijn razend populair en nog staan ze niet bovenaan in de bijtlijsten. Ik vermoed dat de run erop wel gaat stabiliseren en zelfs af zal nemen. Maar zolang we de eigenaren niet aanpakken zal er niets veranderen, dat heeft de rad regeling gewoonweg bewezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:45

Bowen schreef:
Anoniem schreef:
Ook omdat ik weet dat hij zelf gaat patsen, en ik al zag dat de loslopende twee ook al niet al te prettig op ons af kwamen.
En ja dan ben ik eerlijk gezegd "" banger"" voor een confrontatie met die 2, dan met 2 loslopende patsende boomers. (even als voorbeeld).

Als je een hond hebt waarvan je weet dat die gaat "patsen" en die naar andere honden laat gaan neem je altijd het risico dat het uitloopt in een gevecht. In hondentaal betekend dat gewoon dat hij een krachtmeting aan wil gaan en als het dan om en nabij gelijkwaardig is (mentaal) kan dat erg naar uitlopen.
Dat is doodnormaal, maar niet zo wenselijk, hondengedrag.

Een hond die gaat "patsen" laat je nooit naar een andere hond toe gaan, niet in die staat. Je moet dan niet bang zijn voor die andere honden die jouw hond misschien wat doen, je moet bang zijn voor je eigen hond die problemen opzoekt.
Mensen met honden die niet zo snel bijten (of minder krachtige rassen hebben) vergeten dit principe te snel, die zeggen ja maar het gaat toch goed. Het gaat niet goed, de andere hond wordt gedomineerd en heeft geen lol. Als die hond dat niet pikt heb je een probleem.

Het zou echt heel veel helpen als mensen dit soort hondengedrag beter zouden lezen. Dat zou heel veel incidenten voorkomen en het veel makkelijker maken voor dat mens met die hond dominante of juist onzekere hond.

doe ik ook niet. Ik zoek niks op. Hij doet het wel alleen bij bepaalde rassen, waar hij onzeker van wordt. want dat is het enige bij hem: onzekerheid.
Mijn hond mag spelen,als het gelijkwaardig is. Zo heeft hij net heel fijn met een duitse staander gespeeld.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 18:19

love_western schreef:
Terwijl als mensen hun hond gewoon onder appèl of aangelijnd houden. Er gewoon veel minder ongelukken gebeuren.

Dat kost tijd en moeite om hun hond iets aan te leren en op te voeden. Daar zijn ze te lamlendig voor. Als je nagaat dat veel mensen die tijd al niet meer nemen voor hun kinderen... Want ook onder kinderen vind je veel onopgevoede draken. Dat is gewoon iets van deze haastige tijd.´
´
Ik haat het ook als honden patsen. Het is een voorbode. En als niet ingegrepen wordt gaat het groter worden en escaleren. Maar heel typisch, mensen laten hun honden maar gewoon wat doen. Ze grijpen gewoon niet in, snappen ze ook niet eens de noodzaak van.