Mioux schreef:@riddershow dat je jonkies niet terug vind kan prima, ook ancistrus vinden jonge garnalen lekker, zeker omdat als ze net geboren zijn ze nog zacht zijn dus kunnen ze prima opeten ! Ik geef komkommer, courgette en garnalen voer.
Je hebt in beide bakken last van alg, welke verlichting heb je? En hoe lang staat die aan? Anders is led ook een optie, ik heb die al maanden erin en nooit alg!
Ik zou zeker geen 2 acolotl in een 60 bakje doen, dat word echt te klein voor ze, ze kunnen wel 30 cm worden he?
Beide gewoon TL-lampen die bij de bak zaten. Bij de grote bak is het ligt ca 6-7 uur aan en bij de kleine bak dacht ik 8 uur. Led is iets waar we al een tijdje naar kijken, maar de kosten houden ons een beetje tegen.
Het probleem met de axo's is dat we nog maar paar opties hebben
-> ik wil grote partij garnalen kopen en kijken of die het gaan overleven (meer leven in de bak)
-> Axo's naar kleinere bak
En anders wordt het waarschijnlijk exit axo's en dat vinden we eigenlijk erg jammer omdat we ze wel erg leuk vinden. Maar een aquarum moet wel iets van vissen laten zien en nu zitten ze echt alleen maar verstopt. En de schuilplaatsen weghalen wil ik ook weer niet doen. De bak van 60 cm is groter dan de oppervlakte die ze bij ons nu actief gebruiken, ik weet dat ze minimaal 80 aanraden. Maar ik zou niet weten waar we nog een ander aquarium van 80 cm moeten neerzetten
De ancistrus is zelf ook nog maar een jonkie (nu ca 3 cm) dus zal denk ik nog niet de alle jonkies zou kunnen opeten. We hebben de bak nu sinds december. Er zouden inmiddels 50 garnalen (10 + 20 +20 gekocht) in moeten zitten, maar geloof niet dat ze er nog allemaal zijn en volgensmij zouden we moeten zwemmen in de garnalen als ze normaal kweken. We hebben een garnalenveilig pompje dus daar zouden ze niet in moeten verdwijnen.
De garnalen krijgen 2 verschillende types garnalenvoer, af en toe visvoer en muggenlarven. Daarnaast heb ik ook bananenbladeren en mineraalsteentje erin. Komkommer heb ik geprobeerd maar was niemand in geintresseerd...