Mar__ schreef:Borstelen is ook niet erg goed voor de vacht....
Wij borstelde hem eerst ook nooit, maar de DA vond dat ie wel erg dik in zn vacht zat
en dat we hem gewoon moesten borstelen zoals iedere kat.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sabini schreef:Mijn katten hebben momenteel best veel last van haarballen trouwens. Die van jullie ook?
Heb haarbalpasta (Kat-a-lax van de DAP), wat ik wekelijks geef (1 cm). En kweek m'n eigen kattengras, waar overigens dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Toch blijven ze er last van hebben
Sabini schreef:Borstelen mag wel, maar alleen wanneer ze in de rui zijn. Anders verstoor je het rui-patroon (wat twee keer per jaar is).
Ik heb een furminator, waarmee ik de plekken die moeilijk verharen een 'handje help'. Maar alleen wanneer ze in de rui zijn dus. En soms breng ik ze naar een trimsalon (meestal in de rui tussen winter-zomer).
Hij is zaterdag opgenomen bij de DA kliniek
Hij heeft alvleesklierontsteking (Pancreatitis) en moest aan het infuus want bleek ook bloedarmoede, kalium en natrium tekort te hebben. Ben er behoorlijk kapot van. Hij moet nu gaan aansterken.
Hij is in goed handen en ze zijn super lief voor hem. Gisteren een buikscan om te kijken of er nog onderliggende problemen waren. Pancreatitis is eigenlijk bijna altijd een gevolg van een ander probleem (ontsteking o.i.d.). Nieren waren gelukkig goed, nierbekken was wel verwijd en galgangen en galblaas ook ontstoken. Helaas alvleesklier zwaarder ontstoken dan uit het bloed naar boven. Hij krijgt nu AB voor zijn galgangen en waarschijnlijk gaan ze ook met prednison starten. Ik maak me echt vreselijke zorgen om hem
Voor de Pancreatitis bestaat helaas geen medicijn. Het lichaam moet het zelf gaan oplossen... en daarvoor moet hij wel weer zelfstandig gaan eten (doet hij nog niet) en aansterken. Hij begint wel wat vastere ontlasting te krijgen hoorde ik net van de DA, dus dat is een klein lichtpuntje en hij vond hem al stuk beter dan zaterdag. Gelukkig is hij verzekerd (moet zelf 20% bij betalen) want dit gaat een duur grapje worden, maar belangrijkste is dat hij beter wordt en geen pijn meer heeft.

Ik val dus wel in de prijzen met hele nare ziektes... ik dacht dat FIP het ergste is wat je kan overkomen als katteneigenaar omdat het ongeneelijk is... maar Pancreatitis is helaas ook niet mis en er bestaat geen medicatie om het te genezen, dat moet het lichaam zelf gaan doen.
Ik ga straks na het werk weer bij hem op ziekenbezoek.
het het Cattery Fieami, misschien heeft iemand van jullie er wel eens van gehoord :p AnneOmie schreef:Breezer is 4 jaar oud. 2 jaar geleden ben ik zijn broer Bailey al verloren aan FIPIk val dus wel in de prijzen met hele nare ziektes... ik dacht dat FIP het ergste is wat je kan overkomen als katteneigenaar omdat het ongeneelijk is... maar Pancreatitis is helaas ook niet mis en er bestaat geen medicatie om het te genezen, dat moet het lichaam zelf gaan doen.
Bedankt allemaal! Ik hou jullie op de hoogteIk ga straks na het werk weer bij hem op ziekenbezoek.

Chrissie schreef:Ja die van mij nu. Maar ik vind het zelf verre van ideaal. Daarom kijken mijn vriend en ik nu naar een ander huisje. Een maatje is wel aan te raden wanneer je niet altijd thuis bent. Zodat de kat zich niet eenzaam voelt en/of gaat vervelen. Mijn katten hebben heel veel aan elkaarZijn er meer katten die worden totaal worden binnengehouden? En kunnen ze ook prima alleen leven of hebben ze ook een maatje nodig?
. Chrissie schreef:Sinds mijn zusje een Britse korthaar heeft ben ik helemaal verliefd geworden op het ras
Ik ga binnenkort verhuizen naar een appartementje zonder balkon of buiten mogelijkheden.. Zijn er meer katten die worden totaal worden binnengehouden? En kunnen ze ook prima alleen leven of hebben ze ook een maatje nodig?