StalNollie schreef:Schijnzwanger is ze al geweest. Uitzwaren ze begint nu echt breed te worden.
Dierenfan een boxer of wat dan ook is geen stafford . En stafford krijg je moeilijk uitgeput dat is een ding wat zeker is. Lichamelijk of psychisch.
Verder is er niks voorgevallen en ze doet het ook gerust als ik erbij.ben maar dan word ze al vlug gecorrigeerd.
En puppyren voor stafford? Die ligt meteen om of hij springt er zo uit hoor is zeker geen optie.
Men mag niet zeggen dat staffords geen makkelijke honden zijn en vaak agressief zijn naar andere honden dat is allemaal geen waar dat is opvoeding (wat niet alleen zo is het zijn ook de genen) echter als je dan zegt dat ook een stafford moe te maken is en in een puppyren kan dan kan dat weer niet want het is een stafford?????
Ik heb nu al 18 jaar boxers heb een 12 jaar ervaring in asiel/pension dus behoorlijk wat stafford (achtigen) mee gemaakt. Ook die honden zijn moe te maken net als boxers en net als alle andere hondenrassen. Misschien wel op een andere manier maar tja ik neem een boxer omdat ze vrolijk en zot zijn ze willen graag samen werken met de baas en het hele gezin, zijn makkelijk naar vrijwel alle mensen en richting andere honden en dieren zijn ze vaak ook nog eens goed betrouwbaar. Ik heb de lab/rottie als mijn hond en mijn maatje, mijn trainingshond en als waakhond. Ik verwacht van hem andere dingen dan mijn boxer. Mijn boxer krijg ik moe met alleen 2 uur wandelen. In diezelfde tijd train ik ook met mijn andere hond die wandeld niet om te lopen maar om te lopen en te werken met mij. Soms alleen speeltjes apporteren, soms appel oefeningen en soms zoekspelletjes of combinatie van van alles.
Ik neem aan als je een stafford neemt dat je weet wat hun behoefte is. Ik geloof dat je in 2 uur tijd ook tijdens het wandelen een stafford gewoon moe kan krijgen. Ik durf te wedden dat het mij zou lukken. Ik ben wel van het aanleren dat er naast werk en activiteit ook zoiets bestaat als rust en slapen. Ik durf ook te beweren dat ik een stafford gerust in een puppy ren alleen thuis zou kunnen laten. Nogmaals het heeft de naam puppenren maar is 1 meter hoog en stevig. Mijn 2 honden kunnen beiden met hun voorpoten over de ren hangen en dan geeft de ren geen krimp. Geloof als dat met 70 kg hond kan dat het ook met 1 stafford mogelijk is. Tenzij de hond klimt maar tja dat ligt niet aan het ras dat ligt aan het feit dat een puppenren geen dak heeft
Nu is een boxer geen stafford maar dezelfde afkomst hebben ze min of meer wel. Wat al mijn boxers geweldig vonden/vinden is een jute zak waar ze lekker in mogen hangen met alle kracht die ze hebben (vind mijn kruising overigens ook super) en zeker te weten dat ze daarna gesloopt zijn. Dit doen wij niet dagelijks maar wel wekelijks en ohhhh wat een lol ongelofelijk!! Daarna wel echt uitgeput want ze geven alles (en degene die de lap vast heeft ook haha gelukkig heb ik wel eens slachtoffers die het uit willen proberen)