Staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:57

Ligt toch echt aan de opvoeding al jaren rustige staffies, binnen betekend rust en dat weten ze goed. Honden hebben regels nodig en dat betekend ook dat he ze moet leren wanneer het genoeg is.

Als je daar naast genoeg uitdaging bied hoef je echt geen 2 uur iets te doen om ze uit te putten

Slopen is net zo iets als een dier snapt dat rust ook rust betekend maken ze daar dankbaar gebruikt van hier nooit slopers gehad

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:43

Hier het zelfde binnen mogen ze slapen en niet spelen of druk doen, in de tuin mag dat wel. Ik hoef ze hier ook nooit voor te waarschuwen ze weten het, hier lopen ze dan wel niet los als we niet thuis zijn maar ook al ben ik effe boven wat pakken of iets doen dan slopen ze niks.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:48

Dit gedrag heft hij als pup even gedaan tot denk negen maanden en toen was het over. Mar nu is het wel écht erg

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:24

StalNollie schreef:
Schijnzwanger is ze al geweest. Uitzwaren ze begint nu echt breed te worden.

Dierenfan een boxer of wat dan ook is geen stafford . En stafford krijg je moeilijk uitgeput dat is een ding wat zeker is. Lichamelijk of psychisch.
Verder is er niks voorgevallen en ze doet het ook gerust als ik erbij.ben maar dan word ze al vlug gecorrigeerd.

En puppyren voor stafford? Die ligt meteen om of hij springt er zo uit hoor is zeker geen optie.

Men mag niet zeggen dat staffords geen makkelijke honden zijn en vaak agressief zijn naar andere honden dat is allemaal geen waar dat is opvoeding (wat niet alleen zo is het zijn ook de genen) echter als je dan zegt dat ook een stafford moe te maken is en in een puppyren kan dan kan dat weer niet want het is een stafford?????

Ik heb nu al 18 jaar boxers heb een 12 jaar ervaring in asiel/pension dus behoorlijk wat stafford (achtigen) mee gemaakt. Ook die honden zijn moe te maken net als boxers en net als alle andere hondenrassen. Misschien wel op een andere manier maar tja ik neem een boxer omdat ze vrolijk en zot zijn ze willen graag samen werken met de baas en het hele gezin, zijn makkelijk naar vrijwel alle mensen en richting andere honden en dieren zijn ze vaak ook nog eens goed betrouwbaar. Ik heb de lab/rottie als mijn hond en mijn maatje, mijn trainingshond en als waakhond. Ik verwacht van hem andere dingen dan mijn boxer. Mijn boxer krijg ik moe met alleen 2 uur wandelen. In diezelfde tijd train ik ook met mijn andere hond die wandeld niet om te lopen maar om te lopen en te werken met mij. Soms alleen speeltjes apporteren, soms appel oefeningen en soms zoekspelletjes of combinatie van van alles.

Ik neem aan als je een stafford neemt dat je weet wat hun behoefte is. Ik geloof dat je in 2 uur tijd ook tijdens het wandelen een stafford gewoon moe kan krijgen. Ik durf te wedden dat het mij zou lukken. Ik ben wel van het aanleren dat er naast werk en activiteit ook zoiets bestaat als rust en slapen. Ik durf ook te beweren dat ik een stafford gerust in een puppy ren alleen thuis zou kunnen laten. Nogmaals het heeft de naam puppenren maar is 1 meter hoog en stevig. Mijn 2 honden kunnen beiden met hun voorpoten over de ren hangen en dan geeft de ren geen krimp. Geloof als dat met 70 kg hond kan dat het ook met 1 stafford mogelijk is. Tenzij de hond klimt maar tja dat ligt niet aan het ras dat ligt aan het feit dat een puppenren geen dak heeft :+

Nu is een boxer geen stafford maar dezelfde afkomst hebben ze min of meer wel. Wat al mijn boxers geweldig vonden/vinden is een jute zak waar ze lekker in mogen hangen met alle kracht die ze hebben (vind mijn kruising overigens ook super) en zeker te weten dat ze daarna gesloopt zijn. Dit doen wij niet dagelijks maar wel wekelijks en ohhhh wat een lol ongelofelijk!! Daarna wel echt uitgeput want ze geven alles (en degene die de lap vast heeft ook haha gelukkig heb ik wel eens slachtoffers die het uit willen proberen)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:32

Als je echt een energieke staf hebt.....en je maakt de hond moe, dan gaat tie thuis een poosje liggen, en kan vervolgens zo weer door :D

Maar het is eerder ondeugend gedrag, lijkt het.
Dus duidelijk verbieden. En desnoods uitlokken op een betrappen. Dus expres wat laten liggen. Net doen alsof je naar boven gaat, deur op een kier laten. En toeslaan ~~}> als de hond iets pakt wat niet mag.
Naderhand mopperen enz heeft weinig zin.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:36

Onze Stafford is idd ook zo, uur fietsen, thuis half uurtje liggen hijgen en puffen en hij kan wel weer een uur fietsen :') de pitbull is wel een luie aap, daar fiets je een kwartier mee en die is de rest van de dag kapot.

Hier zijn ze gek op sokken :') oude sokken waar gaten inzitten ofzo mogen ze mee spelen en verder kapot maken. Verder slopen ze hier, *ff afkloppen*, tot nu toe niks. Snachts zitten ze in de bench, maar kunnen opzich ook wel los. Vreten zelfs het piepende speelgoed van m'n dochtertje niet kapot. Daar was ik wel bang voor, maar valt me alles mee!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:28

vandaag de eerste speurles gehad met serena.
Zo super gaaf. Ze kan het heel erg goed. Nu ik nog.

Even off topic. Zijn hier geintreseerde in een penning tegen vlooien en teken van catanddogs?
ik kan ze met korting bestellen namelijk.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 21:48

Ja ik wel smurfje.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:37

Zoals het er nu voor staat worden ze 30 euro per stuk. En hebben een werking van 24 maanden. Al zou de penning voor mij 1 jaar goed werken scheelt het mij 120 euro

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:42

Mijn hond is ook niet moe te krijgen. Zij sloopt alleen mijn tuin. Is een graver ondanks al haar speelgoed. Ik heb regelmatig wat nieuws maar blijft graven in de tuin. In huis nooit gesloopt en pakt niks van tafel zelfs niet als er eten op staat.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:49

Hoe werkt zo'n penning?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:09

Zo'n penning werkt op magnetische velden. Vlooien en teken kunnen hier niks mee. Ik vind het het proberen waard. Onderzoek heeft bewezen dat het werkt. Tuurlijk zijn er ook honden waar het niet bij werkt. Het is en blijft een natuurlijke werking

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:25

Ik zou het ook wel willen proberen

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:28

Ik ga ze vanavond bestellen. Stuur even via pb je adres. Dan weet ik hoeveel ik er extra moet bestellen

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 18:19

poedersuiker, wil ook wel penningen !

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:22

Ik moet nog bestellen

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:03

update van serena.

we zijn inmiddels 20 dagen antibiotica verder tegen haar blaas ontsteking.
druppen doet ze nog wel. maar gelukkig al wel wat minder.

Mijn DA vermoedde een bekkenblaas. Dan is de blaas naar achter in het bekken gekanteld. en dat
is absoluut geen goed nieuws.

Maar omdat ze uit het asiel kom en onderzoeken van de blaas erg duur zijn. moesten wij naar
de DA van het asiel. om foto's te maken.

We zijn bij die man geweest. en we zijn totaal niks op geschoten. hij heeft niet gedaan wat ie had gezegd.
kan niks vinden. en heb een potje tabletjes mee gekregen om haar blaas spier te ondersteunen.

hij vind dat het entousiastme plasjes zijn. en dat er niks verder aan de hand is.

Mijn DA wacht nu op die ene foto die de beste man had gemaakt. Deze zou op gestuurd worden. Nu 4 dagen later heeft ie het nog steeds niet gestuurd. En dan maar even verder kijken. Zucht

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:10

Euhm Smurfje

Domme vraag of nu ja een luie vraag. ..ik lees nu je berichtje "de update" van je hond. En om nu alle berichten terug te gaan zoeken.....
Maar je hebt je hond uit het asiel? En de hond lekt urine?
Als ze urine verliest zonder in de plashouding te gaan zitten?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:12

vooral luie vraag ;)

Stukje terug staat idd geschreven dat ik een hond uit het asiel heb gehaald die urine lekt.
elke moment van de dag

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:17

Oke ja ik is lui :o

Is ze gesteriliseerd?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:18

heb nog even terug zitten kijken. je had toen ook gereageerd erop. haha

nee niet gesteriliseerd denken we. asiel weet niet wanneer ze voor het laatste loops is geweest.
maar we kunnen geen litteken vinden bij de navel

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:29

Haha echt pffff ik word oud.

Sorry!

Het is namelijk een kwaal die vaak voorkomt bij gesteriliseerde teven. En vaak doen ze dat in een asiel....
Bij blaasontsteking moeten ze wel vaker plassen...maar lekken niet.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:32

ja ze deed 20x per uitlaat beurt van die mini plasjes.

nu doet ze 1 grote plas. en een kleine halverwege.
ze hebben haar in het asiel niet gesteriliseerd omdat ze zoveel stress
had dat ze bij het eerste onderzoek de DA al had gebeten, nou na ons bezoek afgelopen keer
kan ik me dat heel goed voorstellen.

heeft 1.5 maand geduurd voordat ze haar konden enten. en om haar niet verder in de
stress te laten zitten hebben ze haar dus niet geholpen.

maar ja als ze dat wel gedaan hadden, was misschien het probleem eerder gezien.
ze wisten ook niet hoelang de blaasontsteking er zou kunnen zitten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:17

Ja oke....dus nu afwachten of ze loops word?
Misschien kun je een litteken op haar buik voelen...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:41

Vraagje: mijn staffie speelt nogal graag met stokken. Ze komt dus ook regelmatig zelf met stokken aanzetten.

Nu overweeg ik een safestix te halen voor d'r, maar zijn die dingen wel staffie-proof? Ze kauwt namelijk ook heel erg graag op speeltjes en stokken :')