Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:40

romyloverrr schreef:
nee , niet om kosten te besparen , ik vind met
een kussensloop tegen de muur een veel snellere en pijnloze manier :j

sterkte TS !

Dat zou jouw afweging zijn en ik ben het er helemaal mee eens, als je het idd snel kan doen. Maar dit is niet jouw topic en dit topic gaat wel degelijk over de kosten!

romyloverrr

Re: Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:06

little_king zegt dat mensen dit doen alleen om kosten te besparen ( dus praat niet
in het geval van TS maar in het algemeen )
waarop ik dus ook '' in het algemeen '' i.p.v. op de situatie van TS reageer :D
want in die reactie word eigenlijk beweerd dat mensen het alleen
zelf doen om kosten te besparen , en daar reageerde ik op :D

onduidelijk verhaal volgens mij , ik hoop dat je er iets van snapt :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:06

Als je na lang plezier gehad te hebben van je knaagdier het tegen de muur dood kan gooien ben je in mijn ogen echt geen dier waard!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 14:11

Tooske schreef:
Als je na lang plezier gehad te hebben van je knaagdier het tegen de muur dood kan gooien ben je in mijn ogen echt geen dier waard!

Zo wat een sneer!

Je hebt natuurlijk recht op je mening, maar ik vind dit geen manier om die te brengen.
Overigens had ik nooit getypt vredig ingeslapen als ik hem op zo'n manier om had gebracht, dus ik hoop niet dat het tegen mij was.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:12

Gini schreef:
Air schreef:
Ik vraag mij ook af waar je vandaan haalt dat ik dat niet zou doen, hoe kom je daar op? Waar haal je dat weg?
Wie ben jij om mij het recht te willen ontzeggen om een goedkopere DA te zoeken op het moment dat ik die tijd daarvoor heb? Ben ik dan belachelijk, als ik liever meer geld over houdt voor mijn nog levende dieren daarna?
Of is dat een simpel rekensommetje zodat je weet dat je nog meer geld te besteden hebt?

Je mag gerust de goedkoopste DA zoeken die er rondloopt. Daar heb ik geen probleem mee.
Maar ga andere, duurdere DAen dan niet beschuldigen van geldklopperij.

Want ik neem even jouw shirtvoorbeeld over: je koopt een shirtje bij winkel A. Even later zie je bij winkel B hetzelfde shirt voor 10 euro minder. Ga jij dan bij winkel A van je oren maken dat het geldkloppers zijn en dat dat shirt nooit zoveel kan kosten?

TS zegt dan ook nog eens dat ze het begint te begrijpen waarom mensen hun dieren los laten in het bos. Daar gaan mijn oren van flapperen. Dat het straks de schuld is van de DA en zijn vraagprijs dat er mensen rondlopen die liever het geld in een paar pakken sigaretten steken dan in hun dier en het dier daarom maar ergens dumpen.

Ik heb het allemaal even wat globaal terug gelezen.
Het is natuurlijk de reinste kolder!! om te zeggen dat een goedkopere dierenarts per definitie een slechte dierenarts is! Er is sws veel prijs verschil tussen de praktijken en daarbij net als supermarkten ook prijzenoorlogen bijvoorbeeld met advertentie's van castraties/ sterilisatie's

Daarbij het shirtje vergelijkings punt van Air, die zie ik wel. Wij liggen wat dat betreft wel op 1 lijn en ben het ook groot en deels met haar standpunt eens.
Bovendien ga ik terug naar de winkel lever het shirt in en ga naar de volgende winkel voor het goedkopere shirtje. Het is natuurlijk op zoveel vlakken naaierij wat betreft geld..
Inkoop prijzen zijn overal goedkoper dan verkoop prijzen.
Daarbij zoek ook ik de juiste DA's uit voor bepaalde verrichtingen, en bij de ene praktijk haal ik de worm kuren waarbij ik bij de andere de entingen laat doen.

Een dier laten lijden zou ook ik nooit doen. Veearts word ten alle tijden gebeld. Echter de kippen en knaagdieren, tja ouwe boeren weten zeker hoe dat moet. En ben er dan ook niet rouwig om als het correct gebeurd door eigen hand.
Ik denk (denk hé) dat dat soms ook het verschil is tussen stads en boers opgevoed.

galley schreef:
Tooske schreef:

Zo wat een sneer!

Je hebt natuurlijk recht op je mening, maar ik vind dit geen manier om die te brengen.
Overigens had ik nooit getypt vredig ingeslapen als ik hem op zo'n manier om had gebracht, dus ik hoop niet dat het tegen mij was.

Denk niet dat die aan jou gericht was ;)

Daarbij sterkte met je verlies!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:00

Tja, een huisdier vergelijken met het kopen van een shirtje. Ik was er al van bij het begin niet happig op en nu weet ik weer waarom.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:20

galley schreef:
Mijn moeder heeft altijd als dierenartsassistente gewerkt en die schrok van de kosten, de dierenarts die met pensioen is schrok 2 jaar geleden ook al toen het nog 35 euro was. Ik wil hem best een lijdensweg besparen hoor, maar voor 5 minuten werk en 7 euro materiaal vind ik het nogal wat.

Sorry ik heb niet alles gelezen, maar wil hier wel even op reageren.
Op de bedragen die de DA rekent komt ook nog BTW, verder heeft de DA ook nog allerlei andere kosten buiten zijn eigen salaris, die van de assistente en buiten kosten voor de kliniek.
5 min is het natuurlijk nooit, elke DA zal jou de gelegenheid geven nog even een knuffel te geven, het beestje te kalmeren, plekje ontsmetten ook al gaat hij dood etc etc. Ook na de handeling krijg je nog even de tijd en zal de DA controleren of het hartje echt niet meer klopt.

Betaal je met een pinpas dan krijgt de DA ook nog kosten van de bank eroverheen.
En daarbij, een DA loopt altijd een risico, is natuurlijk het risico van het vak, maar om je vak dan maar voor 2 dubbeltjes uit te voeren....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:24

Sorry, maar waarom zo moeilijk doen over een paar tientjes om je geliefde huisdier een vredig en snel einde te geven, als het al zo slecht met hem gaat? Begin dan gewoon niet aan een huisdier!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:31

hij is inmiddels ingelapen !

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:37

Sorry, had niet alles gelezen en ben blij dat het beestje verlost is uit zijn lijden (wat ik opmaak uit de eerdere tekst). Feit blijft dat veel mensen aan huisdieren beginnen, maar vaak vergeten of niet genoeg inzien dat de medische kosten er dus ook bij horen. Denk daar over na, voordat je aan zo'n dier begint.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:40

maar het kan toch net zo goed zijn dat als je aan het dier begint wel gewoon
genoeg geld ed ervoor hebt ?!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:41

romyloverrr schreef:

En na hoe lang.. Beestje had gewoon meteen al ingeslapen moeten worden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:42

galley schreef:
sallandval schreef:
Tsja, dat dierenartsen een mooie auto hebben lijkt me logisch aangezien ze die voor hun werk nodig hebben. ik ken echt geen dierenartspraktijken die winst draaien hoor; geld gaat op aan lonen, gebouw, materiaal en continuïteit. Als je makkelijk rijk wilt worden kies je wel een ander beroep dan dierenarts.

heel vervelend dat je op dit moment te weinig geld hebt om je dier een passend einde te geven TS. Maar ik vind het niet chique om dan maar te gaan roepen dat de dierenarts een belachelijk bedrag vraagt. Je zou je ook af kunnen vragen of je zelf misschien andere prioriteiten had kunnen stellen.

Ik ken meerdere dierenartsen, en die hebben toch echt alles behalve moeite rond te komen, maar dat is enkel wat ik heb gezien.

Andere prioriteiten stellen doe ik niet, die staan al prima al zie jij schijnbaar beter waar ze zijn dan ik. Ik zal verder maar netjes blijven maar het schiet me wel een beetje in het verkeerde keelgat zoals je dat nu zegt.

Mijn man is DA en verdient nu naar het aantal uren wat hij maakt minder dan het minimum loon.
Ja hij heeft een mooie auto, moet ook wel want hij rijd ongeveer 3000 a 4000 km per maand. Dan moet je wel een veilige en goede auto hebben.
Veel mensen vergeten dat een DA heel veel uren maakt. Gister bijvoorbeeld is mijn man om 7 uur begonnen met werken, 's middags 10min thuis geweest om te eten.
's Avonds kwam hij om 23:15 thuis om om 0:00 uur weer naar een spoed geval te gaan en pas weer om 2:00 thuis te zijn.
En vanmorgen is hij ook weer om half acht vertrokken. En zulke dagen zijn echt geen uitzondering, en om de week is hij ook het hele weekend bezig omdat hij dan dienst heeft.
Gemiddeld zou hij met een salaris van 3000 euro netto per maand, een uur loon van 7.69 euro hebben.
Echter, omdat de kliniek nog niet zo lang open is en ze dus veel geïnvesteerd hebben heeft hij ongeveer de helft per uur op het moment.
In onze kliniek is inslapen ongeveer dezelfde prijs, waarbij je dus na wat investeringen in het begin ongeveer 4 euro netto per uur verdiend.
Natuurlijk wordt dat straks wel wat meer, maar he, de tijd en het geld die eerst in de studie zijn gestoken en vervolgens in het opbouwen van een praktijk en dus jaren lang vrij weinig salaris mag het op een gegeven moment toch ook wel iets ruimer qua salaris zijn?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:43

Geryon schreef:
romyloverrr schreef:

Hier word ik een beetje boos om eigenlijk.
Het dier was aan zijn eind, maar niemand heeft gezegd dat het beest een moment geleden heeft!
Kom op zeg, mag een mens niet vooruit kijken tegenwoordig?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:47

galley schreef:
Geryon schreef:

Hier word ik een beetje boos om eigenlijk.
Het dier was aan zijn eind, maar niemand heeft gezegd dat het beest een moment geleden heeft!
Kom op zeg, mag een mens niet vooruit kijken tegenwoordig?

Feit dat jij hem een handje wilde helpen zegt genoeg lijkt mij. Daarom is voor mij ook een reden voor mijn reactie, dat je het deed omdat je die 50 euro niet wilde betalen en allerlei alternatieven zocht. Beestje in de wacht.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:50

romyloverrr schreef:
maar het kan toch net zo goed zijn dat als je aan het dier begint wel gewoon
genoeg geld ed ervoor hebt ?!

Dan leen je die paar tientjes maar (in dit geval). Of je maakt een potje vanaf dat je zo'n dier hebt...... Maar een dier laten lijden, nee, daar is geen enkel excuus voor.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:54

Een dier wat aan het einde loopt is imo toch echt heel wat anders dan een dier wat met spoed moet worden afgemaakt.
Dat laatste was hier toch echt niet het geval.
Daarnaast slaat het ook nergens op om daar nu over te gaan zeiken, want als je een afspraak gaat maken om een dier te laten inslapen is dat vaak niet dezelfde of volgende dag omdat men afscheid wil nemen van het dier. Niet echt iets zeldzaams.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:56

ik vind het eigenlijk ook belachelijk dat men hier nu nog over gaat zeik*n !

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:58

Beter 100 mensen die ''zeiken'' (snap niet dat je dat zeiken kunt noemen als dierebliefhebber) dan 1 persoon die wegens egoïstische redenen het beestje imo te laat verlost of zorg geeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:59

Je kunt ook overdrijven, imo.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:00

Geryon schreef:
Beter 100 mensen die ''zeiken'' (snap niet dat je dat zeiken kunt noemen als dierebliefhebber) dan 1 persoon die wegens egoïstische redenen het beestje imo te laat verlost of zorg geeft.

Wat ben jij een naar ding!.
Je kent de rat niet eens en dan weet jij dat het te laat is? Gatver lees eens beter!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:03

Tja, noem me naar (maar een ding ben ik niet ;)) of wat je maar wil. Maakt mij niet uit. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij :) Er zijn maar weinig mensen die echt goed voor hun beesten zorgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:05

Jezus, dit wordt gewoon treurig :').

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:07

Geryon schreef:
Tja, noem me naar (maar een ding ben ik niet ;)) of wat je maar wil. Maakt mij niet uit. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij :) Er zijn maar weinig mensen die echt goed voor hun beesten zorgen.

En daar ben je er vast 1 van.
Bah wat een verschrikkelijke reactie naar TS toe.

TS sterkte met het verlies van je rat :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:11

pfff wat kunnen mensen zeuren zeg! TS sterkte met t verlies van je rat!