Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:07

Wat een heerlijk topic :-)
Ik ben verliefd op alle katten. Heb er zelf 1: Willem. Zal vanavond een foto van mijn rode monster plaatsen.
Willem is 1,5 en enorm sociaal. Ik zit momenteel erg in dubio of ik een speelkameraadje voor hem moet nemen...

Daisyree

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:32

@Koper

Mijn kat Page heeft 3 poten.
Er is een amputatie uitgevoerd toen hij 2/2,5 was. Door een val had hij een complexe breuk in zijn dijbeen, ik weet even niet meer of het een gedeeltelijke afzetting is geweest of dat het gehele bot verwijdert is. Hij is nu ook even niet in de buurt, ik kijk straks wel even.

Na de operatie mocht ik hem ophalen. Ik moest hem vooral warm houden en voorzichtig zijn met eten ivm misselijkheid.
Binnen 24uur liep hij alweer en na 2 dagen trok mnr al sprintjes.
Hij heeft er dus vrij weinig trauma aan overgehouden. Soms vergeet hij nog wel eens dat daar geen poot zit en gaat hij er automatisch op leunen. Tja dan valt hij om. Sneu gezicht, maar het lijkt niet dat hij er echt last van heeft.
Hij is gelukkig, klautert overal op en vang nog steeds muizen.

Even ander kattennieuws, mijn 4 kittens hebben vanaf kerst allemaal een nieuw mandje :D
Ook hebben ze sinds vandaag ontdekt dat het huis groter is dan alleen de woonkamer. Vol moed rennen ze dus nu ook de keuken en hal in. Maar ja, we hebben geen heel klein huis, wat inhoud dat ze halverwege zijn verdwaald. :=
Maar na even roepen komen ze wel weer op je stem af. Stelletje blagen.
Ze zijn nu trouwens 5 weken oud.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:44

Fijn Dais dat ze allemaal een mandje hebben gevonden!

okee vraagje aan iedereen hier....

Zijn katers aanhankelijker dan poezen?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:48

schijnt over het algemeen wel zo te zijn maar dat gaat hier in huis absoluut niet op :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:52

@Koper, ik heb je een pb gestuurd :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:53

Boompje1985 schreef:

Mijn ex-kater is niet zozeer aanhankelijk, maar hij komt gewoon af en toe zijn aandacht opeisen en voor de rest moet je hem met rust laten :+

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:54

Die ervaring heb ik niet. Dat katers aanhankelijker zijn poezen.
Het is echt het karakter van de kat of ze aanhankelijk zijn, heeft volgens mij niets met geslacht te maken.
Ik heb hier 2 katers die niet op schoot willen. Soms mag je ze wel eens aanhalen, maar liever niet.
3 Poezen, 1 komt dagelijks om aandacht vragen eist dat ze op schoot mag en is een verschrikkelijke kletskous. Haar dochter is wat meer op zichzelf, ligt niet graag op schoot. Maar komt wel eens bij je op het bureau liggen. Nummer 3 is eigenlijk altijd buiten. Als ze binnen is wil ze best aangehaald worden, maar komt sporadisch bij je liggen.
De 4 kittens (4 katers) daarvan zijn er 3 echt super aanhankelijk en willen het liefst de hele dag bij je zijn. Nummer 4 gaat liever op onderzoek uit.
Dus tja geen peil op te trekken eigenlijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:11

4EverHobbes schreef:
Wat een heerlijk topic :-)
Ik ben verliefd op alle katten. Heb er zelf 1: Willem. Zal vanavond een foto van mijn rode monster plaatsen.
Willem is 1,5 en enorm sociaal. Ik zit momenteel erg in dubio of ik een speelkameraadje voor hem moet nemen...

Willem, dat is vast een rooie, dacht ik. En inderdaad :D

Dais' kittens lekker de boel verkennen :) Bedankt voor je bemoedigende woorden, poezel is nu bij de kliniek.

Heb 1 poes en 1 kater, vroeger thuis hadden we 2 poezen. Dus mijn kater Ju is de enige kater die ik van dichtbij dagelijks ervaar. En hij is superaanhankelijk. Maar ik denk dat dat ook wel door z'n karakter komt, het is net een hondje. Hij is ook geboren in het Chinese jaar van de Hond :D De eerste paar jaar was het voornamelijk een stuiterbal maar nu hij door de puberteit heen is is hij rustiger en aanhankelijker, heel knuffelig is 'ie. Vanaf dat hij een jaar of 3 was kwam hij af en toe al op schoot zitten, aanvankelijk eerst altijd toevallig als ik net aan het eten was >;) maar daarna ook voor de gezelligheid.
Zoë is ook gezellig, de ligt het liefst de hele avond op schoot of naast je op de bank. En slaapt ook bij mij op bed en soms zelfs onder de dekens. Maar zij is meer van het tegen je aan liggen, Ju wil geknuffeld worden en is alerter en geeft (harde!) kopjes.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:12

Oke het verschild dus echt gewoon per kat.... ja ik dacht ik heb het nu al zo vaak gehoord dat er zoveel verschil zou moeten zitten tussen een kater en poes qua karakter dat ik dacht ik vraag jullie mening gewoon dat is wat algemener dan mijn eigen katten-lief-hebben-kring!

Bij mij was het trouwens wel zo m'n kater liep de hele dag achter me aan en moest op schoot of tegen je aan, sliep altijd op m'n kussen enz...terwijl m'n poezen veel meer op zichzelf waren.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:19

Onze poezel is zo aanhankelijk dat je er af en toe gek van wordt :)) . Ze hangt nu weer over mijn schouder, zoals altijd als ik aan tafel zit. Onze kater is ook wel aanhankelijk, maar wel als het hem uitkomt. Vannacht bijvoorbeeld :+ . Hij kwam loeihard ronkend op mijn kussen zitten dabben en kroop tegen me aan onder de deken. Meestal is hij wel lekker aaibaar, behalve als hij in een actieve bui is. Dat zie je dan meteen aan zijn smoelwerk en staart :)) .

Las ook over een poezel die nu bij de DA is voor een teenamputatie. Is altijd spannend, zoiets. Gelukig kunnen katten (en honden) zich razendsnel aanpassen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:33

DA belt net terwijl m'n kat er nog geen uur is, wat krijg ik daar de zenuwen van := Maar ze wilde alleen maar zeggen dat ze een ander narcosemiddel gaan gebruiken :+

Met die aanhankelijkheid vind ik mijn katten allebei lieve knuffels. Zoë is van het aan je vast plakken. Ik mag 'r best aaien maar ze wil zelf alleen maar liggen en spinnen of slapen. Met Ju heb je meer interactie, hij heeft een ander soort energie. Er zit wat oosters bloed in, en dat merk je bij hem niet alleen aan z'n bouw maar ook aan z'n karakter (en stem :roll: )

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:15

Boompje1985 schreef:

Ik heb een plakpoes gehad, nu weer een plakpoes en heb een zeer onafhankelijke kater gehad die op z'n tijd wel ontzettend van knuffelen houdt.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:34

Boompje1985 schreef:

Ik heb 2 katers en 4 poezen, maar hier zijn de poezen duidelijk aanhankelijker dan de katers.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:38

Boompje1985 schreef:

Geen flauw idee eigenlijk, wij hebben altijd al katten gehad maar nog nooit een poes.. Naja 1 kitten maar die hebben we niet zo lang gehad, merkte niet echt verschil qua aanhankelijkheid met haar en de andere.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:41

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:46

Mama Emily met onze jongste (tijdelijke)leden vd kattenfamilie

Afbeelding

En Torak is klaar voor de winter :D

Afbeelding

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:47

Oeh wat een mooie kittens!! <3
Welk ras is dat Yom? (zal vast ergens staan maar mijn hoofd is op dit moment een vergiet O:) )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:52

Wat een mooie poes yom :wow:

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:55

de bovenste zijn Heilige Birmanen en de onderste is onze Ragdoll goedzak

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:57

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:00

Hij 's mooi zeg :) Mijn neefje heet ook Bram, haha

Ju kan ook zitten op commando. 't Was alleen niet zo slim om 'm dat met snoepjes aan te leren. Als hij nou wat lekkers wil gaat hij naast me heel hoopvol zitten kijken: "ikzitikzitikzitikzitikzitikzit". Apporteren kan hij ook, en hij mrrrrrt of komt aanlopen als je 'm roept. Ik zei het al: 't is een beetje een hondje.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:07

Ik gebruik "zit" alleen nog wanneer hij het bakje van m'n andere kat krijgt. Ze eet nooit alles op en Ju mag de restjes. Maar dan moet hij wel eerst netjes gaan zitten. En mag pas eten als hij "Ju, brókjes" hoort.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:13

Ons kitten uit het asiel heeft vandaag de laatste behandeling tegen oormijt gekregen. Iemand enig idee binnen welke termijn de oren dan schoon moeten zijn?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:22

Mijn kat kan ook zitten en high five :j En het leuke is dat ie het alleen bij mij doet, m'n vader en broertje hebben het al zo vaak geprobeerd maar hij vertikt het gewoon :')