Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Chaos schreef:Laura_x_ schreef:Nee, je kunt ze niet direct bij elkaar doen, daar gaat een heel 'koppelprogramma' aan vooraf. Op internet staat genoeg informatie
Dit is dus idd iets waar ik niet op zit te wachten als ik bij een opvang een konijn haal.
Wij zetten konijnen al sinds jaar en dag gewoon bij elkaar en dat gaat tot dusver altijd goed (deden we vroeger bij mijn ouders al). Ik wil dus gewoon een konijn kopen en meenemen....Zijn er opvangen die dat doen?
(Ik zet de nieuwe altijd op groot neutraal terrein, die mag het dan even verkennen. Dan degene die ik al had erbij op het neutrale terrein. Dag laten zitten en dan het hok in. )
En er bestaat wel een konijnen huiskamer, 
Chaos schreef:Laura_x_ schreef:Nee, je kunt ze niet direct bij elkaar doen, daar gaat een heel 'koppelprogramma' aan vooraf. Op internet staat genoeg informatie
Dit is dus idd iets waar ik niet op zit te wachten als ik bij een opvang een konijn haal.
Wij zetten konijnen al sinds jaar en dag gewoon bij elkaar en dat gaat tot dusver altijd goed (deden we vroeger bij mijn ouders al). Ik wil dus gewoon een konijn kopen en meenemen....Zijn er opvangen die dat doen?
(Ik zet de nieuwe altijd op groot neutraal terrein, die mag het dan even verkennen. Dan degene die ik al had erbij op het neutrale terrein. Dag laten zitten en dan het hok in. )
Mindim schreef:millennium schreef:de AB is Engemycine en soda desinfecteerd, vandaar dat we daarmee spoelen. Verder sprayen we het in/over met wondspray (deze wondspray: http://www.paardendrogist.nl/product/13 ... ay/102691/).
Het beste is als het konijn wordt behandeld met duplociline als antibiotica. Een abces bij een konijn werkt anders dan bij een hond of kat. Je moet inderdaad wel goed spoelen of het met soda meer effect heeft, durf ik niet te zeggen, aangezien het abces helemaal los staat van het lichaam. Dichtsprayen zou ik niet doen.

Chaos schreef:Nee ik kan zelf wel koppelen en ik zit er dus niet op te wachten dat een opvang daar een tijd mee bezig is. Mocht het nodig blijken is hulp absoluut gewenst maar ik begin toch liever zelf.
Voor (veel) mensen zonder ervaring is het koppelen een grote uitkomst. Daarnaast; als de klik er eenmaal is heb je vaak met een dag of 2 - 3 je koppel weer thuis zitten. Een tijd mee bezig valt dus wel mee
Laptopmuis schreef:Wij plaatsen ook konijnen bij mensen die zelf thuis willen koppelen, geen probleem. Je hebt dan een week om het konijn eventueel terug te brengen als het niet gaat. Na een week kan je hem ook nog terugbrengen, maar krijg je het geld helaas niet terug.

Chaos schreef:Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik daar niet op zit te wachten en daar dus niet voor zal kiezen. Zeker als de opvang aan de andere kant van het land is. Ik zie nergens staan dat ik het onzin vind ik zeg alleen dat ik het niet nodig acht voor mijzelf dus datkun je bij je houden.
millennium schreef:Werkt duplociline niet haast hetzelfde als engemecine? Heb toch nog even na-gegoogled, en duplociline en engemycine zijn de gebruikte AB bij konijnen, m'n DA heeft Engemycine gespoten en die kuur gaan we nu ook afmaken
We sprayen de wond niet dicht, we houden de wond open door 3 x daags al het pus eruit te drukken en het te spoelen. Sprayen doen we meer voor de sterk ontsmettende werking en licht verkoelende en pijnstillende werking.