Waarom vlees ? en geen brokken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Waarom vlees ? en geen brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:13

Exact! Mijn vader vind het echt belachelijk dat je het belangrijk zou vinden wat er uit je dieren komt, nou ja, dat is toch wel echt interessant hoor :=

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 00:06

Peppertree schreef:
Hond loopt hier altijd los op boerenerf. Vind nooit wat terug. Zoek er ook niet naar :P .

Inderdaad, zelfde verhaal hier, hebbben drie honden op de boerderij zie zelden een (verse) drol...

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:34

hihi, ook hier zo'n drollenloerder :D

Tja, ik weet meteen of ik iets bij moet stellen in het samenstellen, ook zie ik of er wormen zijn, dus hem knoflook moet geven. Of of hij vliesjes om zijn drollen heeft en mogelijk de candidae weer opspeelt met alle gevolgen van dien.

Ja, barfers zijn over het algemeen wel daarmee bezig maar het is ook gewoon leuk want je ziet aan de ontlasting veel.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:55

ik geef geen knoflook is me verteld dat dat niet goed is voor de hond.
Ik geef zo'n spuit voor wormen en vlooien met advantix.

Vandaag hebben ze allemaal een kwartel gehad en dat ging er smakelijk in.
We geven nu de rollen van bibi en carnibest, dat wisselen we af doordat de 1 andere smaken heeft dan de andere.
Daarbij geven we 3 keer per week vers vlees, dus hele kwartels, halve kippen, vette vis noem maar op..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:16

Vraagje, waar halen jullie je vis eigenlijk vandaan?
En wat geven jullie zoal?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:31

kani_ejj schreef:

We geven nu de rollen van bibi en carnibest, dat wisselen we af doordat de 1 andere smaken heeft dan de andere.
Daarbij geven we 3 keer per week vers vlees, dus hele kwartels, halve kippen, vette vis noem maar op..

ong 2x per week een half of heel teentje (ligt aan de grootte van je hond) kan prima hoor :)

ashley, gewoon waar ik m n vlees ook bestel :P
hier krijgen ze haring, zalm, en makreel

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:34

ashley1 schreef:
Vraagje, waar halen jullie je vis eigenlijk vandaan?
En wat geven jullie zoal?

Je kunt eigenlijk alles geven wat je wil en hoe hond lust, haha. Behalve dan de echte zware botten, vleesbotten zoals ribben en nekken mogen daarentegen wel gewoon gegeven worden. Goed inlezen is dus wel belangrijk, tenzij je al een NRV'er of BARFer bent natuurlijk.

Vis halen we bij de visboer of op de markt, gewoon vragen of ie wat resten klaar kan leggen. Hond die ik ken doet een moord voor zalmkoppen :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:43

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:53

Jammie :P .

Iemand nog tips om het smakelijker te maken? Meng nu nog de brokjes met de Carnibest en gooi er heet water over. Hond eet het wel maar gooit een heleboel naast zijn bak (in een straal van een meter of 5) wat hij dan lekker laat liggen. Heb het idee dat hij nog steeds de brokjes liever heeft. Evengoed stug volhouden?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:57

Ja maar... ja maar... mijn hond is maar 2,5 kg :')
Zo'n zalmkop is zo groot als zijn halve lijf haha.
Mijn vader is visboer, ik zal eens kijken of hij iets voor Rambo weet.
Zalmkoppen gaat sowieso niet lukken, want hij koopt de zalm al in plakken gesneden in.
Misschien lust 'ie wat garnaaltjes.

Over dat slecht eten, de ene dag eet Rambo al z'n eten met niks op, de volgende dag laat 'ie alles liggen.
De brok pens van gisteren heb ik ook mooi kunnen weggooien, hij heeft er niks van op.
Nouja goed... niet mijn probleem hoor. Als hij echt honger heeft eet hij vanzelf wel.
Ik zeg dus ook stug volhouden en misschien wat andere merken proberen?

Waar ik nog aan zat te denken, zou Rambo geen tekorten op kunnen lopen omdat hij natuurlijk maar heel weinig krijgt. Hij krijg zo'n 100 gram per dag, dat is natuurlijk net niks als je 't ziet liggen. Oke, hij is ook klein en heeft dus ook niet zoveel nodig maar omdat ik o.a. Lotering geef (en ook Tinlo) en dat best vet is, wat ik heb begrepen zit ik te twijfelen of er geen tekorten kunnen onstaan.

Ook al voer ik op het oog en ziet hij er fantastisch uit.
Och, bedenk me net dat ik toch maandag ff voor z'n pootje naar de DA moet dus dan zal ik gelijk ff vragen of hij 'm niet te schraal vind enzo.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:49

essiesilly schreef:
kani_ejj schreef:

ong 2x per week een half of heel teentje (ligt aan de grootte van je hond) kan prima hoor :)

ashley, gewoon waar ik m n vlees ook bestel :P
hier krijgen ze haring, zalm, en makreel

ik heb een toypoedel van net geen 4 kilo.

wij halen vis op de markt bij een visboer, krijgen we soieso de restjes zeg maar, koppen etc.
maar we halen ook wel eens een portie haring.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:23

Ik bekijk iedere drol :+ Zelfs die in het donker schijn ik met een zaklamp op :+
Wil gewoon weten hoe het ervoor staat.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:01

dat is wel heel erg horse :')

ashley1 schreef:
Ja maar... ja maar... mijn hond is maar 2,5 kg :')
Zo'n zalmkop is zo groot als zijn halve lijf haha.
Mijn vader is visboer, ik zal eens kijken of hij iets voor Rambo weet.
Zalmkoppen gaat sowieso niet lukken, want hij koopt de zalm al in plakken gesneden in.
Misschien lust 'ie wat garnaaltjes.

Over dat slecht eten, de ene dag eet Rambo al z'n eten met niks op, de volgende dag laat 'ie alles liggen.
De brok pens van gisteren heb ik ook mooi kunnen weggooien, hij heeft er niks van op.
Nouja goed... niet mijn probleem hoor. Als hij echt honger heeft eet hij vanzelf wel.
Ik zeg dus ook stug volhouden en misschien wat andere merken proberen?

Waar ik nog aan zat te denken, zou Rambo geen tekorten op kunnen lopen omdat hij natuurlijk maar heel weinig krijgt. Hij krijg zo'n 100 gram per dag, dat is natuurlijk net niks als je 't ziet liggen. Oke, hij is ook klein en heeft dus ook niet zoveel nodig maar omdat ik o.a. Lotering geef (en ook Tinlo) en dat best vet is, wat ik heb begrepen zit ik te twijfelen of er geen tekorten kunnen onstaan.

Ook al voer ik op het oog en ziet hij er fantastisch uit.
Och, bedenk me net dat ik toch maandag ff voor z'n pootje naar de DA moet dus dan zal ik gelijk ff vragen of hij 'm niet te schraal vind enzo.

als hij gewoon die tinlo en lotgering compleet krijgt komt hij niks te kort, het gaat niet om hoeveel je hond krijgt maar wat de samenstelling is van de kvv en op zijn lichaamsgewicht aangepast :)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:27

Hier bekijk ik ook alle drollen :+ Dan weet ik of ik het goed heb gedaan en dat de hond gezond is/ goed verteerd.
Ik verwonder mij steeds weer over die smerige bruisende soms lichtgevende drollen die ik in het park zie liggen, of waar mensen gewoon rustig bijstaan als hun hondje die naar buiten perst.
Ik begrijp dat niet dat die mensen niet denken; 'goh is dit wel gezond?'

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:34

Als je geep geeft aan je honden geven de drollen licht in het donker, geep bevat enorm veel fosfor :D

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:05

O dus dát voeren ze :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:42

Horse_ schreef:
Ik bekijk iedere drol :+ Zelfs die in het donker schijn ik met een zaklamp op :+
Wil gewoon weten hoe het ervoor staat.

Word jij ook wel eens aangekeken van 'What the... ben je daar in het donker aan het doen?' Ik wel namelijk :Y)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:10

Sinds het verse voer heeft mijn hond niet meer op haar poten gebeten. en ze is eindelijk 2 kilo afgevallen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:51

Mijn vriend nam ook altijd de zaklamp mee als ie Fan uit ging laten in het donker, gewoon om haar in de smiezen te kunnen houden. Zo raar is het toch niet? :oo

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:01

Je kan verse sardine's geven.
Maar niet iedere hond vind die lekker. De boxer hier vind ze heerlijk en de FB vind ze alleen lekker om overheen te rollen maar eten ho maar....

Als hij goed reageert op het vlees dan zal ik eens de brokken weg laten, dan heeft hij geen keus. Alles wat hij ernaast gooit gewoon weer terug in de bak. Bak niet leeg, weghalen, en pas bij de volgende voerbeurt aanbieden.
Is hij gevoelig is op maag/darm, misschien een optie om het vlees en brok al te mengen en dan pas te overgieten met heet water.......Zodat de brokken en vlees zich meer met elkaar mengen en hij de brooken er niet meer uit kan vissen....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:06

Waarom teruggooien in de bak? Als mijn katten er een zooitje van maken hebben ze pech, dan eten ze maar van de grond :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:21

Magrathea schreef:
Waarom teruggooien in de bak? Als mijn katten er een zooitje van maken hebben ze pech, dan eten ze maar van de grond :=

Ja maar die eten het waarschijnlijk wel makkelijk op.
En ik moet zeggen dat ik er nite blij van wordt als het in m'n keuken zal liggen (de mijne eten het ook buiten :D )

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:29

Peppertree schreef:
Jammie :P .

Iemand nog tips om het smakelijker te maken? Meng nu nog de brokjes met de Carnibest en gooi er heet water over. Hond eet het wel maar gooit een heleboel naast zijn bak (in een straal van een meter of 5) wat hij dan lekker laat liggen. Heb het idee dat hij nog steeds de brokjes liever heeft. Evengoed stug volhouden?

Gewoon volhouden.
Ik mengde in het begin brokken door de kvv van de katten maar dat moesten ze echt niet.
Toen heb ik het geprobeert zonder brokken en ze aten meteen.
Dus mischien vindt jou hond de combi ook wel niet lekker.
Sowiesoo zou ik persoonlijk niet gaan mengen.
Gewoon puur vlees geven, eet hij het niet pech gehad morgen weer een kans
Als je een echte zeurpiet hebt kun je eventueel een andere smaak proberen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 01:04

Honden zijn oha algemeen vrij makkelijk met overzetten. Katten al wat moeilijker en fretten nog moeilijker.

Met de fret heb ik het zo gedaan: eerst veel brok op een klein beetje vlees. (Dus wel de geur en textuur van vlees, maar dat hoefde hij niet persé op te eten). Toen wat meer vlees met brokjes erop (erin gedrukt).
Opgegeven moment 50/50 en zo afgebouwd.
Eerste paar dagen moest meneer het vlees niet en at ook niet zoveel. Nou heb ik niet snel medelijden (immers, er is gewoon voer dus als ie echt honger heeft) dus gewoon doorgezet op deze manier en daarna wou hij niks anders meer! Vlees wel altijd vers aangeboden, niet het ouwe terugzetten, dat is ook niet lekker.
Was ook een stuk actiever als ik zijn ruimte binnenkwam ("Heb jij vlees? :D ).

Gewoon doorzetten dus en steeds minder brok erdoorheen mengen, ook al eet de hond het vlees nog niet echt. Hoe minder moeilijk jij er over doet, hoe minder moeilijk de hond er over doet ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:17

iemand hier bekend met kivo petfood?