Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Needje schreef:Officieel zou je eerst aangifte moeten doen. Dan heb je de keuze om het dier zelf 2 weken te houden, of deze 2 weken onder te brengen bij de gemeente (wat dus in de meeste gevallen het asiel is).
Maar als ik mijn kat maandagochtend naar buiten doe en iemand hem 5 min later oppakt (als dat lukt) en naar het asiel brengt als "gevonden". Dan ben ik mijn kat dus kwijt (en wordt mn kat een gevonden voorwerp) terwijl hij dat niet was geweest als die persoon mijn kat niet gepakt had.... Lastige situatie!
. En aangifte wordt gewoon gedaan hoor, al dan niet op het asiel. chillse schreef:Ik zou toch nog een keer met je buren gaan praten en aangeven dat er geen verbetering is sinds het vorige gesprek en dat je het graag zou willen oplossen.
Anders zou je op hun kosten ook zo een geluid apparaatje kunnen kopen, ik weet niet hoe dat precies heet maar mijn vroegere buren hadden dat want die hadden een hekel aan katten.
Morganlefay schreef:chillse schreef:Ik zou toch nog een keer met je buren gaan praten en aangeven dat er geen verbetering is sinds het vorige gesprek en dat je het graag zou willen oplossen.
Anders zou je op hun kosten ook zo een geluid apparaatje kunnen kopen, ik weet niet hoe dat precies heet maar mijn vroegere buren hadden dat want die hadden een hekel aan katten.
Kattenverdrijver. zijn te koop of te lease. kosten goudgeld maar zijn uitermate effectief
De katten gaan letterlijk gillend op de loop.Misschien handig om de aanschaf op de katteneigenaar te verhalen
Miepie77 schreef:Quellian schreef:Hier moet je het ter plekke opruimen, paardenpoep op de openbare weg. Staat een boete van € 50,-- op.
hier officieel ook, maar heb nog nooit iemand een boete zien krijgen, politie heeft wel wat beters te doen
Needje schreef:kimmie, wat doe jij als je paard tijdens een buitenrit van zich af schijt?
Misschien niet in iemands tuin, maar op de openbare weg tref je er nog meer mensen mee.
En de meeste niet-paardenmensen willen ook niet zodra ze hun tuin uit zijn door een mega paardenschijtbult heen fietsen/lopen/rijden.
(Paarden zijn nou eenmaal ook huisdieren.)

,dus planten dood...
) komt er dan meestal nieuwe aarde aan te pas,nou echt,de een na de andere kat zat erin te scheiten...
want tja...die hond werd netjes uitgelaten en deed nooit wat op stenen,maar ja toch maar ernaar toe...was het een zwart steentje
...ja echt hoor...maar buuf dr poezels scheten diezelfde dag heerlijk onze tuin vol,want tja,dat doen katten toch eenmaal,en ze begraven het toch netjes,dus wat zeur je nu toch??secricible schreef:nee, tegen mambobeach.
Quellian, hoe verklaar je dan dat het zelfs een klein kind kan beschadigen? Een jong kind dat in aanraking komt met toxoplasmose kan ook nog steeds ernstige gevolgen hebben, zoals epilepsie en achterstand in de ontwikkeling. Hetzelfde geld ook voor een embryo na die 16 weken.
mika11 schreef:Zolang het niet verboden is dat katten buiten vrij lopen, is er weinig tegen te doen.
Ik heb nog nooit een ambtenaar katten zien vangen.
Leuk is het niet natuurlijk, als je er last van hebt.
Maar zolang er niks veranderd in de wet, is er gewoon niks aan te doen.
Daarom is het ook niet legaal om zelf een kat van een ander te vangen of af te schieten (jagers)

magda_90 schreef:mika11 schreef:Zolang het niet verboden is dat katten buiten vrij lopen, is er weinig tegen te doen.
Ik heb nog nooit een ambtenaar katten zien vangen.
Leuk is het niet natuurlijk, als je er last van hebt.
Maar zolang er niks veranderd in de wet, is er gewoon niks aan te doen.
Daarom is het ook niet legaal om zelf een kat van een ander te vangen of af te schieten (jagers)
Loslopen is inderdaad legaal. Als je kat hiermee overlast veroorzaakt en dit is hard te maken, dan is het illegaal en dus strafrechtelijk.

Thirty schreef:magda_90 schreef:Thirty, ik weet wat je aangehaald hebt maar in woonwijken geldt dat niet. Overigens ga ik mijn rechtenleraar hier binnenkort eens over raadplegen.
Uhhm jij kan niet garanderen dat je kat in een woonwijk blijftWant je bent er niet bij. Katten gaan kilometers ver weg.
De wet die je aanhaalt geeft echter niet aan dat in een woonwijk de kat niet buiten los mag lopen. Ik zeg niet dat ik het goedkeur dat katten buiten los lopen (ik blijf het afkeuren), maar ik zeg wel dat de flora- en faunawet niet op toepassing is in een woonwijk. Thirty schreef:magda_90 schreef:Thirty, ik weet wat je aangehaald hebt maar in woonwijken geldt dat niet. Overigens ga ik mijn rechtenleraar hier binnenkort eens over raadplegen.
Uhhm jij kan niet garanderen dat je kat in een woonwijk blijftWant je bent er niet bij. Katten gaan kilometers ver weg.
Thirty schreef:magda_90 schreef:Thirty, ik weet wat je aangehaald hebt maar in woonwijken geldt dat niet. Overigens ga ik mijn rechtenleraar hier binnenkort eens over raadplegen.