Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:13

Dan kun je nog altijd de laatste berichten van de TS lezen, toch? Zoveel tijd kost dat niet.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:19

Nou dan ga ik maar weer ontopic ;)
Het lijkt erop dat het dus zo simpel was als een andere soort kattengrit, echt tof!
Had al eens gelezen dat poezen soms bepaalde soorten grit niet pikken aan hun voetjes. Nu moet TS en vriendje het nog eens worden over de opvoeding van al hun 'kinderen' en dan leeft iedereen nog lang en gelukkig! :D

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:30

Wat ik niet snap is dat de TS in het begin compleet de grond in gestampt wordt als ze aangeeft knettergek te worden van een kat die ALLES onderzeikt. Eh, ik ben een dierenmens maar als ik een kat heb die mijn hele huishouden onder zeikt uit nijd dan komt die het huis niet meer in. Waarom laat iedereen hier zo graag zijn handtas/handdoeken/kussens onder zeiken door katten? Puur om te laten zien wat voor een dierenvrienden jullie zijn?

Bokt kan zo lekker oordelen, makkelijk van achter je schermpje. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:44

Gulpje schreef:
Nou dan ga ik maar weer ontopic ;)
Het lijkt erop dat het dus zo simpel was als een andere soort kattengrit, echt tof!
Had al eens gelezen dat poezen soms bepaalde soorten grit niet pikken aan hun voetjes. Nu moet TS en vriendje het nog eens worden over de opvoeding van al hun 'kinderen' en dan leeft iedereen nog lang en gelukkig! :D

Goed van jou, wat je gelijk hebt :D

Authentic: ja, sommigen hier zijn roomser dan de paus, ik zou er ook knettergek van worden, en eerlijk, ik heb er een kat om verhuisd, na van alles geprobeerd te hebben (inclusief ander grit). Bij zijn nieuwe baasje deed hij het helemaal niet meer, dus was een goede oplossing.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:46

Sja het lijkt mij ook niet dat je keer op keer alles onder laat zeiken als je maar niet achter de reden kan komen, fijn voor de ts dat het zo opgelost is maar wat als ze deze oplossing nou niet had gevonden en de kat uiteindelijk weg had gemoeten? Ik had het een logische beslissing gevonden maar volgens mij zouden sommige bokkers haar zo de brandstapel op kunnen gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:50

Volgens mij ook :j

Maar ja, je dieren heb je voor het leven, ook al plassen ze en poepen ze alles onder, slopen ze de hele boel, en kosten ze je handen vol geld, en niet omdat ze ziek zijn, en jij moet doen alsof je gekke Henkie bent, en je hele inboedel laten slopen, en je maar gewoon laten bijten en krabben.......

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:00

Yamcha schreef:
Volgens mij ook :j

Maar ja, je dieren heb je voor het leven, ook al plassen ze en poepen ze alles onder, slopen ze de hele boel, en kosten ze je handen vol geld, en niet omdat ze ziek zijn, en jij moet doen alsof je gekke Henkie bent, en je hele inboedel laten slopen, en je maar gewoon laten bijten en krabben.......

Normaalste zaak van de wereld idd 8)7 . Tot je een paard hebt dat artrose krijgt waardoor je geen concoursen meer kan rijden. Dan is verkopen/wegdoen meteen oké.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:07

Ja, dat dan weer wel, totdat je hem wilt laten afmaken, en dan moet hij ellendig en ziek oud worden in een weitje..... :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:18

Yamcha schreef:
Ja, dat dan weer wel, totdat je hem wilt laten afmaken, en dan moet hij ellendig en ziek oud worden in een weitje..... :roll:

Heerlijk, dat meten met twee maten. En dan raar kijken als de uitkomst scheef is :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:21

_O-

En vervolgens anderen erom afmaken, helemaal niet niet hypocriet ofzo hoor....... :')

Ik ben dol op Bokt :D
Altijd boeiend om te zien wat een rare sprongen mensen maken om zich eruit te praten...... en ondertussen praten ze zich steeds meer vast :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:21

Fijn :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 14:14

Weer terug van een tijdje weg geweest te zijn.

Bedankt aan de fijne bokkers die me NIET op de brandstapel willen smijten :+

Hoe gaat het hier nu..
Het plassen is al héél fel geminderd, dus da's wel leuk. Maar.. Ze doet het dus nog steeds.
Ze heeft de eerste 2 weken met nieuw kattenzand droog gehouden, maar de laatste tijd vinden we weer plasjes.

Juist.. IN MIJN HANDTAS!
Afgelopen zaterdag wilden we naar de stad. We gaan dan altijd te voet, is maar een half uurtje. Bijna in de helft stoppen we aan een krantenwinkel, en wanneer m'n vriend de krant in m'n handtas wil steken, zegt ie plots 'ik ruik pis'. Ja hoor.. Handtas wééral ondergezeken, en m'n trui kon ik ook meteen de was in steken. Alles wat er in zat -m'n proef verdorie, briefjes geld, allerlei papieren (waaronder ook belangrijke, voor het gemeentehuis, autoverzekering e.d.) zijn ondergepist en stinken uren in de wind.

Ik heb laatst nog een gesprekje gehad met m'n vriend over de kat. Omdat ze, voor de handtas, ook al op z'n sloffen en op een handdoek had gedaan. Ik vroeg hem hoe ver de kat nu eigenlijk kon gaan bij hem, heb heb meteen ook ingepeperd dat de bedoeling van dat gesprek NIET was dat de kat buiten moest, ik wilde gewoon maar even chekken. Zijn antwoord? DIE KAT GAAT NIET WEG, NOOIT. Dus ik vraag, ook niet als ze (stel je voor) constant in huis doet, elke dag? Nee hoor, dan mag ze nog blijven... 8)7 ?!

Omdat:
* de kat mag niet naar een asiel. Daar gaat ze dood.
* de kat ook niet zomaar op straat gegooid mag worden. Daar gaat ze dood.
* & andere opties tellen niet voor hem, een nieuw baasje ofzo.

Zou ik mijn hond zomaar op straat gooien? Tuurlijk niet. Maar die zeikt m'n tassen dan ook niet onder! Asiel voor de kat? Vind ik ook niet de beste oplossing, ze zitten nu eenmaal overbevolkt. Ik wil de kat wég, niet dood. Maar dat wil m'n vriend dus ABSOLUUT niet..

Wil ik ze nog steeds weg? Als ik eerlijk ben, ik zou er niks mee inzitten. Moest mijn hond dagelijks in huis doen, zonder medische reden, en terwijl ze meerdere keren per dag wordt uitgelaten.. Geloof me, dat zou ik ook beu raken.

Meer zelfs: ik héb zo een hond gehad. Beest plaste en poepte dagelijks in huis, terwijl de achterdeur de godganse dag open stond. Ik weet nog dat ik een nieuw setje voor m'n vorige paard had gekocht, een geel. Was ik helemaal verlieft op. Dus ik wil op safe spelen, en leg de bandages op de onderlegger, en dit samen op de zetel in m'n broer z'n kamer (ik woonde toen bij pa, en broer bij ma, dus broer was er niet dus had ook de zetel niet nodig, niemand moest in die kamer zijn, die bleef gewoon netjes dicht). Een dag later, hoe ze het heeft gedaan wéét ik niet, maar de deur stond open en op mijn nieuwe mooie bandages lag een drol.
Ik heb een aantal jaren geleden wegens omstandigheden een paard moeten afgeven, en had buiten een paar foto's niks meer van haar. Enkel haar frontriem, met haar naam in diamantjes. Die lag op zolder, en die lag vol met troep. Je mag 3x raden wat de hond heeft kapot gebeten.. Om dan over mijn toque nog maar te zwijgen, gigantisch duur ding, en juist daar zet ze haar tanden in. Uitgerekend die 2 dingen op een volle zolder.. En uitgerekend op mijn nieuwe setje.. En dat zijn maar een paar voorbeelden hoor :) Zo heeft ze eens in de living gepoept, vlak onder m'n pa z'n neus, en ze zat hem echt zo aan te kijken van 'HAH!' Sja, die is na dik een jaar wel gevlogen hoor.. Want nee, medisch was er geen enkel probleem. Ze werd 3-4x per dag uitgelaten, én kon de hele dag door in de tuin indien nodig. Moet er wel bij zeggen: die hond was van m'n ex, en dat beest verdroeg mij voor geen meter. HAAR baasje, en daar mocht ik niet aankomen, anders vond ik m'n spullen ondergepoept. Nee dankje!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:20

Nou ja... Voor mij zou de maat vol zijn. Kat eruit of ik eruit :).

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:26

Als ik het zo lees zijn jullie niet zo goed in dieren opvoeden, of begrijpen...na je laatste post valt het me toch wel op hoeveel van dit soort problemen jullie met dieren hebben/gehad hebben.

Ik heb een paar herplaatshondjes in huis en ja...door omstandigheden van vroeger doen die ook wel eens iets in huis, en ja, ook als de achterdeur openstaat en ze dus gewoon naar buiten kunnen. Ik ruim het gewoon op en maak er geen probleem van. heb ooit een kat met blaasgruis gehad, en die pieste op een gegeven moment ook echt het hele huis onder...tja kon het beestje niks aan doen. Bijna elk dier wordt overigens op een gegeven moment incontinent hoor, als ze echt oud worden dan gaan die functies sterk achteruit en laten ze vaak hun pies lopen, soms maar een paar druppeltjes maar soms ook heel veel. Doe jij je dieren dan weg? Vraag ik me nu af na je laatste post.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:27

Ik snap echt niet waarom jij niet lekker weggaat daar
ik zou het allang hebben geweten.
Zou hem lekker laten stikken met zn kat! Al je spullen gaan eraan waarom pik je het nog langer??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:09

shilady schreef:
Ik snap echt niet waarom jij niet lekker weggaat daar
ik zou het allang hebben geweten.
Zou hem lekker laten stikken met zn kat! Al je spullen gaan eraan waarom pik je het nog langer??

Volkomen mee eens!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:12

Dit lijkt mij een ongezonde relatie.... Als je vriend zo niet mee wil denken en een zeikende kat belangrijker vind. Dan zou ik toch achter mijn oren krabben....
Want de kat is volgens mij zelf ook niet helemaal happy. Een ander huis zou prima kunnen helpen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:17

Authentic schreef:
Wat ik niet snap is dat de TS in het begin compleet de grond in gestampt wordt als ze aangeeft knettergek te worden van een kat die ALLES onderzeikt. Eh, ik ben een dierenmens maar als ik een kat heb die mijn hele huishouden onder zeikt uit nijd dan komt die het huis niet meer in. Waarom laat iedereen hier zo graag zijn handtas/handdoeken/kussens onder zeiken door katten? Puur om te laten zien wat voor een dierenvrienden jullie zijn?

Bokt kan zo lekker oordelen, makkelijk van achter je schermpje. Bah.

Ben ik het ook mee eens zou het echt zat worden hoor
ts heeft lang genoeg aangekeken ze heb zat eraan gedaan en geprobeert !

Ze moet voor zichzelf gaan kiezen ze is 22 dus ze kan nog makkelijk aan een andere man komen
zou hem echt een ultimatum stellen of kat of zij en anders viert hij de kerst samen met zn kat!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:34

Ik heb niet helemaal alles gelezen wel een hele hoop reacties van ts en de eerste en laatste blz.
Maar ik kan nergens terug vinden dat deze kat daadwerkelijk onderzocht is door een dierenarts.
Bel eens naar een katten opvang, misschien kunnen zij je verder helpen met een goede tip.
En misschien haat de kat jouw nog wel erger dan jij haar }>
Ik kan me voorstellen dat je het zat bent, maar een kat op straat zetten dat doe je niet en je bent geen dierenvriend als dat alleen al in je kop opkomt.
Ga eerst eens alles uitlsuiten voor je de kat op straat wil zetten of in een asiel wil duwen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:49

T is niet haar kat.... En als de eigenaar, haar vriend, niets wil ondernemen lijkt mij dat enorm irritant!
Ik laat ook echt niet mijn bezittingen onder piesen zonder dat er actie wordt ondernomen. Lijkt mij enorm frustrerend!
Dan kan je nog zoveel van iemand houden, maar uiteindelijk trek ik toch mijn grens.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:52

Ja ook ik zou op een gegeven moment mijn buik méér dan vol hebben van een kat die alles onder plast. Zeker als het telkens je persoonlijke spullen zijn, en dingen als handtas lijkt me helemaal vreselijk. Ik vind dat TS het al heel erg lang volhoud en nu haar vriend ook wel eens over de brug mag komen. Op een gegeven moment zou het bij mij ook zijn 'kat eruit of ik eruit'. Heel hard, maar ik kan me voorstellen dat dit niet meer leefbaar is zo. En kiest vriendlief voor de kat dan weet je ook meteen genoeg...

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:12

Simpel zat inderdaad,
beest eruit of ik eruit..

Doei dat ben je toch helemaal zat.. Verdorie laat iedereen hier maar zeuren, en diegene die het ergst zijn,. geeft de TS je adres maar en doe het zelf beter

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:02

jesito schreef:
Ik heb niet helemaal alles gelezen wel een hele hoop reacties van ts en de eerste en laatste blz.
Maar ik kan nergens terug vinden dat deze kat daadwerkelijk onderzocht is door een dierenarts.
Bel eens naar een katten opvang, misschien kunnen zij je verder helpen met een goede tip.
En misschien haat de kat jouw nog wel erger dan jij haar }>
Ik kan me voorstellen dat je het zat bent, maar een kat op straat zetten dat doe je niet en je bent geen dierenvriend als dat alleen al in je kop opkomt.
Ga eerst eens alles uitlsuiten voor je de kat op straat wil zetten of in een asiel wil duwen.

Nee, je kunt inderdaad beter de kat houden en samen doodongelukkig zijn. Heel goed doordacht van jou, chapeau!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:09

Vervelend TS dat de kat het nog steeds doet. Ik ben ook een dierenvriend maar ik zou ook helemaal gek worden ervan. En idd wat de rest zegt: kat eruit of ik eruit. Ik zou ook 2x nadenken als mijn vriend de kat belangrijker vind dan mij. Lijkt me dat het ook niet echt bevorderlijk is voor de relatie. Succes.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:10

tsja....Ik hou zielsveel van katten. mijn lievelingsdieren <3 maar ik begrijp je wel hoor TS. Al je mooie spulletjes die worden ondergezeken. Daar zou ik toch ook knettergek van worden. Moeilijk. maar ik vind het wel belachelijk dat je vriend voor zover ik begrepen heb geeneens voor je wil overwegen om een ander baasje o.i.d te zoeken.