Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xsenny schreef:Ja tem maar
wat denken jullie dan hier ?
dat jullie de baas over me kunnen spelen en kunnen zeggen wat ik wel en niet wat mag doen ?
kom op zeg ben toch zeker wel eigen baas .
ben dit forum toch al spuug zat .
dus van mij part blokeren ze me ,
zal mij een zorg zijn .
erger me kapot over deze mensen en hun maner van denken ,
wacht maar tot een kind in je familie te grazen wordt genomen dan piepen ze opeens anders
fijt blijft honden muilkorven als ze niet te vertrouwen zijn
en anders vindt ik dat de gedupeerde mag doen met hond en eigenaar wat ze willen .
wat denk je dan als zo hond mijn kind of hond bijt en ik kom er aCHTER dat de hond al eerder gebeten heeft?
ik maak de hond terplekke zelf dood
xsenny schreef:mensen worden zo gemaakt .
ik heb de dingen van dichtbij mee gemaakt
en het is geen pretje een kind wat verscheurd is te zien liggen .
en aangezien mensen zo blijkt op dit forum er heel makkelijk over denken
zo blijven de dingen gebeuren
dit forum maakt me alleen maar kwaader .
dus ik ben weg hier .
nouksjens schreef:Toen vrienden van ons een stafford namen hadden we al wat vooroordelen, maar wat een super hond is dat zeg! Super lief en aanhankelijk, geweldig met ons kind en hond. Dus het kan ook zeker anders en snap heel goed dat er grote fans zijn van dit ras. Er jammer dat door slechte bazen het ras zo'n slecht imago heeft.
geerke schreef:En vaak gaat het gewoon goed mits de mensen die NIET in rang boven hun hond staan geen dominante hond hebben of een 'moeilijk' ras
Kan je mij niet vertellen dat hij zoiets bij deze hond kan voorkomen.. Onze hond is ook aangevallen door een herder gelukkig hebben we een grote hond anders was het heel slecht afgelopen. Die eigenaar zei ook doodleuk; tja honden van zijn eigen grote valt hij alleen aan hoor!!
Zoolgangster schreef:Was hier niet sprake van een papierloze stafford?
Dan heb je geen idee wat er nog meer in zit kwa afstamming.
Correct me if I'm wrong, moet eigenlijk naar de opticien, ogen nakijken, maar ik stel het nog even uit tot mijn loon er is. (Oftewel: beginpost goed doorlezen is nogal lastig voor mij nu.)
geerke schreef:Griebels@
Je hebt helemaal gelijk maar het is een utopie om te denken dat iedereen met een hond ook er boven staat wat betreft rang.(Neem als voorbeeld is het aantal mensen die hun kinderen niet op kunnen voeden...)
En vaak gaat het gewoon goed mits de mensen die NIET in rang boven hun hond staan geen dominante hond hebben of een 'moeilijk' ras.
Mijn dank is groot!tjoppie schreef:Ik ben bijgelezen, maar het circeltje blijft het zelfde. De provechthondenmensen, blijven het gedrag van de hond bagataliseren en goedpraten. Ik zie voorbeelden voorbij komen waarvan ik denk tjonge, snapt nou niemand dat dit niet normaal gedrag is ONGEACHT de omstandigheden.
Het gaat hier om een volwassen hond welke een pup doodbijt. Dat valt onder een hele andere categorie dan volwassen honden onderling welke elkaar aanvallen, of honden die mensen bijten of, of, of. Heeft NIKS met elkaar te maken. Volwassen honden vechten onderling wel eens ja, en dat mag best. Het is lastig als de strijd oneerlijk is omdat de een toevallig wat groter en sterker is dan de andere, maar dat gebeurd gewoon wel eens. Maar eigenlijk is dat normaal honden gedrag, wie niet luisteren wil moet maar voelen! Twee egokarakters kunnen dan dus best op de vuist gaan.
Maar een volwassen hond die een pup doodbijt is gewoonweg niet OK in het koppie en ik vind het bijzonder vreemd dat hier alsmaar excuses voor bedacht worden. Al had de hond weken opgesloten in een dichte kast gezeten met zo nu en dan een kippetje naar binnen gegooid, dan alsnog had hij die pup niet mogen doodbijten.
Sancha schreef:Het zijn geen excuses! Het is de fout van diegene die erbij is geweest. Die heeft signalen gemist en is niet snugger genoeg geweest om honden van zulk verschil in formaat uit elkaar te houden.
En een beet van een Staff heeft al snel ernstige gevolgen bij zo'n kleine hond.
Het is niet de Staff's fout totdat er bewezen is dat die hond wel degelijk een kronkel heeft.
geerke schreef:je kunt tussen mijn 6 honden een pup zetten maar die bijten hem echt niet dood hoor.
Het gedrag is niet normaal,er hoeft niets bewezen te worden.
Het bewijs is er al....een dode pup.