kimmie261 schreef:je hoeft toch geen naadje van de kous te weten als je ziet hoe die dieren gehouden worden??

het komt in de verste verte nog niet overeen met enig normaal leven van zo'n orka..
en nee ik wil nog steeds geen wilde dieren vergelijken met gedomesticeerde dieren,tenminste ik kan met de beste wil van de wereld in een chinese naakthond geen wolf zien
het spijt me voor mijn kortzichtigheid daarin...
Tja, dan verschillen we dus in een aantal opzichten van mening.
Ik vind niet dat je een heleboel kritiek kunt leveren op een gegeven, alleen maar gebaseerd op sensatiemedia en aannames. Om een mening te vormen over iets, zul je exact moeten weten wat er aan de hand is, welke mogelijkheden er zijn en welke alternatieve en vooral inzicht in het hele gebeuren rondom verzorging en training van zeezoogdieren.
Ik vind ook dat een dier een dier is, met behoeftes. Ik zie met de beste wil van de wereld geen verschil in een paard wat het grootste deel van de dag op stal wordt gehouden of de hond die zijn leven voornamelijk in een ren slijt. En dan zwijg ik nog over het gebrek aan sociaal contact met soortgenoten bij sociale dieren, die van oorsprong in groepen leven, zoals paarden en honden....
En nee, een chinese naakthond lijkt niet op een wolf, maar dat wil niet zeggen dat het daarom oke is om hem in zijn eentje in een prachtige kennel op te sluiten en hem daar een groot deel van zijn leven laten doorbrengen.
Honden zijn geen wolven, maar wel degelijk sociale dieren met behoefte aan beweging, sociale contacten en uitdaging.
Paarden zijn ook geen wilde dieren, maar hebben net zo veel behoefte aan beweging, sociaal contact en uitdaging.
Mensen zijn in dat opzicht hypocriet.
En dan zal ik nog maar even zwijgen over de opgehokte varkens, die 3 maanden oud mogen worden alvorens ze op slachttransport gaan, de legbatterijen, kistkalveren etc.
En dat is oké omdat het geen wilde dieren zijn?
Een dier is een dier, met eigen behoeftes,. Het feit dat het als tam dier wordt gezien, doet daar totaal niets aan af. Het maakt echt niet dat die behoeftes minder zijn.