Hm, weet ik eigenlijk niet meer precies, paar uurtjes wel. Het "recept" is simpel; Neem een lever (ik nam lamslever, hier het goedkoopst,en meest aangeboden), en kook hem in ruim water tot hij gaar is, en dus stijf. In dunne plakjes snijjden, paar mm dik. Op rooster, en bv bakpapier uitbreiden, oven op lage stand, deurtje open op een kier, drogen tot ze "leerachtig" droog zijn geworden.
Ziviaantje
Geplaatst: 15-06-11 21:22
Die van mij gewoon Techni-cal lam & rijst brokken Ik heb het allemaal gedaan met mijn honden, BARF, KVV.... drááááma.... de ene zeer kieskeurig, wil niks, moet niks, laat maar... Alleen kippennekjes en struisvogelbiefstuk ging er wel in De andere... constant braken ( te gulzig eten ), diarree, dan weer even goed en hups... weer dunne poep, bleef schoonmaken. En toen mijn jongste hond een bloederig stuk hertenvlees over mijn bank uitkotste was de maat vol.... en door omstandigheden had ik ook geen vriezer meer en toen maar hup... op de brok, terwijl mijn honden het nooit gehad hadden ( nou ja, bij de fokker wel ). En nu... Doen ze het er geweldig op, bakjes snel leeg, geen gespuug, geen diarree... sorry, ik weet het, vers is beter, maar na 3 jaar heb ik het opgegeven
Noon
Geplaatst: 15-06-11 21:50
Siggy schreef:
En waarom droog je het dan ????
Om als snack te voeren. Als het droog is neem ik het liever mee dan vers op zak...iel runderlippen zijn geweldig als gedroogde kauwsnack, zijn ze wel even mee bezig en kost haast niks.
Haha nee moet er niet aan denken. Verse runderlip op zak
Vandaag hebben ze rundvlees met konijnkarkas gehad.
keona
Geplaatst: 17-06-11 22:44
het verschilt per dag dan krijgen ze geit/lam/eend/rund/kip/rund en kip van natudog ook krijgen ze vaker een vis dag met zalmkoppen/ruggen of een dag kippengehakt van de poulier ook krigen ze vaker een rauw eitje.
ook voeren we kvv van carnibest(deze kvv was eerst ons hoofdvoer,maar zijn over gegaan op natudog,en de carnibest zo af en toe nog eens).kvv rodi krijgen ze als ze bij mijn moeder zijn smuldier ben ik geen voorstander meer van omdat er al meerdere dieren ziek van geworden zijn,en die van ons moesten in eens overgeven van de smuldier.
Gister hebben ze kipkarkas en paardenvlees gehad, vanavond krijgen ze runderhart en eendennekken. De laatste kilo eendennekken gelukkig, daarna ga ik alleen nog ruggen voeren. Die nekken doen ze twee keer kauwen en dan doorslikken...
Nadat ik duck heb gevoerd ('S avonds vlees/'s ochtends brokken) heb ik nu een rol uhh (pff kom niet meer op 't merk ) ben benieuwd... heb nu kip mee genomen
Marloes__
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-11 18:50
nathalie_v schreef:
Nadat ik duck heb gevoerd ('S avonds vlees/'s ochtends brokken) heb ik nu een rol uhh (pff kom niet meer op 't merk ) ben benieuwd... heb nu kip mee genomen
die van ons krijgt in de ochtend en middag 2 handjes droge brokjes met een halve soepstengel erdoorheen, en elke avond een bakje rijst met gekookte kip, bouillon en boontjes.
helaas heeft onze hond een onbekende aandoening waar we al enkele jaren tegenaan hikken en wil hij gewoonweg anders niet eten
in de ochtend brokken van RC Sensible 30 for small and fussy dogs, in de avond idem met een half kuipje blikvoer van ceasar. Als ik carnibest of kippenpoten voor zijn neus zet zit hij me aan te kijken of ik wel helemaal goed ben geworden, en kijkt hij me aan van ' en je denkt toch niet dat ik dat ga eten he?' Maar dit is ook echt de eerste brok waar zijn ontlasting goed van is en blijft, daar ben ik al heeeeel blij mee!
Kuggur
Geplaatst: 21-06-11 23:33
SuperSuup schreef:
in de ochtend brokken van RC Sensible 30 for small and fussy dogs, in de avond idem met een half kuipje blikvoer van ceasar.