Citaat:
update:
Helaas hebben we beans niet gezien. Dat natuurlijk K.T. We moeten haar eerst zien, willen we haar kunnen 'vangen'.
Er waren 3 meldingen van voor vandaag uit het zelfde gebied. We denken dat ze dus rond de vangmogelijkheid (geen vangkooi) loopt maar er nog niet wat mee durft.
De dierenarts was stand by maar hoefde helaas niet in actie te komen.
De 3 speurhonden konden geen recent spoor vinden. Het voordeel van de kou is dat alle oude sporen weg zijn, het nadeel is dat de sporen veel korter houdbaar zijn. Ik heb met Kaylee alle oude routes die ons bekend waren nagelopen, de andere hebben er om heen gelopen. Maar geen sporen gevonden. Nu is het met dit weer zo dat de honden sporen van vanochtend niet meer kunnen ruiken.
Er waren 6 pups (mijn eigen) in het gebied maar daar is geen zichtbare reactie op gekomen. Deze hebben we ook op div. plekken er even uit gelaten en we zijn met de doggyride wezen rijden. De 5 pups zijn 7 wkn dus kunnen nog niet veel lopen. Ze hebben op div. plekken geplast dus ik verwacht daar een reactie op van beans.. De andere pup is ouder, maar erg onderdanig, rustig en lief. Die heeft een tijd met een paragnost/dierentolk rond gelopen.
Twee paragnosten/dierentolken zeggen ze is nog in dat gebied en dat ze op een lekker beschut plekje lag te dutten. Er zijn daar div. leeg staande boerderijen veel boerderijen met open schuren, veel rommelige erven die genoeg verstop plekjes bieden. het natuurlijk super was dat beans geen kou hoefde te lijden. W-ij hadden het met zijn allen.. althans de mensen die met de honden mee liepen gigantisch koud.
Er reden div. mensen rond met auto's en verrekijkers helaas heeft niemand haar gezien. Ook wel logisch omdat ze in het schemer aktief is en dan heb je een speciale verrekijker nodig.. Dankzij een bokt-ster, die ik hier naar vroeg hadden we er een te leen (wat superlief was, want die dingen kosten 1500 euro) maar ook daar konden we haar niet mee vinden. Ik zal er de volgende keer zelf een meenemen.
Er staat nu ook een vangkooi. De andere vangmogelijkheid staat er ook nog.
Mijn pups waren net wel erg blij hun mams weer te zien. Ik ben net ontdooit en ga naar bed. Ik ben kapot. Kaylee ligt al op mijn bed te slapen.
Wat wel heel opvallend was.. is dat we vorige week heel veel wild zagen en nu op de plekken waar we gezocht hadden geen een ree gezien. Vorige week in het zoekgebied zeker 30! Weggejaagd door een hond??
Er was een vraag heeft flyeren zin? Volgens de eigenaresse zijn alle mensen uit de buurt op de hoogte. Al kan het natuurlijk nooit kwaad. Zeker niet als dit in een grote kring gebeurd.
ik heb bewondering hoe beans zich blijkbaar weet te redden, al baal ik dat we haar nog niet hebben. Zeker ook omdat de eigenaresse zo gemotiveerd is.
Ik had van de week een zoekactie waarbij de eigenaresse de hond al binnen 24 uur dood verklaarde, zonder enig bewijs, terwijl de speurhonden op t spoor zaten moesten we er mee stoppen. Tja frusterend dan zoek ik liever naar beans die zo gemist word.
groeten
Yvet