Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:24

marleen_usar schreef:
Weet je wat ik denk, dat een hond in deze toestand en met zo,n verleden niet zo maar te vangen is.Volgens mij is ze zooooooooo bang dat ze een soort van op de vlucht is, en dan loop je ook niet naar een pup toe.

Waarom niet, als er iets niet bedreigend is voor een hond dan is het wel een pup.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:50

WeCo schreef:
marleen_usar schreef:
Weet je wat ik denk, dat een hond in deze toestand en met zo,n verleden niet zo maar te vangen is.Volgens mij is ze zooooooooo bang dat ze een soort van op de vlucht is, en dan loop je ook niet naar een pup toe.

Waarom niet, als er iets niet bedreigend is voor een hond dan is het wel een pup.

Maar er lopen neem ik aan wel mensen bij ...

Maar goed positief denken hopelijk lukt het :j

group1850

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:25

Weer een dag en koude nacht verder.........

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:35

Hele koude nacht!! Thermometer gaf hier om half 6 al -5 aan....

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:32

Ik heb wel een pup van een half jaar.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:47

group1850 schreef:
Weer een dag en koude nacht verder.........

En juist daarom...wens ik de eigenaresse en Yvette alle succes toe ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:28

Ben het helemaal met je eens Juut, heel veel sterkte de komende uren met het vinden van Beans en we hopen snel weer iets te horen!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:01

Chiqa schreef:
Wilawander schreef:
Wel met een pup van 16 weken. Mag ik vragen waarom?

Je heb PB :)

Hier ook een pup van 16 weken

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:30

Ik heb al even niet meer mee gelezen maar is een dierentolk inschakelen geen idee. Zelf heb ik ervaring met Cecilia v/d Drift. Misschien kan zij Beans vertellen dat hij niet bang hoeft te zijn zich te laten pakken.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:37

Ik heb hier een suuuupersociaal jack russell teefje die met elke hond vriendjes wordt?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:03

WeCo schreef:
marleen_usar schreef:

Helaas is dat niet zo. Ik heb hier een reu die doodsbang is voor onze pup. En dan heb ikhet niet over een waslap maar over een werkhond die pakwerk doet. Die zal als hij los zou lopen niet uit zichzelf op een pup afkomen.

Ik ben ook bang dat een pup niet functioneert in dit geval maar wat heb je te verliezen? het is het proberen waard.

Hebben ze inmiddels een pup gevonden? want nu zijn er 2 16 weken pups aangeboden maar geen reactie's.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:29

Citaat:
update:

Helaas hebben we beans niet gezien. Dat natuurlijk K.T. We moeten haar eerst zien, willen we haar kunnen 'vangen'.

Er waren 3 meldingen van voor vandaag uit het zelfde gebied. We denken dat ze dus rond de vangmogelijkheid (geen vangkooi) loopt maar er nog niet wat mee durft.

De dierenarts was stand by maar hoefde helaas niet in actie te komen.

De 3 speurhonden konden geen recent spoor vinden. Het voordeel van de kou is dat alle oude sporen weg zijn, het nadeel is dat de sporen veel korter houdbaar zijn. Ik heb met Kaylee alle oude routes die ons bekend waren nagelopen, de andere hebben er om heen gelopen. Maar geen sporen gevonden. Nu is het met dit weer zo dat de honden sporen van vanochtend niet meer kunnen ruiken.

Er waren 6 pups (mijn eigen) in het gebied maar daar is geen zichtbare reactie op gekomen. Deze hebben we ook op div. plekken er even uit gelaten en we zijn met de doggyride wezen rijden. De 5 pups zijn 7 wkn dus kunnen nog niet veel lopen. Ze hebben op div. plekken geplast dus ik verwacht daar een reactie op van beans.. De andere pup is ouder, maar erg onderdanig, rustig en lief. Die heeft een tijd met een paragnost/dierentolk rond gelopen.

Twee paragnosten/dierentolken zeggen ze is nog in dat gebied en dat ze op een lekker beschut plekje lag te dutten. Er zijn daar div. leeg staande boerderijen veel boerderijen met open schuren, veel rommelige erven die genoeg verstop plekjes bieden. het natuurlijk super was dat beans geen kou hoefde te lijden. W-ij hadden het met zijn allen.. althans de mensen die met de honden mee liepen gigantisch koud.

Er reden div. mensen rond met auto's en verrekijkers helaas heeft niemand haar gezien. Ook wel logisch omdat ze in het schemer aktief is en dan heb je een speciale verrekijker nodig.. Dankzij een bokt-ster, die ik hier naar vroeg hadden we er een te leen (wat superlief was, want die dingen kosten 1500 euro) maar ook daar konden we haar niet mee vinden. Ik zal er de volgende keer zelf een meenemen.

Er staat nu ook een vangkooi. De andere vangmogelijkheid staat er ook nog.

Mijn pups waren net wel erg blij hun mams weer te zien. Ik ben net ontdooit en ga naar bed. Ik ben kapot. Kaylee ligt al op mijn bed te slapen.

Wat wel heel opvallend was.. is dat we vorige week heel veel wild zagen en nu op de plekken waar we gezocht hadden geen een ree gezien. Vorige week in het zoekgebied zeker 30! Weggejaagd door een hond??

Er was een vraag heeft flyeren zin? Volgens de eigenaresse zijn alle mensen uit de buurt op de hoogte. Al kan het natuurlijk nooit kwaad. Zeker niet als dit in een grote kring gebeurd.

ik heb bewondering hoe beans zich blijkbaar weet te redden, al baal ik dat we haar nog niet hebben. Zeker ook omdat de eigenaresse zo gemotiveerd is.

Ik had van de week een zoekactie waarbij de eigenaresse de hond al binnen 24 uur dood verklaarde, zonder enig bewijs, terwijl de speurhonden op t spoor zaten moesten we er mee stoppen. Tja frusterend dan zoek ik liever naar beans die zo gemist word.

groeten

Yvet

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:30

Citaat:
Citaat van Samm:

Ik heb al even niet meer mee gelezen maar is een dierentolk inschakelen geen idee. Zelf heb ik ervaring met Cecilia v/d Drift. Misschien kan zij Beans vertellen dat hij niet bang hoeft te zijn zich te laten pakken.

Goed idee, dat gebeurd ook al in elk geval vanaf dat ik er bij betrokken ben. En volgens mij had Niek haar dierentolk toen al maar dat weet ik niet zeker.

Ik werk altijd met iemand samen en de eigenaresse heeft ook iemand genaderd. Beide werken inmiddels samen.

groeten

Yvet

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:33

Citaat:
reactie op Wilawander:

Wij weten zeker dat beans onder normale omstandigheden compleet uit haar dak gaat van enthousiastme bij het zien van een pup.

gr

Yvet

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:58

Elke keer hoop ik bij een nieuwe post dat Beans gevonden is, spannend! Gelukkig heeft ze warme plekjes kunnen vinden om te slapen. Ik blijf duimen!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:03

mijn schoonmoeder heeft een trimsalon, en heeft in het verleden veel gefokt met cocker spaniels.
Ik denk dat zij wel pups kan vinden in die leeftijdscategorie..
Maar dan zou ik graag willen weten wat er verwacht word.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:16

Wilawander schreef:
Wat wel heel opvallend was.. is dat we vorige week heel veel wild zagen en nu op de plekken waar we gezocht hadden geen een ree gezien. Vorige week in het zoekgebied zeker 30! Weggejaagd door een hond??

Wilawander schreef:
De 3 speurhonden konden geen recent spoor vinden. Het voordeel van de kou is dat alle oude sporen weg zijn, het nadeel is dat de sporen veel korter houdbaar zijn. Ik heb met Kaylee alle oude routes die ons bekend waren nagelopen, de andere hebben er om heen gelopen. Maar geen sporen gevonden. Nu is het met dit weer zo dat de honden sporen van vanochtend niet meer kunnen ruiken.

Er waren 6 pups (mijn eigen) in het gebied maar daar is geen zichtbare reactie op gekomen. Deze hebben we ook op div. plekken er even uit gelaten en we zijn met de doggyride wezen rijden. De 5 pups zijn 7 wkn dus kunnen nog niet veel lopen. Ze hebben op div. plekken geplast dus ik verwacht daar een reactie op van beans.. De andere pup is ouder, maar erg onderdanig, rustig en lief. Die heeft een tijd met een paragnost/dierentolk rond gelopen.

groeten

Yvet

Jouw eigen honden misschien Yvet? Of denk je dat Beans ze verjaagd heeft?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:48

@Group, het vermoeden is dat er een andere hond op dat stuk is geweest, misschien Beans. De honden van Yvet waren er tegelijk met ons dus zij hebben de ree'en niet weggejaagd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:54

Annemiekbram schreef:
@Group, het vermoeden is dat er een andere hond op dat stuk is geweest, misschien Beans. De honden van Yvet waren er tegelijk met ons dus zij hebben de ree'en niet weggejaagd.

Het kan veel meer redenen hebben hoor.....

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:56

Aan de "duitse" kant is er de afgelopen week flink gesnoeid door agrariers (?) die daar met tractoren met aanhanger, kettingzagen en zagen aan een soort van arm aan de tractor zaten. Die zullen ook de reeen verjaagd kunnen hebben.
In de dagen dat ik gezocht hebt vanuit de wagen heb ik geen reen aan de nederlandse kant gezien alleen aan de duitse kant wel meer als 30.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:02

group1850 schreef:
Aan de "duitse" kant is er de afgelopen week flink gesnoeid door agrariers (?) die daar met tractoren met aanhanger, kettingzagen en zagen aan een soort van arm aan de tractor zaten. Die zullen ook de reeen verjaagd kunnen hebben.
In de dagen dat ik gezocht hebt vanuit de wagen heb ik geen reen aan de nederlandse kant gezien alleen aan de duitse kant wel meer als 30.

Hahaha, dat heb ik dus ook gezien ;)

En in het weekend zijn er veel wandelaars/fietsers onderweg, wat natuurlijk ook een rol speelt...

Een ook de aanwezigheid van speurhonden e.d. blijft echt niet onopgemerkt ;)

En ja, dan moet je ook nog maar net geluk hebben of je wat ziet of niet. Wij zien soms ook bij de jacht nauwelijk wild terwijl we weten dat het gebied vol zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:05

Ah updates staan dr al weer thanks Adil :D

Ik heb diepe bewondering voor het doorzettingsvermogen voor het baasje van Beans,
zo te lezen heeft ze nog steeds hoop en ze blijft doorzetten.
Goed werk weer Yvet, ik hoop dat vandaag de laatste dag is!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:09

Ik zou het liefst er even heenrijden om te kijken of ik wat zie, maar ik weet dat dit toch niet veel brengt dus doe ik het maar niet...Maar de verleiding is groot....

De blauwe halsband op de foto....Had de hond deze om, of heb ik daar overheen gelezen....Wanneer ze deze omhad is ze ook bij ons in Gölenkamp geweest en heb ik haar gezien....

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:14

Dat is wel een heel eind uit de buurt van waar ze begin van de week is gespot :?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:17

group1850 schreef:
Dat is wel een heel eind uit de buurt van waar ze begin van de week is gespot :?

Nee, dat is ook al wel ruim twee weken geleden.....Ik ben gestopt omdat ik dacht dat het de hond van mijn buurman was. Ik heb dus naar de hond geschreeuwd "Ben! Ga naar huis!", en de hond ging ook weg (en was bang), maar toen zag ik pas dat het Ben niet was.

Mijn buurvrouw heeft haar ook gezien of liever gezegd: Bijna plat gereden....