Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:49

Precies. Je kunt een hond corrigeren; aangeven dat zijn gedrag niet gewenst is en eventueel een andere optie aanbieden. Of je kunt je hond een pak rammel geven. Dat is dan wel meteen heel extreem maar ik weet zo niet hoe ik het duidelijk uit moet leggen. Het is denk ik meer iets gevoelsmatig.

Ik heb Cesar nog niet gehoord over een constante corrigering in de roedel. Dat zou ook niet in lijn zijn met zijn andere theorieën, namelijk dat een hond en een roedel in balans moeten zijn. Constant/elke dag corrigeren is in mijn ogen geen balans. Cesar zelf corrigeert ook niet als de hond in balans is.
Daarnaast ís er in een 'evenwichtige' roedel ook een constante dominante factor. Dat is de leidende hond. Dat hij niet domineert/corrigeert wil niet zeggen dat die factor weg valt. Ik kan immers dominant zijn zonder dominant te doen, zo doen honden het ook. Vice versa werkt het trouwens ook, een dominant doende hond hoeft niet dominant te zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:29

Kijk regelmatig naar Cesar Millan en zag gisteren de aflevering met de honden Marley en Piper waarbij de hond Marley uiteindelijk wordt ingewisseld voor de pitbull Rocky van Cesar. Heeft iemand toevallig nog een update gelezen hoe dat is uitgepakt en hoe het nu met Rocky gaat?

Daddy was ook weer zo gaaf in die aflevering. Kwam er vandaag pas achter dat hij dit voorjaar overleden is. Ach wat was dat een toffe hond zeg. Super gaaf.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:12

Ben nu Cesar Millan aan het kijken... en dit waren wel even heftige beelden. Erg dominante hond en Cesar heeft nu behoorlijke gaten in zijn trui. Maar zelfs nu zie je niks wat ik als mishandeling zou kenmerken. Wat blijft die man rustig zeg... echt respect!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:15

Hoe denk je anders dat hij die honden aankan.. iemand die agressieve honden behandeld komt echt niet ver als hij zelf agressief is.
Anders word het een 'gevecht' aangezien de leider (zoals eerder gezegd hier) maar 1 oortje hoeft te bewegen om de groep onder controle te houden.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:17

Iemand al Honden manier - nr 11 dit jaar gelezen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:18

Heb deze aflevering al eerder gezien, was ook zeer onder de indruk. Wát een hond zeg :wow:

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:22

@BERDIEN: kan ik die aflevering ergens nakijken op het internet? Ben er wel benieuwd naar, kijken hoe ik het op zou lossen... !

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:23

Het is nú op National Geographic. Ben bij het lezen ook gelijk overgeschakeld.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:32

zag m vanmorgen met die twee golden retrievers die hyper actief waren. Had die aflevering al eens gezien, maar was toch weer leuk om te zien dat ook Cesar het gevoel kan krijgen dat hij de handoek in de ring wil gooien.

Zie nu pas dat dat dus NU op de tv is

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:34

Zou je even moeten zoeken op YouTube. Deze aflevering het Cody, Chloe and Buffy.

Die twee golden retrievers vond ik ook heel mooi, dat zelfs iemand als Cesar geestelijk uitgeput kan raken van twee van die supervrolijke, superactieve honden.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:35

@Macs: die hebben kan ik helaas niet aan hier, woon in het buitengebied en we hebben geen uitgebreid tv-pakket. Maar weet iemand hoe die aflevering heet? Ga ik ff google...

Ben nu toch wel heel erg benieuwd. Imo ook naar die 2 goldens.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:36

The Dog Whisperer: Doubt of a shadow. :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:44

toch vraag ik me af waarom als ik mn honden aan mn riemlusjes vastbond, ze bij mij breken en bij hem niet? hahahahahah

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:44

:')
Ik zou dat zelf niet zo snel doen.. Ook een hond kan schrikken of aangevallen worden door een andere hond die weet ik veel in zijn hoofd heeft.
dan heb ik de riem toch liever in mijn hand. :D
Laatst bijgewerkt door Macs op 09-11-10 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:45

helaas kan die aflevering niet vinden, heb wel weer allerlei andere afleveringen gekeken waarvan mijn mond openviel..

@macs: bedankt, maar zelfs nu krijg ik hem niet gevonden... ben zijn site nu aan het omspitten:P

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:22

Ik vind Cesar een fantastische vent met fantastische opvoedkundige lessen voor honden. Nog nooit heb ik bij hem hondenmishandeling gezien, echt onzin. Hij gedraagt zich als een zogeheten 'pack leader', de roedelleider dus. Hij corrigeert de hond wanneer hij de leider wil zijn, want Cesar laat zich niet van de troon trappen. Hier gaat het allemaal om en dit doet hij absoluut diervriendelijk.
Die hele agressieve hond met muilkorf (filmpje dat op dat forum stond) vind ik heftig om te zien maar nog steeds doet Cesar niets wat diermishandelend is. Het enige wat hij doet is de hond proberen te kalmeren en dat duurt nogal lang omdat die hond giga defensief is.
Ik heb zelf Cesar's methode gebruikt met het aan de lijn lopen, en het werkt echt perfect!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:04

En juist sinds die aflevering die net op tv was, met die kruising die in z'n mouwen beet, ben ik negatief over Cesar gaan denken ;)
Zo geweldig is hij daar niet.

http://www.youtube.com/watch?v=Qh9YOyM2TAk
Om deze aflevering gaat het volgens mij?
Laatst bijgewerkt door Nikki__ op 09-11-10 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:06

Ik vind hem echt geweldig. Heb zelf geen hond, maar de manier waarop hij ermee omgaat vind ik wel geweldig. Ik vind hem wel overkomen alsof het niet alleen voor de TV is, maar dat hij het ook echt meent.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:44

Als er nog mensen zijn die niet weten hoe het in de roedel er aan toe gaat, de aflevering van gisteren, waar die uitlaatvrouw problemen had met die zwarte hond en ballengooien: de zwarte zat constant te blaffen (gooi die bal nou, gooi die bal nou) en op een gegeven moment gingen andere honden van het groepje bijten naar de hond (hou op joh). Cesar zei zelf dat de roedel de hond ging corrigeren.

Ik ben overigens dit topic gaan lezen t/m pagina 4, heb geen tijd gehad om de rest te lezen. Maar ik ben een fan van Cesar!
Het is net als Monty Roberts, hij heeft een kudde wilde paarden geobserveerd en dat heeft Cesar met zijn roedels ook gedaan. Van daar uit komt hun kennis (en vanuit ervaring natuurlijk).

We krijgen over een paar weken een Engelse Stafford pup en ik weet nu al, dat ík degene ben die het eerst door de deur gaat en ík ben degene die bepaalt wanneer zij in of uit de auto mag.
Naar boven is verboden gebied, springen tegen mensen ook, en op de bank komt een kleedje dat aangeeft wat haar plekje is.
Verder is de bench haar rustplek, dus de kids moeten haar dan ook rust gunnen. Ik zeg dan ook tegen ze, dat als zíj boos of geïrriteerd zijn, zij toch ook met rust gelatenwillen worden en naar hun kamer gaan?

Van mij geen slecht woord over Cesar. Ik ga z'n boek bestellen!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:49

Nikki__ schreef:
En juist sinds die aflevering die net op tv was, met die kruising die in z'n mouwen beet, ben ik negatief over Cesar gaan denken ;)

Ik denk dat menig ander persoon dit niet voor elkaar krijgt :+ Zoals ik al zei, soms kan je niet poeslief trainen, dat doen honden bij elkaar ook niet..

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:13

Nikki__ schreef:

Wat geeft jou dan een negatief beeld over Cesar? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Je kunt niet redeneren met een hond of onderhandelen, Nederlands praten doe je met mensen, laten zien wat je wilt, doe je met dieren, is mijn mening. EDIT: tuurlijk kun je hele verhalen houden met je dieren. Maar niet als je iets wilt en je zegt: kom Spike, nu even niet op de bank. Ga je maar even je mand in.

Hij zegt zelf ook op z'n site: in de natuur zou een hond nooit een leider volgen die onstabiel (onzeker) is.
En daar ben ik het mee eens.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:19

onze hond weet precies wat er gedaan moet worden als we tegen hem zeggen dat we aan tafel zitten (in zijn mand gaan liggen). Honden begrijpen vaak ook hele zinnen.

Die aflevering is wel heftig maar ik vind het niet schokkend vanuit cesar's kant, die vind ik eigenlijk behoorlijk logisch.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:21

Macs schreef:
Nikki__ schreef:

Ik denk dat menig ander persoon dit niet voor elkaar krijgt :+ Zoals ik al zei, soms kan je niet poeslief trainen, dat doen honden bij elkaar ook niet..

Ik ben het eens met Macs, imho heiligt het doel hier de middelen (overigens zie ik persoonlijk niets negatiefs in zijn manier van handelen in deze aflevering, imo vraagt dergelijk dominant gedrag om een nog dominantere leider). Het alternatief (inslapen? eenzame opsluiting?)zou imo in deze situatie altijd slechter zijn geweest. Deze hond vertoonde natuurlijk wel heel extreem gedrag, gedrag dat de meesten onder ons waarschijnlijk (en hopelijk!!!) nooit tegen zullen komen...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:26

Mizora schreef:
onze hond weet precies wat er gedaan moet worden als we tegen hem zeggen dat we aan tafel zitten (in zijn mand gaan liggen). Honden begrijpen vaak ook hele zinnen.

Die aflevering is wel heftig maar ik vind het niet schokkend vanuit cesar's kant, die vind ik eigenlijk behoorlijk logisch.

Daar heb je gelijk in! Maar het is ook de energie die je uitstraalt. Ik kan tegen mijn hond zeggen, weg. Maar als ik dezelfde gebaren maak en een plaatje in mijn hoofd neem dat ze wegloopt dan doet ze het ook. :P Maar op den duur gaan ze het woord ''weg'' met de energie koppelen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:15

Nikki__ schreef:

Ik vond hem daar juist goed. Al had ik de hond wel in laten slapen als ik in die situatie zat, zeker omdat ze ook nog een kind hadden en de man nu ook niet echt een vent met ballen was. De hond kon er niks aan doen naar mijn idee, maar hij is voor mij wel over een grens gegaan - uit dominantie bijten dus.
Vond het maar knap dat hij de hond rustig kreeg met zoveel geduld (en vaardigheid) terwijl de hond hem ernstig had kunnen verwonden.