Couperen van oren en staart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:08

Mizora schreef:
Het is inderdaad niet verboden een hond gecoupeerd uit een ander land te halen. Ik heb het overigens specifiek over de foto die chiqa (uit mijn hoofd) liet zien. Ik vind American Pitbull Terriers prachtig, en ook amstaffs zijn prachtig om te zien. Maar er zijn in het verleden toch behoorlijke ongelukken mee geweest en er zijn echt hondengevechten mee geweest (en als je maar goed genoeg zoekt zelfs nu nog af en toe). Van die rassen heb ik geen behoefte gecoupeerde honden te zien, daar is ook de kans van mij groot dat ik daar een blokje voor om loop. Het is namelijk het risico dat je loopt cq wil lopen.

Waarom heb je het tegen mij als ik vragen mag? Sorrie ik kan het even niet volgen.

Een blokje omgaan voor de eigenaar het wordt steeds ingewikkelder , nee sorrie daar ben ik te oud voor.

Mizora

Re: Couperen van oren en staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:21

Mizora schreef:
Chiqa @ [BB] Couperen van oren en staart? Deze foto bedoelde ik. Dus jouw foto. Niet jou persoonlijk.

Die hond is geen amstaff of pitbull hoor, vandaar de verwarring :D . Dacht nog even aan een foto n mijn profiel maar daar komen die rassen ook niet in voor.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:35

Het slag hond lijkt me duidelijk, geen rimpels in het gezicht vertekend nogal. Al zijn pitbulls vaak wel minder breed gespierd. (maar tussen de amstaffs heb je wel weer brede tussen zitten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:44

Mizora schreef:
Het slag hond lijkt me duidelijk, geen rimpels in het gezicht vertekend nogal. Al zijn pitbulls vaak wel minder breed gespierd. (maar tussen de amstaffs heb je wel weer brede tussen zitten)

Maar wat heeft dit ras met honden gevechten te maken dan? Ik snap er even helemaal niets meer van :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:42

Dit ras lijkt behoorlijk op de pitbull, kenners vissen ze er vast en zeker tussen uit. Zou ik de gehele hond zien ik vaak ook, maar de eerste blik is meestal de reden om een blokje om te gaan, niet een uitgebreide studie.

Overigens is het specifiek voor mij afhankelijk van de situatie, met hond is het op vreemde terreinen een andere route, bekend terrein alleen als je geen andere keus heb dan er strak langs. Daar heb ik toch liever iets meer speelruimte, maar dat heb ik met een heleboel onbekende grotere honden. Bekende honden weet je of je om moet lopen.
Zelf (dus zonder hond) alleen als de hond zich al opgefokt gedraagt en er dan strak langs. Maar snappen doe ik het wel.

Een gecoupeerde hond krijgt al snel een mean look, zo'n valsere gezichtsuitdrukking, bij dit type honden is dat nergens voor nodig.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:42

Mizora schreef:
Het is inderdaad niet verboden een hond gecoupeerd uit een ander land te halen. Ik heb het overigens specifiek over de foto die chiqa (uit mijn hoofd) liet zien. Ik vind American Pitbull Terriers prachtig, en ook amstaffs zijn prachtig om te zien. Maar er zijn in het verleden toch behoorlijke ongelukken mee geweest en er zijn echt hondengevechten mee geweest (en als je maar goed genoeg zoekt zelfs nu nog af en toe). Van die rassen heb ik geen behoefte gecoupeerde honden te zien, daar is ook de kans van mij groot dat ik daar een blokje voor om loop. Het is namelijk het risico dat je loopt cq wil lopen.

Echter is het niet toegestaan om de honden die gecoupeerd zijn in land van herkomst op show tentoon te stellen.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:43

Chiqa schreef:
Mizora schreef:
Chiqa @ [BB] Couperen van oren en staart? Deze foto bedoelde ik. Dus jouw foto. Niet jou persoonlijk.

Die hond is geen amstaff of pitbull hoor, vandaar de verwarring :D . Dacht nog even aan een foto n mijn profiel maar daar komen die rassen ook niet in voor.

dit geen pitbull? volgens mij is dit bully typer pitbull.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:44

Mizora schreef:

het verschil tussen Amstaf ern pit is duidelijk te zien, de Pit blijft een terrier uiterlijk houden

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:46

Iris82 schreef:
Laatst nog een pitbull op straat zien lopen met afgesneden oren. Dat is zo ongeveer de overtreffende trap van oren couperen. Arm beest, had geen oorschelp meer over. Ik tegen die man: 'wat heeft u die hond echt gruwelijk verminkt zeg' en hij 'vind je het niet mooi dan?' :\

Heb zelf ook een pitbull maar haar oren en staart gaan er voor geen goud vanaf. Tenzij het echt medisch zou zijn. Verder ben ik gek op haar oren!!! Nou heeft ze juist nog zo'n lief puppy koppie! (Ze is bijna 2 maargoed :D )

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:48

Niet van een afstand door een doorsnee mens (cq hondeneigenaar). Maar ik weet dat er verschil in zit. Zelf vind ik namelijk pitjes mooier.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:51

Mizora schreef:
Niet van een afstand door een doorsnee mens (cq hondeneigenaar). Maar ik weet dat er verschil in zit. Zelf vind ik namelijk pitjes mooier.

pitjes zijn ook veel mooier, hun bijtgrens is ook velen malen hoger dan die van de Amstaff
er zijn honden en je hebt pitjes

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:18

Chiqa, nogmaals, waarom reageer je niet meer op de berichten dat pijn voor jou geen reden is om het niet te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:07

Chiqa schreef:
Mizora schreef:

Misschien kun je dan verduidelijking geven om welk ras het in deze foto dan wel gaat?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:20

Chiqa schreef:
Marloes__ schreef:
Super!! Maar nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar het 'onderstel'. Haha.

Ik stuur je wel een link van de complete hond, ga ik hier niet plaatsen :+

Aerdenhout; over smaak valt niet te twisten,maar ga je dr serieus een blokje voor om, waarom als ik vragen mag?
Ben je dr bang voor?

Nee hoor, ikzelf ga er geen blokje voor om, maar wel als ik mijn herders bij me heb!
Ik heb gezien wat ze aan kunnen richten als ze eenmaal vast hebben!
Maar ik heb eens in je profiel gekeken en zie daar een hond in een onmogelijk kleine kooi zitten!
Ik mag hopen dat juist jij, "die zo veel verstand heeft van honden", dit dier daar niet zo vaak in opsluit?
En couperen is onnodig tegenwoordig. Mits je aan hondengevechten doet! Maar dan moeten ze de baas couperen!
Ik begrijp dan ook totaal niet dat iemand het mooi kan vinden!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:45

@ Aerdenhout1: Ik zit even mee te spieken, en bedoel je die bench? De hond past daar prima in en zo te zien staat hij gewoon open. Veel honden vinden dat gewoon een fijne en veilige plek om in te liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:48

Marloes__ schreef:
@ Aerdenhout1: Ik zit even mee te spieken, en bedoel je die bench? De hond past daar prima in en zo te zien staat hij gewoon open. Veel honden vinden dat gewoon een fijne en veilige plek om in te liggen.

Als ie gewoon open staat, past het prima. Dicht kan ook, maar dan zou ik de hond persoonlijk erg kort er in laten zitten.
Als een hond er ruim vierkant in kan liggen, past het.
Sommigen gebruiken het als mand, hebben wij ook gehad vroeger. Maar deed deurtje eigenlijk ook nooit dicht, hoogsten voor 2 uurtjes.

Ik dacht, wat ligt ze daar toch vreemd, maar toen had ik de baby-poes nog niet gespot :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-08-10 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:48

Mindim schreef:
Misschien kun je dan verduidelijking geven om welk ras het in deze foto dan wel gaat?

Een Amerikaanse Bulldog :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:51

Marloes__ schreef:
Mizora schreef:

Een Amerikaanse Bulldog :).

Couperen is bij Amrikaanse bulldoggen toch helemaal niet wenselijk, volgens de rasstandaard? Waarom is deze dan gecoupeerd?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:08

Deze foto komt van een Amerikaanse website. In Amerika is couperen nog niet verboden. Ook wordt de Am. Bull in Amerika nog steeds gebruikt als werkhond, bv. voor het vee, dus dan is het couperen wel aan te raden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:18

Grappig dat tot op heden het ras van dat plaatje nog steeds niet juist genoemd is maar er wel van alles over verteld kan worden :D
Nee geen Ambull, líjkt er in de verste verte niet eens op :D
En ook geen stafford of pitje.

Aerdenhout; je hoeft geen blokje om te gaan hoor, dit ras is namelijk nog maar nauwelijks in Nederland gespot, maak je geen zorgen.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:19

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar wil even mijn mening geven over het couperen.

Ik fok zelf schnauzers die vroeger gecoupeerd werden staart en oren. Wat ik merk nu er niet meer gecoupeerd mag worden dat ze meer last hebben van de oren, omdat deze nu hangen en er niks van zuurstof of lucht bij komt.
Neemt niet weg dat ik het eens ben met couperen, maar mooier en praktischer vind ik het wel.
Hier merk ik ook dat de honden met staart veel wendbaarder zijn dan de honden die ik heb lopen met de gecoupeerde staart. je ziet echt dat ze hun staart gebruiken als een soort roer. Als ze liggen te rollebollen en te spelen merk ik dat de honden met staart een stuk sneller zijn en dat de honden met de gecoupeerde starten veel meer moeite hebben om hun bij te houden }>
Dus tja die staart zit er niet voor niks en die oren ook niet, maar het heeft allebei hun voor en nadelen.
Ik heb in iedergeval erg moeten wennen aan de lange staarten en lange oren. Nu vind ik het harstikke leuk en verwacht ik dit jaar ook mijn allereerste nest bonte schnauzers met staart :D

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:27

Chiqa schreef:
Grappig dat tot op heden het ras van dat plaatje nog steeds niet juist genoemd is maar er wel van alles over verteld kan worden :D

Aerdenhout; je hoeft geen blokje om te gaan hoor, dit ras is namelijk nog maar nauwelijks in Nederland gespot, maak je geen zorgen.

Oh excuus! American Pitbull Terrier dan? :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:57

Moderatoropmerking:
Discussies over het ras kunnen ook per pb, nogmaals een zeer dringend verzoek om het over het couperen te hebben, dat is het onderwerp van dit topic. Blijf daar aub bij en doe dat ook op nette wijze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:18

Chiqa schreef:

Wat wordt er precies over verteld dan, behalve dat zijn oren zijn gecoupeerd, verder is er niets over de hond in kwestie gezegd. Behalve dat bij een Amerikaanse Bulldog, couperen niet tot de rasbeschrijving behoort, maar wordt het wel toegestaan.