De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:23

Ik wel :j

Was ook terecht, ik was vreselijk aan het drammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:28

Chubby schreef:
Ik heb werkelijk nog nooit een persoonlijke opmerking gehad van een mod. Vraag me dan af of mensen écht zover gaan dat dat nodig is en of je daar zelf niets van leert.

Ik heb naar aanleiding van dit topic een info gehad van een moderator, dat was omdat een antwoord niet meer bijdroeg aan een topic. Voor het hk geval een persoonlijke opmerking, verder nooit iets.
Ik tem nooit, 1 keer heb ik dat gedaan, verder nooit.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:29

Ayasha schreef:
[?

Echwel schreef:
Uberhaupt als je kinderen apparaten noemt en honden een ding

IMO ben je enigszins lichtgeraakt als je daar zo enorm over valt dat je zoveel wrok moest koesteren dat je iemand gaat verdenken zonder bewijzen te hebben. Zie vaak mensen ook vallen over "knollen" of "bok" ipv "paard". Jeumig man hoe red je je dan in de grote boze wereld? Zelfs laatst iemand die me aansprak omdat ik "peerd" zei ipv paard :')

Als je weet dat mensen dat niet prettig vinden doe je dat dus gewoon niet, heeft met fatsoen te maken
ik red mij daardoor prima in de wereld hoor, puur omdat ik dus juist rekening houd met anderen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:38

Echwel schreef:
Als je weet dat mensen dat niet prettig vinden doe je dat dus gewoon niet, heeft met fatsoen te maken
ik red mij daardoor prima in de wereld hoor, puur omdat ik dus juist rekening houd met anderen

Ik onthoud echt niet van heel bokt wie wat wel en wat niet graag hoort. ;) Sowieso IRL ontwijk ik mensen die niet tegen een stootje kunnen zoveel mogelijk want daar krijg ik "kraalkespis" van zoals we dat hier zouden zeggen. :D

Edit: quote verkloot.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:48

Meisjes! Koest! Ik TEM! :+

Serieus, als je die laatste pagina's leest, da's gewoon megagrappig! :')

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:51

Ja he! :D Maar het zal wel weer als persoonlijke aanvallen worden gezien. De sfeer verbeterd vooral als mensen zichzelf eens niet zo belangrijk zouden vinden en daardoor denken dat alles op hen persoonlijk gericht is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:52

Betteke schreef:
Ja he! :D Maar het zal wel weer als persoonlijke aanvallen worden gezien. De sfeer verbeterd vooral als mensen zichzelf eens niet zo belangrijk zouden vinden en daardoor denken dat alles op hen persoonlijk gericht is.

JUIST!
Maar als ik dan heel even heeeeeellll eerlijk mag zijn, zonder het verder gemeen te bedoelen: verbeter de wereld, begin bij jezelf. :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:56

Dat geldt voor iedereen, niet alleen degenen die nu hier hun beklag doen maar ook voor temgeile medebokkers.
Als iedereen nou zoals ik eerder zei op het rode kruisje in de rechterbovenhoek klikt dan tot honderd telt en dan pas weer kijken zou het al stukken beter gaan
Om altijd je gelijk via de mod's te halen werkt dus niet een betere sfeer in de hand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:42

Betteke schreef:

Ik voel me haast nooit persoonlijk aangesproken, maar dat schijnt ook ergerlijk te zijn :')

Ben het wel met je eens hoor, niet alles draait altijd om je eigen ego :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:08

Ayasha schreef:
Maar je noemt geen namen en je PB't het niet naar Chiqa terwijl het kennelijk wel over haar ging? (die indruk geef je nu iig).
Tja dat vind ik achterbaks. :)

Precies.
Ik vind het bijzonder gewaagd om mijn naam hier rond te strooien als 'schuldige' van een tem, over sfeerverbetering te spreken, één PB naar mij was idd voldoende geweest. Tip check het aantal actieve leden eens.

Maar heb geen PB gezien.

Vervolgens zie ik dezelfde 'kudde' dr overheenvallen die ik vaker ben tegen gekomen, om dit nog even dunnetjes over te doen, komen we weer op het onderwerp drammen, ja 3 paginas lang.

helaas gaat de hele intentie van mijn bericht verloren en bevestigd voor mij dat ik toch niet zo naast mijn uitspraak zat, dat de laatste dagen het reactiepatroon niet zo vriendelijk is, zie mijn eerdere reactie.

Zou toch maar voorzichtig zijn met dergelijke speculaties, je heb namelijk geen flauw idee wie er getemt is.
Bovendien lijkt mij dat ook vrij off-topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:16

Ik ga helemaal niet meer met je in discussie, we worden het toch niet eens. Dus bij deze reageer ik maar niet meer op jou posts.

Quote maar even waar ik buiten het HK om onvriendelijk ben geweest dan.

Jij was op de hoogte van wat er in het HK werd gezegd, had je mij ook via pb kunnen aanspreken.
Aangezien er geen namen worden genoemd daar, waarom dacht je dat het over jou ging eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:03

Even ter verduidelijking, ik zou dit punt nooit aangehaald hebben na één geattendeerde opmerking in een HK topic, dat zou wel sumier zijn.
Heb jou op een vervelende manier mijn topic zien binnenvallen, en dat van anderen, dat was eigenlijk mijn punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:12

Als dat neit op BB is, lijkt me dat niet relevant eigenlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:43

Chiqa schreef:
Even ter verduidelijking, ik zou dit punt nooit aangehaald hebben na één geattendeerde opmerking in een HK topic, dat zou wel sumier zijn.
Heb jou op een vervelende manier mijn topic zien binnenvallen, en dat van anderen, dat was eigenlijk mijn punt.

Excuus je konijnentopic bedoel je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:45

Mss die opmerking dat het konijntje niet aan het rug/nekvel opgepakt moet worden? Maar dat is toch juist goed?
Je ziet het, je attendeert iemand erop, prima manier om een ander wijzer te maken. Wordt ook niet over doorgedramd, imo was daar niets mis mee. TS was er blij mee geloof ik.

En al is TS niet blij, ook goed. Je hebt het gezegd, meer kun je niet doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:49

Ts was blij Yamcha, dus dat was geen punt. Ze houdt updates bij en ik vind dat ze het harstikke goed doet en dat zeg ik ook :D

Chiqa, jouw beide konijnentopics ben ik niet raar binnengevallen en je topic over Donna ook niet. Het welzijnstopic kwam ik binnen met walgelijk, maar dat was als reactie op de misstanden die in konijnenland aan de gang zijn en dat is walgelijk, maar dat vond je zelf ook. Dus als je even kunt aangeven welk topic dat was, kan ik zelf even kijken waar ik de fout in ga.
Dan kan ik ook wat inhoudelijker reageren, want ik heb nu geen idee waar je het over hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:12

Was idd oa. het konijnentopic, gelukkig zijn de meeste reacties verwijderd, zodat ik mijn verhaal daar weer af kon maken. Maar jij was een van de personen die zich vervelend opstelde, zo heb ik dat toen ervaren.
Ook heb ik je hier in het topic een paar vervelende persoonlijke opmerkingen zien maken.
Overigens niet alleen aan jou dr eer, dr staan een paar hulken die zullen niet alleen voor jou bestemd zijn, dat lijkt mij niet.

Aan de andere kant reist mij dan weer de vraag, bokt verwijderd dus reacties maar ligt bokkers niet in over hun onfatsoenlijk gedrag?
Want dat maak ik nu op uit jou post dat je helemaal van niets weet, iets waar ik geen voorstelling bij heb.
Kan twee dingen betekenen, mss wel drie.
Je houdt je van de domme en hoopt dat ik nu de fout inga door jou berichten te quoten (Nee kan je vergeten bovendien de meeste zijn weg, en heb ik je al antwoord op gegeven)

Of bokt haalt berichten weg en meldt dit niet altijd even consequent aan de auteur. (Enige nuance daargelaten begrijp heel goed dat dit natuurlijk niet altijd even nodig is)

Nou kan ik mij herinneren dat ik die vraag eerder heb gesteld en daarop geantwoord is dat dit vrijwel altijd gemeld zou worden aan desbetreffende schrijver.

Maar begin nu mijn twijfels te krijgen of dit echt wel zo consequent gebeurd.
Ik bedoel, het moet toch inmiddels wel duidelijk worden gemaakt naar een bokker toe wat gewenst is en wat niet? Er stonden 2 groene hulken in mijn topic.
Hoe willen we dan werken aan verbeteren van de sfeer?

Yamcha heb het hier alleen over topics op BB uiteraard :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:25

Op BB een topic binnen vallen bestaat imo niet, volgens mij mag je op ieder topic antwoord geven in de HK is dat anders, daar kun je binnenvallen
Ook bokt haalt geen reacties weg dat zijn de mod's en meestal nav een tem, dus of dat wel zo gewenst is vraag ik mij wel eens af er vallen toch gaten in een topic
Miss denken ze van het gezeur af te zijn en vinden ze het niet zo belangrijk dat ze dan degeen die de post geplaatst heeft te moeten aanspreken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:27

Er zijn geen berichten van me weg gehaald Chiqa, ik ben in die topics netjes geweest.
In je welzijnstopic alswel in je nieuwe konijnen topic, ben in beide topics beleefd geweest. Daar hoefde geen hulk aan te pas te komen. Ik spreek zelfs nog iemand netjes aan op gedram in je topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:30

Echwel schreef:
Op BB een topic binnen vallen bestaat imo niet, volgens mij mag je op ieder topic antwoord geven in de HK is dat anders, daar kun je binnenvallen

Dus dat er nu een topic hier op BB staat dat het hier nog wel eens aan schort, is volgens jou helemaal niet nodig?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:34

Je mag toch op de discussieafdelingen gewoon zeggen wat jij vind en denkt en bijdragen aan de discussie?
Hoe kun je dan binnenvallen...miss valt het binnenvallen wel mee en zie je dingen die er niet zijn

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:34

Ik lees regelmatig berichten na van bepaalde personen waar ik mee in discussie ben. Gebruikt die persoon dan haar of zijn HK topic om gal te spuien over mij, dan tem ik. Simpel zat. De discussie voer je maar met mij en geen geklooi achter mijn rug op bokt. Ga er gewoon vanuit dat het uitdagen is van de besprokene, anders werd het wel per pb of msn gedaan denk ik dan maar. Dus ze krijgen dan precies zoals ze het hebben willen.

En deze mensen weten meestal heel goed dat het niet is toegestaan. Moeten ze niet miepen als ze een UN of OW krijgen. Gewoon dan ook accepteren wat je willens en wetens veroorzaakt hebt vind ik.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 07-09-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:37

slimmerik schreef:
Ik lees regelmatig berichten na van bepaalde personen waar ik mee in discussie ben. Gebruikt die persoon dan haar of zijn HK topic om gal te spuien over mij, dan tem ik. Simpel zat. De discussie voer je maar met mij en geen geklooi achter mijn rug op bokt. Ga er gewoon vanuit dat het uitdagen is van de besprokene, anders werd het wel per pb of msn gedaan denk ik dan maar. Dus ze krijgen dan precies zoals ze het hebben willen.

Mag ook hoor, HK is gewoon openbaar. Iemands berichten natrekken staat ook een ieder vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:41

Echwel schreef:
Je mag toch op de discussieafdelingen gewoon zeggen wat jij vind en denkt en bijdragen aan de discussie?
Hoe kun je dan binnenvallen...miss valt het binnenvallen wel mee en zie je dingen die er niet zijn

Nou daar zijn de meningen ernstig over verdeeld dat blijkt, anders openen ze hier op BB geen sticky ;)
Dit topic zal niet ter ere van mij alleen zijn, dus meer mensen die zich dr mateloos aan irriteren.

Slimmerik; ik zou zelf dus ook nooit mijn gram gaan halen door in een HK topic een bokker negatief te bespreken, vind dat nogal kansloos. Ik ga een discussie aan, of ik negeer dit persoon compleet.
Ga dr niet een eigen leven mee lijden in een HK topic.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:42

Chiqa schreef:
[
Ga dr niet een eigen leven mee lijden in een HK topic.

Als je daarvan al gaat lijden is het ernstig gesteld met bokt