Ik ben dus de persoon die in die gevallen zijn hond afleidt, onder appel zet en dus laat zitten bijvoorbeeld. En dan beloond

Zo zie je maar hoe dingen soms verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oprtalj schreef:KiWiKo schreef:als trimster weet je dat je dingen doet met de hond die deze niet wil.......... en ergens misschien een keer kan reageren.
Als ik mijn kruising scheer........ dan weet ik dat hij het toelaat omdat IK het doe............ anderen moeten dat niet doen, daar aggeert hij tegen.......
En dat is nu wat ik bedoel: jij kent je hond en voorkomt de situatie waarin hij agressie zou kunnen vertonen.
Maar ook hierbij zou je best een 'Wat nou als.....verhaal' kunnen bedenken. Wat nou als een kind iets bij jouw hond doet dat lijkt op datgene dat een trimster doet? Wat ik bedoel is dat ik dat soort 'Wat nou als....verhalen' vaak onnodig ver gezocht vind.
Snelleedje schreef:chiqa: vind jij het normaal om een hond bij het minste of geringste te schoppen dan? Stoer hoor. Daar werk je agressie van de hond jegens jou mee in de hand.
KiWiKo schreef:klopt, ik zorg er ook voor dat ik kinderen die met Sanne meekomen heel duidelijk waarschuw dat Thom niet een speelgoedje is...... Max kunnen ze alles mee uithalen, maar Thom heeft een kort lontje wat dat aangaat. En die geeft heel duidelijk aan dat er een grens van het toelaatbare isen als je over die grens heengaat, dan durf ik mijn handen niet in het vuur te steken dat die NOG duidelijker gaat communiceren. Mocht ik een situatie niet vertrouwen, gaat de hond de kennel in totdat de kust weer veilig is
Het is een fijn beest, maar ik hou hem altijd in de gaten.
KiWiKo schreef:Wilawander schreef:Kiwiko: Dat noem ik hondenliefde, niet eens het hoe en waarom willen weten, die onverschilligheid........
vind je........... mijn hond liep altijd los, ging overal mee naar toe......... alternatief zou zijn aanlijnen, muilkorven en thuisblijven...... nooit meer mee naar stal (want daar lopen kinderen) nooit meer mee naar strand (want daar lopen mensen, en niet alle mensen kunnen met honden en hun maniertjes omgaan, sterker nog.... er zijn mensen die nul kaas van honden en hun maniertjes gegeten hebben, maar ook voor deze mensen moet de hond gewoon veilig zijn!!) Nooit meer leuke dingen doen met het buurjongetje......
naaah, wilde ik de hond niet aandoen!
Wat er ook gebeurd is, waarom die ook gebeten heeft (achteraf bleek dat hij wat gezwellen had intern) dat doet er niet toe....... de hond is niet verantwoord in de maatschappij los te laten omdat hij gewoonweg niet betrouwbaar meer was ZEKER niet met mensen die nul verstand van honden hebben........ en daar heb je er toch een berg van rondlopen in Nederland!!! en hoog en laag springen, maar een hond die bijt hoort niet in de maatschappij rond te lopen........
vervang het woord hond in deze discussie eens voor puistenkop, en het woord bijten eens voor slaan met letsel........... dan zijn we het er allemaal over eens dat die puistenkop in iedergeval een behoorlijke tijd achter de tralies moet zitten, en dan is het jammer dat we niet sporende mensen niet af mogen maken toch?
annebe schreef:Jammer dat er zoveel opgeblazen verhalen zijn...
Deze hond was in een conflict met een andere hond, daar kwam iemand tussen.. en werd per ongeluk de klos.
Dit is hetzelfde als twee mensen een onenigheid hebben een een derde probeerd het te sussen... Dit weord ook niet altijd geaccepteerd en moet het soms bekopen met een tik op zijn hoofd.
Persoonlijk vind ik dit geen rare reactie van een dier.
slimmerik schreef:Die hond heeft zover ik lees, nog niet gebeten. Maar KiWiKo meent dat ie een kort lontje heeft dus probeert stress situaties te vermijden.