Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:30

Pistasche schreef:
Fiffill schreef:
Ik denk dat alle katteneigenaren gehecht zijn aan hun dier, en daarom zullen ze ook wel begrijpen dat het naar is om een dier te verliezen.

Extra naar als het dier in kwestie gepakt is door één of andere kat uit de buurt.

Tsja, dat is nou eenmaal de natuur.

Kan het nog zo de natuur zijn, maar de kat van een ander hoeft niet konijntje of kippen bij een ander weg te stelen. Of vind jij dat normaal?

En dan, laat ik mijn hond jouw kat opvreten, want tsja, dat is nou eenmaal de natuur. Maar dan is míjn hond opeens vals.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:31

Pistasche schreef:
Fiffill schreef:
Ik denk dat alle katteneigenaren gehecht zijn aan hun dier, en daarom zullen ze ook wel begrijpen dat het naar is om een dier te verliezen.

Extra naar als het dier in kwestie gepakt is door één of andere kat uit de buurt.

Tsja, dat is nou eenmaal de natuur.

Hier valt mijn mond echt van open.

Dat is NIET de natuur.
Katten horen toch niet in een wijk? Die leven in het wild in een bos. Katten zijn niet meer wild. Het is toch van de zotte dat als een kat mijn beest pakt het 'de natuur' is?
Als een hond een kat of konijn pakt dan is het meteen een groot probleem... maar nee, het is de natuur, honden hebben ook jachtinstinct. :)*

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:32

Ik woon ook in een woonwijk en vind 't ook best eng met die auto's maar mijn kat heeft wel een gelukkig leven.

Bellatrix@ Nouja, geen leven, geen leven. Ze hebben het vast beter om even een keer buiten te lopen en buiten te genieten van wat mijn kat wel kan zien en jou 3 katten niet.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:32

er is niks natuurlijks aan een huiskat, net zo mn als aan het houden van paarden. dat is imo altijd een nutteloos antwoord...

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:33

Waarom is het nou zo moeilijk voor jullie als katten eigenaar om jullie eigen tuin af te schermen dat ze er niet uit kunnen en wij er geen last van hebben.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:33

Diablo schreef:
Kan het nog zo de natuur zijn, maar de kat van een ander hoeft niet konijntje of kippen bij een ander weg te stelen. Of vind jij dat normaal?

En dan, laat ik mijn hond jouw kat opvreten, want tsja, dat is nou eenmaal de natuur. Maar dan is míjn hond opeens vals.

Tuurlijk is het niet leuk, maar de gedachtegang van dieren is nou eenmaal anders. Net of die kat denkt: oh laat ik even de buren pesten en hun konijntje op eten..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:34

LYSANNO schreef:
Ik woon ook in een woonwijk en vind 't ook best eng met die auto's maar mijn kat heeft wel een gelukkig leven.

Bellatrix@ Nouja, geen leven, geen leven. Ze hebben het vast beter om even een keer buiten te lopen en buiten te genieten van wat mijn kat wel kan zien en jou 3 katten niet.

Ze vinden het vast heerlijk om in de tuin van anderen te pissen/schijten en andermans dieren op te eten/te vangen.

Zo zijn katten nu eenmaal (en andere dieren ook, wat als je de honden allemaal zou loslaten ;) ? ). En ik zou dan kiezen voor mijn dieren binnen, dan bezorg ik anderen geen overlast. Het is mijn keuze om dieren te houden, dan is het ook mijn taak om ervoor te zorgen dat anderen er geen last van hebben én dat ze een goed leven hebben - en dat kan echt wel binnen en in je eigen tuin. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:34

ardo_iggy schreef:
Waarom is het nou zo moeilijk voor jullie als katten eigenaar om jullie eigen tuin af te schermen dat ze er niet uit kunnen en wij er geen last van hebben.

Ja, en dat ga ik ook doen en dan pas mogen ze in de tuin, maar gewoon niet verder.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:35

Pistasche schreef:
Diablo schreef:

Tuurlijk is het niet leuk, maar de gedachtegang van dieren is nou eenmaal anders. Net of die kat denkt: oh laat ik even de buren pesten en hun konijntje op eten..

Nee, dus is het jouw taak om ervoor te zorgen dat jouw kat dat konijn van de buren niet opeet. En de enige manier is om je kat binnen te houden, of in je eigen tuin.

Ik moet toch niet mijn tuin af gaan schermen omdat beesten van anderen erin komen? Dat is de omgekeerde wereld.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:35

Pistasche schreef:
Diablo schreef:

Ach de natuur van mijn hond is katten dood bijten.
Zal ik haar ook maar de gang laten gaan dan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:36

Diablo schreef:
MamboBeach schreef:
Waarom gebeurt dat bij mij niet dan? Wel toen onze kat krols was kwam er opeens een kater uit onze schuur. Ach, er zijn ergere dingen!

Misschien was jouw poesje niet aantrekkelijk genoeg :D .

Nee, ik weet het niet. Misschien omdat bij mij in de buurt veel mensen hun kat naar buiten gooiden? En dan ook nog ongecastreerde katers? Of misschien omdat ik ook nog een kater had, misschien dat dat reden voor de vreemde bezoekers was om hun geur achter te laten? Feit was, dat het gebeurde en níemand had het gedaan.....

Een kat in de schuur kan me niet zoveel schelen, heb ik nu ook. Maar ik kan me zo voorstellen dat je geen voordeur wilt hebben, die stinkt naar katerzeik. Stinkt behoorlijk, kan ik je vertellen.....

*Proest* Eh, de poes is best aantrekkelijk al zeg ik het zelf! :')

Ja, hier lopen ook katers en die kater zat te wachten dat ze naar buiten kwam en gaf de moed niet op...
Tuurlijk is katerzeik vies maar ik gooi nog steeds de poes naar buiten! }>

Twiggy2008

Wij hebben twee katten en twee situaties. Onze oudste kat is ruim 5 jaar, heeft twee zware hartafwijkingen, heeft een traumatische ervaring in de kliniek van Utrecht gehad op jonge leeftijd (wat ben ik KWAAD geweest op de artsen in Utrecht!! Stelletje idioten destijds!!! :( ) en omdat ze dus erg snel moe is, houden we haar (ook op advies trouwens) binnen. Gaat prima, ze neigt niet naar naar buiten gaan. Zal haar helaas alleen maar een hoop stress opleveren en bij gedoe met andere katten, delft ze gelijk het onderspit. Ze is heel gelukkig, heeft haar ruimte in heel het huis, krijgt veel aandacht en goede zorg.
Ze is al veel ouder dan we ooit dachten dat ze zou worden. Een prachtige rode poes is het met een geheel eigen karaktertje. Zielig? Nee, ik kan met een gerust hart zeggen dat ze helemaal niet zielig is.

Dan hebben we nog een jongere rooie, die wordt bijna 4 jaar. Die gaat wel gewoon naar buiten en dat gaat ook prima. Ze blijft over het algemeen in en om de tuin, ze is altijd in de buurt, als je roept of de deur open gooit, dan zie ik haar meestal meteen. Wij wonen in een hele rustige, groene buurt in een dorp. Er is hier alleen bestemmingsverkeer. Ik heb mijn tuin volhangen met voedsel voor de vogels, ze pakt ze gelukkig niet, ze rent liever achter vlindertjes en vliegjes aan in de zomer.
Oh, het is een kat, dus het kan altijd gebeuren en als het gebeurt zal ik het niet leuk vinden. Maar ja, een kat is een kat. De buren vinden haar geweldig. Als er iemand last van heeft, mogen ze altijd met me komen praten. Ik heb een goed contact met mijn buren. Als ik hier dan lees dat je meteen voor aso uitgemaakt wordt, omdat je een kat buiten hebt lopen, pffff, dan schiet ik in de lach. Het is ook nooit goed hier op bokt, geloof ik. Zal mij een worst zijn. Niemand bepaalt hier hoe het echte leven van iemand in elkaar zit. Zolang je zelf maar weet dat je netjes handelt en goed voor je dieren bent. Ik heb bij beide katten een fijne situatie gecreeerd en ze zijn gezond en gelukkig.

Ik heb ook twee konijnen rondlopen in de tuin, ook als de ene kat buiten loopt. Gaat prima. Mijn rode konijn is gewoon nog groter dan veel katten. :D
Maar ik ben vrij veel thuis en hou alles goed in de gaten. De nijnen lopen niet los zonder mijn toezicht. Dat risico neem ik nooit, mede ook omdat hier roofvogels zitten.

Ik denk dat we allemaal goed naar onze katten moeten kijken en rekening moeten houden met de medemens en de omgeving. Meer kun je niet doen. :)

Diablo

Pistasche schreef:
Diablo schreef:

Ik geef het dier ook niet de schuld, ik geef de eigenaar de schuld. Vind je het echt normaal dat bijv. jouw kat het konijntje van het buurmeisje van 3 afmaakt? Ik betwijfel of die buren dat zo leuk zullen vinden...

En inderdaad, net of mijn hond denkt: oh laat ik even de buren pesten en hun kat opeten (die zich overigens in míjn tuin bevindt)....

Fenrir

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:37

Zoals Diablo al zegt, het is niet de schuld van de kat, dat is hun instinct. Aan het baasje om dat in de hand te houden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:37

Pistasche schreef:
Wij wonen gelukkig in een buurt met veel katten wat een voordeel is want iedereen denkt er hetzelfde over. Mensen kunnen zich ook aanpassen, niet altijd alles moet ten koste gaan van het leven van die dieren. Vuilniszak kapot gemaakt door een kat, nou jammer dan pak je een nieuwe, zorg je dat de vuilniszak volgende keer in de shuur staat. Kattenpoep in je voortuin, span je een stukje gaas over de grond zodat ze het niet meer doen. Enz.

Echt mijn moeder kan je een enceclopedie geven met alle kattenweertruukjes die er bestaan. Onze buurtkatten hadden daar echt maling aan. Zelfs mijn schoonzus heeft de tuin helemaal met gaas overspannen, haringen/sateprikkers in de tuin staan en terwijl we het erover hebben gaat de kat van 2 huzien verderop doodleuk zitten schijten. Wij met zn 3 en naar buiten (mn moeder, schoonzus en ik) kat helemaal over de zeik, kon zo gauw geen uitweg meer vinden. Maar hij durfde toch echt 2 wekenlang niet meer te komen. De buurman stond erbij en keek ernaar en was pissig omdat wij zijn kat wegjoegen.

LYSANNO schreef:
Katten horen gewoon buiten, dan hebben ze teminste een leven.

*kijkt naar kat. Nou hij leeft toch echt hoor. Op dit moment rent hij achter zn balletje aan.
Laatst bijgewerkt door Onali op 17-01-10 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:38

ardo_iggy schreef:

misschien omdat dat bij ons geen doen is...
en mijn buren hebben geen last van mij katten en wij ook niet van die van hun. ze komen weleend buurten en dst doet die van mij ook maar zolang ze geen overlast geven of mensen niet zo moeilijk doen geeft dat niks. konijnen in overvloed (blijven ze af netzoals onze eigen kippen) hier en af en toe een vovel of uishe minder, so what
wij wonen niet in een drukke woonwijk :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:39

Ik vind het trouwens onzin dat ik me moet aanpassen omdat andermans katten voor overlast zorgen.

Dat is dus de omgekeerde wereld.

Pistasche

ardo_iggy schreef:

Tsjonge _O- Zo bedoel ik het toch helemaal niet, overdrijven is ook een vak zeg.

LYSANNO

Ik zal echt helemaal gek worden en verdrietig als mijn kat de buren zijn konijnen op eet ofzo.. Dat kan natuurlijk niet, maar daardoor laat ik hem nog niet zijn leven verpesten en binnen blijven. Dan ben ik maar asociaal, maar wel sociaal tegen mijn kat. Hij wil niks liever dan buiten hollen.

MamboBeach

ardo_iggy schreef:

Is niet moeilijk maar we doen het gewoon niet! :) We hebben andere gedachten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:40

mijn buurman was vanmorgen al vroeg aan het sneeuw schuiven.... overlast!! ze moeten ze binnen houden (die buurmannen...)

Fenrir

Ja, en je hond wil ook niets liever dan buiten hollen. En je konijn ook niet. Net als je paard en al die andere dieren...

Kom op zeg, wil je dieren houden dan moet je rekening houden met anderen.

LYSANNO

suuzepuus schreef:
mijn buurman was vanmorgen al vroeg aan het sneeuw schuiven.... overlast!! ze moeten ze binnen houden (die buurmannen...)

HAHAHAHAHHAHAAHAHHAHA oh geweldig.. :') Helemaal gelijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:41

suuzepuus schreef:

Ik hoop dat je zelf ook wel snapt dat deze reactie kant nog wal raakt?

Pistasche schreef:
ardo_iggy schreef:

Tsjonge _O- Zo bedoel ik het toch helemaal niet, overdrijven is ook een vak zeg.

Wat bedoelde je dan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:42

LYSANNO schreef:
Ik zal echt helemaal gek worden en verdrietig als mijn kat de buren zijn konijnen op eet ofzo.. Dat kan natuurlijk niet, maar daardoor laat ik hem nog niet zijn leven verpesten en binnen blijven. Dan ben ik maar asociaal, maar wel sociaal tegen mijn kat. Hij wil niks liever dan buiten hollen.

Ik vind je erg negatief tegenover huiskatten...nu zeg je weer dat wij zijn leven verpesten als we ze binnenhouden.