Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Hoop ellende dit weekend dus weer door loslopende onopgevoedde honden.
Hoe reageren jullie trouwens in de volgende situatie;
Jij heb je hond netjes aangelijnt, komt er zo'n smerig klein poedersuiker keffertje op je afrennen die vervolgens luid blaffend en grommend wil laten zien dat hij/zij even de baas is omdat ze loslopen.
Mijn hond blaft dus niet terug, doet geen eens een poging om wat dan ook te doen, op zo'n moment vind ik dit dus erg oneerlijk naar mijn eigen hond toe.
Hoe reageren jullie als er zo'n kadaver op je af komt stormen?
Goof schreef:Yamcha schreef:Heel effectief én uitermate riskant
Zeker riskant:
mijn hond is een keer gegrepen enkele maanden terug, reageerde terug en het was een behoorlijk gevecht. Mijn vriend was zo wijs er niet tussen te springen, maar de eigenaar van de andere hond deed dat wel en moet het nu bekopen met een vingertopje minder....
Chiqa schreef:Hoop ellende dit weekend dus weer door loslopende onopgevoedde honden.
Hoe reageren jullie trouwens in de volgende situatie;
Jij heb je hond netjes aangelijnt, komt er zo'n smerig klein poedersuiker keffertje op je afrennen die vervolgens luid blaffend en grommend wil laten zien dat hij/zij even de baas is omdat ze loslopen.
Mijn hond blaft dus niet terug, doet geen eens een poging om wat dan ook te doen, op zo'n moment vind ik dit dus erg oneerlijk naar mijn eigen hond toe.
Hoe reageren jullie als er zo'n kadaver op je af komt stormen?
Saskia9 schreef:Inderdaad,ik vind het ook niet kunnen,een reu wat op alles gaat rijden wat hij tegenkomt.. typisch een geval van niet opvoeden denk ik dan..
En ja,bij sommige gevallen kun je opvoeden wat je wil,en werkt het niet..dan is er nog 1 oplossing : aanlijnen!
Chiqa schreef:Zo vanavond weer een voorvalletje, ik heb deze keer wel van mij afgemept.
Donna liep aan de lijn, voor ons liep een oer vervelende labrador reu ongecastreerd en super druk.
Donna speelt met alles dus ik moest haar steeds corrigeren met mijn stem, gelukkig luisterd zij daar erg oed naar, voet is voet.
Liep met een slipketting dus het zou zielig zijn als ze in dr nek gerukt zou worden en dat wil ik niet.
Goed die hond begon dus te rijden, die eigenaar deed er wat lacherig over dat het zo'n sexmaniak was,
nou ik weet niet of ze wat lessen hebben laten vallen maar dit kan ook dominantie zijn.
Vrouw liep door, wij ook. Plots stak die hond de weg over (Drukke auto's) en klapte plat op mijn teef om haar flink te berijden.
Ik keek de eigenaresse aan, die 800 meter evrderop druk haar hond aan het roepen was.
Omdat Donna met gemak een auto uit de slip trekt had ik even mijn handen hier vol aan en heb die labrador een paar lellen met de riem verkocht, waar hij totaal niet van onder de indruk leek te zijn hij ging gewoon door.
Ik vond dit verschrikkelijk voor mijn hond omdat ook zij kletsen kreeg (Heb zo'n politielijn)
Ik verwacht geen excuses van deze mevrouw, ben doorgelopen, heb een kwartier last van haar gehad,
had mss moeten blijven wachten omdat er allemaal verkeer aankwam.
Wat zouden jullie gedaan hebben? Gewacht tot zij haar hond kwam halen? Of doorlopen met het risico dat de hond aangereden zou worden?
Ik ben dus weggelopen omdat die hond bleef doorgaan met bespringen van achteren en mijn teef dr niet kon verdedigen.
Mss fout van mij?
kamatz schreef:Mijn meiden berijden elkaar ook als ze loops zijn![]()
![]()
Maar dat is wel een bepaalde dominantie op dat moment vanwege de geur die de andere teef bij zich draagt![]()
Maar weer ontopic.
Ik had ook voor mijn eigen hond gekozen hoor.
En ik hoop dat die mensen nog geen kinderen hebben, want waarschijnlijk zouden ze daar ook alleen bij staan te lachen
dejavu schreef:Het was nu niet echt een rustig beest. Als dat wel zo was, weet ik zeker dat je wel zo coulant was om even te wachten, maar de situatie was voor jouw hond echt niet fijn.
Yamcha schreef:Ik was ook weggelopen hoor, maar had die hond wel even aangepakt.
Overigens vind ik het ook een gevalletje slecht opvoeden. Tibeau is pas heel laat gecastreerd, uit medische noodzaak, Dimo wordt niet gecastreerd, nergens voor nodig, mijn jongens blijven als het kan intact.
Maar: mijn reuen rijden ook niet op andere honden (alhoewel ik ze wel bewust van gecastreerde labradors vandaan hou, die ruiken te lekker), uiteraard zullen ze het wel proberen, maar een NEE! van mij is meestal voldoende, en zo niet, heb ik ze zo in hun nekvelben er gauw klaar mee. En ik moet zeggen, ik krijg geen klachten, mensen zijn eerder verbaasd dat het ook zo kan. Mijn jongens tillen ook niet bij elke paal hun poot op, tuurlijk plassen ze wel een aantal keer in een wandeling, maar ik kan wel gewoon normaal doorlopen.
Ik vind dat de eigenaar van de reu dit had moeten oplossen.