Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 03:20

ik begin gewoon als een gek te roepen en begin vooral niet weg te lopen, ik denk trouwens toch wel dat mijn honden 90% kans hebben om te winnen }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 07:20

Chiqa schreef:
Hoop ellende dit weekend dus weer door loslopende onopgevoedde honden.
Hoe reageren jullie trouwens in de volgende situatie;
Jij heb je hond netjes aangelijnt, komt er zo'n smerig klein poedersuiker keffertje op je afrennen die vervolgens luid blaffend en grommend wil laten zien dat hij/zij even de baas is omdat ze loslopen.
Mijn hond blaft dus niet terug, doet geen eens een poging om wat dan ook te doen, op zo'n moment vind ik dit dus erg oneerlijk naar mijn eigen hond toe.
Hoe reageren jullie als er zo'n kadaver op je af komt stormen?

Ik leid mijn eigen hond af, ik wil hem leren zulke dingen te negeren. 9 van de 10 keer doet zo een keffertje niks, en is het alleen maar herrie. En als ik mijn hond er wel op af laat gaan en er gebeurt iets, heeft mijn hond het uiteraard gedaan....... Ik neem dan liever het zekere voor het onzekere.

Doet het keffertje wel iets, verdedig ik mijn hond wel, dat wil ik ff niet dat hij dat zelf doet.

Oneerlijk? Misschien, maar het leven ís oneerlijk, en het is nog oneerlijker als mijn hond de schuld krijgt voor iets wat hij niet heeft gedaan, want dat zal wel gebeuren als ik het hem zelf op laat lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 07:22

Goof schreef:
Yamcha schreef:
Heel effectief én uitermate riskant :D

Zeker riskant:
mijn hond is een keer gegrepen enkele maanden terug, reageerde terug en het was een behoorlijk gevecht. Mijn vriend was zo wijs er niet tussen te springen, maar de eigenaar van de andere hond deed dat wel en moet het nu bekopen met een vingertopje minder....

Ik heb dan zelf liever een vingertopje minder als een gewonde hond :o maar ik ben een raar mens :D

Goof

Re: Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:18

Oei, nou daar zou ik over moeten nadenken Yamcha, ik vind een vingertopje missen ook niet zo gaaf geloof ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:06

Sinds dat gevecht met Tibeau en Heero spring ik er zéker weten tussen......

Al is allebei niet gaaf, 't beste is maar gewoon voorkomen denk :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:27

Chiqa schreef:
Hoop ellende dit weekend dus weer door loslopende onopgevoedde honden.
Hoe reageren jullie trouwens in de volgende situatie;
Jij heb je hond netjes aangelijnt, komt er zo'n smerig klein poedersuiker keffertje op je afrennen die vervolgens luid blaffend en grommend wil laten zien dat hij/zij even de baas is omdat ze loslopen.
Mijn hond blaft dus niet terug, doet geen eens een poging om wat dan ook te doen, op zo'n moment vind ik dit dus erg oneerlijk naar mijn eigen hond toe.
Hoe reageren jullie als er zo'n kadaver op je af komt stormen?

Nou, mijn eigen "poedersuiker" reageert daar wel op weet ik.. Dat heb ik zondag wel gezien.. Dus ik heb mijn eigen hond gecorrigeerd door te brullen en de andere poedersuiker een schop verkocht :o

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:47

Ik heb zelf geen hond, maar wel een vaste oppashond en pas regelmatig op als mensen op vakantie zijn.

Als een hond blaffend en grommend op 'mijn' hond afkomt en mijne doet niks terug, achja, zolang het bij herrie maken blijft... lopen wij lekker door.
Maar als een hond er bovenop duikt, de mijne geeft zich over en hij gaat door, heus wel dat ik hem eraf brul en grom (jaaaa ik grom ook^^), mocht dat geen indruk maken, (wat ik eigenlijk niet tegengekomen ben) tja, dan grijp ik je bij je nekvel, gooi je van mijn hond af en ga grommend met ontblootte tanden tegenover je staan. Kan ook wel gaan schreeuwen en boos kijken, maar dit maakt bij honden toch meer indruk.

Bang om gebeten te worden ben ik niet, sta ik op dat moment ook niet bij stil, mijn taak als leider is om mijn hond te beschermen, dus dan doe ik dat ook, liever dat ik hard gebeten word dan mijn hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:43

Zo vanavond weer een voorvalletje, ik heb deze keer wel van mij afgemept.
Donna liep aan de lijn, voor ons liep een oer vervelende labrador reu ongecastreerd en super druk.
Donna speelt met alles dus ik moest haar steeds corrigeren met mijn stem, gelukkig luisterd zij daar erg oed naar, voet is voet.
Liep met een slipketting dus het zou zielig zijn als ze in dr nek gerukt zou worden en dat wil ik niet.
Goed die hond begon dus te rijden, die eigenaar deed er wat lacherig over dat het zo'n sexmaniak was,
nou ik weet niet of ze wat lessen hebben laten vallen maar dit kan ook dominantie zijn.
Vrouw liep door, wij ook. Plots stak die hond de weg over (Drukke auto's) en klapte plat op mijn teef om haar flink te berijden.
Ik keek de eigenaresse aan, die 800 meter evrderop druk haar hond aan het roepen was.
Omdat Donna met gemak een auto uit de slip trekt had ik even mijn handen hier vol aan en heb die labrador een paar lellen met de riem verkocht, waar hij totaal niet van onder de indruk leek te zijn hij ging gewoon door.
Ik vond dit verschrikkelijk voor mijn hond omdat ook zij kletsen kreeg (Heb zo'n politielijn)
Ik verwacht geen excuses van deze mevrouw, ben doorgelopen, heb een kwartier last van haar gehad,
had mss moeten blijven wachten omdat er allemaal verkeer aankwam.

Wat zouden jullie gedaan hebben? Gewacht tot zij haar hond kwam halen? Of doorlopen met het risico dat de hond aangereden zou worden?
Ik ben dus weggelopen omdat die hond bleef doorgaan met bespringen van achteren en mijn teef dr niet kon verdedigen.

Mss fout van mij?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:51

Hmm,lasti Chiqa.. Op dat moment heb jij gewoon gehandeld zonder na te denken.. Je kiest voor je hond.. dat die andere vrouw haar hond niet onder controle heeft..tja..
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik had gedaan..gewacht tot ze dr hond was komen halen??
In ieder geval, de hond is niet aangereden toch? Allebei de honden zijn er goed vanaf gekomen.. ik hoop voor je dat Donna er geen trauma;s aan overhoudt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:53

Ik was ook weggelopen hoor, maar had die hond wel even aangepakt.

Overigens vind ik het ook een gevalletje slecht opvoeden. Tibeau is pas heel laat gecastreerd, uit medische noodzaak, Dimo wordt niet gecastreerd, nergens voor nodig, mijn jongens blijven als het kan intact.

Maar: mijn reuen rijden ook niet op andere honden (alhoewel ik ze wel bewust van gecastreerde labradors vandaan hou, die ruiken te lekker), uiteraard zullen ze het wel proberen, maar een NEE! van mij is meestal voldoende, en zo niet, heb ik ze zo in hun nekvel :') ben er gauw klaar mee. En ik moet zeggen, ik krijg geen klachten, mensen zijn eerder verbaasd dat het ook zo kan. Mijn jongens tillen ook niet bij elke paal hun poot op, tuurlijk plassen ze wel een aantal keer in een wandeling, maar ik kan wel gewoon normaal doorlopen.

Ik vind dat de eigenaar van de reu dit had moeten oplossen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-09 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:56

Inderdaad,ik vind het ook niet kunnen,een reu wat op alles gaat rijden wat hij tegenkomt.. typisch een geval van niet opvoeden denk ik dan..
En ja,bij sommige gevallen kun je opvoeden wat je wil,en werkt het niet..dan is er nog 1 oplossing : aanlijnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:06

Bedankt voor jullie reactie meiden :) Ik voelde mij hier erg vervelend door, want je komt elkaar hoe dan ook wel weer eens tegen. Omdat die hond blééf doorgaan en die vrouw hem alleen maar riep hier te komen,
heb ik ingegrepen. Hond bleef maar achter mij aanlopen, paar keer een brul waar hij iets van af leek te schrikken, ondertussen keek ik die vrouw maar aan, haal ej hond dacht ik!!

De hond is niet aangereden, maar er kwamen wel drie auto's aan. Ik voelde mij op dat moment zo gemengd,
dat ik door ben gelopen en gekozen heb voor mijn eigen teef. De kans dat hij dr weer opdook was vrijwel 100% en dat alleen maar omdat hij niet aangelijnd is en het zeker niet de eerste keer is dat hij dit gedrag vertoont.
Die labrador is net zo oud als mijn teef (15 maanden) en er wordt altijd lacherig om gedaan.

Goed om te lezen dat het ook anders kan Yamcha ik denk idd dat jij meer respect krijgt, helaas wordt er hier in de buurt over labradors nogal lacherig gedaan, zit toch geen kwaad in }:0 En lijk je de gebeten hond wil ej daar iets van zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:07

Saskia9 schreef:
Inderdaad,ik vind het ook niet kunnen,een reu wat op alles gaat rijden wat hij tegenkomt.. typisch een geval van niet opvoeden denk ik dan..
En ja,bij sommige gevallen kun je opvoeden wat je wil,en werkt het niet..dan is er nog 1 oplossing : aanlijnen!

Nou zijn Labradorreuen wel berucht op dat gebied hoor. Zeker jonge reuen.....

Een lijf vol hormonen icm met bananen in de oren geeft soms heel bijzondere situaties. :D

Ik hield mijn pubers in bepaalde perioden heel bewust aangelijnd :+

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:36

Mijn meiden berijden elkaar ook als ze loops zijn :+ :P
Maar dat is wel een bepaalde dominantie op dat moment vanwege de geur die de andere teef bij zich draagt :D

Maar weer ontopic.

Ik had ook voor mijn eigen hond gekozen hoor.
En ik hoop dat die mensen nog geen kinderen hebben, want waarschijnlijk zouden ze daar ook alleen bij staan te lachen :o

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:02

Chiqa schreef:
Zo vanavond weer een voorvalletje, ik heb deze keer wel van mij afgemept.
Donna liep aan de lijn, voor ons liep een oer vervelende labrador reu ongecastreerd en super druk.
Donna speelt met alles dus ik moest haar steeds corrigeren met mijn stem, gelukkig luisterd zij daar erg oed naar, voet is voet.
Liep met een slipketting dus het zou zielig zijn als ze in dr nek gerukt zou worden en dat wil ik niet.
Goed die hond begon dus te rijden, die eigenaar deed er wat lacherig over dat het zo'n sexmaniak was,
nou ik weet niet of ze wat lessen hebben laten vallen maar dit kan ook dominantie zijn.
Vrouw liep door, wij ook. Plots stak die hond de weg over (Drukke auto's) en klapte plat op mijn teef om haar flink te berijden.
Ik keek de eigenaresse aan, die 800 meter evrderop druk haar hond aan het roepen was.
Omdat Donna met gemak een auto uit de slip trekt had ik even mijn handen hier vol aan en heb die labrador een paar lellen met de riem verkocht, waar hij totaal niet van onder de indruk leek te zijn hij ging gewoon door.
Ik vond dit verschrikkelijk voor mijn hond omdat ook zij kletsen kreeg (Heb zo'n politielijn)
Ik verwacht geen excuses van deze mevrouw, ben doorgelopen, heb een kwartier last van haar gehad,
had mss moeten blijven wachten omdat er allemaal verkeer aankwam.

Wat zouden jullie gedaan hebben? Gewacht tot zij haar hond kwam halen? Of doorlopen met het risico dat de hond aangereden zou worden?
Ik ben dus weggelopen omdat die hond bleef doorgaan met bespringen van achteren en mijn teef dr niet kon verdedigen.

Mss fout van mij?

:roll: Ja, Chiqa, echt een grove fout van je. Een beetje voor je eigen dier kiezen! Ben je nu helemaaaaaaaaaaaaaaaaal??????????????

Nee, joh! Echt, ik had hetzelfde gedaan. De eigenaar komt zijn verantwoording voor zijn hond niet na, maar dat zegt niet dat jij je dan maar verantwoordelijk moet voelen voor die hond. De situatie was niet zo, dat je die lab bij zijn band kon pakken en even kon wachten tot het verkeer weg was. Het was nu niet echt een rustig beest. Als dat wel zo was, weet ik zeker dat je wel zo coulant was om even te wachten, maar de situatie was voor jouw hond echt niet fijn. :)

Ik vind Donna zó knap. Die kop is toch geweldig. Heerlijk dier lijkt me het. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:03

kamatz schreef:
Mijn meiden berijden elkaar ook als ze loops zijn :+ :P
Maar dat is wel een bepaalde dominantie op dat moment vanwege de geur die de andere teef bij zich draagt :D

Maar weer ontopic.

Ik had ook voor mijn eigen hond gekozen hoor.
En ik hoop dat die mensen nog geen kinderen hebben, want waarschijnlijk zouden ze daar ook alleen bij staan te lachen :o

Dat doen wel meer teven :+

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:21

Heb het in levende lijve meegemaakt......
Op mijn erf met vier honden waarvan twee van mezelf en twee van mijn schoonzus, niets aan de hand.
Kwam de buurvrouw met twee big dogs. Ook niets aan de hand. Na 15 min. kreeg een hond van de buurvrouw de kolder in de kop beet hondje en schudde het arme beest wild door elkaar.
Schoppen helpt niets als ze eenmaal zo driftig zijn. Enige wat helpt is de agressor (bijtgrage hond) Aan zijn riem ophangen waardoor er dus effe de luchttoevoer stopt. Met kracht red je het niet van zo'n groot dier. Werkte maar helaas hondje dood gebeten.

Rothond maar onbegrijpelijk later bleek dat de agressor een tumor in het hoofd had en dus extreem reageerde daardoor.
Hond ingeslapen want dat is levensgevaarlijk en was ook niet meer te verhelpen.

Extreem voorbeeld want in de meeste gevallen heeft het echt wel met opvoeding te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:35

Afschuwelijk verhaal Moonv, hoop zoiets echt nooit mee te hoeven maken, j emoet dan echt gericht handelen. Donna vind alles leuk en gezellig, kent geen agressie zal niets doen. Hooguit eens een lip optrekken als een oudere teef grauwend op haar afkomt, maar dat is ook pas iets van de laatste weken ze wordt dus ouder.

Goed ik heb dus 'goed' gehandeld, ik ben dr nu iets geruster over, ik voelde mij even schuldig naar die labrador toe, stel dat hij wel overreden was....Maar goed dan had ik mijn hond kunnen beschadigen, en zelf omdat ik dr niet meer houden kon.
Als ik die vrouw of man tegenkom en ze begind erover zal ik wel vriendelijk vragen of ze hem in het vervolg mss niet beter even aan kan lijnen omdat ik dat bespringen niet grappig vindt.

dejavu schreef:
Het was nu niet echt een rustig beest. Als dat wel zo was, weet ik zeker dat je wel zo coulant was om even te wachten, maar de situatie was voor jouw hond echt niet fijn. :)

Dankjewel ook voor het compliment, zal snel weer eens wat foto's maken van dr ze is al weer een stuk gegroeid. En idd...die hond was niet te houden, laat staan twee.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:39

ik heb vorige zomer 2 honden op logee gehad, ging er mee wandelen 's morgens (allebei aan de lijn) en kom ik opeens een loslopende hond tegen, alleen zonder eigenaar. De hond kwam aan mijn honden hun achterste ruiken, Utah, een weimaraner, vond dit absoluut niet leuk(terecht) en dan begonnen ze wat ruzie te maken, heb de mijne losgelaten want wist dat hij wel zou luisteren en aan de lijn kan hij zich niet verdedigen. Die hond bleef toch maar uithalen en Utah bloedde al wat aan zijn oog, heb toen maar aangebeld bij mensen die ik kende en heb in hun tuin gewacht tot mijn moeder ons kwam ophalen met de auto :+ Moedige ik. De mevrouw die ik kende was iets moediger en joeg de hond weg, maar die bleef toch weer afkomen.

Wil je ook eens rustig gaan wandelen op een zondagmorgen..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:02

Fijn dat je je al iets gerust gestelder voeld Chiqa!
Je kan niet altijd handelen naar de beste wensen van iedereen,op dit moment heb jij de goede gekozen,puur om je eigen hond te beschermen!!

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:15

Voor je eigen hond opkomen natuurlijk. Goed dat je hond hebt aangepakt Chiqa niet meer als normaal. Raar dat die hond niet door haar zelf wordt teruggefloten.(nekvelletje bedoel ik ).

Vind dat steeds meer een hond nemen om te hebben en geen idee hebben wat voor verantwoording ze aangaan!

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:30

Yamcha schreef:
Ik was ook weggelopen hoor, maar had die hond wel even aangepakt.

Overigens vind ik het ook een gevalletje slecht opvoeden. Tibeau is pas heel laat gecastreerd, uit medische noodzaak, Dimo wordt niet gecastreerd, nergens voor nodig, mijn jongens blijven als het kan intact.

Maar: mijn reuen rijden ook niet op andere honden (alhoewel ik ze wel bewust van gecastreerde labradors vandaan hou, die ruiken te lekker), uiteraard zullen ze het wel proberen, maar een NEE! van mij is meestal voldoende, en zo niet, heb ik ze zo in hun nekvel :') ben er gauw klaar mee. En ik moet zeggen, ik krijg geen klachten, mensen zijn eerder verbaasd dat het ook zo kan. Mijn jongens tillen ook niet bij elke paal hun poot op, tuurlijk plassen ze wel een aantal keer in een wandeling, maar ik kan wel gewoon normaal doorlopen.

Ik vind dat de eigenaar van de reu dit had moeten oplossen.

AMEN!! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:34

Dat vind ik een groot compliment uit jouw mond :j :D

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:39

Laatst weer dezelfde mensen met een duitse dog, 2 boxers en een jack russel..voor de 3e keer in korte periode dat de boxers + duitse dog onze hond aanvliegen! Die van ons zat aan de lijn, heb 'm los gelaten. 3 tegen 1 is al helemaal niet eerlijk. We hebben die mensen voor de laatste keer gewaarschuwt..als je je hond niet onder controle hebt, laat 'm dan niet los!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:43

Als mijn hond vast zou zitten en de ander los, en mijn hond werd echt aangevallen, zou ik hem loslaten. Dan heeft ie de riem nog wel om, maar heb ik hem niet meer vast. Vervolgens zou mijn eerste reactie zijn om als een gek tegen de beesten uit te vallen, en vervolgens als een dolle tegen de eigenaar van de ander hond te schreeuwen! En vervolgens zou ik de eigenaar uit blijven kafferen omdat ie zn hond niet onder controle zou hebben en mijn hond er de dupe van is.