Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:26

baroen schreef:

het gaat over een groep zwerfhonden, onder wie een doberman, een pitbull en een dogo argentino teef die net een nest had en dat kindje was daar gaan kijken, toen schijnt die teef hem te hebben aangevallen en de andere honden hebben de rest gedaan.
In maart had een bende zwerfhonden ook al een duits meisje van 25 aangevallen die aan het joggen was.
Die beesten waren toen door de wet aangewezen aan iemand van 64, die daardoor nu de bak ingedraaid is.

er is nog een ander artikel waarin staat de honden van de broer van die 64 jarige man waren, dat de dober al een paar maanden als vermist op gegeven is (en de eigenaar inmiddels dmv de chip van die hond getraceerd is) en naar het schijnt niet de teef , maar een andere grotere en op het moment niet aanwezige hond dat jongetje vermoord heeft.
Ze verdenken die man ervan dat hij land en/of schuren gebruikt heeft als opslagplaats voor honden voor hondengevechten.

http://www.repubblica.it/2009/07/sezioni/cronaca/bambino-ucciso-cani/inchiesta-bambino-ucciso/inchiesta-bambino-ucciso.html

:) hier....

Rennie89

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:29

heftig,.... en nu ook weer de schuld van de mens... hondengevechten,... zo erg is dat ! maar dat ze die honden niet vangen en humane laten inslapen... er had wat aan gedaan kunnen worden...

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:30

Kijk, dat werpt weer een ander licht op de zaak...
Welke paperazzi had de eerste versie verzonnen?
Het handelt dus eigenlijk om verwilderde dieren,met wilde instincten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:23

gekvanfleur schreef:
als jouw kind mijn pony met een stok achterna zit en hem daarmee probeert te slaan, en die bijt komt er geen enkeltje slager hoor.
voed jij je kinderen maar op dat ze dat niet doen.......
en kinderen zouden niet beter weten... gut, gaan we al op leeftijd kijken hier. :(:)
bij osn doen kinderen dat regelmatig, wij 'fokken' piep kinderen in deze maatschappij,
kom voor de grap even bij de pony's hier langs een weekje, en je staat versteld hoe slim jongen kinderen al zijn, ze weten prima hoe je een dier treitert.

Ik weet het. De pest is alleen dat het bij een pony of paard getolereerd wordt, als het dier iets terugdoet.

Bij mijn honden is het: "een hond blijft toch een roofdier, en hij heeft bloed geproefd......" en honden worden afgemaakt als ze iets terugdoen..... soms al als ze grommen.......
Ik heb er het volgende op gevonden: ik laat kinderen niet bij mijn honden, behalve kinderen van familie, die ik ken en vertrouw, en dan nóg alleen met de ouders en mijzelf erbij. Vreemde kinderen komen er überhaupt niet bij, nooit, behalve als het op een nette, beleefde manier gevraagd wordt. Aaien gebeurt alleen op de manier die ik aangeef, niet op de kop, niet op de rug, alleen aan de zijkant en onderkant van de nek. Bij teven mag ook geaaid worden op de borst, bij reuen niet.
Dit klinkt heel hard, en heel gemeen, maar...... het risico op een beet wordt enorm beperkt op die manier. En dus het risico op afmaken.

Het verschil is wel dat ik een hond in huis kan houden, en hem steeds bij me heb, bij een paard is dit niet mogelijk. En ik heb geen kinderen.
Onze tuin is niet toegankelijk van de buitenkant, alleen vanuit het huis. Dit komt over alsof de honden levensgevaarlijk zijn, en dat zijn ze helemaal neit. Maar ik wil wel de honden beschermen tegen treitergedrag van kinderen, en op deze manier is de kans op een negatieve ervaring met een kind minimaal, en elk contact wat er is met kinderen, wordt zorgvuldig gereguleerd en gestuurd. Maar als een kind probeert vervelend te doen, hebben ze rap een tik te pakken, dat tolereer ik niet, en ik laat niet niet zover komen dat mijn hond moet aangeven dat het genoeg is, ik kan dat risico niet nemen. Overigens krijgen de ouders het dan ook te horen, en goed ook.
En als gevolg van dat beleid, was mijn Tibeau na verloop van tijd erg lief met kinderen (zij het wat ruig soms). Heero heb ik überhaupt nooit met kinderen vertrouwd, intuïtief, wat later idd terecht bleek. Mijn volgende hond zal op die manier ook vriendelijk zijn naar kinderen.

Duitse Herders hebben een naam...... dat ligt niet zozeer aan het ras, alswel aan domme eigenaren en ouders, en kinderen die de grenzen niet beseffen. Ik kan niet de naam van het ras veranderen. Ik kan wel zorgen dat iig míjn honden een goede reputatie hebben, en graag geziene gasten zijn. Dat lukt aardig. Maar ik bescherm mijn beestenboel idd tegen kinderen. Van mijn hond weet ik wat hij doet, maar een kind kan ik niet vertrouwen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:41

Yamcha , hier ben ik het helemaal mee eens!
En dan maakt het niet uit welk ras het is.
Mijn twee westies zijn ook erg verschillend.
De een wil aandacht van iedereen terwijl de ander een eigenheimer hem en ik waarschuw mensen dan altijd haar beter niet te aaien, maar het gekke is dat het dus van die schattige witte pluizebolletjes niet verwacht word en men het toch doet.
Tja....de wehkamp bezorgen heeft op die manier toch mooi een keer een tetanis prik kunnen halen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee zegt men en wie niet horen wil moet maar voelen.
En of het dan een kind of een volwassene is maakt mij dan even niet uit (mits het kind de leeftijd heeft dat het begrijpt wat je zegt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:24

Sowieso stom om een hond die je totaal niet kent te aaien, en de meeste mensen aaien dan ook nog over de kop :roll: wat door sommige honden verkeerd opgevat wordt.

Dat kan je idd een tetanusprik opleveren :j
Qua ras verschilt het in die zin, dat een westie of een JR er niet om afgemaakt zal worden, terwijl het bij mijn honden dan gelijk weer die grote gevaarlijke herder is...... ik zorg er dus maar voor dat er geen ongelukken kúnnen gebeuren......

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:42

Pff.. Zo zie je maar het blijven dieren, En dan ook nog pitbulls (bedoel er niks mee hoor, maar dat zijn toch wel agresieve beesten) Laat nooit een kind alleen bij een hond komen op die leeftijd,
triest voor die ouders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:05

Fout.....

Het blijven kinderen en die moet je verd*md goed in de gaten houden, 't is überhaupt een wonder dat veel mensen hun jeugd overleven......

Al is het niet echt normaal dat een hond bij een kind voor de kill gaat, maar goed, een teef met puppen, en als ze met z'n allen gaan, gaan ze veel verder dan 1 hond zou doen.......

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:15

zeker weten,als jij hier achter op het terrein zou komen,en er komen 6 honden op je af,en 1 zou bijten dan heb je binnen no time er 6 die bijten...zeker als je valt en zou terug vechten...

eigenlijk wel ranzig als je daaraan denkt,ik hoop ook nooit dat mensen zo dom zijn om hier zomaar op het terrein te komen... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:20

Dat bedoel ik.

Imo vraag je er dan zelf om, dan kan je voorzorgsmaatregelen nemen wat je wil, maar als je zonder toestemming het huis of het terrein binnenkomt, sja....... dan kan jij het ook niet helpen hoor...... da's gewoon vragen om ongelukken......

Kinderen hebben daar een handje van, dat is niet erg, dat is iets van kinderen om het gevaar gewoon nog niet te zien...... daarom hebben ze ook ouders die ze leren wat wel en niet kan.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:25

toen we hier net woonden ,waren een paar kinderen via de weilanden over de sloot gesprongen en kwamen "even" paardjes kijken,nu zaten de honden in huis,maar moet er echt niet aan denken wat er gebeurd was als ik die kinderen niet toevallig op mijn land had zien komen en doodleuk de deur had open gezet,nu kon ik die kinderen weg sturen,en zeggen dat ze dat nooit meer moesten doen!!...

het had echt dramatisch kunnen aflopen,en echt,mijn honden zijn gek op kinderen,doe ze niets,maar als er 6 gaan rennen een grote wei in,en dan rennende kinderen... :n daar hou je niets aan...

inmiddels zitten er hekken tussen de wei/paarden en tuin,honden kunnen niet zo meer het achterterrein op,maar pfff...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:27

Kan het me voorstellen, je krijgt dan echt een hartverzakking........

Kinderen zouden echt moeten leren dat ze nooit op andermans erf of terrein mogen komen zonder toestemming......

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:31

ja en vergis je niet,we wonen hier in de middle of nowhere ,die kinders hebben hectares door weides moeten lopen eer ze over de sloot in mijn wei stonden,dus ik had ze niet kunnen verwachten,maar kan je het je voorstellen...6 honden 2 rottweilers ,2 argentijnen en 2 kruisingen dogo x rottweiler wat er dan in de krant had gestaan???

en hoe idioot ik was geweest om zulke honden te hebben??

en geloof me,er komen hier zoveel kinderen,mijn honden zijn er gek mee...echt als ze maar aandacht krijgen..

sterker nog,ik denk dat als die kinderen stil zouden staan als er 6 honden op af rennen dat ze dan nog heel blij met ze zouden zijn,alleen mensen/kinderen gaan gewoon op de vlucht,en ja,dan wordt je prooi,dan gaan ze jagen.... :n

echt kan er nog buikpijn van krijgen als ik eraan denk wat er had kunnen gebeuren...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:48

pharagirlke schreef:
Ze worden niet meer geselecteerd op agressie zoals vroeger. ;) Dus dat zou er wel uit gefokt moeten zijn onderhand. :') Ik ken ook niet meer veel poedels die je zo mee de jacht op kan pakken :')

Dus jij denkt dat er totaal geen onderscheid meer is in die hondengroepen? Hoe komt het dan dat bijvoorbeeld Jack Russels (vroeger gebruikt voor vossenjachten) vaak nog graag in holen kruipen, dat Newfoundlanders (vroeger gebruikt als reddingshonden) vaak in elke plas springen die ze zien?

Dat de agressie die vroeger in de vechthonden gefokt is, er nu helemaal uitgefokt zou zijn, is pure onzin. Dat maakt ze vaak wat pittiger dan bijvoorbeeld jachthonden. (Zoals de poedel ;) )

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:51

Yamcha schreef:
Bij mijn honden is het: "een hond blijft toch een roofdier, en hij heeft bloed geproefd......"

Ik neem aan dat je dit niet letterlijk bedoeld? O:)
Mijn honden eten namelijk dagelijks vlees, en ja, met bloed erbij, en die draaien dan niet zomaar door :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:56

dat bloed proeven is zo een kul verhaal.........

mijn hond sloopt zwanen, en het is hem tot 2 of 3 keer toe gelukt echt een zwaan aan stukken te rijten........ totdat hij de verkeerde zwaan tegen kwam, en hij gruwelijk lik op stuk kreeg........

nu zijn zwanen niet meer intressant........... schapen daarintegen wel.......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:57

kimmie261 schreef:
ja en vergis je niet,we wonen hier in de middle of nowhere ,die kinders hebben hectares door weides moeten lopen eer ze over de sloot in mijn wei stonden,dus ik had ze niet kunnen verwachten,maar kan je het je voorstellen...6 honden 2 rottweilers ,2 argentijnen en 2 kruisingen dogo x rottweiler wat er dan in de krant had gestaan???

en hoe idioot ik was geweest om zulke honden te hebben??

en geloof me,er komen hier zoveel kinderen,mijn honden zijn er gek mee...echt als ze maar aandacht krijgen..

sterker nog,ik denk dat als die kinderen stil zouden staan als er 6 honden op af rennen dat ze dan nog heel blij met ze zouden zijn,alleen mensen/kinderen gaan gewoon op de vlucht,en ja,dan wordt je prooi,dan gaan ze jagen.... :n

echt kan er nog buikpijn van krijgen als ik eraan denk wat er had kunnen gebeuren...

precies.......... het enige wat jaagbaar is, is dat wat wegrent....... en zich dus laat jagen........

ik ken jouw honden niet anders als heerlijke beesten, die super functioneren....... zowel mens als roedelgericht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:22

Martine_R schreef:
Yamcha schreef:
Bij mijn honden is het: "een hond blijft toch een roofdier, en hij heeft bloed geproefd......"

Ik neem aan dat je dit niet letterlijk bedoeld? O:)
Mijn honden eten namelijk dagelijks vlees, en ja, met bloed erbij, en die draaien dan niet zomaar door :+

Even goed lezen......

ik schrijf dat dat dan door Jan met de pet wordt geroepen, en Jan banketstaaf heeft de ballen verstand van honden......

Ik weet net zo goed als jij dat vlees eten en bloed proeven heel normaal is voor honden...... mijn Tibeau at regelmatig vers vlees :)

ik vraag altijd of mensen weleens een biefstukje, medium rare eten? Zo ja, of ze dan ook hun kinderen opeens gaan opvreten?

Nee, zeggen ze dan, dat is heel iets anders. Zou het dan misschien zo kunnen zijn dat dat bij een hond óók anders werkt? Oh ja, hadden ze nog niet over nagedacht..... zucht, vermoeiend soms.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-09 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:23

:D .......... scherp!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:25

Senks :D

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:27

sowieso heel dom om een kind de honden te laten voeren.. vooral pitbulls.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:32

DvdKloof schreef:
sowieso heel dom om een kind de honden te laten voeren.. vooral pitbulls.

waarom vooral pitbulls..??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:44

Ik laat een kind geen enkele hond voeren. Zelfs geen chihuahua (of misschien wel zéker geen chihuahua). En ook geen Duitse Dog.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:46

@Lima Mambo. Omdat je wat wilt roepen... Grappig hoe dat woord steeds blijft hangen,al werd het in het eerste artikel
wel genoemd,uit het tweede bleek alweer dat het een sensatiepaperazzi betrof die zijn horrorstory nog wat wou opleuken....
Maar het bekt wel lekker schijnbaar.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:47

CherokeeChum schreef:
@Lima Mambo. Omdat je wat wilt roepen... Grappig hoe dat woord steeds blijft hangen,al werd het in het eerste artikel
wel genoemd,uit het tweede bleek alweer dat het een sensatiepaperazzi betrof die zijn horrorstory nog wat wou opleuken....
Maar het bekt wel lekker schijnbaar.

ongetwijfeld :P
maar ben wel benieuwd naar haar redenatie :P