Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Natuurlijk ben ik tegen het fokken/vermeerderen over de rug van dieren, maar wat heeft dat in vredesnaam te maken met mijn opvoeding van mijn honden? Die snap ik ff niet.
Ik help dieren daar waar nodig, dus om nou te zeggen dat dieren door mensen zoals ik in asiels terecht komen, tja... denk dat je me dan toch wel heuwl erg slecht kent
sunny_l0ve schreef:Tja, ze kon het inderdaad niet zo persoonlijk maken en ook niet zo aanvallend neerzetten. Het komt heel agressief over op deze manier...
ThePast03 schreef:Adil denkt waarschijnlijk dat karakter alleen erfelijk is bij Jazz en andere zogenaamde moeilijke kpwn paarden.
ThePast03 schreef:Daarom is het natuurlijk ook onzin dat de Rottweiler rasvereniging karaktertesten afneemt voordat de honden ingezet mogen worden voor de fokkerij (en dan natuurlijk nog alle gezondheidsonderzoeken en rontgenfoto's).
ZE denkt waarschijnlijk ook dat een hond die zelf geen HD heeft ook geen drager kan zijn en begrijpt niet dat het wel pas na 10 jaar fokken naar boven kan komen dat je hond een drager is. En dan zijn er ineens een heleboel lijders.
Maar gelukkig kan de vriendin van Adil daar nooit verantwoordelijk voor gesteld worden want zonder papieren is ook nooit te achterhalen in welke lijn die dragers zitten.
ThePast03 schreef:En een stamboom heeft inderdaad voor de meeste pupkopers geen enkele waarde, wel voor de fokkers die alleen door de lijnen te kennen kunnen selecteren op erfelijke gebreken en karakters.
ThePast03 schreef:Goede fokkers hebben altijd pupkopers, die hebben echt geen concurentie van de broodfok.
Het zijn volgens mij ook helemaal niet de fokkers die hier in dit topic discusseren, maar mensen die anderen willen behoeden voor een hele hoop ellende en dierenartskosten, voor aangeboren angstige onzekere pups met grote kans op angstagressie als je zelf geen gedragstherapeut bent. En vooral voor onnodig dierenleed.
ThePast03 schreef:Het is juist de broodfok/handel die altijd agressief reageert, simpel omdat goede en eerlijke voorlichting ten koste gaat van hun handel.
ThePast03 schreef:En ja iedereen moet zeker zelf weten wat hij wel of niet doet. Maar het is wel zo eerlijk als er mensen meelezen die niets weten van de hondenwereld dat die ook eerlijke voorlichting krijgen.
De broodfok/handel weet wel hoe ze hun "voorlichting" moeten geven: Gewoon schoppen tegen de rashondenwereld, alle problemen komen volgens hun daar vandaan en verder vertellen ze precies wat de pupkoper wil horen. De mensen die dat alleen willen horen prima, maar er zijn ook mensen die wel willen weten hoe de hondenwereld in elkaar zit en daar hebben ze ook recht op.
LADPR schreef:Laten we even eerlijk wezen weet niet hoe dat in andere asielen gaat maar de honden hier zijn peperduur. Ik ga echt niet veel betalen voor een hond of kat met problemen. Dat kan je naar mijn mening ook niemand verplicht of verwachten.
Nikki__ schreef:Adil18; wat we hier vooral duidelijk willen maken is dat wij het er niet mee eens zijn dat er met dieren worden gefokt die niet volledig gecontroleerd zijn op HD/ED. En die ook alle andere controlles niet hebben gehad.
Quellian schreef:Nikki__ schreef:Adil18; wat we hier vooral duidelijk willen maken is dat wij het er niet mee eens zijn dat er met dieren worden gefokt die niet volledig gecontroleerd zijn op HD/ED. En die ook alle andere controlles niet hebben gehad.
Nee niet 'we', ik in elk geval niet. Ik heb geen bál verstand van de tests die moeten worden gedaan alvorens er gefokt wordt, het interesseert me ook niet, ik heb er geen baat bij. Ik koop geen hond of kat bij een fokker. Het merendeel van de dieren die bij mij thuis zitten is dump, andermans 'ellende', maar voor mij m'n hele wereld. Ik heb al een aantal keer in dit topic aangegeven dat ik er geen moeite mee heb om een rasloze hond of kat te kopen (kruising), maar ik fok er niet mee, alles wordt geneutraliseerd wanneer mogelijk (zo hebben we vorig jaar een poesje met 4,5 maand laten steriliseren en de kater was met 6 maand aan de beurt). Buiten dat; ik heb me voorgenomen voor een kat helemaal geen geld te betalen voor aanschaf, heb geen interesse in een raskat.
Voor alsnog begrijp ik de uithaal van Adil dus niet, aangezien ik me compleet afzijdig heb gehouden van tests die door fokkers worden uitgevoerd, maar omdat ik zei dat mijn honden niet dood kunnen liggen en pootjes kunnen geven, ben ik ineens degene die ervoor zorgt dat dieren in het asiel komen.
Voor de mensen die er interesse in hebben:
- hond uit Spanje, loopt op 3 poten en heeft 18 kogeltjes in haar lijf heeft mij uitgekozen (kwam logeren en uiteindelijk geadopteerd)
- kat uit het asiel (plaskater)
- oude stalkat (14 jaar en kon niet meer leven op stal met chronische bronchitus, gebroken kiezen, gebroken staart en cystes in de buik)
- kat uit Frankrijk die meer dood dan levend was, gevonden met ongeveer 6 weken, zware niesziekte, daar naar de DA geweest, veel tijd, energie en geld in gaan zitten
- kat die inmiddels is overleden, uit de BROODFOK, jawel... met 3 weken bij mij gekomen (flessenbaby), kat met enorm trauma, eind januari overleden, hij is 4 geworden en op een afschuwelijke manier aan z'n einde gekomen (zie link in profiel)
- zwerfpoes die zwanger is, die hebben we afgelopen zaterdagavond gevangen
En jawel: een kruising Jack Russel x Teckel, gekregen van een vriendin toen ik op mezelf ging wonen en jawel, een kat die bij kennissen uit een nestje kwam, heb ik aan mijn vriend gegeven.
Eigenlijk ben ik gék dat ik mezelf hier zit te verdedigen, maar de sneer heeft me goed geraaktDoe hard mijn best om dieren juist te behoeden voor het asiel of de dood en dan is het niet fijn om te horen dat dieren door mensen zoals IK in het asiel belanden.
sifra01 schreef:Maar je mag er wel vanuit gaan dat ze zelf voor die kinderen zorgen (uitzonderingen daargelaten), die zullen wss niet in een of andere opvang terecht komen, zoals veel dieren waar doelloos mee gefokt wordt. Ligt dus denk ik wel iets genuanceerder.
LADPR schreef:Vind het belachelijk als mensen zulke uitspraken doen.
Laten we even eerlijk wezen weet niet hoe dat in andere asielen gaat maar de honden hier zijn peperduur. Ik ga echt niet veel betalen voor een hond of kat met problemen. Dat kan je naar mijn mening ook niemand verplicht of verwachten.
Als iemand weet wat hij/zij doet vind ik dat iemand gewoon moet kunnen fokken.
Begrijp me niet verkeer wij hebben een zwervertje en een herplaatser, ik help graag dieren maar wel tot op zekere hoogte.
Vind dat hier niet beslist kan worden voor andere mensen wat zij wel of niet moeten/mogen doen
AlexandraM schreef:nog ff zegge btwik zou ZOOO als ik het geld ervoor had een dierenopvang beginnen hoor! wie weet in de toekomst
Adil18 schreef:Wat me opvalt en wat ik best wel grappig vind: Ik zie nu dat mensen hier zeg maar tegen het broodfokken zijn maar zelf geen honden met papieren hebben...
En ik zit het juist voor broodfokkers op te nemen terwijl we zelf een hond hebben met een stamboom waar je 'u' tegen zegt... (bij onze Teckel ook, maar die is helaas met drie ingeslapen....Tumor..)
Adil18 schreef:Wat me opvalt en wat ik best wel grappig vind: Ik zie nu dat mensen hier zeg maar tegen het broodfokken zijn maar zelf geen honden met papieren hebben...