website tegen Pittbullachtige

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Re: website tegen Pittbullachtige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:13

KiWiKo schreef:
ellenAST schreef:
maar als ik bang ben voor een dier?een wilde hengst bijvoorbeeld dan ga ik toch een paar stappen opzij?

wilde hengsten kom je doorgaans niet tegen in de gemiddelde woonwijk Lachen Lachen Lachen

Vogelspinnen ook niet Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:14

loez schreef:
Nee ik heb er geen last van Knipoog Omdat het hier niet gebeurd. Ik praat hierover in het algemeen, dus niet zo dat het hier zelf gebeurd. Omdat ik zelf altijd aan de kant ga. En tuurlijk kan ik mezelf wel verplaatsen in iemand die ergens bang voor is. Ik heb toch ook getypt dat ik zelf altijd aan de kant ga? Maar als iemand voor mij niet aan de kant zou gaan, wat zou mij tegenhouden om dan ook niet aan de kant te gaan? Moet van 2 kanten komen. En daarbij, ik ken mijn honden altijd door en door, en zal er ook alles aan doen om te laten zien dat ze ontzettend sociaal zijn. Tegen alles en iedereen.

@KiWiKo, de meeste eigenaren die van hun honden weten dat ze af kúnnen gaan, nemen zelf al maatregelen, voor het geval dat.
De ene een muilkorf, de ander altijd breakstick bij. We kunnen niet meer doen dan we kunnen doen! En nóg wordt er negatief over gedaan. Dit is niet op jou persoonlijk btw, maar in het algemeen.

nee hoor loez Haha! Haha! ik ben niks negatief over bullen Haha! helemaal niet Lachen vind het fijne honden.........

alleen zoals de eigenaren zich de laatse paar pagina;'s profileren.............. tja....... past erg goed in het vooroordeel Lachen Lachen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:15

loez schreef:
KiWiKo schreef:
Ik weet niet hoe goed jij in begrijpend lezen bent Lachen Lachen

Ik kan begrijpend lezen, en hier staat dus dat jij zelf ook niet aan de kant gaat Knipoog De andere moeten dus alsnog óm jou heen. Maar daar ga ik verder geen punt van maken hoor. Hier wordt over alles al van een mug een olifant gemaakt en uiteindelijk gaat deze hele discussie nergens meer over.

nee hoor, ik laat mijn hond naast mij zitten en dat is aan de zijkant van het pad.......... niet meer dan normaal Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:16

loez schreef:
de ander altijd breakstick bij. .

Fijn zo'n breakstick, daar heb je nog wat aan als bijvoorbeeld mijn 15-jarige Chihuahua tussen zulk soort kaken terecht zou komen. Beestje weegt 1,8 kilo.

Persoonlijk zou ik geen hond willen waar ik een breakstick bij me zou moeten hebben, die verantwoording zou ik echt niet aankunnen.
Heb helaas teveel honden doodgebeten zien worden en ernstig verwond zien worden om dat nog aan te kunnen, overigens werden die honden allemaal van achteren gegrepen.

Niet allemaal door het type honden waar dit topic overgaat trouwens, voordat ik iedereen weer over me heen krijg. Knipoog Alleen waar dit type honden wel bij betrokken was was het wel einde verhaal voor de andere hond.

KiWiKo

meissielief schreef:
KiWiKo schreef:
wilde hengsten kom je doorgaans niet tegen in de gemiddelde woonwijk Lachen Lachen Lachen

Vogelspinnen ook niet Clown
die kans is aannemelijk groter Lachen

sonjim

Als je loopt met een hond en standaard een breakstick meeneemt, zou ik hem liever meteen muilkorven of .... Want dat houdt voor mij in de hij gevaarlijk is en jij zeker wilt weten dat je een andere hond uit de kaken van je hond kunt bevrijden, dat is voor mij al een stap te ver, want dan is het leed misschien al geschiedt, en misschien was het dit keer wel een kind ipv een hond. Mijn honden zijn zeer sociaal maar net als mijn pony's weten mijn honden dat aankomende mensen aan de voet betekend en rustig langslopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:17

nati schreef:
KiWiKo schreef:
]
jaaaaa lachen, je buurman is het type aso piteigenaar Lachen Lachen moet ik dan maar verhuizen?

als jij daar zo'n last van hebt en je wilt verhuizen moet je dat zeker doen ja

I rest my case Lachen Lachen

Anoniem

XxSultanxX schreef:
belachelijk die site .. ! elke hond kan bijten . juist de honden waarvan je het niet verwacht doen het .
ik heb hier geen woorden voor , dat mensen het ras zo in de grond stampen Hamer

Nou als je dit topci een béétje heb doorgelezen kan je je mss wel voorstellen dat deze site is ontstaan,
de houding van sommige hondeneigenaren is echt ver te zoeken.

Ellen__

KiWiKo schreef:
ellenAST schreef:
maar als ik bang ben voor een dier?een wilde hengst bijvoorbeeld dan ga ik toch een paar stappen opzij?

het was dan ook maar een voorbeeldje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:18

De provocerende houding van bepaalde personen hier geeft het gemiddelde intellect van eigenaars van dit soort honden perfect weer. Nogmaals: ik vind het niet gek dat er tegen de aanwezigheid van dit soort honden in Nederland geageert wordt!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:19

sonjim schreef:
Als je loopt met een hond en standaard een breakstick meeneemt, zou ik hem liever meteen muilkorven of .... Want dat houdt voor mij in de hij gevaarlijk is en jij zeker wilt weten dat je een andere hond uit de kaken van je hond kunt bevrijden, dat is voor mij al een stap te ver, want dan is het leed misschien al geschiedt, en misschien was het dit keer wel een kind ipv een hond. Mijn honden zijn zeer sociaal maar net als mijn pony's weten mijn honden dat aankomende mensen aan de voet betekend en rustig langslopen.

Hond agressie en mens agressie kan je niet vergelijken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:19

Als je standaard een breakstick bij je moet hebben als je je hond uit gaat laten, zit er ergens een kink in de kabel lijkt me.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:21

haha kijk mensen: Huilen van het lachen

Gevaarlijkste hond blijkt teckel
Opmerkelijk - door Ronald (Djeez) op 06-07-2008 @ 22:35

Menigeen zet het op een lopen bij het aanschouwen van een likkebaardende pitbull, bouvier of rottweiler. Onnodig, zo blijkt. Het is namelijk juist allemansvriend de teckel die de agressiefste hond is.

Wetenschappers van de universiteit van Pennsylvania zijn met deze bijzondere uitkomst van hun onderzoek naar voren gekomen. Voor deze studie ondervroegen zij meer dan zesduizend hondenbezitters. Hieruit werd een lijst opgesteld van agressieve honden, waarop 33 verschillende hondenrassen staan.

De onbetwiste nummer een van deze lijst is dus de teckel. Niet alleen maakt deze worst op pootjes het meeste lawaai, ook heeft twintig procent van deze honden al eens een voorbijganger in zijn enkels gebeten of een poging daartoe gedaan. Hetzelfde aantal teckels gaat met andere honden op de vuist, en 1 op de 12 exemplaren heeft zelfs al eens naar het baasje gehapt.

De chihuahua, een hondje dat zelfs in een redelijke binnenzak past, is goed voor de tweede plek. Ook dit hondje valt regelmatig andere honden aan. De Jack Russell bezit de derde plek in de 'rothonden-top 3'. Wie op zoek is naar een hond die wel lief is, moet rondkijken naar een basset, golden retriever, labrador of greyhound.

Volgens een van de onderzoekers is er een mogelijkheid dat kleinere honden genetisch meer voorbestemd zijn voor agressief gedrag dan hun grote soortgenoten als een pitbull of rottweiler. Deze honden staan pas halverwege op de lijst genoteerd. Bij de kleine 'schattige' hondjes ligt het percentage beten of pogingen daartoe richting vreemden maar liefst 20 procent hoger dan het gemiddelde. De aanvallen op andere honden ligt bij de kleintjes zelfs 30 procent hoger dan bij hun grote soortgenoten.

het zijn niet alleen de pitjes Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door nati op 11-01-09 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:22

Nati je heb het bericht geloof ik niet helemaal begrepen, helemaal niet volgens mij Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:22

Chiqa schreef:
Nou als je dit topci een béétje heb doorgelezen kan je je mss wel voorstellen dat deze site is ontstaan,
de houding van sommige hondeneigenaren is echt ver te zoeken.

Het is ook de houding van sommige hondeneigenaren die de vooroordelen in stand houden.
Zoals ik al zei: Maak zo'n site over een ander type hond/hondenras en je zult bijna geen reacties zien omdat die eigenaren zich meestal totaal niet druk maken over wat anderen van hun hond vinden.

Ook wordt het voor een deel zelf in stand gehouden: Als iemand met een boog om hun hond heen lopen is het omdat het dat type hond is terwijl mensen om allerlei soorten honden met een boog heen lopen.

Altijd wordt er door dit soort mensen geschopt naar andere rassen: Golden Retriever bijten veel vaker, Jack Russells zijn veel agressiever etc. etc.
Wat de bedoeling daarvan is heb ik eigenlijk nooit begrepen? Mede hondeneigenaren tegen je in het harnas jagen?

Ben blij dat ik ook hele andere eigenaren ken die dit soort honden hebben anders zou ik zelf ook moeite moeten gaan doen om geen vooroordelen te krijgen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:23

Bij een teckel heb je geen breakstick nodig. Ik wordt liever dertig keer door een teckel gebeten dan 1 keer door een staff, pit of aanverwant

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:24

nati schreef:
haha kijk mensen: Huilen van het lachen .

En dit zegt de minister na een officieel onderzoek Knipoog:

Hoewel pitbullachtigen vaker dan andere honden betrokken zijn bij bijtincidenten, gaat het om slechts een klein deel van de pitbulls.

Meissielief: Ik vind hondagressie ook erg, zeker bij een hond met zo'n bouw en zulke kaken. Zo blij ben je niet als je hond tussen die kaken terecht komt hoor.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:27

Chiqa schreef:
Nati je heb het bericht geloof ik niet helemaal begrepen, helemaal niet volgens mij Lachen

nou hoezo denk jij van niet dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:27

nati schreef:

Gevaarlijkste hond blijkt teckel
Opmerkelijk - door Ronald (Djeez) op 06-07-2008 @ 22:35

Menigeen zet het op een lopen bij het aanschouwen van een likkebaardende pitbull, bouvier of rottweiler. Onnodig, zo blijkt. Het is namelijk juist allemansvriend de teckel die de agressiefste hond is.

Wetenschappers van de universiteit van Pennsylvania zijn met deze bijzondere uitkomst van hun onderzoek naar voren gekomen. Voor deze studie ondervroegen zij meer dan zesduizend hondenbezitters. Hieruit werd een lijst opgesteld van agressieve honden, waarop 33 verschillende hondenrassen staan.

De onbetwiste nummer een van deze lijst is dus de teckel. Niet alleen maakt deze worst op pootjes het meeste lawaai, ook heeft twintig procent van deze honden al eens een voorbijganger in zijn enkels gebeten of een poging daartoe gedaan. Hetzelfde aantal teckels gaat met andere honden op de vuist, en 1 op de 12 exemplaren heeft zelfs al eens naar het baasje gehapt.

De chihuahua, een hondje dat zelfs in een redelijke binnenzak past, is goed voor de tweede plek. Ook dit hondje valt regelmatig andere honden aan. De Jack Russell bezit de derde plek in de 'rothonden-top 3'. Wie op zoek is naar een hond die wel lief is, moet rondkijken naar een basset, golden retriever, labrador of greyhound.

Volgens een van de onderzoekers is er een mogelijkheid dat kleinere honden genetisch meer voorbestemd zijn voor agressief gedrag dan hun grote soortgenoten als een pitbull of rottweiler. Deze honden staan pas halverwege op de lijst genoteerd. Bij de kleine 'schattige' hondjes ligt het percentage beten of pogingen daartoe richting vreemden maar liefst 20 procent hoger dan het gemiddelde. De aanvallen op andere honden ligt bij de kleintjes zelfs 30 procent hoger dan bij hun grote soortgenoten.

het zijn niet alleen de pitjes Nagelbijten / Gniffelen

lief........... voor de allerallleralllerlaatste keer Lachen Lachen het gaat niet om hoevaak/hoeveel ze bijten of om hoe agressief ze zijn.......... het gaat om de schade die ze aanrichten ALS ze een keer bijten Haha! Haha!

die blijkt moeilijk door te komen Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:28

Ik vind pitbulls overigens leuke honden evenals alle andere hieraan gelinkte honden, maar lopen met een breakstick zou mij te ver gaan. Zoals Liezel1 al zegt dan zit er ergens iets niet goed.

Mens en hond agressie kun je niet vergelijken meissielief, maar wat heeft dat met mijn stukje te maken, helemaal niks mijns inziens, in mijn geval bijvoorbeeld loopt mijn neefje van 5 wel eens met mijn hond, zou er een bitbull op mijn poedel (met bijbehorende bij het ras rechtopstaande staart) afkomen en happen, kan er toch heel snel een armpje tussen zitten. Daarnaast weet ik uit ervaring dat honden op een wandeling vaak meer last hebben van kinderen als van honden. De manier waarop sommige kinderen op honden afrennen is dusdanig provocerend dat ik me heel goed kan voorstellen dat een hond daar agressief op kan reageren.

Ik ken ook andere eigenaren, maar helaas heeft geen daarvan hun o zo lieve pitbul achtige meer, aangezien deze op een gegeven moment de eigen kinderen en eigenaar aanvielen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:28

nati schreef:

Kan jij me uitleggen wat het nut is om maar aan te tonen dat teckels in Amerika vaker bijten?
Denk je dat de vooroordelen naar vechthonden toe minder worden als je dit soort berichten plaatst?

Ben ik echt benieuwd naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:30

nati schreef:
Chiqa schreef:

Nou niet zo moeilijk hoor, je komt met een teckel verhaal aanzetten appelen peren, gaat hier om hele andere honden en je aanzet voordat je je stuk begint;

nati schreef:

Komt niet echt vriendelijk en vertrouwelijk over, hiermee bevestig je imo de site alleen maar Lachen
Pluck mooi verwoord!! OK dan!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:32

nee hoor maar het gaat er mij er om dat sommige de pittjes nog steeds als slechtst beschouwen....En wat ik al eerder heb aangegeven in eerdere berichten is dat ik begrijp dat de schade van een pitt groter zal zijn dan van een teckel, maar dat het niet alleen de pittjes zijn die zo kunnen reageren

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:33

Geef mij maar 30 bijtende teckels ipv een pitbull, immers een schopje en de teckel vliegt. Wat ik het grootste nadeel vind is toch vaak dat die arme honden die best heel braaf kunnen zijn, door hun baasjes op zo'n aggressieve manier verdedigd worden.

Bij mijn ouders naast hebben ze 3 rotweiler, die hebben een paar katten, 2 geiten opgegeten en daarnaast een pony geporbeert op te eten. Vervolgens kan het zowaar toch nog gebeuren dat hun hekwerk langs de straat zo slecht sluit dat inmiddels de honden meerdere keren op straat loslopend gesignaleerd zijn en daar onder andere de honden van mijn ouders aangevallen hebben. Als je een agressieve hond wilt hebben of eentje die hier aanleg toe heeft, prima, maar zorg dat andere hier geen last van hebben.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:35

sonjim schreef:
Geef mij maar 30 bijtende teckels ipv een pitbull, immers een schopje en de teckel vliegt. Wat ik het grootste nadeel vind is toch vaak dat die arme honden die best heel braaf kunnen zijn, door hun baasjes op zo'n aggressieve manier verdedigd worden.

Bij mijn ouders naast hebben ze 3 rotweiler, die hebben een paar katten, 2 geiten opgegeten en daarnaast een pony geporbeert op te eten. Vervolgens kan het zowaar toch nog gebeuren dat hun hekwerk langs de straat zo slecht sluit dat inmiddels de honden meerdere keren op straat loslopend gesignaleerd zijn en daar onder andere de honden van mijn ouders aangevallen hebben. Als je een agressieve hond wilt hebben of eentje die hier aanleg toe heeft, prima, maar zorg dat andere hier geen last van hebben.

dus conclussie...dan moet je niet wezen bij het ras ''rotweiller'' maar bij de eigenaar