KiWiKo schreef:ellenAST schreef:maar als ik bang ben voor een dier?een wilde hengst bijvoorbeeld dan ga ik toch een paar stappen opzij?
wilde hengsten kom je doorgaans niet tegen in de gemiddelde woonwijk![]()
![]()
Vogelspinnen ook niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:ellenAST schreef:maar als ik bang ben voor een dier?een wilde hengst bijvoorbeeld dan ga ik toch een paar stappen opzij?
![]()
loez schreef:Nee ik heb er geen last vanOmdat het hier niet gebeurd. Ik praat hierover in het algemeen, dus niet zo dat het hier zelf gebeurd. Omdat ik zelf altijd aan de kant ga. En tuurlijk kan ik mezelf wel verplaatsen in iemand die ergens bang voor is. Ik heb toch ook getypt dat ik zelf altijd aan de kant ga? Maar als iemand voor mij niet aan de kant zou gaan, wat zou mij tegenhouden om dan ook niet aan de kant te gaan? Moet van 2 kanten komen. En daarbij, ik ken mijn honden altijd door en door, en zal er ook alles aan doen om te laten zien dat ze ontzettend sociaal zijn. Tegen alles en iedereen.
@KiWiKo, de meeste eigenaren die van hun honden weten dat ze af kúnnen gaan, nemen zelf al maatregelen, voor het geval dat.
De ene een muilkorf, de ander altijd breakstick bij. We kunnen niet meer doen dan we kunnen doen! En nóg wordt er negatief over gedaan. Dit is niet op jou persoonlijk btw, maar in het algemeen.
loez schreef:KiWiKo schreef:Ik weet niet hoe goed jij in begrijpend lezen bent![]()
Ik kan begrijpend lezen, en hier staat dus dat jij zelf ook niet aan de kant gaatDe andere moeten dus alsnog óm jou heen. Maar daar ga ik verder geen punt van maken hoor. Hier wordt over alles al van een mug een olifant gemaakt en uiteindelijk gaat deze hele discussie nergens meer over.
loez schreef:de ander altijd breakstick bij. .
meissielief schreef:die kans is aannemelijk groterKiWiKo schreef:wilde hengsten kom je doorgaans niet tegen in de gemiddelde woonwijk![]()
![]()
Vogelspinnen ook niet
nati schreef:KiWiKo schreef:]
jaaaaa lachen, je buurman is het type aso piteigenaar![]()
moet ik dan maar verhuizen?
als jij daar zo'n last van hebt en je wilt verhuizen moet je dat zeker doen ja
XxSultanxX schreef:belachelijk die site .. ! elke hond kan bijten . juist de honden waarvan je het niet verwacht doen het .
ik heb hier geen woorden voor , dat mensen het ras zo in de grond stampen
![]()
sonjim schreef:Als je loopt met een hond en standaard een breakstick meeneemt, zou ik hem liever meteen muilkorven of .... Want dat houdt voor mij in de hij gevaarlijk is en jij zeker wilt weten dat je een andere hond uit de kaken van je hond kunt bevrijden, dat is voor mij al een stap te ver, want dan is het leed misschien al geschiedt, en misschien was het dit keer wel een kind ipv een hond. Mijn honden zijn zeer sociaal maar net als mijn pony's weten mijn honden dat aankomende mensen aan de voet betekend en rustig langslopen.
Chiqa schreef:Nou als je dit topci een béétje heb doorgelezen kan je je mss wel voorstellen dat deze site is ontstaan,
de houding van sommige hondeneigenaren is echt ver te zoeken.
nati schreef:haha kijk mensen:.
Chiqa schreef:Nati je heb het bericht geloof ik niet helemaal begrepen, helemaal niet volgens mij
nati schreef:haha kijk mensen:![]()
Gevaarlijkste hond blijkt teckel
Opmerkelijk - door Ronald (Djeez) op 06-07-2008 @ 22:35
Menigeen zet het op een lopen bij het aanschouwen van een likkebaardende pitbull, bouvier of rottweiler. Onnodig, zo blijkt. Het is namelijk juist allemansvriend de teckel die de agressiefste hond is.
Wetenschappers van de universiteit van Pennsylvania zijn met deze bijzondere uitkomst van hun onderzoek naar voren gekomen. Voor deze studie ondervroegen zij meer dan zesduizend hondenbezitters. Hieruit werd een lijst opgesteld van agressieve honden, waarop 33 verschillende hondenrassen staan.
De onbetwiste nummer een van deze lijst is dus de teckel. Niet alleen maakt deze worst op pootjes het meeste lawaai, ook heeft twintig procent van deze honden al eens een voorbijganger in zijn enkels gebeten of een poging daartoe gedaan. Hetzelfde aantal teckels gaat met andere honden op de vuist, en 1 op de 12 exemplaren heeft zelfs al eens naar het baasje gehapt.
De chihuahua, een hondje dat zelfs in een redelijke binnenzak past, is goed voor de tweede plek. Ook dit hondje valt regelmatig andere honden aan. De Jack Russell bezit de derde plek in de 'rothonden-top 3'. Wie op zoek is naar een hond die wel lief is, moet rondkijken naar een basset, golden retriever, labrador of greyhound.
Volgens een van de onderzoekers is er een mogelijkheid dat kleinere honden genetisch meer voorbestemd zijn voor agressief gedrag dan hun grote soortgenoten als een pitbull of rottweiler. Deze honden staan pas halverwege op de lijst genoteerd. Bij de kleine 'schattige' hondjes ligt het percentage beten of pogingen daartoe richting vreemden maar liefst 20 procent hoger dan het gemiddelde. De aanvallen op andere honden ligt bij de kleintjes zelfs 30 procent hoger dan bij hun grote soortgenoten.
het zijn niet alleen de pitjes
nati schreef:nou hoezo denk jij van niet dan?
nati schreef:Chiqa schreef:Nati je heb het bericht geloof ik niet helemaal begrepen, helemaal niet volgens mij
nou hoezo denk jij van niet dan?
nati schreef:haha kijk mensen:
sonjim schreef:Geef mij maar 30 bijtende teckels ipv een pitbull, immers een schopje en de teckel vliegt. Wat ik het grootste nadeel vind is toch vaak dat die arme honden die best heel braaf kunnen zijn, door hun baasjes op zo'n aggressieve manier verdedigd worden.
Bij mijn ouders naast hebben ze 3 rotweiler, die hebben een paar katten, 2 geiten opgegeten en daarnaast een pony geporbeert op te eten. Vervolgens kan het zowaar toch nog gebeuren dat hun hekwerk langs de straat zo slecht sluit dat inmiddels de honden meerdere keren op straat loslopend gesignaleerd zijn en daar onder andere de honden van mijn ouders aangevallen hebben. Als je een agressieve hond wilt hebben of eentje die hier aanleg toe heeft, prima, maar zorg dat andere hier geen last van hebben.