Mijn moeder wilt wel pas over een tijdje een pup maar nadenken kan geen kwaad natuurlijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xMaxxiee schreef:Jaa mogen gelijk mee ook. Ik ga ze zeker nog niet kopen maar de kruising op zich lijkt me wel mooi. Als pup ziet het er iig mooi uit, lekker stevig gebouwd. Maar ik wil dus weten waar ik op moet letten qua kruising
@ Lisitano
Hmmm okee. Goed dat ik het vraag dus want qua kruising heb ik totaal geen verstand qua erfelijkheid. Lijkt me geen handelbare hond zo.
Qua honden zonder baas en fokken voor de lol ben ik het niet helemaal met je eens, maar dat is een andere discussie.
Lisitano schreef:Je moet er bij een kruising altijd vanuit gaan dat de hond álle negatieve eigenschappen van beide ouders vererft.
Rex_Rolfo schreef:Lisitano schreef:Je moet er bij een kruising altijd vanuit gaan dat de hond álle negatieve eigenschappen van beide ouders vererft.
Zegt Marilyn Monroe tegen Einstein "Albert, als wij eens een baby krijgen. Met jouw brein en mijn looks, dat wordt een fantastisch kind". "Yes dear" zegt Einstein, "maar wat als het kindje mijn uiterlijk en jouw hersens meekrijgt? "
Zoiets bedoel je?
Nikass schreef:Serieus: een hond erft echt niet alleen de negatieve eigenschappen (die zijn ook nog eens subjectief)
Nikass schreef:Laten testen zou ik ook helemaal niet doen. Ik vind het af en toe wat doorgeslagen hier.
Lisitano schreef:Lezen blijkt lastig.
Houd er rekening mee dat ze de negatieve eigenschappen kunnen vererven en ga na of je dat wil. Dat doe je toch ook als je een rashond overweegt? Dan kijk je naar de negatieve eigenschappen en ga je na of je daar mee om wilt of kunt gaan. Dat moet je bij een kruising ook doen en dan heb je er nu eenmaal meer om rekening mee te houden. Zo zijn er kruisingen van hondagressieve rassen met manscherpe rassen. Ga er dan maar vanuit dat die hond dus niks anders leuk gaat vinden dan zijn eigen roedel en ga na of je daar mee kunt leven en denk dan niet alleen aan het feit dat ie leuk zal kunnen apporteren. Als je daar alleen naar kijkt vind ik dat dom.
Dus ik zeg niet dat een kruising ALTIJD alle slechte eigenschappen vererft. Ik zeg dat je daar vanuit moet gaan in je beslissing omdat je dan zeker weet dat je er vol voor wil gaan. Mijn hond is een dwarrel eerste klas en ik ben zielsgelukkig met hem omdat ik zijn slechte eigenschappen niet (meer) slecht vind maar ze zijn er wel. Je leert er mee omgaan maar dat moet je wel willen en kunnen en je moet daar wel goed over nadenken voordat zo'n dier weer met 1 jaar in het asiel of op marktplaats belandt zoals zoveel honden die aangeschaft zijn met het "ah wat mooi" of "oh wat schattig" principe.
Lisitano schreef:Je moet er bij een kruising altijd vanuit gaan dat de hond álle negatieve eigenschappen van beide ouders vererft. Bereid je daar op voor. Wil je dat?
Een drijver met de vasthoudendheid als een terriër? Dan kun je ervoor gaan. Ik vind het als ik puur naar de rassen kijk geen verantwoorde kruising. Er zijn al zoveel honden zonder baas en iedereen blijft maar fokken voor de lol.