Ik vind ze leuk, speels, actief zonder dat je ze mega uit moet dagen.
Verder lijkt de Zwitserse sennen ook te passen
De Wetter die ik ken is saaaaai. Super lief, maar ligt alleen maar te tukken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Een gezellige familie hond die goed met vee kan en aanslaat als er iemand op het erf komt, en inderdaad, mensen moeten even 2x na moeten denken voordat ze op het erf stappen
Simbaa schreef:Iets heel anders, een boxer? Ik weet niet of ze allemaal waaks zijn, maar het uiterlijk schrikt wel af. Het is alleen wel een ongezond ras, maar weet niet hoe de vorderingen daar nu mee zijn.
Ik vind ze leuk, speels, actief zonder dat je ze mega uit moet dagen.
Verder lijkt de Zwitserse sennen ook te passen
De Wetter die ik ken is saaaaai. Super lief, maar ligt alleen maar te tukken
en bij mijn konijnen laat ik 'm maar niet in de buurt... Hij voldoet tot nu toe (is vijf maanden oud) verder wel echt aan je eisen. Het is een schat, maar als 's avonds tijdens het wandelen een man op me af komt lopen slaat hij wel aan.
Kinke schreef:Kom ik toch weer met de Mastin Espanol
Die van ons doet het perfect hier op de boerderij
Een Mastin inderdaad. Die van ons is een vreselijke lieverd en buitengewoon goed met (kleine) kinderen. Er is een fb pagina waar regelmatig een goed tehuis wordt gezocht voor Mastin (kruisingen), vaak volwassen honden, maar ik zie ook wel eens puppen langskomen. Shayla schreef:Van wat ik er hier over lees past hij totaal niet bij mijn eisen.... Ik kan er ook geen rasvereniging van vinden.....
http://www.hondenrassen.nl/rassen/masti ... e-mastiff/
Onze hond (gecastreerde reu) was overigens in Spanje geen kettinghond en is niet dominant. Wel is het een enorme knuffelbeer, gek op de baas en ook blij als er visite komt. Het stuk over blaffen en 's nachts extra waaks is wel herkenbaar 

(de mix van m'n moeder uit Spanje)
Wij hebben hem gekregen toen hij 3 was en we hebben hem nu een jaar.
Marlien5 schreef:Ik denk eigenlijk gelijk aan een IJslandse hond
Zoe_97 schreef:een boerenfox is een heel erg actieve hond. dat lijkt me helemaal niet op een appartement te passen.
Ik zou eerder voor wat rustigere rassen kijken, poedel misschien of ene middenslag keeshond.