[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:25

Iets heel anders, een boxer? Ik weet niet of ze allemaal waaks zijn, maar het uiterlijk schrikt wel af. Het is alleen wel een ongezond ras, maar weet niet hoe de vorderingen daar nu mee zijn.
Ik vind ze leuk, speels, actief zonder dat je ze mega uit moet dagen.
Verder lijkt de Zwitserse sennen ook te passen

De Wetter die ik ken is saaaaai. Super lief, maar ligt alleen maar te tukken ;)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:35

Wetter ken ik niet, straks eens even googlen. Boxer zal ik straks ook ff bekijken ;)

Even voor de duidelijkheid : De hond ik kwestie hoeft niet perse te werken, gewoon een hond die je dood likt vind ik ook goed _O- Een gezellige familie hond die goed met vee kan en aanslaat als er iemand op het erf komt, en inderdaad, mensen moeten even 2x na moeten denken voordat ze op het erf stappen ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:45

Simbaa schreef:
Iets heel anders, een boxer? Ik weet niet of ze allemaal waaks zijn, maar het uiterlijk schrikt wel af. Het is alleen wel een ongezond ras, maar weet niet hoe de vorderingen daar nu mee zijn.
Ik vind ze leuk, speels, actief zonder dat je ze mega uit moet dagen.
Verder lijkt de Zwitserse sennen ook te passen

De Wetter die ik ken is saaaaai. Super lief, maar ligt alleen maar te tukken ;)

Bedoel je de Grote Zwiterse Sennenhond? Die is echt groot, dat was toch niet de bedoeling?

Edit: Sorry, middel grote tot grote hond. Ja, Zeker ook een Grote Zwitserse Sennenhond in je overweging meenemen.

Shayla

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:46

Middel groot tot groot ;)
Ruimte zat straks op de boerderij :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:57

Wij hebben een grote zwitser, alleen die van ons heeft een flink jachtinstinct. De muizen zijn niet veilig :+ en bij mijn konijnen laat ik 'm maar niet in de buurt... Hij voldoet tot nu toe (is vijf maanden oud) verder wel echt aan je eisen. Het is een schat, maar als 's avonds tijdens het wandelen een man op me af komt lopen slaat hij wel aan.

Edit: Erfvast zou ik de grote zwitsers die ik ken alleen niet willen noemen. Ze lopen niet echt weg, maar ze vinden nog vrij lang dat ze in de buurt zijn.
Laatst bijgewerkt door Douce op 12-09-16 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:19

Onze cocker vangt ook muizen en ratten, dat is ook echt geen probleem :D
Belangrijkste is dat ze de schapen, lammeren, koeien, kalfjes en paarden met rust laten ;)

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:03

Misschien een beauceron.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:44

Kinke schreef:
Kom ik toch weer met de Mastin Espanol :D
Die van ons doet het perfect hier op de boerderij :)

:j Een Mastin inderdaad. Die van ons is een vreselijke lieverd en buitengewoon goed met (kleine) kinderen. Er is een fb pagina waar regelmatig een goed tehuis wordt gezocht voor Mastin (kruisingen), vaak volwassen honden, maar ik zie ook wel eens puppen langskomen.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:03

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:10

Wetterhoun! Heerlijke honden. Fijn voor je gezin, stabiel, clown, erfhond, waker op die momenten dat t nodig is

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 06:59

Shayla schreef:
Van wat ik er hier over lees past hij totaal niet bij mijn eisen.... Ik kan er ook geen rasvereniging van vinden.....

http://www.hondenrassen.nl/rassen/masti ... e-mastiff/

Heb er zelf totaal andere ervaring mee :) Onze hond (gecastreerde reu) was overigens in Spanje geen kettinghond en is niet dominant. Wel is het een enorme knuffelbeer, gek op de baas en ook blij als er visite komt. Het stuk over blaffen en 's nachts extra waaks is wel herkenbaar :D
Ik vind het een perfect ras voor op de boerderij, door het waakse maar niet agressieve karakter en natuurlijk ivm de grootte. Wij zitten ook midden tussen het wild en ons erf is niet afgeschermd, dus wij zochten ook een hond met weinig jachtinstinct. En omdat ze juist hun huis willen bewaken gaan ze ook niet echt aan de wandel. Hij is ook rustig bij onze koeien en mijn paarden. ' s winters ligt hij 's nachts op de deel bij de kalfjes, die worden regelmatig even afgelebberd :D
Maar…..overal zijn natuurlijk uitzonderingen op ;)

Ik vind dit een duidelijk stuk:
http://www.sos-strays.nl/nederlands/nl-mastins.html

En…hij is ook gewoon de allerknapste natuurlijk :D

Afbeelding

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:32

Knap is hij zeker ;)

Maar ook daar staat weer dat stukje over het dominante met andere honden. Voor de border zou dat geen punt zijn maar dat gaat denk ik niet goed met mijn behoorlijk dominante cocker #)

Maar zeker 1 om te onthouden als de cocker er niet meer is ;)

Wetterhoun heb ik even opgeslagen. Boxer komt zo te zien nog behoorlijk wat HD in voor.. en sinds afgelopen week weten we wat zo'n operatie ongeveer kost :+ (de mix van m'n moeder uit Spanje)

Het is sowieso de bedoeling om een pup via een rasvereniging te kopen. Omdat ik het op een boerderij te risicovol vind om een volwassen hond van een ander over te nemen inclusief de eventuele slechte gewoontes....

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:19

De link van Kinke beschrijft de Mastin goed. Die van mij is zeer hondsociaal. Met wandelen heeft ze nog nooit agressie naar vreemde honden getoond. Ze wil vaak wel graag spelen. Nog nooit problemen gehad met de andere eigen of opvanghonden gehad en ze heeft ook al twee puppen keurig opgevoed. Foto van Noa in mijn profiel.

Maar een rasvereniging is er denk ik niet. Verkijk je overigens niet op een pup, die zijn ook niet maakbaar. Voordeel van een volwassen hond is dat het karakter al goed ontwikkeld is. Je weet wat je in huis haalt. Met een pup is het maar afwachten hoe hij zich ontwikkeld.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:59

Ik weet niet hoe die van ons zou reageren als hij los zou lopen met andere honden. We wonen in het buitengebied dus de enkele keer dat hij een andere hond tegenkomt loopt hij aan de lijn. Met onze kat is hij heel voorzichtig, heel gaaf om te zien, vooral omdat de kat geen honden gewend was en het haar ruim 3/4 jaar heeft gekost voor ze hem niet meer griezelig vond. Kat is een Noorse boskat en het is zo grappig om te zien hoe hij met z'n grote neus door haar vacht snuffelt :D
Wij hadden ook geen interesse in een pup, geen tijd voor en manlief is lang zo consequent niet dus die opvoeding zou niet veel soeps worden :D Wij hebben hem gekregen toen hij 3 was en we hebben hem nu een jaar.
Maar goed…je kunt ook een dominante treffen natuurlijk, maar die heb je in andere rassen net zo goed.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:50

Ik denk eigenlijk gelijk aan een IJslandse hond :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:51

Marlien5 schreef:
Ik denk eigenlijk gelijk aan een IJslandse hond :)

Oef. Ik woon in IJsland, heb er heel wat gezien, en zelf een kruising ermee gehad. Er zitten aardige individuen tussen, maar ook verschrikkelijk vervelende, als in extreem blaffende (penetrant en obsessief), en moeilijk trainbaar.
Mijn kruising had een flink deel bordercollie, geen slechte combi in zijn geval.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:25

Ik zou dus juist geen hond uit de herder groep nemen omdat die imo toch bewerkelijker zijn. Ik zou denken aan een Bull Mastiff. Doggen zijn in mijn ervaring geen zwervers, ook geen onnodige blaffers en zeer loyaal aan het gezin en maken zich niet gauw druk om kinderen.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:17

Wij hebben een Beauceron en klinkt wel als een geschikte hond in je situatie. Lijken op dobermannen/rottweilers en wij merken dat ze veel mensen afschrikt door haar uiterlijk (op straat met grote bochten er om heen) Echter is het echt een top beest die geen vlieg kwaad zou doen. Goed waakzaam, goed bij de paarden/geiten (wel een drijver), ontzettend speels en gezelligheids beest. Echte familiehond! Gaat ook heel goed met kleine kinderen. Wel veel beweging nodig. We hadden nog nooit van het ras gehoord voordat we haar kochten, maar zou niet meer anders willen!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:36

Hallo, mijn moeder en ik willen er een puppy bij. Wij hebben nu een 9 jarige border terrier die extreem rustig is. We zoeken een klein hondje maar wel nog hond. Dus geen chihuahua. Wij wonen in een appartememt met dakterras en gaan graag naar het bos.

Heeft iemand ideën voor een hondje?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:42

Nog een border terriër? Je hebt alleen niet de garantie dat die ook rustig is ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:00

Onze border is heel angstig waarom weten wij niet maar wij willen ook eens een ander ras :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:04

Boerenfox of een kruising daarmee? Speels, waaks en mooi formaat!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:10

een boerenfox is een heel erg actieve hond. dat lijkt me helemaal niet op een appartement te passen.
Ik zou eerder voor wat rustigere rassen kijken, poedel misschien of ene middenslag keeshond.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:23

De grootte van de woning maakt helemaal niks uit, of de hond nu wel of niet actief is. De tijd die mensen in de hond willen steken qua wandelen/trainen maakt wel uit. Voor een goed advies hebben we dus meer informatie nodig, wat wordt er verwacht van de hond, wat wil je ermee doen, enzovoorts.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:30

Zoe_97 schreef:
een boerenfox is een heel erg actieve hond. dat lijkt me helemaal niet op een appartement te passen.
Ik zou eerder voor wat rustigere rassen kijken, poedel misschien of ene middenslag keeshond.

Een poedel of keeshond zou ik nou geen rustig ras noemen.

En inderdaad wat MWM al zegt, de grootte van je huis heeft totáál geen invloed op het wel of niet kwijtraken van de energie. Ik weet niet maar bij de gemiddelde mens is een hond binnen niet continue rondjes aan het rennen, hindernissen nemen, klimmen, geurtjes snuffelen, trainen en kilometers aan het maken. Het gaat erom wat je buiten met je hond doet. Geen tuin = wel naar buiten moeten. In een tuin zijn prikkels toch na twee bezoeken al vrijwel afgenomen dus voegt het al vrijwel niets meer toe aan het kwijtraken van de energie. Nu hebben wij ook geen tuin en ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel mis, ook voor de honden maar het zal never nooit een wandeling vervangen hier.
Onze honden gaan 4 á 5 keer per dag naar buiten en maken heel wat wandeluren. Binnen wordt er geslapen en gegeten of op de bank geknuffeld. We gaan binnen niet druk doen en gelukkig hebben ze daar ook nooit (meer) de energie voor omdat we ze zo afmatten }:)