Nanna schreef:Onze gladharige teckels jagen ook katten, kippen, konijnen, egels, muizen etc. Ons is het niet gelukt om het eruit te trainen, maar misschien dat het anderen wel gelukt is. De een was wel erger dan de ander, maar toch hadden beide wel de neiging om als ze een geurtje hadden gevonden, bananen in de oren te hebben en er achter aan te gaan.
Mijn oom die in Zuid Afrika woont heeft ook al heel wat teckels gehad en daar lopen ze op een groot erf. De teckels daar lopen niet weg, maar ze zijn wel eens één kwijt geweest omdat ze achter een aap aan de boom in was geklommen en er niet meer uit durfte.
Teckels zijn hele leuke honden, maar als je geen jachtinstinct wil kun je beter naar andere rassen kijken. Je noemde de Corgi al, is dat niet iets voor je schoonmoeder? Of een markiesje? Aangezien jullie toch voor de beweging zullen zorgen.
Markiesje had ik nog niet aan gedacht! Heeft er iemand ervaring met dat ras voor iemand die wat minder mobiel is? Ze kan overigens wel opvoeden, dus daar maak ik me niet druk om en uitlaten kunnen wij doen. Wat is de ervaring met andere honden/dieren?
. Vriendelijk en loyaal aan ons. Beschermend naar onze dieren, we hebben paarden, honden en een kat. Natuurlijk snap ik dat opvoeding belangrijk is. We wonen in een beschermd vogel gebied dat is misschien ook wel belangrijk om te weten. Verder hebben we 1 ha grond dus hij heeft wel genoeg ruimte om zich rond te bewegen. We zoeken dus niet echt een blaffer maar echt een hond die zorgt dat er geen vreemd volk op het erf komt.