Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daisyjazz schreef:Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn opzoek naar een geschikte waakhond. Natuurlijk hebben we een aantal eisen; het moet een intelligente hond zijn die het verschil weet tussen goed en slecht volk zeg maar. Vriendelijk en loyaal aan ons. Beschermend naar onze dieren, we hebben paarden, honden en een kat. Natuurlijk snap ik dat opvoeding belangrijk is. We wonen in een beschermd vogel gebied dat is misschien ook wel belangrijk om te weten. Verder hebben we 1 ha grond dus hij heeft wel genoeg ruimte om zich rond te bewegen. We zoeken dus niet echt een blaffer maar echt een hond die zorgt dat er geen vreemd volk op het erf komt.
Aan welk ras denken jullie ? Zelf zaten we een beetje te denken aan een Duitser of een Dobermann of een kruising daartussen... kennen jullie iemand die deze honden toevallig fokt of hebben jullie andere tips. Absoluut geen broodfokkers !!
daisyjazz schreef:het moet een intelligente hond zijn die het verschil weet tussen goed en slecht volk zeg maar.
Sammyoo schreef:daisyjazz schreef:het moet een intelligente hond zijn die het verschil weet tussen goed en slecht volk zeg maar.
Als een hond toch eens dat onderscheid zou kunnen maken!Dan hebben we al die maatregelen op vliegvelden en zo niet meer nodig. We zetten bij de ingangen gewoon honden die de mensen met slechte bedoelingen er tussenuit weet te pikken!
klaas30 schreef:daisyjazz schreef:Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn opzoek naar een geschikte waakhond. Natuurlijk hebben we een aantal eisen; het moet een intelligente hond zijn die het verschil weet tussen goed en slecht volk zeg maar. Vriendelijk en loyaal aan ons. Beschermend naar onze dieren, we hebben paarden, honden en een kat. Natuurlijk snap ik dat opvoeding belangrijk is. We wonen in een beschermd vogel gebied dat is misschien ook wel belangrijk om te weten. Verder hebben we 1 ha grond dus hij heeft wel genoeg ruimte om zich rond te bewegen. We zoeken dus niet echt een blaffer maar echt een hond die zorgt dat er geen vreemd volk op het erf komt.
Aan welk ras denken jullie ? Zelf zaten we een beetje te denken aan een Duitser of een Dobermann of een kruising daartussen... kennen jullie iemand die deze honden toevallig fokt of hebben jullie andere tips. Absoluut geen broodfokkers !!
Ik was aan het denken aan een Beauceron?
Citaat:daisyjazz schreef:Ik was aan het denken aan een Beauceron?
Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord maar ik vind dat een hele interessante hond en ik ga dat zeker goed bekijken ! Bedankt !
daisyjazz schreef:Hallo allemaal,