Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
S_imonee schreef:Wat een gevarieerde rassen komen er voorbij. Bedankt!
Nee, is het niet raar om een grote hond te hebben in een kleiner huis? Ik heb zo'n 20 jaar op een woonboerderij gewoond, maar als het niet veel uitmaakt, dan wordt de keuze al wat groter.
Ik heb zelf ook een een Border Collie zitten denken, maar ik denk dat die voor ons iets te actief is inderdaad. Zolang ik er maar lekker mee kan dollen en wandelen, ben ik al gauw tevreden.
Ik ben zelf van mening om niet hetzelfde ras weer te nemen als dat je al eens gehad hebt. Het is nog niet zo heel lang geleden dat de Stabij van mijn schoonouders ingeslapen is, dus nog wel redelijk vers. Ik ben bang dat je dan te veel gaat vergelijken met de vorige hond.
En nou moet ik zeggen dat ik het ras zelf ook niet zo geweldig vind, maar dat komt door de ervaring die ik ermee heb dankzij mijn oma. Die maakte van haar honden echt vreselijke schijterds. Nu associeer ik Stabij honden vaak als bange schijterds.
Herders vind ik wel gaaf, maar ik denk dat wij daar beide niet consequent genoeg voor zullen zijn. Het past ook niet echt bij ons denk ik.
Waar wij het allebei al wel over eens waren was een Labrador of een Golden retriever of een kruising van die twee. Toen kwam weer het verhaal dat dat eventueel te groot zou zijn voor ons huis.
Zelf vind ik Beagles ook erg leuk, maar dat is echt uit den boze![]()
Ik heb zelf ook al zitten speuren en kwam op de Kooiker uit, maar die schijnen niet heel erg sociaal te zijn.
En wat ik ook wel een gaaf ras vind, is de Entlebucher Sennen, maar die zijn niet heel erg bekend in NL geloof ik
Lijkt wel erg op de Zwitsere qua uiterlijk, maar qua karakter zo verschillend.
Eliana schreef:Wij hadden vroeger een poedel ( kom uit gezin met 7 kinderen)en die was super lief..
Je heb iid veel.keus,wat voor hond heb je al.gehad?
Bo_Y schreef:Ik ben minder gaan werken en dus kan de wens voor een hond in vervulling gaan.
Mijn man werk 40 uur en werk 30 uur, ik werk 3 ochtenden en 2 hele dagen. De hond kan ad en toe mee naar mijn werk en vlakbij het werk is een dagopvang voor honden (deze mensen kennen mijn ouders, mijn moeder heeft daar bij de 2 honden de curssussen gevolgd) waar de hond ook af en toe heen gaat en mijn moeder gaat ook af en toe oppassen.
Wij hebben niet een heel groot huis en een redelijk tuin. Wonen vlakbij een groot wandelgebied waar honden los kunnen spelen.
We zoeken een niet al te grote hond, een middelmaatje dus.
Verder geen voorkeuren, qua karakter. Goed luisteren en aanhankelijk naar de baas is wel iets wat man fijn zou vinden.het is de eerste hond van mijn man. Ik ben opgegroeid met honden en had ook een hond toen ik alleen was.
Heeft iemand een idee wat hier goed zou passen?
Kaus schreef:Die Greyhounds en Whippets zijn stiekem wel ontzettend leuk zeg![]()
Ik lees veel op internet dat het echte sprinters zijn en dat ze niet op uithoudingsvermogen zijn gefokt. Maar het lijkt mij dat ze met de juiste training prima kilometers naast de fiets kunnen lopen net als de meeste honden? Of zijn ze gewoon echt niet te trainen op conditie?
Weet iemand toevallig een Greyhound/Whippet herplaatsingsite met honden die in Nederland geboren zijn?
Zoe_97 schreef:ik wil iets wat een lange wandeling aankan, maar ook tevreden is met een blokje om. zo duidelijker. (beetje zoals een chihuahua maar dan iets groter. prima tevreden zonder wandeling, maar kan prima enkele kilometers wandelen (na opbouwen natuurlijk)
ik houd natuurlijk in het ook wat binnen komt, maar heb toch graag een beeld van welke rassen ik naar kan kijken. ik werk vooral met grote honden dus op de kleintjes heb ik vaak weinig zicht.
Zoe_97 schreef:ik wil iets wat een lange wandeling aankan, maar ook tevreden is met een blokje om. zo duidelijker. (beetje zoals een chihuahua maar dan iets groter. prima tevreden zonder wandeling, maar kan prima enkele kilometers wandelen (na opbouwen natuurlijk)
ik houd natuurlijk in het ook wat binnen komt, maar heb toch graag een beeld van welke rassen ik naar kan kijken. ik werk vooral met grote honden dus op de kleintjes heb ik vaak weinig zicht.