Quellian schreef:@ Agossie; hier precies zo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:@ Agossie; hier precies zo.
Agossie schreef:Tja, maar als ze niet weet wie de eigenaar is, dan kun je moeilijk stappen laten ondernemen. Misschien is de kater ook wel ontsnapt aan de eigenaar, wat helemaal niet de bedoeling is geweest en is de eigenaar echt wel bereid om het een en ander te vergoeden, in overleg met Leonoor, maar is deze helemaal niet op de hoogte van de situatie.
Citaat:Sommige mensen hier gaan echt te ver in vergelijkingen zoeken, eigenaar van de kater waar het topic over gaat is gewoon fout, hoe je het ook went of keert. Had er in elk geval voor gezorgd dat baasje stappen ondernam.
Mystica schreef:Mensen die serieus een loslopende kat naar het asiel brengen aan de andere kant van het land, mensen die katten verf in de vacht gaan smeren zodat de baas zo wie zo naar de dierenarts moet, mensen die geen medeleiden hebben met mensen waarvan de kat wordt vergiftigd omdat die kat de buurt dan wel geterroriseerd zal hebben en zo komen er te veel dingen voor bij die niet eens allemaal op te noemen zijn.
Mystica schreef:om vervolgens de katten die daar logischerwijs op af komen de tuin uit trappen.
Tenshi schreef:Wat die katten ook doen, het blijft andermans eigendom waar je met je tengels vanaf blijft. Plens water eroverheen prima, maar dit?
ShannaY schreef:EIgenaar, eigenaar?? Wie zegt dat dat beest een eigenaar heeft? Die is toch nog niet bekend? Wij kennen alle katten uit de buurt, dus dat scheelt.
Maar fout? Dat zou ik toch niet zo heeeeel snel zeggen! Beter opletten, ja dat wel.. Misschien was hij wel ontsnapt...
Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die zich zo druk maken in de topic om katten in de buurt.. Je zou maar niks beters te doen hebben, dan een kat wegjagen of iets anders dergelijks!
Mooi gesproken Chica!
Onze raskatten komen allemaal buiten, maar nooit klachten gehad! En nu zijn wij ook niet de moeilijkste...
ShannaY schreef:Quellian "De pot verwijt de ketel blablabla"?
Mijn oudste vrouwtjes kat is gesterriliseerd, dus de katers (die wij overigens niet in de buurt hebben) mogen wippen wat ze willen, maar er gebeurd niks.. Die jongste is nog een kitten, en de andere kitten is ook nog kater. Die komen alleen in de tuin momenteel.
Mijn liefde voor mijn dier, is hem de buitenlucht gunnen, en niet ophokken in een benauwd huis.
Mystica schreef:Het lijkt me toch vrij aannemelijk dat de kater in kwestie ontsnapt was of een eigenaar heeft. Hij is eerder nooit gezien en na die tijd ook niet he?
ShannaY schreef:Quellian : Over opgekropte frustraties gesproken? Probeer eens normaal een discussie te voeren, zonder sarcastische tonen en opmerkingen... En dan zal jij zien, dan is het discussieren veel leuker..
slimmerik schreef:MariekeVol schreef:Dat vind ik een beetje raar
Dat je het er niet mee eens bent dat ze ongecastreerd rondlopen oke, snap ik.
Maar dan kunnen hun baasjes nog wel van ze houden? En dan kun je ze er nog wel erg veel verdriet mee doen als ze in 1x weg zijn?
Nee hoor, een beetje kattenliefhebber zoekt zijn kat en dan krijgt ie een anonieme tip waar ie zijn beessie op kan halen. Heeft in de buurt waar mijn moeder woont goed geholpen. Ineens konden hun 5 katten wel op eigen terrein gehouden worden.
Dat was me die tank benzine dik waard.
ShannaY schreef:Echwel, dat vind ik heel netjes van je!
MariekeVol schreef:Een anonieme tip nog wel? Dapper...
slimmerik schreef:MariekeVol schreef:Een anonieme tip nog wel? Dapper...
Dat was in dit geval verstandiger. Aangezien baasje net als de kat de buurt terroriseerde. Daar wilde ik mijn moeder niet de dupe van laten worden. Normaal ben ik idd niet zo voor dat anonieme