De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:17

Quellian schreef:
@ Agossie; hier precies zo.

OK dan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:18

Agossie schreef:
Tja, maar als ze niet weet wie de eigenaar is, dan kun je moeilijk stappen laten ondernemen. Misschien is de kater ook wel ontsnapt aan de eigenaar, wat helemaal niet de bedoeling is geweest en is de eigenaar echt wel bereid om het een en ander te vergoeden, in overleg met Leonoor, maar is deze helemaal niet op de hoogte van de situatie.

Nee dat begrijp ik, maar bv. de strategie van Slimmerik; naar een asiel aan de andere kant van het land brengen. Moet je eens opletten hoe hard ze lopen voor hun kat!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:22

Een strategie die nog steeds ronduit asociaal is.

Citaat:
Sommige mensen hier gaan echt te ver in vergelijkingen zoeken, eigenaar van de kater waar het topic over gaat is gewoon fout, hoe je het ook went of keert. Had er in elk geval voor gezorgd dat baasje stappen ondernam.

De TS had problemen met een ongecastreerde kat die langskwam, ze heeft eerder in dit topic aangegeven dat ze het niet zo'n probleem vind als een geholpen kat eens komt buurten. Enkel de titel van het topic heeft ervoor gezorgd dat katteneigenaren die hun kat wél buiten laten volledig de grond ingetrapt worden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:26

Ik voel me niet aangesproken hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:27

Tenshi, ik woon op een flat, zie geen buurkatten en mijn katten komen ook niet buiten (zijn beide wel gecastreerd, maar willen simpelweg niet).

Ik trap geen mensen de grond in die hun kat buiten laten lopen, IK heb er geen last van en het is ook mijn probleem niet als een ander er last van heeft. MAAR om dan te gaan vergelijken met honden die overal schijten; dan worden de hondeneigenaren maar met z'n allen de grond ingetrapt? Ik betaal hondenbelasting en mijn honden gaan op het hondentoilet en als ze op stal poepen, dan ruim ik het op en komt het op de mesthoop terecht.

En de manier van Slimmerik verzekert je er wel van dat je nooit meer last hebt van die kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:29

Leonoor, gelukkig maar dat je poes geen ziekte heb opgelopen,
ondanks het feit dat ik vind dat dit voorkomen had kunnen worden
neemt het niet weg dat ik me wel voor kan stellen dat het erg vervelend is allemaal,
dus daarom mijn excuses naar jou toe als ik soms mss had ben over gekomen,
als ik je berichten zo terug lees denk ik idd dat je de beroerdste niet bent geweest
in deze situatie.
Dus vooralsnog, mijn excuses en sterkte.

Waarom ik mij zo heb laten leiden in dit topic zijn de uitspraken als;

Mystica schreef:
Mensen die serieus een loslopende kat naar het asiel brengen aan de andere kant van het land, mensen die katten verf in de vacht gaan smeren zodat de baas zo wie zo naar de dierenarts moet, mensen die geen medeleiden hebben met mensen waarvan de kat wordt vergiftigd omdat die kat de buurt dan wel geterroriseerd zal hebben en zo komen er te veel dingen voor bij die niet eens allemaal op te noemen zijn.

En
Mystica schreef:
om vervolgens de katten die daar logischerwijs op af komen de tuin uit trappen.

Ook heb ik een opmerking voorbij zien komen van iemand die zn luchtbuks wel even wil legen op
een onschuldig dier.

Imo heeft dit niets meer met het werkelijke probleem te maken, maar met pure onverdraagzaamheid, een heel ander probleem dus!
Katten lopen al sinds de mensheid buiten en heb werkelijk nog nooit zoveel weerstand en frustratie
gezien als in dit topic.

Tenshi schreef:
Wat die katten ook doen, het blijft andermans eigendom waar je met je tengels vanaf blijft. Plens water eroverheen prima, maar dit?

Presies en hiermee zou de discussie over moeten zijn.
Ik heb hier ook een ongecastreerde kater in de buurt rondlopen, die mijn katten lastig heb gevallen.
Een keer mn oude man van 15 en één keer mn pers, die buiten loopt maar gelukkig redelijk goed van zich af kan bijten.
Hij heeft nu tot twee keer toe kennis mogen maken met een emmer water, en het effect is werkelijk
verbluffend, heb dat beest niet meer in mijn tuin gesignaleerd, dus een luchtbuks, afvoeren naar een asiel aan de andere kant van het land, trappen met een maat 42 of andere afschuwlijke praktijken is helemaal niet nodig en slaat ook nergens op.

Stel jou lieveling, dit geval een duur raskatje ontsnapt uit jullie huis, komt toevallig in een tuin waar
iemand woont die dezelfde ideen er op nahoud als sommige mensen in dit topic, en zich dus even flink uitleven op jou lieveling, hoe zouden jullie dat ervaren? Want ja een kat is een kat en hoort niet buiten?

Ik denk dat bokt dan te klein is Knipoog En waarom, omdat dit anders is?

Ik denk dat het volgende spreekwoord hier wel van toepassing is,

Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Denken jullie ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:31

EIgenaar, eigenaar?? Wie zegt dat dat beest een eigenaar heeft? Die is toch nog niet bekend? Wij kennen alle katten uit de buurt, dus dat scheelt.

Maar fout? Dat zou ik toch niet zo heeeeel snel zeggen! Beter opletten, ja dat wel.. Misschien was hij wel ontsnapt...

Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die zich zo druk maken in de topic om katten in de buurt.. Je zou maar niks beters te doen hebben, dan een kat wegjagen of iets anders dergelijks!

Mooi gesproken Chica!
Onze raskatten komen allemaal buiten, maar nooit klachten gehad! En nu zijn wij ook niet de moeilijkste...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:34

Fijn dat ze er in ieder geval geen enge ziekte aan overgehouden heeft, Leonoor. Die abortusspuit zal niet echt lekker zijn voor haar Ach gut

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:34

ShannaY schreef:
EIgenaar, eigenaar?? Wie zegt dat dat beest een eigenaar heeft? Die is toch nog niet bekend? Wij kennen alle katten uit de buurt, dus dat scheelt.

Maar fout? Dat zou ik toch niet zo heeeeel snel zeggen! Beter opletten, ja dat wel.. Misschien was hij wel ontsnapt...

Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die zich zo druk maken in de topic om katten in de buurt.. Je zou maar niks beters te doen hebben, dan een kat wegjagen of iets anders dergelijks!

Mooi gesproken Chica!
Onze raskatten komen allemaal buiten, maar nooit klachten gehad! En nu zijn wij ook niet de moeilijkste...

Totdat je de rollen omdraait, net zoals Chiqa nu doet, maar dan de andere kant op. Ga je dan ook niet klagen? Lijkt me stug. Dan heeft het nl. niets meer te maken met 'zeiken' of niet, maar met liefde voor je eigen dier.

En datzelfde geldt voor Leonoor, die heeft dit topic niet geopend omdat ze zo'n pesthekel heeft aan de bewuste kater, maar omdat haar eigen katje belangrijk voor haar is.

Sjonge zeg, stelletje zeikwijven hier Haha!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:42

Ik zorg gewoon dat mijn kat niet bij de buren komt Clown Ik ga echt niet met emmertjes water lopen hoor, mn honden doen het werk prima, kan jij zielig vinden, ik niet.

Het is namelijk hun territorium en niet die van de vreemde buurtkat.. ( buiten het feit gelaten dat ze ook voor krassen op mn auto zorgen, tegen mn voordeur staan te sproeien) Ik houd van katten, maar niet van die van een ander, dan had ik zelf wel voor die katten gekozen Haha!

Ik houd mijn honden netjes ook aan de lijn buiten, moet je iedereen eens horen als ik mijn hond los laat? Dan is de wijk te klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:47

Quellian "De pot verwijt de ketel blablabla"?

Mijn oudste vrouwtjes kat is gesterriliseerd, dus de katers (die wij overigens niet in de buurt hebben) mogen wippen wat ze willen, maar er gebeurd niks.. Die jongste is nog een kitten, en de andere kitten is ook nog kater. Die komen alleen in de tuin momenteel.

Mijn liefde voor mijn dier, is hem de buitenlucht gunnen, en niet ophokken in een benauwd huis.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:50

ShannaY schreef:
Quellian "De pot verwijt de ketel blablabla"?

Mijn oudste vrouwtjes kat is gesterriliseerd, dus de katers (die wij overigens niet in de buurt hebben) mogen wippen wat ze willen, maar er gebeurd niks.. Die jongste is nog een kitten, en de andere kitten is ook nog kater. Die komen alleen in de tuin momenteel.

Mijn liefde voor mijn dier, is hem de buitenlucht gunnen, en niet ophokken in een benauwd huis.

Vreemde gedachtengang heb jij zeg, ergens een opgekropte frustratie? Opgehokt in een benauwd huis? Clown

Edit: als je zou lezen he ShannaY (wat niet iedereen even makkelijk afgaat), dan zul je ook zien dat IK geen probleem heb met andermans katten, ik heb enkel inlevingsvermogen. Doe je best, misschien kan jij dat ook wel!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:05

Dan zorg je dat ze in je eigen tuin kunnen en niet in andermans tuin.
Als je geen tuin hebt en je wil ze buiten moet je je achter je oren krabben en je afvragen of
een ander er geen last van heeft.
Ik heb er dus degelijk last van als ze mijn cavia's belagen en mijn vlees van het aanrecht jatten.
Jullie zeggen dat ik dus mijn deur niet meer open mag laten of mijn cavia's in de ren, omdat jullie katten het recht
hebben buiten te zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:06

Quellian : Over opgekropte frustraties gesproken? Probeer eens normaal een discussie te voeren, zonder sarcastische tonen en opmerkingen... En dan zal jij zien, dan is het discussieren veel leuker..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:07

Het lijkt me toch vrij aannemelijk dat de kater in kwestie ontsnapt was of een eigenaar heeft. Hij is eerder nooit gezien en na die tijd ook niet he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:07

Mystica schreef:
Het lijkt me toch vrij aannemelijk dat de kater in kwestie ontsnapt was of een eigenaar heeft. Hij is eerder nooit gezien en na die tijd ook niet he?

Dan zou ik als ik de TS toch wat navraag in de buurt gaan doen, hoe of wat.......

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:08

Echwel, pak een emmer water, klaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:09

ShannaY schreef:
Quellian : Over opgekropte frustraties gesproken? Probeer eens normaal een discussie te voeren, zonder sarcastische tonen en opmerkingen... En dan zal jij zien, dan is het discussieren veel leuker..

Ik heb nergens last van hoor, dus de sarcastische opmerkingen zullen vast enkel zo opgenomen worden. Vriendin van me had afgelopen week een shirtje aan met daarop 'ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat jij verstaat', even offtopic, maar je snapt m'n punt Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:10

Dt lukt niet zijn ze al weg..en mijn vlees erbij..
Ik wil gewoon geen overlast van andermans katten.
Gisteren komt mijn buurman naar mij toe en zegt dat mijn hondjes als ik weg ben op de bank naar buiten kijken
en bij alles wat ze zien blaffen.
Dat vind ik vervelend voor die mensen dus vanaf vandaag gewoon ook overdag als ik weg ben de bijkeuken in.
Buren hoeven geen last van mijn dieren te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:22

Echwel, dat vind ik heel netjes van je!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:42

Als ik een kat die regelmatig overlast in volières en vijvers veroorzaakt naar de andere kant van Nederland breng, lijdt die kat er niets mee......alleen zijn baasje. En die moest ik nu nèt hebben. Want wie niet luisteren wil moet het maar in de portemonnee voelen ROFL

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:49

slimmerik schreef:
MariekeVol schreef:
Dat vind ik een beetje raar Scheve mond
Dat je het er niet mee eens bent dat ze ongecastreerd rondlopen oke, snap ik.
Maar dan kunnen hun baasjes nog wel van ze houden? En dan kun je ze er nog wel erg veel verdriet mee doen als ze in 1x weg zijn?

Nee hoor, een beetje kattenliefhebber zoekt zijn kat en dan krijgt ie een anonieme tip waar ie zijn beessie op kan halen. Heeft in de buurt waar mijn moeder woont goed geholpen Knipoog . Ineens konden hun 5 katten wel op eigen terrein gehouden worden. Haha! Dat was me die tank benzine dik waard. Duivel

Hmm het blijft raar vind ik. Sorry hoor maar die kat krijgt daar ook stress van hoor, paar keer naar de andere kant van het land rijden in een hokje.
Een anonieme tip nog wel? Dapper... Ja

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:55

ShannaY schreef:
Echwel, dat vind ik heel netjes van je!

Yep en nou de andere buren met hun katten nog..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:21

MariekeVol schreef:

Dat was in dit geval verstandiger. Aangezien baasje net als de kat de buurt terroriseerde. Daar wilde ik mijn moeder niet de dupe van laten worden. Normaal ben ik idd niet zo voor dat anonieme Knipoog

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:24

slimmerik schreef:
MariekeVol schreef:

Dat was in dit geval verstandiger. Aangezien baasje net als de kat de buurt terroriseerde. Daar wilde ik mijn moeder niet de dupe van laten worden. Normaal ben ik idd niet zo voor dat anonieme Knipoog

Okee, mooi Knipoog