Snoevie schreef:hahaha het word nog eens gezellig hier wesseltje
katia,waarom zou het mis gaan
Bedoel bijt incident

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:hahaha het word nog eens gezellig hier wesseltje
katia,waarom zou het mis gaan
Snoevie schreef:probleem is dat die mening vaak niet goed onderbouwd word
een mening hoeft niet beledigend te zijn
maar toch bedankt voor de opmerking,sylvia
Snoevie schreef:het komt er uiteindelijk op neer dat toch iedereen het beste voor de honden wil,of niet?
(trouwens,sorry dat ik ook niet helemaal netjes gereageerd heb. ik ga weer mn best doen)
chantalvdv schreef:De vraag is idd altijd waarom een hond bijt.
Zo is er laatst (weet niet meer in welk land) een hond afgemaakt omdat hij een kind gebeten had. Toen hij eenmaal het spuitje had gehad, bleek het kind nietjes in het oor van de hond te hebben gedrukt.
Helaas was de hond op dat moment al dood. Tuurlijk is het niet goed als een hond een kind bijt, maar in dit geval had de hond naar mijn idee weinig keus.
Dus idd honden die echt een gevaar voor de samenleving zijn moeten maatregelen getroffen worden. Maar om even van mezelf uit te gaan: Mijn hond is echt gevaarlijk (ook al is hij niet zo groot) maar ik zorg ervoor dat hij niet in 'gevaarlijke/uitdagende' situaties komt. Is dat wel het geval, vind ik dat ik mijn taak als eigenaar van mijn hond niet goed volbracht heb. Daar mogen van mij straffen op staan. Maar niet als ik als eigenaar zorg dat mijn hond niet in zulke situaties komt.
slimmerik schreef:Dat van die nietjes is een zgn "broodje aap" verhaal. Dus een verzonnen verhaal.![]()
Maar ik begrijp dat jij bedoelt: dat de hond alleen mag worden afgemaakt als echt vast komt te staan dat die hond iemand zonder reden gebeten heeft. Dat zal dan nog heel moeilijk zijn om te bewijzen maar daar zijn dan eventueel die testen voor.
Maar wie moet nu die test b.v. betalen? Hoe denken de mensen er hier over?
chantalvdv schreef:Dat is toch echt gebeurd voor zover ik weet hoor...
slimmerik schreef:chantalvdv schreef:Dat is toch echt gebeurd voor zover ik weet hoor...
http://www.broodjeaap.nl/hondje.html
slimmerik schreef:Er wordt al teveel verzonnen. Dus laten we het bij de werkelijkheid houden. Wat vind jij van mijn vraag LimaMambo?
slimmerik schreef:chantalvdv schreef:De vraag is idd altijd waarom een hond bijt.
Zo is er laatst (weet niet meer in welk land) een hond afgemaakt omdat hij een kind gebeten had. Toen hij eenmaal het spuitje had gehad, bleek het kind nietjes in het oor van de hond te hebben gedrukt.
Helaas was de hond op dat moment al dood. Tuurlijk is het niet goed als een hond een kind bijt, maar in dit geval had de hond naar mijn idee weinig keus.
Dus idd honden die echt een gevaar voor de samenleving zijn moeten maatregelen getroffen worden. Maar om even van mezelf uit te gaan: Mijn hond is echt gevaarlijk (ook al is hij niet zo groot) maar ik zorg ervoor dat hij niet in 'gevaarlijke/uitdagende' situaties komt. Is dat wel het geval, vind ik dat ik mijn taak als eigenaar van mijn hond niet goed volbracht heb. Daar mogen van mij straffen op staan. Maar niet als ik als eigenaar zorg dat mijn hond niet in zulke situaties komt.
Dat van die nietjes is een zgn "broodje aap" verhaal. Dus een verzonnen verhaal.![]()
Maar ik begrijp dat jij bedoelt: dat de hond alleen mag worden afgemaakt als echt vast komt te staan dat die hond iemand zonder reden gebeten heeft. Dat zal dan nog heel moeilijk zijn om te bewijzen maar daar zijn dan eventueel die testen voor.
Maar wie moet nu die test b.v. betalen? Hoe denken de mensen er hier over?
CherokeeChum schreef:Mensen betalen toch hondenbelasting,ook van de meerprijs van een stamboom word btw geheven,inkomsten belasting als je meer als een bepaald aantal pups per jaar verkoopt/fokt.
Alle honden moeten gewoon verplicht geregistreerd worden en een paspoort hebben daarmee kun je dus ook de herkomst van raslozen herleiden.
Strafbaar stellen van het houden van een ongeregistreerde hond van whatever ras,de opbrengst hiervan kun je aardig investeren in handhaven en testen.
Ipv het elders met bakken te verspillen,zoals het kwartje van Kok...