Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:39

Babsiej schreef:
Dat vossen je konijn op eten is toch gewoon de natuur? Vind je van jou kat met de visjes en vogeltjes van de buren ook normaal Haha!

En hoezo iets minder mijn katten hebben ook de keuze, en jij vind ook iedereen maar egoistisch .. ik vind jou stront eigenwijs Clown

nee jagen op wild dat is de natuur. Niet een hapklare tamme hap uit een hok halen Haha!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:42

Ik heb een kattenluikje en die is altijd los.
Helaas neemt het poesje prooien mee naar binnen zoals grote zwarte spinnen en muizen Nagelbijten / Gniffelen Van het weekend vond ik een half opgevroten muis met andere etensresten (kots dus Misselijk ) onder de eettafel. Als het nog een keer gebeurd dan gaat het luikje dicht en mogen ze alleen naar buiten en naar binnen als ik thuis ben...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:44

AnjaKos schreef:
Ik heb een kattenluikje en die is altijd los.
Helaas neemt het poesje prooien mee naar binnen zoals grote zwarte spinnen en muizen Nagelbijten / Gniffelen Van het weekend vond ik een half opgevroten muis met andere etensresten (kots dus Misselijk ) onder de eettafel. Als het nog een keer gebeurd dan gaat het luikje dicht en mogen ze alleen naar buiten en naar binnen als ik thuis ben...

Haha dit herken ik. Mijn kat vangt muizen en neemt ze door 2 kattenluikjes mee naar binnen en laat ze binnen los. Leuk joh een muis in je huis en een dolle kat er achter aan Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:57

Mijn ouders zeggen ook al: we hebben nog nooit zoveel muizen in huis gehad sinds we een kat hebben. Hij neemt ze levend mee naar binnen en verliest dan zijn interesse.

Zo zat mijn pa 's ochtends eens zijn boterhammen te eten, ziet ie ineens vanuit een ooghoek een muisje naar het voerbakje van Spooky (=poes) trippelen. Gaat op de achterpootjes zitten en begint zo van het kattenvoer te smikkelen!

Mijn pa heeft ook al eens van planken een heel parcour uitgezet om een muis maar de deur uit te krijgen.

Maar ook: in de zomer ineens veel vliegen in huis. Bleek dat er een dode muis lag in het gaatje rond de verwarmingsbuis in de grond. Daar wordt je toch echt niet vrolijk van als je dat moet opruimen...
Dus bij ouders is voortaan het luikje dicht!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:14

sandr0 schreef:
Babsiej schreef:
Dat vossen je konijn op eten is toch gewoon de natuur? Vind je van jou kat met de visjes en vogeltjes van de buren ook normaal Haha!

En hoezo iets minder mijn katten hebben ook de keuze, en jij vind ook iedereen maar egoistisch .. ik vind jou stront eigenwijs Clown

nee jagen op wild dat is de natuur. Niet een hapklare tamme hap uit een hok halen Haha!

Dat is een vogeltje uit de voliere toch ook ? Of een visje uit de vijver?

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:23

Het maakt een kat niks uit of het vogeltje wild is of tam, voor hem/haar smaken ze hetzelfde. Ik heb links en rechts buren die beide een voilaire hebben...ja het is ene risico maar hun hebben beide jack russels en als die 1 van mijn katten grijpen is dat ook de natuur en dan is het heel sneu maar dat risico neem ik nou eenmaal...

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:25

Wij hebben 3 raskatten, deze gaan dus niet naar buiten. Ofja, ze mogen wel bij ons in de tuin, die is 20 bij 20 ongeveer. Hier kunnen ze dan ook niet weg.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:38

[/quote]

nee jagen op wild dat is de natuur. Niet een hapklare tamme hap uit een hok halen Haha![/quote]

Dat is een vogeltje uit de voliere toch ook ? Of een visje uit de vijver?[/quote]

dat is instinct , geen natuur

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:47

Instinct is geen natuur? wat is instinct dan ? Clown

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:44

geinig. Ik dacht altijd dat instinct toch wel zo'n beetje het puurste natuur was dat er is. Sterker nog: instinct is in veel gevallen nog het énige natuur dat er in mensen/dieren zit.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:52

brittje88 schreef:
Binckydenice schreef:
je leest niet goed hoor! Er staat als je niet ander kan kun je ze toch gewoon zodra je er bent ze los gooien? Je zei zelf dat je niet in de miogelijkheid was...

Maar waarom laat je je konijnen snachts niet buiten?

Nou omdat er snachts helemaal geen zicht op is... ze redden zich prima tegen katten, maar toch gaat het hok tussen 10 en 11 uu in de avond dicht... Het is goed om in aanraking te blijven koemn met zo Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:30

Mijn kat loopt lekker buiten, alleen nu het kouder wordt zit hij meer binnen, maar dat is zijn eigen keuze.
Mochten er in de buurt meerdere katten vermist worden, dan zal ik wel proberen om hem zoveel mogelijk binnen te houden.
Een kattenluikje daar denken wij helemaal niet aan, dat beest komt met zoveel dode beesten aanlopen en dan vangt hij de meeste niet eens zelf.. Haha!

maggie1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:13

Ook die van mij lopen altijd buiten, maar s nachts meestal binnen. Behalve zomers dan zijn ze ook buiten. Helaas is onze jongste poes van net een jaar niet meer teruggekomen Huilen en dat is nu 3 weken. Alle instellingen hebben we inmiddels ingeschakeld en nu maar wachten tot ze gevonden wordt of al is. Ze is gechipt. Ik hou ze gewoon niet binnen. Gelukkig wonen we in een straat met heel veel andere katten dus hebben we een katvriendelijk buurt. Tot zover hebben we nog geen reactie gehad,en dat is nou niet bepaald leuk.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:14

maggie1103 schreef:
Ook die van mij lopen altijd buiten, maar s nachts meestal binnen. Behalve zomers dan zijn ze ook buiten. Helaas is onze jongste poes van net een jaar niet meer teruggekomen Huilen en dat is nu 3 weken. Alle instellingen hebben we inmiddels ingeschakeld en nu maar wachten tot ze gevonden wordt of al is. Ze is gechipt. Ik hou ze gewoon niet binnen. Gelukkig wonen we in een straat met heel veel andere katten dus hebben we een katvriendelijk buurt. Tot zover hebben we nog geen reactie gehad,en dat is nou niet bepaald leuk.

Tsja dat is dus het risico van het vak ...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:19

Goh vriendelijk va je zeg Rolleyes

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:21

tsja... Binnen houden heeft ook genoeg risico's....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:22

Wie zegt dat ik vriendelijk ben ? Clown

Daarom houd ik mijn katten dus binnen daar gaat de hele discussie om .. NU maar hopen dat ie niet ligt te creperen langs de kant van de weg...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:22

Maar niet dat ze of niet meer terug komen of dood gereden worden die risico's neem je ERBIJ als ze buiten komen .. en binnen zijn er niet echt risico's als je je huis dierproef hebt.

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:23

twee van die van ons komen niet buiten. we hebben ze wel eens in de tuin laten lopen maar zij vinden dat super eng. de andere (die overigens niet in nederland zit maar bij ons ander huis woont, waar mijn ouders wonen) die komt wel buiten, maar dat is in een soort compound, en die hebben we ook gered, dus die heeft nooit een alleen binnen leven gekend. Die vind het echter wel steeds leuker om binnen te komen en slaap nu ook snachts binnen. In nederland zou ik het wel enger vinden met all het verkeer en zo

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:23

Babsiej schreef:
Maar niet dat ze of niet meer terug komen of dood gereden worden die risico's neem je ERBIJ als ze buiten komen .. en binnen zijn er niet echt risico's als je je huis dierproef hebt.

Behalve dan doodgaan van verveling..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:29

Babsiej schreef:

Tja, er kan genoeg gebeuren, mijn tante had een kitten in huis, mijn neefje stapt de douche uit en je raad het al.... Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ook binnen in huis als deze katproof is Knipoog

Mijn tante heeft het diertje in laten slapen omdat deze verlamd was geworden. Mijn neefje stond precies op het ruggetje...

Paintlinger

Ik vind:

Als katten niet buiten kunnen, neem dan geen katten...
Tenzij, je een heel fantastisch mooi buitenverblijf hebt gebouwd.

Ze hebben het nodig om te kunnen jagen e.d
Een hond kan je nog een beetje sturen en achter een hek houden enzo..maar een kat moet gewoon zijn gang kunnen gaan.

Ik woon op een boerderij op 200 meter afstand van de weg.
Mijn 2 katjes zijn een half jaar (lopen buiten sind ze 2 maand zijn) en komen eigenlijk niet van het erf af.
Prima toch, wel laat ik ze deze maand castreren..in de hoop dat ze dan ook mooi bij huis zullen blijvem.
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 20-11-07 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Babsiej schreef:

En je kat een minder vrij leven heeft....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:30

BlazingBoots schreef:
Ik vind:

Als katten niet buiten kunnen, neem dan geen katten...
Tenzij, je een heel fantastisch mooi buitenverblijf hebt gebouwd.

Ze hebben het nodig om te kunnen jagen e.d
Een hond kan je nog een beetje sturen en achter een hek houden enzo..maar een kat moet gewoon zijn gang kunnen gaan.

Eindelijk iemand waar ik mee kan praten.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:30

overdrijven is ook een vak Haha! Die van mij zijn blij dat ze nu even mogen slapen zijn de hele dag druk aan het spelen geweest met het lampje de krabpaal de catnip muizen, kuikentjes verorberen kippenekjes aanvallen en opeten, met de honden spelen... Geen minuut rust gehad Clown