Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:50

ThePast03 schreef:
Ilzjuh schreef:
Ik denk dat het, omdat het toch al verboden honden zijn, eerder in het nieuws zal komen dat zo'n hond iemand heeft aangevallen dan dat een Golden Retriever een keer iemand grijpt. Want als het een vechthond is kan iedereen zeggen; "zie je wel?"

Als een Golden Retriever iemand echt toetakelt komt het ook in het nieuws. Het is alleen wel jammer dat het dan vaak honden zonder stamboom zijn en vaak nog kruisingen ook die wel het ras een slechte naam geven.

Alleen zullen de Golden Retriever eigenaren hooguit reageren dat het voor de aangevallen persoon verschrikkelijk is en als er weer een artikel over een "vechthond" is komen er 15 pagina's omdat de liefhebbers van deze honden het nodig vinden om de hond te verdedigen en vooral proberen te zoeken naar de fout die de aangevallen persoon gemaakt heeft. Knipoog

Jep en dan nog is vijf van de tien keer, roepen de tegenstanders zie je wel.
Terwijl ze moord en brand roepen over wanneer een vechthond in het nieuws komt.
Dat verdedigen steekt me ook vaak tegen, hond zal nooit iets fout hebben gedaan. De eerste paginas beginnen dat het kind de schuldige is. En als het nog kan, heeft het kind liefst nog een nietjesmachine bij.
En als het een baby is, word er direct schande over de ouders geroepen. Precies of je zoiets express hebt gedaan, slim is het niet.
Neen, maar iedereen maakt fouten de één wat meer dan de andere. En geloof me ze zullen er vast zelf heel erg mee inzitten.

Had al gezegd dat ik het erg slim vind dat ze hier kunnen afleiden wat de hond bezielde Lachen maar goed ik raad die mensen dan ook aan om een opleiding in die zaken te gaan volgen. Er is nog veel tewerkstelling in deze zaken Lachen

Maar goed, ik ben wel veel de pipo als ik zeg dat er meer en meer pathologische agressie komt. Dat kan niet, alleen een enkeling, net zoals een hond niet bijt zonder aanleiding.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:05

katiavl schreef:
Dat verdedigen steekt me ook vaak tegen, hond zal nooit iets fout hebben gedaan. De eerste paginas beginnen dat het kind de schuldige is. En als het nog kan, heeft het kind liefst nog een nietjesmachine bij.

Het heeft ook zo weinig zin dat verdedigen.
Als hondeneigenaar vind ik dat ik verantwoordelijk ben voor mijn honden en ik degene ben die altijd moet voorkomen dat ze bijten. Dat betekend dus dat ik ze nooit in een gelegenheid breng waar kinderen ze kunnen pesten, onze tuin is bijvoorbeeld zodanig afgezet dat mensen moeten inbreken om daar in te komen. Voor kinderen is het onmogelijk om zomaar onze tuin in te lopen.
Om maar een voorbeeld te noemen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:08

Wij hebben een buurman die dat niet nodig vindt om zijn bijtgrage hond vast te houden. Die kan nu iedere dag 10 kilometer rijden om de post op te halen en zijn krant. Worden gewoon niet meer bezorgd..... Haha! Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:22

Ow jah en dan nog iets waarop ik me mateloos irriteer.
Elke keer weer op nieuw maar de statestiek, en elke keer weer op nieuw leg ik braafjes uit waarom dak je jou daarop geen uitspraken kunt maken.
Dan is het als ik geluk heb stil tot het volgend topic, of het is oren toe en tien minuten later weer van dat.

Ik heb hier cijfers geplaats, van onderzoeken. De pit bv waar stond die elke keer op plaats 1 of twee. Als ik ooit zo "slim" word om daaruit te gaan afleiden dat pit de meeste bijtincidenten veroorzaakt. Is het voor mij gedaan met dit, en kan ik beter heel men leven doorbrengen met hondjes aaien. Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:10

Ach post opeten is een gewoonte die elke hond kan aanleren. Iemand komt aan de deur, zijn territorium en sommige honden trekken idd de post door de brievenbus naar binnen en verscheuren die. Een tekkel kan niet zo hoog komen, anders had hij dat ook wel gedaan. Zelfs een labrador kan die gewoonte hebben.

Soms lijken er toch wel hondenhaters in dit soort topics rond te zweven hoor, heeft totaal niets meer met het oorspronkelijke topic te maken.

Mijn zwager is postbode en hij komt zijn auto niet meer uit als hij op de erven van de boeren komt.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:19

In dat geval ging het niet om het verscheuren van de post russel. Meer om het verscheuren van de bezorger.

Kijk ook hier worden meteen de "lieve" hondjes bijgehaald. Toch nergens voor nodig.

Buurman had/heeft geen "verboden" honden hoor. (Dan had ik hem al lang aangegeven.) Het ging/gaat bij hem om diverse rassen.

Weet jou zwager niet dat ie geen post hoeft te bezorgen op terreinen waar de hond bijt?

Ennuh er is geen enkele postbode die zijn auto uitkomt als ie op een boerenterrein komt. Maar dat heeft meer met luiïgheid te maken als met angst. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:13

ThePast03 schreef:
katiavl schreef:

Het heeft ook zo weinig zin dat verdedigen.
Als hondeneigenaar vind ik dat ik verantwoordelijk ben voor mijn honden en ik degene ben die altijd moet voorkomen dat ze bijten. Dat betekend dus dat ik ze nooit in een gelegenheid breng waar kinderen ze kunnen pesten, onze tuin is bijvoorbeeld zodanig afgezet dat mensen moeten inbreken om daar in te komen. Voor kinderen is het onmogelijk om zomaar onze tuin in te lopen.
Om maar een voorbeeld te noemen.

Zelfde verhaal hier. Maar mensen komen bij ons niet achterom, aangezien ze dan een blaffende Herder voor hun neus hebben staan... als hij buiten in de tuin is dan (dan ben ik er ook). hondje is goed waaks. Doet niks trouwens, maar waken doet hij goed. Bij de voordeur blaft bij niet, maar als het donker is wel. We hebben nog nooit een inbraak gehad...
Ik ben er sowieso altijd bij, ik laat geen vreemde en zeker geen kind alleen met hem. Is niet omdat ik bang ben, wel omdat ik verantwoordelijk ben voor mijn hond.
En er gaan al genoeg Indianenverhalen over Duitse Herders rond, ik heb geen zin om die te bevestigen, mensen zijn bij ons altijd verbaasd hoe sociaal en vriendelijk en speels mijn hond is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:40

Onze postbode van vroeger was wel degelijk bang voor onze teckel vroeger. Haha!
Als de deur openstond moest ie ook maken dat ie wegkwam. Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:44

Ow mijn hond allarmeerd wel als iemand binnendringt in de dag, waken doet die niet. Na acht uur en voor zeven uur werkt hij niet. Dan mag iedereen binnen, want dan wilt die alleen maar slapen.... Lekkere bewaker Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:46

Haha Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:28

slimmerik schreef:
In dat geval ging het niet om het verscheuren van de post russel. Meer om het verscheuren van de bezorger.

Kijk ook hier worden meteen de "lieve" hondjes bijgehaald. Toch nergens voor nodig.

Buurman had/heeft geen "verboden" honden hoor. (Dan had ik hem al lang aangegeven.) Het ging/gaat bij hem om diverse rassen.

Weet jou zwager niet dat ie geen post hoeft te bezorgen op terreinen waar de hond bijt?

Ennuh er is geen enkele postbode die zijn auto uitkomt als ie op een boerenterrein komt. Maar dat heeft meer met luiïgheid te maken als met angst. Haha!

Ja, jij weet het vast allemaal wel weer heel goed te vertellen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:37

Begrijp je zinnetje niet helemaal russel:

Waarom staat dat woordje "vast" er tussen? Klopt er iets niet aan het verhaal dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:40

Het is allemaal net weer hoe jij het wilt zien en lezen en natuurlijk heb jij altijd gelijk. Nors opkijken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:43

Met deze opmerking kan ik niks. Slecht (= niet)onderbouwd. Volgens mij zit je iets heel anders dwars. En had je opmerking niet geplaatst hoeven te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:45

slimmerik schreef:
Met deze opmerking kan ik niks. Slecht (= niet)onderbouwd. Volgens mij zit je iets heel anders dwars. Maar daar zul je mee moeten leren leven.

Nee hoor, ik lees je bericht nav mijn bericht en lees een heleboel onzin. Ik hoef er niet mee te leren leven hoor, bokt is voor mij een beetje tijdsverdrijf, voor sommige hun enige leven. Maar misschien moet je nu gaan temmen? Ik ben off-topic en wellicht voel je je nu wel aangevallen.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:50

Dat was weer een onschuldige hond.. Niet slim om dat via het internet te doen.. Je weet niet wat zijn verleden is. Ik vind dat gelijk laten inslapen onzin.. Iedereen verdiend een 2de kans inclusief die hond!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:57

Maar wil je het risico lopen dat de hond een 2e keer iemand aanvalt?
Ik vind dat t aan de situatie ligt. In dit geval lijkt t mij geen echte aanval te zijn geweest. Dat vind ik anders.
Er wordt wel altijd gezegd dat als ze eenmaal een keer bloed geproeft hebben, ze blijven bijten. Maar of dat echt zo is weet ik niet.
Wat mij voornamelijk stoort is de discriminatie! Ene hond wel, andere niet. RAD is dus eigelijk een verhondse KKK.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:03

Er staat wel dat de eigenaar kon verhoeden dat de hond een tweede keer beet. Ik persoonlijk zou er (zeker bij kinderen) geen vertrouwen meer in hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:06

Onderzoek toont dat éénmaal een hond gebeten heeft (wat word gedefineerd als gebeten is niet vermeld) hij gepredisponeerd is om het een tweede keer te doen.
Ik ben ook voor spuitje hond gaat in meeste gevallen zowiezo weg, en je wilt niet verantwoordelijk zijn voor nog een bijtincident Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:40

Angg schreef:
Dat was weer een onschuldige hond.. Niet slim om dat via het internet te doen.. Je weet niet wat zijn verleden is. Ik vind dat gelijk laten inslapen onzin.. Iedereen verdiend een 2de kans inclusief die hond!

Dat ben ik niet met je eens hoor. Het gaat hier niet om een mens (hoewel ik sommige mensen ook geen tweede kans meer gun), maar om een hond die niet begrijpt dat hij nog 'een tweede kans' krijgt. Een hond die werkelijk een kind aanvalt, hoort niet in deze maatschappij thuis.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:48

Persoonlijk vind ik dat mensen die afgrijselijke dingen doen ook geen 2e kans hoeven te krijgen. Dan laten ze het wel uit hun hoofd!
Maar met t nederlandse rechtsysteem ligt niemand er volgend mij wakker van. Nagelbijten / Gniffelen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:53

mijn hond is ook echt een vechter maar hij mag ook echt niet bijten naar mijn broertje of zusje. Doet hij dit wel eigen schuld voor hem maar dan moet hij gewoon weg.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:46

Pfoe wat zijn mensen toch hard....

Als een mens een ander een tik op de smoel verkoopt, is het ''stoute jongen, niet meer doen''. Als een hond bijt, gelijk spuitje??

Men vergeet volgens mij wel eens wat een hond eigenlijk voor dier is. En dat een hond maar een beperkte hoeveelheid aan communicatiemiddelen naar mensen toe tot zijn beschikking heeft, en driekwart van de mensen de lichaamstaal en het gedrag van een hond totaal niet snappen.
Is het nooit iemand opgevallen hoe vreselijk hond-onvriendelijk de mensenmaatschappij is? Denkt niemand er ooit over na dat er constant dingen gebeuren die voor honden onbegrijpelijk en onnatuurlijk zijn? Ik vind het bijna een wonder dat er zoveel lieve honden zijn, die NOOIT raar doen...

Honden hebben zich enorm aangepast aan de mens, met al zijn rare gewoontes.
Honden hebben weinig middelen om te zeggen dat iets te ver gaat, dat ze iets niet willen, of dat iets ze beangstigd. Gegrom en gedreig word vaak afgedaan met ''hij doet niks hoor'' of een lel. Alsof dat helpt. Men vind het niet nodig zich te verdiepen in wat de hond probeert te zeggen. En als de hond dan zich uiteindelijk genoodzaakt ziet te bijten, is een spuitje snel gegeven.

Hoeveel beten leveren écht akelige plekken op? Hoeveel beten komen niet verder dan een blauwe plek en een schram? Veel beten zijn waarschuwingen.
Is het niet gewoon mogelijk dat men weer niets heeft begrepen van wat de hond probeerde duidelijk te maken?

Ik lees hier de meningen van heel veel mensen... sommige mensen hebben duidelijk verstand van zaken, anderen kraaien wat in het wilde weg, weer anderen hebben maar halve kennis... en tegen heel veel mensen hier zeg ik: Neem GEEN hond, want je snapt niet wat een hond is, en het interesseert je kennelijk ook niet...

Dit mag hard klinken... maar ik ben dus iemand die vind dat er te gemakkelijk en te snel ''spuitjes'' worden gegeven.
En als je vaak achteraf het verhaal hoort... dan denk je echt bij jezelf; ''Dit was NIET de schuld van de hond''....
Ik hoor die verhalen gewoon aan de lopende band. Over honden ''die uit het niets beten''.

Er ZIJN honden die écht een kronkel in de kop hebben, absoluut. Er zijn ook honden met geerfde agressie. Hierin kan een baas niets doen... Maar het merendeel heeft dit niet, en word gewoon totaal niet begrepen.

Het is samenspel van hond en baas... maar als baas faalt, is hond toch de dupe.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:02

Van antropomorfisme gesproken Lachen

Waar neem jij het percentage besluit van pathologische bijtincidenten vandaan? Kan jij zeggen hoeveel er zijn?
Ik niet hoor, de onderzoekers ook niet, postmortaal word het pas vastgesteld.
Dus als je me het even wilt zeggen, kan ik mischien faam maken.

Maar waarom er onderzoekers zijn, als jij al weet dat het zowiezo niet waar is dat honden uit het niets bijten.
En een conclusie uit een verhaal trekken is onmogelijk, en hond en baas zijn in welk geval ook de dupe....
Verwijten is vaak makkelijker dan redeneren.

Mag jij volgende keer komen protesteren met jou stelling, zullen vast op staan wachten: Haha!

Meneer: Hond heeft bijtincident gedaan, gaat ingeslapen worden (geredisponeerd om het nog eens te doen)
Jij: Maar meneer, waarom moet die ingeslapen worden. Gisteren heeft een mens nog iemand doodgestoken.

Veel geluk Knipoog

En jij spreekt over gewoon beten, wij spreken over bijtincident met letsel (al kan je schram nog zien als ruptuur van de huid) Lachen waar ook deze er één van is maar dan "gelukkig" voor het kindje optijd was ingegrepen.

En zoiets noemt niet hard, dat noemt men realistisch wetenschappelijk onderbouwd
Laatst bijgewerkt door lesilla op 21-08-07 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:13

Ik blijf me verbazen dat mensen honden vergelijken met mensen. En zich dan ook nog hondenkenner noemen.