ThePast03 schreef:Ilzjuh schreef:Ik denk dat het, omdat het toch al verboden honden zijn, eerder in het nieuws zal komen dat zo'n hond iemand heeft aangevallen dan dat een Golden Retriever een keer iemand grijpt. Want als het een vechthond is kan iedereen zeggen; "zie je wel?"
Als een Golden Retriever iemand echt toetakelt komt het ook in het nieuws. Het is alleen wel jammer dat het dan vaak honden zonder stamboom zijn en vaak nog kruisingen ook die wel het ras een slechte naam geven.
Alleen zullen de Golden Retriever eigenaren hooguit reageren dat het voor de aangevallen persoon verschrikkelijk is en als er weer een artikel over een "vechthond" is komen er 15 pagina's omdat de liefhebbers van deze honden het nodig vinden om de hond te verdedigen en vooral proberen te zoeken naar de fout die de aangevallen persoon gemaakt heeft.
Jep en dan nog is vijf van de tien keer, roepen de tegenstanders zie je wel.
Terwijl ze moord en brand roepen over wanneer een vechthond in het nieuws komt.
Dat verdedigen steekt me ook vaak tegen, hond zal nooit iets fout hebben gedaan. De eerste paginas beginnen dat het kind de schuldige is. En als het nog kan, heeft het kind liefst nog een nietjesmachine bij.
En als het een baby is, word er direct schande over de ouders geroepen. Precies of je zoiets express hebt gedaan, slim is het niet.
Neen, maar iedereen maakt fouten de één wat meer dan de andere. En geloof me ze zullen er vast zelf heel erg mee inzitten.
Had al gezegd dat ik het erg slim vind dat ze hier kunnen afleiden wat de hond bezielde

Maar goed, ik ben wel veel de pipo als ik zeg dat er meer en meer pathologische agressie komt. Dat kan niet, alleen een enkeling, net zoals een hond niet bijt zonder aanleiding.