Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 22:19

JustNanno schreef:
CherokeeChum schreef:
Ik denk niet dat ze in Belgie op opvang honden uit N.L zitten te wachten.
De asielen zitten daar ook gewoon vol net als in de rest van de wereld.
Die honden bestaan,selecteer ze uit op goed gedrag,maak ze onvruchtbaar,
geef ze een indentificatiechip.Stel de nieuwe eigenaar verplicht bij een erkende hondenschool een cursus G&G te volgen,middels een contract, waarin hij/zij ondertekent een verantwoordelijk eigenaar te zullen zijn en probleem opgelost.
De r.a.d is een raamwet,en kan dus gemakkelijk aangepast worden.
Zo kan het ook...

nee hoor, want dan nemen ze zo weer een nieuwe als deze dood is. of misschien nog wel eentje erbij. ze worden immers toch niet meer afgemaakt. dus de handel gaat vrolijk door.

nee hoor want na het betalen van een fikse boete of celstraf zullen ze dezelfde fout echt niet weer maken en kopen er gewoon 1 MET stamboom

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:27

CherokeeChum schreef:
Ik denk niet dat ze in Belgie op opvang honden uit N.L zitten te wachten.
De asielen zitten daar ook gewoon vol net als in de rest van de wereld.

Die honden bestaan,selecteer ze uit op goed gedrag,maak ze onvruchtbaar,
Er word dus niet meer mee gefokt.

Die mag test bestaat al,het probleem is niet het ras,maar een vermeend
agressie probleem.Als die test niet voldoende is geef je dus eigenlijk al aan dat de r.a.d niet functioneerd.

geef ze een indentificatiechip.Stel de nieuwe eigenaar verplicht bij een erkende hondenschool een cursus G&G te volgen,middels een contract, waarin hij/zij ondertekent een verantwoordelijk eigenaar te zullen zijn en probleem opgelost.

De r.a.d is een raamwet,en kan dus gemakkelijk aangepast worden.
Zo kan het ook...

nee hoor, want dan nemen ze zo weer een nieuwe als deze dood is. of misschien nog wel eentje erbij. ze worden immers toch niet meer afgemaakt.

De noodzaak van het afmaken en straffen van dieren neem je dan ook weg,
en dat is onze bedoeling.

dus de handel gaat vrolijk door.
[/quote]

Als je preventieve maatregelen neemt door alle honden van een identiechip
te voorzien,en een registratie bewijs,kun je de handel& fok controleren.
En tevens zorgen dat over de fokkerij,en dus ook pretnestjes belasting word geheven,word dit ineens een stuk minder interressant.
Bijkomend voordeel extra inkomen, waar je het handhaven uit kunt financieren. Geen probleem dus.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 06:42

Hoe hef je belasting over nergens geregistreerde pretnestjes dan?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:18

Zoals ik al eerder schreef,

Als je preventieve maatregelen neemt door alle honden van een identiechip
te voorzien,en een registratie bewijs,kun je de handel&fok controleren.

Dan bedoel ik alle honden,dus ook kruisingen en honden die in andere stamboeken geregistrerd staan.

En tevens zorgen dat over de fokkerij,en dus ook pretnestjes belasting word geheven,word dit ineens een stuk minder interressant.

Ze zouden dan verplicht geregistreerd worden,tevens moet je dan de registratienrs van de ouders meenemen,in de indentificatie van de pups.
Je kunt dus terugkoppelen naar de ouderdieren,en de houder daarvan.
De n.h.s.b.honden zijn al geregistreerd,dus dat scheelt al een slok op een borrel.

Bijkomend voordeel extra inkomen, waar je het handhaven uit kunt financieren. Geen probleem dus.[/quote]
Het reg. zou geen probleem moeten zijn,dit doet men met de paarden immers ook ?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:28

Maar misschien heel domme vraag hoor, maar als ik nu een pup van wat voor kruising dan ook koop via marktplaats, dat staat er bol van, uit een pretnest, en laat hem chippen bij de DA, en de hond van de buren is een reu en over een jaar neem ik een nest, en zet de pups op marktplaats, hoe gaan ze mij dan vinden, en belasting laten betalen? Via de Chip?

Mensen willen goedkoop een hond, dus kopen een pup en laten hem zelf chippen, dan staat moederhond er los van verder, ook al heeft die een chip. Scheelt belasting voor ''fokker'' en voor ''hondenliefhebber''
snapje wat ik probeer te vertellen?
Persoonlijk vind ik dat gelegenheidsnestjes, pretnestjes, broodfokkers allemaal moeten kappen met hun achterlijke praktijken, laat het fokken nou maar over aan de fokkers. De echte goede fokkers.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:02

Toeties schreef:
Maar misschien heel domme vraag hoor, maar als ik nu een pup van wat voor kruising dan ook koop via marktplaats, dat staat er bol van, uit een pretnest, en laat hem chippen bij de DA, en de hond van de buren is een reu en over een jaar neem ik een nest, en zet de pups op marktplaats, hoe gaan ze mij dan vinden, en belasting laten betalen? Via de Chip?

Mensen willen goedkoop een hond, dus kopen een pup en laten hem zelf chippen, dan staat moederhond er los van verder, ook al heeft die een chip. Scheelt belasting voor ''fokker'' en voor ''hondenliefhebber''
snapje wat ik probeer te vertellen?
Persoonlijk vind ik dat gelegenheidsnestjes, pretnestjes, broodfokkers allemaal moeten kappen met hun achterlijke praktijken, laat het fokken nou maar over aan de fokkers. De echte goede fokkers.

Ben ik helemaal met je eens.

Maar als je het zo doet....

Als je het verplicht stelt alles te chippen,te registreren vanaf bv,januari,
kun je gegevens koppelen,dus die pups worden ook gechipt,en indentieteits
bewijs.Je kunt dan terugkoppelen naar de houder van de ouderdieren =
belastingaanslag, niet registreren = forse bekeuring voor houder+fokker.

Ik denk dat er dan maar een heel klein percentage onderuit komt.
Je kunt dat chippen en registreren ook aanmoedigen door de bekeuring voor het niet registreren zohoog te maken als de prijs van een dure rashond.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:28

Ja dat zou wel een optie zijn, gaat jou voorstel ook naar instanties toe? Want dit gedeelte staat niet in de petitie of wel?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 14:43

Toeties schreef:
Ja dat zou wel een optie zijn, gaat jou voorstel ook naar instanties toe? Want dit gedeelte staat niet in de petitie of wel?

we hebben bewust niet in de petitie gezet hoe we het precies aan gaan pakken... zodat we ook niet tegengewerkt kunnen worden door bv AID ofzo
we hebben in globale lijnen neer gezet wat we willen bereiken.. dat is het belangrijkste

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:35

Hou je ons op de hoogte met het aantal handtekeningen? ben wel benieuwd hoe dit afloopt eigenlijk

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 12:36

Toeties schreef:
Hou je ons op de hoogte met het aantal handtekeningen? ben wel benieuwd hoe dit afloopt eigenlijk

uiteraard Haha!
ze stromen op dit moment binnen Haha! gaat lekker zo

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:23

even een stipje zodat ik straks 'legaa' verder kan lezen vanaf pagina 3 Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:57

Ilindra schreef:
Nogmaals LimaGentle, ik ben hondengeleider bij de politie en zit goed in deze materie.
Weet heel erg goed waar ik over praat.......
\

Dus jij vind ook dat alle honden die in het asiel zitten die volgens de RAD uiterlijke kenmerken hebben van een staff afgemaakt moeten worden. Terwijl het beestje niets misdaan heeft. Zit daar gewoon te wachten tot de dood. Een paar jaar geleden (van het asiel zelf gehoord) kwamen ze van het RAD (denk ik) en hebben DAAR ter plekke onder toezicht van de mensen die daar werkten de honden afgeschoten!!!

Nou sorry, dat vind ik niets met de wet te maken hebben!!!
Dat is pure mishandeling voor zowel mens als dier!

Nu ook, als er maar een hondje binnen komt met een brede kop wordt deze al afgemaakt. Ik kon er totaal niets van een staff in zien zitten. Beestje was ook super lief en sociaal!
En dat vind ik dat tegen gegaan moet worden.
Indd een gedragstest, slaagt de hond, zorgen dat deze zich niet kan voorplanten. Slaagt de hond niet, kunnen ze altijd nog afgemaakt worden!

Ik ben dus voor deze actie!!!

Je straft niet de kopers/verkopers op de manier die nu gehandhaaft wordt, alleen de honden en echte dierenliefhebbers die onnodig afmaken zinloos vinden, vergelijkbaar met zinloos geweld!!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:03

Ilindra schreef:
tamary schreef:
En wat is het ras dat de meeste bijtincidenten veroorzaakt? Mij staat iets bij van lab of retriever?

Dat is niet bekend maar wordt nu onderzocht:
http://www.hondenbescherming.nl/8_links ... beten.html
Logischerwijs zullen er meer bijtincidenten zijn met retievers omdat er daar nu eenmaal ook heel erg veel van zijn Knipoog
Zulke cijfers krijg je natuurlijk nooit helemaal zuiver omdat veel incidenten niet gemeld worden en er heel erg veel kruisingen zijn.

Dan zullen we het trekpaard ook maar moeten uitroeien want als je daar een trap van krijgt is dat veel erger als dat je een trap van een kleine pony krijgt...

Terwijl de shetlanders toch het meest brutaal zijn!

Slaat natuurlijk nergens op! Mensen zouden niet zomaar een huisdier moeten nemen als ze ze niet weten op te voeden

Fout blijft bij de mensen liggen, straf die er dan ook voor ipv ONschuldige honden... Schuldige honden mogen van mij ook afgemaakt worden, maar dat hebben ze dan toch aan zichzelf te danken!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:04

Ylana schreef:
Omdat één hond niets doet, houdt dit niet in dat geen één hond iets doet...
Ik vind dit altijd zo'n typische opmerking altijd!

en omdat een paar rotte appels (die er bij elk ras zijn te vinden) gebeten hebben wil dat ook niet zeggen dat ze het allemaal doen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:17

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:21

Tja, zielig is het wel, maar die mensen hebben gewoon zelf niet nagedacht. Dus eigen schuld!!

En bovendien zijn dit ook weer geen bewijzen, maar slechts een verhaalte van 1 persoon, gebaseerd op een mening.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:24

JustNanno schreef:
Tja, zielig is het wel, maar die mensen hebben gewoon zelf niet nagedacht. Dus eigen schuld!!

En bovendien zijn dit ook weer geen bewijzen, maar slechts een verhaalte van 1 persoon, gebaseerd op een mening.

ok Gaaaap

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:26

Kom zeg, ze geven zelfs aan dat ze wisten van de RAD. Jammer dat de hond weer de dupe is geworden van mensen die weer eens niet verder kijken dan hun neus lang is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:27

JustNanno schreef:
Kom zeg, ze geven zelfs aan dat ze wisten van de RAD. Jammer dat de hond weer de dupe is geworden van mensen die weer eens niet verder kijken dan hun neus lang is.

het gaat hier niet om de mensen maar om de HOND
en dat deze hond OOK zo is verwaarloost

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:28

ZEGGEN ze. Ik geloof er geen snars van.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:29

JustNanno schreef:
ZEGGEN ze. Ik geloof er geen snars van.

dan niet... Frusty