Heel interessant !
Ik vind vogelspinnen heel interessant maar ook heel eng. Hier heb ik ook wel mijn redenen toe.
Mijn verhaal: In 1999 kwam ik voor het eerst op de groenschool, we hadden voor het eerst biologieles. We gingen ter introductie een film over biologie kijken. De leraar had heel veel terraria's in dat lokaal staan. De leraar vroeg of ik de gordijnen dicht wilden doen. Dus ik geef een ruk aan de gordijnen en er komt een vogelspin uitvallen die recht op mij valt (zeg maar tussen mijn borsten Ik werd helemaal panisch en de spin viel op de grond en is helaas dood gegaan.... Ik was zo geschrokken....
Een paar maanden later had ik mijn eerste zaterdag baantje bij de groenteboer. Ik moest de bananen in de winkel leggen. Ik maak de doos open pak er een tros bananen uit, daaronder lag er ook een. Ik dacht dat ie dood was, later las ik dat een spin door de temperatuur verstijfd is.
Brr deze 2 verhalen hielpen mij dus niet mee om over mijn spinnenangst te komen.
Afgelopen februari heb ik veel angsten overwonnen. Ik leer voor lerares in onderandere dierenhouderij. Hier hoort ook het onderdeel reptielen / amfibieen bij, waar je dus wel wat kennis voor moet hebben.
In het begin durfde ik de klep open te houden om ze te fotograveren:

Daarna kwam de vraag of je er ook een vast wilde houden:
Ik dacht: Ik laat me toch niet kennen.....

Ik was heel bang zoals je ziet

Maar ik kon gelukkig daarna weer lachen

Sorry voor de lange post maar moest het even kwijt..
Succes met de kroost