Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:32

Rosita schreef:

Dit soort katten zijn vaak heel geschikt om te castreren en terug te plaatsen daar waar ze leven. Nederland heeft zoveel zwerfkatten (kijk maar op marktplaats... 6000 x 4 kittens weg te geven) dat wanneer je ergens een groep wegvangt er heel rap een nieuwe groep die plaats inneemt. Om dat soort verschuivingen tegen te gaan is het vaak beter om zo'n wilde groep te neutraliseren qua voortplanting maar ze het territorium te laten behouden. Veelal zijn er zogenaamde kattenvrouwtjes die de groepen katten verzorgen qua voeding en op die manier blijft iets redelijk beheersbaar. Na castratie worden veel van deze katten ook weer wat appetijtelijker om aan te zien omdat ze niet meer aan de lopende band jongen krijgen of elkaar moeten bevechten.

Dit is hier wel een aardig voorbeeld van http://www.vier-voeters.nl/pagina.php?i ... 07&vlag=nl

Zoals op de Veluwe zeker, waar ze het ecosysteem ernstig verstoren. MAar goed, daar mogen de katten niet de dupe van worden. Het zijn (weer eens) de mensen die het veroorzaakt hebben. MAar hier in het wild horen geen katten thuis.
Faas schreef:
Doet me denken aan een stel kattenkopers een aantal jaar geleden.
vrouw tegen man 'ja maar schat die witte past wel beter bij ons interieur'
naief faasje 'uhm maar mevrouw, wat doet u dan wanneer u uw interieur verandert'?
mevrouw tegen faas 'tja, dan zullen we toch keuzes moeten maken'
faas tegen mevrouw 'mevrouw, ziet u dat gat daar? dat is de uitgang, gelieve die te nemen en nooit meer terug te komen, ik adviseer u ten stelligste een pluche nepkat te nemen in plaats van een echt dier. Zo niet dan hoop ik van harte dat uw man ook eens zijn interieur verandert en zijn vrouw daar helaas niet meer in past. Maar dat zult u vast begrijpen want ja, keuzes moeten gemaakt worden'.
mevrouw gooit neus in de lucht en verdwijnt. Man steekt 'thumbs up' naar faas en glimlacht.

Wauw, dat is mooi! Is dat echt gebeurd??? Wat heb je dat goed gezegd!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:49

@desiree: echt gebeurd, echt gezegd. Mens was zwaar beledigd. Maar ze vergeet even dat je die diertjes 13 weken met liefde en zorg opvoedt, dat je grootste zorg is of ze goed terechtkomen en dat het niet zomaar even 'een kat verkopen' is.

En zo heb ik wel meer meegemaakt hoor. Van 'kan er wat van de prijs af, ik hoef geen stamboom' tot aan 'heb je niet zo'n ding die een staart mist ofzo? Ik hoef niet zo duur' Stoom uit je oren

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:56

Je verbouwt je hele huis zodat het voor de katten top is (in geval van een cattery is dat handig), je maakt speciaal een kittenkamer en dan.....
ligt er dit....

http://www.galathilion.nl/images/stories/nestjada2.jpg
.........op je slaapkamer. Mevrouw blieft geen kittenkamer met speciaal gemaakte spartelkooi, mevrouw blieft de slaapkamer en niets minder Haha!.

Aankomend weekend zal ze toch moeten want dan kondigt het nestje van Anisa zich aan. Die mag natuurlijk ook wel wat aandacht voor zichzelf. Manlief heeft de week vrijgenomen om de bevalling te begeleiden.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 00:02

ik heb alleen hjet eerste bericht gelezen;
mijn kat mag naar buiten en naar binnen, ze ligt het liefste de hele dag te slapen, en gaat niet naar buiten *buiten is gevaarlijk eng en er zitten muizen Nagelbijten / Gniffelen * dus daarom ligt ze altijd bij mij in bed, nu ligt ze er ook weer, te wachten tot ik kom.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 00:11

Mijn kat mag overdag naar buiten en als het donker is niet. Reden hiervoor is een 50 km weg die vlakbij ons huis loopt. We maaien altijd de bermen vlakbij ons huis zodat deze voor ongedierte niet zo interessant zijn en automobilisten de kat kunnen zien als die al zo dicht bij de weg loopt. De kat helemaal binnen houden zou ik niet kunnen; da's knap onpraktisch met twee kleine kinderen die constant in en uit lopen. In andermans tuin poepen doet ze niet; ze is bang voor de hond van de buren en voor de rest is er allemaal weiland.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:58

Faas schreef:
@desiree: echt gebeurd, echt gezegd. Mens was zwaar beledigd. Maar ze vergeet even dat je die diertjes 13 weken met liefde en zorg opvoedt, dat je grootste zorg is of ze goed terechtkomen en dat het niet zomaar even 'een kat verkopen' is.

En zo heb ik wel meer meegemaakt hoor. Van 'kan er wat van de prijs af, ik hoef geen stamboom' tot aan 'heb je niet zo'n ding die een staart mist ofzo? Ik hoef niet zo duur' Stoom uit je oren

Toch jammer dat niet alle honden en kattenfokkers zo kritisch zijn. WAt zou dat een hoop leed schelen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:11

Ben ik helemaal met je eens Desiree. Ik zou ze ook graag wat kritischer zien. Maar vaak komt dan geld om de hoek kijken en dan zien ze het allemaalniet meer zo helder. Bij ons gaan ook alle kittens onder contract weg.

Wij hoeven niet te leven van onze katten. Het is een hobby en dat moet zo blijven.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:00

Net was er op Belgie 1 (of hoe t dan ook heet) zo'n schoonmaakprogramma. Er was een bejaarde dame, licht in de war, in een huurhuis, met 25 katten en 3 honden. De katten zaten voornamelijk binnen,maar konden door het raam, waar een stuk glas uit was eventueel ook naar buiten.

Ondanks dat de beestjes dus bijna altijd binnen zaten werd er door de buren geklaagd: niks in dat huis was nl zindelijk en de vloer werd een beetje poreus van de pis. (en je scheen het ook te kunnen ruiken Haha!) Of de mevrouw ook problemen had met het vinden van de WC werd er niet bijgezegd Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:57

haha, das op één dan, die uitzending.
25 katten vind ik nu toch ook een beetje teveel van het goede...
Aan castreren zal ze wel niet doen...

eympjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:14

(Ik heb ook alleen de eerste berichtjes gelezen, en reageer even op de hoofdvraag. Knipoog ) Onze kat is 's nachts (bijna) altijd buiten, alleen in de winter, als het te koud is houden we hem weleens binnen. (Of als hij een dag heeft waarop 'ie liever binnen blijft. Tong uitsteken ) Gelukkig is er niet zoveel verkeer in onze straat, en achter ons huis is onder andere een kerkhofje (ligt al helemaal vol, dus er is bijna nooit iemand) waar lekker veel muisjes voor hem rond lopen. 's Avonds krijgt Tijger altijd een plakje kaas waarna hij automatisch naar de achterdeur loopt om naar buiten te gaan. 's Ochtends komt hij weer naar binnen voor zijn voer. (Hij heeft altijd droge brokjes binnen 'klauwbereik', maar 's ochtends krijgt hij altijd van dat vlees uit zo'n blikje. Vork ) De rest van de dag ligt hij lekker binnen Dromen of hij speelt buiten. Cool Hij geeft dat zelf aan door voor de deur of het raam te gaan staan. Als 'ie er 5 minuutjes staat en er gebeurt niks (als we hem niet zien) miauwt 'ie of strijkt langs onze benen om het ons duidelijk te maken. Echt het slimste en liefste kattenbeest dat ik ken! Pling Lovers

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:56

Albertine_N schreef:
Net was er op Belgie 1 (of hoe t dan ook heet) zo'n schoonmaakprogramma. Er was een bejaarde dame, licht in de war, in een huurhuis, met 25 katten en 3 honden. De katten zaten voornamelijk binnen,maar konden door het raam, waar een stuk glas uit was eventueel ook naar buiten.

Ondanks dat de beestjes dus bijna altijd binnen zaten werd er door de buren geklaagd: niks in dat huis was nl zindelijk en de vloer werd een beetje poreus van de pis. (en je scheen het ook te kunnen ruiken Haha!) Of de mevrouw ook problemen had met het vinden van de WC werd er niet bijgezegd Lachen

Zelfs binnen gehouden katten kunnen voor zeurende buren zorgen, dat zie je maar weer Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:01

Nou, als ze overal urineren is dat een erg penetrante lucht. Zo worden bijvoorbeeld ook wel eens mensen ontdekt die al heel lang dood zijn. DAn ruiken de buren de lijkenlucht zonder te weten waar het vandaan komt. HEt schijnt door kieren en muren heen te dringen, zo erg. Ïs eens die lucht erin, gaat die er ook niet meer uit. ADt was ook met het huis hier in het dorp van "kattenanna". Toen die overleden was, is het huis ook helemaal afgebroken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:07

Desiree schreef:
Nou, als ze overal urineren is dat een erg penetrante lucht. Zo worden bijvoorbeeld ook wel eens mensen ontdekt die al heel lang dood zijn. DAn ruiken de buren de lijkenlucht zonder te weten waar het vandaan komt. HEt schijnt door kieren en muren heen te dringen, zo erg. Ïs eens die lucht erin, gaat die er ook niet meer uit. ADt was ook met het huis hier in het dorp van "kattenanna". Toen die overleden was, is het huis ook helemaal afgebroken.

Ja Desiree, t was ook geen serieuze reactie.........

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:34

Goof schreef:
Desiree schreef:

Ja Desiree, t was ook geen serieuze reactie.........

Nou ja, maar buren kunnen verschrikkelijk zeiken. DAt wel. DAt wil ik maar even aangeven.

Ben niet voor neits blij dat ik op het platteland leef! Links van het huis niemand wonen, rechts niet..... Leve de vrijheid!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:13

Desiree schreef:
Nou ja, maar buren kunnen verschrikkelijk zeiken. DAt wel. DAt wil ik maar even aangeven.

Ben niet voor neits blij dat ik op het platteland leef! Links van het huis niemand wonen, rechts niet..... Leve de vrijheid!

En dan nog zeur je over een paar poesjes... (sorry! kon het niet laten Clown )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:44

Als ik klaag omdat katten mijn vogels en konijnen lastig vallen wat tot hun dood leidt, noem jij dat zeuren? Sja, dan zeur ik! (sorry, kon het ook niet laten). Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:26

Faas schreef:
ten eerste nemen ze een dier maar met restricties.

Sorry Faas maar ik snap het probleem niet zo.
Ik heb hier twee snotverwende meisjes zitten, met de restrictie dat de keuken verboden terrein is en de babykamer/voorheen rommelkamer. Had ik dan ook maar geen katten moeten nemen? Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:31

Goof schreef:
Zelfs binnen gehouden katten kunnen voor zeurende buren zorgen, dat zie je maar weer Knipoog

*LOL*
Onze Kizzy is van het voorjaar tot ongeveer juli elke 2 a 3 weken krols. Haar favoriete plekje (waar we haar proberen uit te laten als ze krols is) is de prachtig echoënde badkamer zodat alle buren kunnen meegenieten via de leidingen. Ze hebben nog nooit geklaagd gelukkig maar ik kan me wel eens diep schamen als ik weer eens ben vergeten om de badkamerdeur dicht te doen Bloos

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:17

Urielle schreef:
Goof schreef:

*LOL*
Onze Kizzy is van het voorjaar tot ongeveer juli elke 2 a 3 weken krols. Haar favoriete plekje (waar we haar proberen uit te laten als ze krols is) is de prachtig echoënde badkamer zodat alle buren kunnen meegenieten via de leidingen. Ze hebben nog nooit geklaagd gelukkig maar ik kan me wel eens diep schamen als ik weer eens ben vergeten om de badkamerdeur dicht te doen Bloos

hahahaha, tja, kan best hinderlijk zijn. Maar goed, misschien dat mijn buren zich ook storen aan de parkieten die ik met lekker weer op het balkon zet en die om het hardst de hele dag zitten te fluiten...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:51

Urielle schreef:
Goof schreef:

*LOL*

Maar waarom laat je haar niet steriliseren dan?

WhitneyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:58

Toch leuk z'on nestje, tenminste als je ze houd vooral, want dan zie je ze de wereld ontdekken Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:04

WhitneyLove schreef:
Toch leuk z'on nestje, tenminste als je ze houd vooral, want dan zie je ze de wereld ontdekken Lachen

Vooral leuk als je ontdekt dat zo'n leven op een gegeven moment in het asiel zit. Of advertentie 6001 wordt op marktplaats Knipoog

WhitneyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:11

ThePast03 schreef:
WhitneyLove schreef:

Vooral leuk als je ontdekt dat zo'n leven op een gegeven moment in het asiel zit. Of advertentie 6001 wordt op marktplaats Knipoog

Je hebt cker gelijk, maar sommigen denken er ook niet bij na, de pil of een operatie is ze veel te duur . Maar anderen, ook wij thuis, geven de pil en als we de 2 andere katten verliezen, zou een nestje in ons midden echt welkom zijn LachenZo denken (hoop ik) ook andere katteneigenaren. Maar gelijk heb je cker!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:20

waarom dan perse een nestje, je kan dan toch ook gewoon 2 kittens nemen. Of ben ik nou gek...

WhitneyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:02

JustNanno schreef:
waarom dan perse een nestje, je kan dan toch ook gewoon 2 kittens nemen. Of ben ik nou gek...

Je kunt idd 2 kittens nemen, maar 't is toch ook leuk als je van je eigen poes een nestje krijgt?