Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 08:46

Al sinds het begin volg ik dit topic, ookal heb ik zelf geen hond. Ik vind jullie creaties echt fantastisch en zou er bijna zelf een hond om nemen.
Mijn schoonouders hebben wel een hond en ik vind dat het beestje wat meer uitdaging nodig heeft dan enkel wandelen (het is een australian X border collie). Ookal doen ze geen flauwe rondes van een kwartiertje, maar zijn ze op de meeste dagen toch wel een paar uur weg, met bal, zwemmen e.d. het blijft bij lichamelijke inspanning.

De hond krijgt van ons zo nu en dan wat toegestopt (snuffelmat, sokkendoos, van die houten snuffel spelletjes) en dat gebruiken m'n schoonouders ook wel, tot ze het te vies vinden dan gooien ze het weg en toveren wij tzt een nieuwe tevoorschijn.

Door dit topic ben ik natuurlijk geïnspireerd voor wat nieuws :D alleen, geen idee waar ik moet beginnen. Zo'n Toppl lijkt me tof en die zwarte likmat van de Welkoop.
Maar dan, wat doe ik er op?
Iets wat ik gewoon bij de supermarkt (eventueel de welkoop) kan kopen, in 1 keer op kan, of dusdanig lang houdbaar dat het voor 1 hond 1 keer per week te doen is. Iets wat ik thuis kan voorbereiden en 15 minuten mee in de auto kan nemen. Iets dat naast de brok gegeven kan worden, maar na een paar keer kan het een brok-voerbeurt wel vervangen.

De lijst van pagina 5(??) Is super behulpzaam, maar kan me niet voorstellen dat ik zo'n ding kan vullen met alleen groente, wat zuivel, beetje fruit en een visje. Ik weet echt niks van honden, behalve dat ze een lijf, kop, oren, staart en poten tot aan de grond hebben. Dus laat staan dat ik iets weet over de (voer)behoeften van zo'n diertje :')

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:26

solarpleure schreef:
De lijst van pagina 5(??) Is super behulpzaam, maar kan me niet voorstellen dat ik zo'n ding kan vullen met alleen groente, wat zuivel, beetje fruit en een visje. Ik weet echt niks van honden, behalve dat ze een lijf, kop, oren, staart en poten tot aan de grond hebben. Dus laat staan dat ik iets weet over de (voer)behoeften van zo'n diertje :')

Smolke heeft kleine blikjes met vlees erin. Misschien is dat handig? Verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaken. Althans hier bij de discus. Of vers kopen van tevoren snijden in kleinere porties en dan kun je het gewoon in de vriezer blijven bewaren. Ik laat het mijn man altijd in z’n loods snijden. Ergens is daar gereedschap wat scherp genoeg is :D

Zelf ben ik geen voorstander van dingen uit de supermarkt. Dit is veelal een klein percentage vlees en heel veel toevoegingen die een hond niet nodig heeft.

Hier hadden de jongens weer een lekker ontbijt
Afbeelding

Tribunals

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:53

Hier geen foto van het ontbijt gemaakt maar inmiddels wel een spelletje aan het doen :D
Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:57

Solarpleure, ik zou gaan voor houdbare maaltijden :j In allerlei vormen en maten te verkrijgen bij de dierenwinkel of bv Welkoop, waarschijnlijk ook in de hoeveelheid die deze hond nodig heeft. Die worden vaak graag gegeten, kun je maanden in de kast zetten en zijn perfect voor zulke likmatten. Vooral de houdbare voeding in kuipjes/blikjes/zakjes, de worsten zijn vaak te stevig. Dat is een hele leuke basis en dan kun je altijd wat groente, fruit, zuivel of wat dan ook toevoegen.

Superleuk weer Hettieheks, ik vind die kokossnippers zo leuk :D

Snapt hij het een beetje Tribunals? :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:29

De zakjes van Royal Canin smeren erg lekker en als je ze voor kleine hondjes neemt zit er ook niet zoveel in en kunnen ze in 1x op (als het toch alleen maar voor "snack" is maakt dat echt geen bal uit verder). Andere merken hebben zoiets vast ook wel.

Zo'n Honeypot of Toppl, hoe zijn die van binnen? Gewoon glad of zit er nog iets in dat het wat moeilijker maakt? De Lickimat Yoggie Pot is hier echt een groot succes namelijk, dus ik zocht een beetje naar variaties op een thema, maar als die andere makkelijker zijn dan hoeft dat niet.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:31

Ik haal wel eens die kleine kuipjes van Edgar & Cooper voor likmatjes en combineer dat dan met griekse yoghurt of geitenyoghurt, een half banaantje geprakt enz. Maar ook matjes zonder vlees met alleen een beetje yoghurt en wat stukjes banaan,besjes etc. gaan er hier prima in! :D

De honeypot is gewoon glad vanbinnen, geen extra's. De toppl heeft een soort flexibele "pennen" aan de binnenkant waar je het tussen smeert. De toppl is iets moeilijker dan de yoggiepot is mijn ervaring. De honeypot is heel makkelijk.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:38

Foto van de toppl Afbeelding

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:49

Ah top, dankjewel voor de uitleg en duidelijke foto's Leo en HH - dan is een Toppl misschien nog wel eens wat voor erbij

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:06

Ik heb blikje gestoomd van Renske van 95gram.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:39

@ Ceetje_bokt & Dagahra: bedankt, ik ga op zoek! Echt veel te leuk zijn ze!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:10

Heeel misschien… heb ik de honeycomb in mijn winkelmandje :D

@ Hilde ja! Ik moet eigenlijk eens een andere halen. Heb deze al maaanden en hij had hem heel snel door. Maar nog steeds leuk :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 15:39

Hettieheks schreef:
Foto van de toppl [ [url=m/lasqFa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Krijgen de honden hier niet ontzettende spierpijn van in hun tong? _O-

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 18:53

KVV farmfood pens, eitje, paar WoW brokken, long-van-ik-weet-niet-meer-welk-dier, schapenvet, zeewier poeder en mango granulaat :Y)
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:49

Simpel matje vanochtend, hij heeft alleen de long en het schapenvet gegeten :roll:
Afbeelding

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:58

Das balen Tribunals!

De bakken van vanmorgen Afbeelding

Honeycomb

Prins herring & Rice
Bottenbouillon lam
KVV honden eten gezond zalm, kip, rund
Zacht gekookt eitje
Gedroogd fruit
Kokos confetti
Barf optimix

Ocean:

Prins herring & Rice
Renske gestoomd ocean fish
Bottenbouillon lam
Zacht gekookt eitje
Kokos confetti
Gedroogd fruit

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:40

Macs schreef:
Hettieheks schreef:
Foto van de toppl [ [url=m/lasqFa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Krijgen de honden hier niet ontzettende spierpijn van in hun tong? _O-

Nou als ik zag hoe ze net moest "werken" om haar brokjes eruit te peuteren vraag ik het me ook af :D Ze is echt te netjes om dat ding op z'n kant te leggen.... Maar groot succes dus!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 19:07

Er heeft hier iemand heerlijk gegeten na zijn hongerstaking van vanochtend :')

KVV pens, makreel, schapenvet, kippenmaag, bottenbouillon, wortel granulaat en emerald paste dust. Alles op :D
Afbeelding

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 21:40

Tribunals schreef:

KVV pens, makreel, schapenvet, kippenmaag, bottenbouillon, wortel granulaat en emerald paste dust. Alles op :D
[ [url=m/M92KS3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij had zeker weten de honeycomb in je winkelmandje :j :+

Ik ging vanmiddag op een ongewoon tijdstip in de keuken staan een tonijnsalade voor onszelf maken… de jongens dachten dat het voor hun was ik moet eens wat vaker van mijn ritme afwijken haha :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:44

Mooie bakken weer. Door jullie wil ik ook gevriesdroogd fruit proberen :D

Onze bakken voor vanavond :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:56

Hettieheks schreef:
Tribunals schreef:

[ [url=m/M92KS3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij had zeker weten de honeycomb in je winkelmandje :j :+

Ik ging vanmiddag op een ongewoon tijdstip in de keuken staan een tonijnsalade voor onszelf maken… de jongens dachten dat het voor hun was ik moet eens wat vaker van mijn ritme afwijken haha :')

Hahaha ja, ik heb hem eindelijk }> mijn nieuwe favoriet.

Mooie bakken Hilde! Gevriesdroogd fruit is hier een groot succes, ik heb ook weer nieuwe zakjes besteld :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:57

Hebben jullie nog een leuk idee voor een hond die soms wat snuft (niet echt verkouden maar alsof hij wat in z'n neus heeft zitten), wat hem zou kunnen ondersteunen?
Ik ga denk ik hem even voor de zekerheid ook laten checken bij de dierenarts.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:14

KVV kip, WoW brokken geweekt in bottenbouillon geit - en bij de boompjes gemalen runderpens erover, zoete aardappel sticks, kippenmaag, zeewier poeder en chicken crumble
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 20:45

Topmaaltje weer Tribunals!

Ik heb me weer even uitgeleefd voor insta vandaag :')
Afbeelding

De Mountain grubmat met kvv, pens, broccoli kiemen, kefir, sardientje, kokosrasp (theelepeltje ongeveer), geitenmelk en een plakje gekookt ei.

Dit was niet zijn hele maaltijd, want dat past niet in deze mat :+ Dus hij had er een yoggipot met het restant vlees en een lepeltje groentemix en bottenbouillon naast.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 20:47

Wow Leo, wat een plaatje!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 21:23