Mijn schoonouders hebben wel een hond en ik vind dat het beestje wat meer uitdaging nodig heeft dan enkel wandelen (het is een australian X border collie). Ookal doen ze geen flauwe rondes van een kwartiertje, maar zijn ze op de meeste dagen toch wel een paar uur weg, met bal, zwemmen e.d. het blijft bij lichamelijke inspanning.
De hond krijgt van ons zo nu en dan wat toegestopt (snuffelmat, sokkendoos, van die houten snuffel spelletjes) en dat gebruiken m'n schoonouders ook wel, tot ze het te vies vinden dan gooien ze het weg en toveren wij tzt een nieuwe tevoorschijn.
Door dit topic ben ik natuurlijk geïnspireerd voor wat nieuws

Maar dan, wat doe ik er op?
Iets wat ik gewoon bij de supermarkt (eventueel de welkoop) kan kopen, in 1 keer op kan, of dusdanig lang houdbaar dat het voor 1 hond 1 keer per week te doen is. Iets wat ik thuis kan voorbereiden en 15 minuten mee in de auto kan nemen. Iets dat naast de brok gegeven kan worden, maar na een paar keer kan het een brok-voerbeurt wel vervangen.
De lijst van pagina 5(??) Is super behulpzaam, maar kan me niet voorstellen dat ik zo'n ding kan vullen met alleen groente, wat zuivel, beetje fruit en een visje. Ik weet echt niks van honden, behalve dat ze een lijf, kop, oren, staart en poten tot aan de grond hebben. Dus laat staan dat ik iets weet over de (voer)behoeften van zo'n diertje