Windhonden liefhebbers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:20

Wat leuk dat het topic weer actief is!

Uiteindelijk is vorig jaar een Brindle reutje bij mij komen wonen, Jeppe!
Afbeelding
Afbeelding

Met onze duitse dog
Afbeelding

Met otje & Appa
Afbeelding

Nu alweer 1.5!
Afbeelding
Afbeelding

Helaas heeft Jeppe wel de aangeboren rugafwijking LTV ( lumbosacral transitional vertebra)
Graad 3 (van de 4 graden die er zijn).
Dit weten we sinds hij 5 maanden oud is. Sindsdien krijg hij medicatie tegen de zenuwpijn + elke 3 weken fysiotherapie met oefentherapie, dry needling en lasertherapie. In de winter moet ik hem ook goed warmlopen of aankleden zodat er niet teveel kou op zijn rug komt en ik ga starten met roodlicht therapie en laser ook thuis om hem zo comfortabel mogelijk te houden zo lang mogelijk.

1e puppy gelijk een zorgenkindje. Maar wel het allerleukste en liefste zorgenkindje.
Jeppe is zo leuk <3.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 22:58

@Galaika bedankt voor de sterktewensen! De honden waren erbij toen m’n vader overleed (euthanasie) en hebben hem daarna ook nog in de kist gezien, maar Appa heeft het toch nog erg moeilijk gehad. Hij bleef m’n vaders handen maar aantikken met z’n neus, en ook in z’n gezicht boopen zo van opa wordt nou wakker :knuffel:

Ja Appa is een tank! Hij is zo rond de 58 cm en 17,5 kg! Amerikaanse renlijn, dus zit hoogstwaarschijnlijk wel greyhound in ergens ver weg. Daar mocht vroeger elke zoveel generaties greyhound gebruikt worden bij het fokken van whippets. Wel ver terug denk ik, want hij heeft wel echt whippet looks en karakter. Alleen hij is groot. Al loopt hij niet eens in de grootste/zwaarste klasse op de renbaan. Hij heeft overigens wel gewoon een FCI/RVB stamboom.
Hij is ook gigantisch gespierd en dat blijft hij ookal doet hij weinig haha. Jaloersmakend :') gaat dan ook een halve kilo vlees per dag in haha.

Maar hij is even lief als dat hij groot is, echt een doetje.

Afbeelding

Wat ontzettend balen zeg dat Feline leishmania heeft. Maar wel fijn dat de behandeling goed aanslaat! Wat een super schattige foto’s, die grijze snoetjes <3 fijn dat het ook goed gaat met Troy! Ik heb echt een zwak voor brindle whippets, Appa had 4 brindle broers en zussen maar ik werd verliefd op de zwart witte haha.

@Eloya jaaaa onze grote vriend Jeppe <3 <3 lieve schat. Zo kl*te van z’n LTV. Maar hij heeft aan jou een geweldig baasje met hoe je hem erin ondersteund <3

Hier Otje, Appa en Jeppe op het strand precies een jaar terug :D
Afbeelding

Afbeelding