Windhonden liefhebbers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:20

Wat leuk dat het topic weer actief is!

Uiteindelijk is vorig jaar een Brindle reutje bij mij komen wonen, Jeppe!
Afbeelding
Afbeelding

Met onze duitse dog
Afbeelding

Met otje & Appa
Afbeelding

Nu alweer 1.5!
Afbeelding
Afbeelding

Helaas heeft Jeppe wel de aangeboren rugafwijking LTV ( lumbosacral transitional vertebra)
Graad 3 (van de 4 graden die er zijn).
Dit weten we sinds hij 5 maanden oud is. Sindsdien krijg hij medicatie tegen de zenuwpijn + elke 3 weken fysiotherapie met oefentherapie, dry needling en lasertherapie. In de winter moet ik hem ook goed warmlopen of aankleden zodat er niet teveel kou op zijn rug komt en ik ga starten met roodlicht therapie en laser ook thuis om hem zo comfortabel mogelijk te houden zo lang mogelijk.

1e puppy gelijk een zorgenkindje. Maar wel het allerleukste en liefste zorgenkindje.
Jeppe is zo leuk <3.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 22:58

@Galaika bedankt voor de sterktewensen! De honden waren erbij toen m’n vader overleed (euthanasie) en hebben hem daarna ook nog in de kist gezien, maar Appa heeft het toch nog erg moeilijk gehad. Hij bleef m’n vaders handen maar aantikken met z’n neus, en ook in z’n gezicht boopen zo van opa wordt nou wakker :knuffel:

Ja Appa is een tank! Hij is zo rond de 58 cm en 17,5 kg! Amerikaanse renlijn, dus zit hoogstwaarschijnlijk wel greyhound in ergens ver weg. Daar mocht vroeger elke zoveel generaties greyhound gebruikt worden bij het fokken van whippets. Wel ver terug denk ik, want hij heeft wel echt whippet looks en karakter. Alleen hij is groot. Al loopt hij niet eens in de grootste/zwaarste klasse op de renbaan. Hij heeft overigens wel gewoon een FCI/RVB stamboom.
Hij is ook gigantisch gespierd en dat blijft hij ookal doet hij weinig haha. Jaloersmakend :') gaat dan ook een halve kilo vlees per dag in haha.

Maar hij is even lief als dat hij groot is, echt een doetje.

Afbeelding

Wat ontzettend balen zeg dat Feline leishmania heeft. Maar wel fijn dat de behandeling goed aanslaat! Wat een super schattige foto’s, die grijze snoetjes <3 fijn dat het ook goed gaat met Troy! Ik heb echt een zwak voor brindle whippets, Appa had 4 brindle broers en zussen maar ik werd verliefd op de zwart witte haha.

@Eloya jaaaa onze grote vriend Jeppe <3 <3 lieve schat. Zo kl*te van z’n LTV. Maar hij heeft aan jou een geweldig baasje met hoe je hem erin ondersteund <3

Hier Otje, Appa en Jeppe op het strand precies een jaar terug :D
Afbeelding

Afbeelding

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:43

Wat een leuk topic! Na het overlijden van onze poedel zijn we ons aan het oriënteren op een nieuw hondenras, persoonlijk zou ik graag een deerhound willen. Ik ben al goed aan het onderzoeken en bijlessen. Iemand ervaring met dit ras? Je mag me altijd PB'en!

Fair

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 11:28

Ik lees al heel lang mee! Zaterdag ga ik eindelijk mijn eerste Whippet pup ophalen, Dalton. <3 Ik vind het heel spannend, maar kijk er ook ontzettend naar uit. Ik stond uiteindelijk al 3 jaar op de wachtlijst bij de fokker.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 11:51

Ahh wat leuk! Veel plezier alvast!

Ik heb ook twee jaar moeten wachten op mijn pup destijds, maar dat was het dubbel en dwars waard :D

Met Faizah gaat het helaas niet super goed meer. Ze is dan ook al 13,5.
Ze staat al sinds Juli op prednison en vochtafdrijver, en met de juiste dosering gaat het nog goed gelukkig. Vorige week kreeg ze blaasontsteking, dus nu krijgt ze ook nog eens antibiotica erbij. Hopelijk knapt ze daar goed van op en kan ze nog een tijdje pijnvrij door op de prednison.

Afbeelding

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 15:48

_Mars schreef:
Wat een leuk topic! Na het overlijden van onze poedel zijn we ons aan het oriënteren op een nieuw hondenras, persoonlijk zou ik graag een deerhound willen. Ik ben al goed aan het onderzoeken en bijlessen. Iemand ervaring met dit ras? Je mag me altijd PB'en!

Mijn ouders hebben in totaal 4 deerhounds gehad, nu nog twee. Allevier van dezelfde fokker. Omdat we op zelfde erf wonen maak ik ze elke dag mee en ik heb zo ook wel eens geshowed voor hen. De clubshows zijn altijd heel gezelllig.
Nr 4 is nu 8 maanden en wel de grootste stuiterbal van allemaal :):) , over het geheel zijn het rustige vriendelijke honden. Probleem is wel vaak, vind ik, dat door hun grootte en met hoeveel kracht ze hun voorpoten gebruiken in spel zoals veel windhonden doen dat spelen met andere rassen niet altijd makkelijk is.

Afbeelding

Hier was de jongste nog geen 6 maanden en al zoveel groter dan mijn border collie!

Afbeelding

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 11:36

Karina schreef:
Mijn ouders hebben in totaal 4 deerhounds gehad, nu nog twee. Allevier van dezelfde fokker. Omdat we op zelfde erf wonen maak ik ze elke dag mee en ik heb zo ook wel eens geshowed voor hen. De clubshows zijn altijd heel gezelllig.
Nr 4 is nu 8 maanden en wel de grootste stuiterbal van allemaal :):) , over het geheel zijn het rustige vriendelijke honden. Probleem is wel vaak, vind ik, dat door hun grootte en met hoeveel kracht ze hun voorpoten gebruiken in spel zoals veel windhonden doen dat spelen met andere rassen niet altijd makkelijk is.

[ Afbeelding ]

Hier was de jongste nog geen 6 maanden en al zoveel groter dan mijn border collie!

[ Afbeelding ]

Omg wat geweldig! Ja, bij ons zou die als enige hond zijn. Wij hebben geen andere honden op dit moment. Hebben jullie om die reden er 2? Dat ze samen kunnen spelen?

Wij waren inderdaad gevallen voor het rustige en vriendelijke karakter! Wat een geweldig lieve fotos. En ja, ze zijn groot maar echt zo leuk!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 11:43

Fair schreef:
Ik lees al heel lang mee! Zaterdag ga ik eindelijk mijn eerste Whippet pup ophalen, Dalton. <3 Ik vind het heel spannend, maar kijk er ook ontzettend naar uit. Ik stond uiteindelijk al 3 jaar op de wachtlijst bij de fokker.

Wat leuk!! Bij welke fokker komt hij vandaan? Heel veel geluk <3

8nnemiek schreef:
Ahh wat leuk! Veel plezier alvast!

Ik heb ook twee jaar moeten wachten op mijn pup destijds, maar dat was het dubbel en dwars waard :D

Met Faizah gaat het helaas niet super goed meer. Ze is dan ook al 13,5.
Ze staat al sinds Juli op prednison en vochtafdrijver, en met de juiste dosering gaat het nog goed gelukkig. Vorige week kreeg ze blaasontsteking, dus nu krijgt ze ook nog eens antibiotica erbij. Hopelijk knapt ze daar goed van op en kan ze nog een tijdje pijnvrij door op de prednison.

[ Afbeelding ]

Ahh wat balen dat het niet zo goed gaat met Faizah -O- hopelijk slaat de antibiotica aan en kan ze nog lang mee, de knapperd <3 verwen haar maar lekker!

_Mars schreef:

Ik heb geen ervaring met Deerhounds maar vind het altijd prachtige, indrukwekkende verschijningen! Ze zijn ook wel eens op de renbaan en wauw dan is het net alsof er een kudde paarden voorbij rent :D

@Karina toffe foto’s, prachtige hond <3

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 12:34

_Mars schreef:
Omg wat geweldig! Ja, bij ons zou die als enige hond zijn. Wij hebben geen andere honden op dit moment. Hebben jullie om die reden er 2? Dat ze samen kunnen spelen?

Ja zij hebben wel daarvoor toch ondanks hun eigen leeftijd nog een pup erbij genomen nadat er 1 alleen overbleef. Maar dat is ook wel omdat we in buitengebied wonen, ze met mijn honden niet zo'n goede match zijn en ze niet heel veel andere honden tegenkomen nu. Dit omdat we wel mooi aan het bos wonen maar dat nu vergeven is van de wolven dus veel mensen gaan niet meer wandelen. Dan is het fijn als ze op eigen terrein toch lekker hun ei kwijt kunnen.
Met sommige honden van kennissen kunnen ze trouwens prima overweg en spelen hoor, die ook wat groter en zwaarder zijn bijvoorbeeld. Ze zijn op zich trouwens niet eens zo zwaar hoor, rond 40kg.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 10:55

Warboel schreef:
Fair schreef:

Wat leuk!! Bij welke fokker komt hij vandaan? Heel veel geluk <3

Dankjewel! <3 Daarvoor mag je een PB sturen als je wil! :D

Tot nu toe is het wennen, ontzettend leuk maar ook overweldigend, zo'n eerste puppy. Hij is een enorme knuffel en zo ontzettend lief en aanhankelijk. De eerste nacht heeft hij helemaal doorgeslapen, maar hij was ook echt kapot van de reis (3u) en alle indrukken. Vannacht 4x wakker. := Maar met even plassen en bij hem blijven tot hij weer in slaap valt gaat het over het algemeen goed. Donderdag begint de 1 op 1 puppy cursus, ik ben benieuwd.

Wat sneu van Faizah, hopelijk helpt de prednison :(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-25 10:56

Wat goed!! Komt goed <3 Ik ga je even PB-en, ben ook wel benieuwd naar een fotootje O:)