Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy schreef:Hebben ze een eigen Facebook pagina ts? Ik zou daar je verhaal doen en ze publiekelijk aan de schandpaal hangen. Zijn ze helemaal gek geworden.
Sani schreef:TS, kan je niet met de rekening naar de buren gaan die melding gemaakt hebben en hun vragen om een bijdrage/ deze te betalen?
Mloes schreef:Gezellig topic![]()
Ik snap TS heel goed eerlijk gezegd! Ik heb ook een keer eerder zoiets gehoord: een vriendin van mij woont buitenaf, en zij hadden een hele lieve hond die lekker rondom de boerderij rondstruinde. Die hond liep in één van de weilanden van mijn vriendin, wel een stukje van de boerderij af maar gewoon op het terrein. Wat hij veel vaker deed. Voorbijgangers hebben de dierenambulance gebeld, en mijn vriendin (of d'r ouders in dit geval) mochten betalen om de hond op te halen. Terwijl de hond op eigen terrein liep en is meegenomen. Met de beste bedoelingen, dat snap ik ook heus wel, maar toch vind ik het wel krom.
Vind deze situatie een beetje hetzelfde, en ik snap heel goed dat TS uit principe zegt: DOEI ik ga niet betalen!
Amy schreef:Hebben ze een eigen Facebook pagina ts? Ik zou daar je verhaal doen en ze publiekelijk aan de schandpaal hangen. Zijn ze helemaal gek geworden.
Cayenne schreef:[naam] schreef:Hebben ze een eigen Facebook pagina ts? Ik zou daar je verhaal doen en ze publiekelijk aan de schandpaal hangen. Zijn ze helemaal gek geworden.
Ga je lekker?
Lijkt me nogal ver gaan wanneer je het verhaal van slechts één kant hoort.
Een beetje relativeren is nooit weg.
Dorine92 schreef:Cayenne schreef:Kijk eens naar Petsafe Cat Fence. Op die manier is je kat makkelijker op je terrein te houden.
https://www.beslist.nl/products/dieren_ ... 1000%2529/
Niet verkeerd. Behalve de halsband dan. Die is gewoon heel gevaarlijk
Dorine92 schreef:Rizette schreef:Boerderijkatten krijgen soms gewoon te eten en wonen op een boerderij en eten ook wel muizen.
Er zijn ook boerderijkatten die wel op de boerderij horen maar niets te eten krijgen en waarvan verwacht wordt dat ze zelf muizen vangen. Zijn de muizen op dan eten ze wild en vogeltjes. Is dat op dan gaan ze verder romdom de boerderij kijken of er ergens iets te eten valt. Op het moment dat je dier voor zichzelf moet zorgen en je misschien wel of niet door hebt of hij er wel of niet nog is en als hij er niet is je niet zelf meteen actie onderneemt dan vind ik eigenlijk niet dat je het baasje bent. Misschien is de kat wel je eigendom maar je bekommert je er niet niet om. Zou er een gratis machine zijn die muizen vangt dan zou deze dezelfde waardering en aandacht ontvangen en zouden ze die machine stelen dan is het ook diefstal. Ik vind het bij deze kat wat anders liggen, misschien waren de muizen op, misschien was hij blij met voer op een vast tijdstip op een vaste plek waardoor hij daar naartoe getrokken werd. Wat ook maar de oorzaak mag zijn ik denk niet dat katten er op zitten te wachten om wild te zijn of niet aanhankelijk en ze zitten er ook niet op te wachten dat ze zichzelf eten moeten vangen. Ze hebben ook graag hun zorg en rust en deze kat is dat op gaan zoeken. Wist hij veel dat het ten doel had om hem te vangen. Maar goed ts is niet gaan flyeren omdat ze haar poes miste en de buren zijn niet gaan flyeren om te vragen van wie de poes was. Maar de poes heeft wel gekozen voor een plek waar gewoon eten voor haar staat en misschien is ze beter af op een plek waar dat weer het geval is en kan ts opnieuw starten met een poes waar ze aandacht aan besteed en haar misschien het gevoel geeft het waard te zijn om gewoon gevoerd te worden en gewaardeerd te worden om de muis die ze dan ook misschien wel toevallig pakt. Niet iedereen vindt dat dieren helemaal moeten doen wat je van ze verwacht er zijn ook mensen die een dier een goed tehuis willen geven die misschien niet zo aanhankelijk is en toch liever het eten klaar heeft staan. Misschien zou ik in jouw geval uitkijken naar zo
'n plek voor haar. Met of zonder hulp van het asiel. Ze hebben deze poes alleen kunnen lokken omdat ze blij was met hetgeen ze haar lokten. Over de kosten , ik zou denken betaal ze gewoon,met of zonder hypotheek., je hebt de zorg over dit dier, sluit het goed af, als ze haar voerbak bij jou vol had gehad was ze w.s bij jou gebleven of terug gekomen. Ze had ruimte en had keuze en heeft eigenlijk al gekozen. Zorg voor een goed leven voor haar, bij jou of bij iemand anders.
Amy schreef:Nee inderdaad, begin er zelf mee zou ik zeggen. Jij suggereert iedere keer dat ts haar kat niet meer wil? Dat heb ik nergens gelezen.
Cayenne schreef:Amy schreef:Nee inderdaad, begin er zelf mee zou ik zeggen. Jij suggereert iedere keer dat ts haar kat niet meer wil? Dat heb ik nergens gelezen.
Lees even terug zou ik zeggen en leg verder geen woorden in de mondDat is me in andere topics ook al vakeropgevallen.
TS, ik zou gewoon naar het asiel gaan (dus niet bellen) en het face to face uitpraten.
Uit ervaring weet ik dat het helemaal geen beroerde mensen zijn. Misschien ergens een communicatiefout?
Sowieso kunnen de kosten nooit hoog zijn. Ik weet niet waar je ongeveer in Schagen woont. Misschien in de buurt van de Moerbeek? Daar hebben ze wel onlangs een actie tegen zwerfkatten gehad.
Dorine92 schreef:Ik ga er verantwoordelijk mee om. Het beestje krijgt gewoon eten en drinken. En nee ik draai hem heus niet zijn nek om als je dat soms dacht. Ik ben namelijk een dierenliefhebber én vegetariër
Daarnaast krijgt hij genoeg te eten maar gelukkig vindt hij muizen lekkerder.
Cayenne schreef:Amy schreef:Hebben ze een eigen Facebook pagina ts? Ik zou daar je verhaal doen en ze publiekelijk aan de schandpaal hangen. Zijn ze helemaal gek geworden.
Ga je lekker?
Lijkt me nogal ver gaan wanneer je het verhaal van slechts één kant hoort.
Een beetje relativeren is nooit weg.
candalisa schreef:Vol verbazing topic gevolgd en ik denk echt![]()
Als het dier van het erf gepakt werd is het een discussie waard maar hij is van de straat geplukt waar die toch al enige tijd rond liep?!
Tja het is een “erf” kat dan hoort zij op het erf te lopen. Er wordt dan gelijk geroepen probeer dat maar maar als het beestje goed en genoeg te eten krijgt hoeft het niet buiten zijn erf te gaan zoeken ... en als het diertje dan toevallig een keertje ontsnapt dan is het zuur maar zou je blij moeten zijn dat er mensen zijn die de kat opvangen...
Ik val vooral over de houding tegenover het diertje ja omdat er zo nodig een punt gemaakt moet worden dan blijft die daar maar lekker zitten goh wat een dierenvriendIk zie alleen iemand die perse gelijk wil halen ten koste van het beestje ja en als die terug is dan heb je er niks meer aan dus ja wat gebeurt er dan mee?
Het feit dat mensen over de nachtdienst beginnen vind ik geen argument want als ts kan reageren in de topic dan slaapt ze ook niet?
Je kan heel lang bakkelijen wie hier fout is maar nog doe je dat niet ten koste van een dier het is een dier geen voorwerp het is jouw eigendom zeg je ga er dan verantwoord mee om!
verootjoo schreef:candalisa schreef:Vol verbazing topic gevolgd en ik denk echt![]()
Als het dier van het erf gepakt werd is het een discussie waard maar hij is van de straat geplukt waar die toch al enige tijd rond liep?!
Tja het is een “erf” kat dan hoort zij op het erf te lopen. Er wordt dan gelijk geroepen probeer dat maar maar als het beestje goed en genoeg te eten krijgt hoeft het niet buiten zijn erf te gaan zoeken ... en als het diertje dan toevallig een keertje ontsnapt dan is het zuur maar zou je blij moeten zijn dat er mensen zijn die de kat opvangen...
Ik val vooral over de houding tegenover het diertje ja omdat er zo nodig een punt gemaakt moet worden dan blijft die daar maar lekker zitten goh wat een dierenvriendIk zie alleen iemand die perse gelijk wil halen ten koste van het beestje ja en als die terug is dan heb je er niks meer aan dus ja wat gebeurt er dan mee?
Het feit dat mensen over de nachtdienst beginnen vind ik geen argument want als ts kan reageren in de topic dan slaapt ze ook niet?
Je kan heel lang bakkelijen wie hier fout is maar nog doe je dat niet ten koste van een dier het is een dier geen voorwerp het is jouw eigendom zeg je ga er dan verantwoord mee om!
Boeren hebben vaak ook land aan de overkant van de weg... beest loopt dan nog steeds op eigen land maar steekt een weg over.
En als ie daar dan veel lekkerder en ongezonder eten krijgt blijft ie daarheen gaan natuurlijk.
Volgens mij begrijpen mensen hier echt niet hoe het op een boerderij werktBoeren hebben veel land, waar dus hun dieren gewoon mogen lopen. Hier worden er ook regelmatig katten en honden onterecht gevangen door prutsers die niet begrijpen dat die hond of kat bij die boerderij hoort en dus gewoon op z'n eigen terrein loopt als ie in het weiland loopt.
Ik vind het belachelijk. Zou ook niet betalen. Kan je niet gewoon naar het asiel gaan en daar praten en evt stampij maken om je kat?
En het bakkelijen ten koste van het dier doet dat asiel net zo goed. Ze hadden gewoon dat beest weer terug kunnen geven.
verootjoo schreef:Boeren hebben vaak ook land aan de overkant van de weg... beest loopt dan nog steeds op eigen land maar steekt een weg over.
En als ie daar dan veel lekkerder en ongezonder eten krijgt blijft ie daarheen gaan natuurlijk.
Volgens mij begrijpen mensen hier echt niet hoe het op een boerderij werktBoeren hebben veel land, waar dus hun dieren gewoon mogen lopen. Hier worden er ook regelmatig katten en honden onterecht gevangen door prutsers die niet begrijpen dat die hond of kat bij die boerderij hoort en dus gewoon op z'n eigen terrein loopt als ie in het weiland loopt.
Ik vind het belachelijk. Zou ook niet betalen. Kan je niet gewoon naar het asiel gaan en daar praten en evt stampij maken om je kat?
En het bakkelijen ten koste van het dier doet dat asiel net zo goed. Ze hadden gewoon dat beest weer terug kunnen geven.