limilou schreef:mijn nestje siamezen

Ik sla ham in april even over. Ik heb dat weekend al helemaal volgepland met familiebezoeken
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amandavd schreef:Ik heb back3nature gemixt met zaagsel. Hier doen die van mij het goed op, kunnen ze toch lekker graven en het stinkt nauwelijks.
Ze krijgen bij mij 2 soorten voer, elke dag staafjes/brokken. Ze eten ongeveer 25 gram per muis. En dan strooi ik 2 a 3 keer in de week nog wat muesli door de kooi.
SassyMoon schreef:Amandavd schreef:Ik heb back3nature gemixt met zaagsel. Hier doen die van mij het goed op, kunnen ze toch lekker graven en het stinkt nauwelijks.
Ze krijgen bij mij 2 soorten voer, elke dag staafjes/brokken. Ze eten ongeveer 25 gram per muis. En dan strooi ik 2 a 3 keer in de week nog wat muesli door de kooi.
Wauw, 25 gram voer per muis per dag? Dan eten ze hun lichaamsgewicht per dag. Ik dacht meer aan 1-2 theelepels per dag? Ik heb voer van Rodentopia. Mijn hamster Kareltje doet het daar ook goed op.
Ik heb even teruggebladerd en wat een aparte vorm heeft jouw terra Amandavd. Heel origineel. Ik lees dat jij Back2nature de ene keer mengt met hennep en de ander keer met zaagsel? Of bevalt zaagsel nu uiteindelijk het beste?
SassyMoon schreef:Ik ga die Carefresh in beige gewoon zelf een keer proberen. Mooie bak ook RedPassion. Handig om die zuignapjes te gebruiken om spulletjes op te hangen, dat ga ik ook doen. Kun je die zuignapjes los kopen? Ik zat ook aan het idee te denken om van die zeepbakjes met zuignapjes op te hangen als plateautjes. Iemand ervaring mee?
GreaseMonkey schreef:google, facebook, bezoekje aan de beurs in Houten (die nu natuurlijk niet door gaat), bezoekje aan een school die de opleiding dierverzorging geeft (die kweken vaak ook met hun muizen).
Overigens, als je in een dierenwinkel vraagt waar hun muizen vandaan komen zul je merken dat die ook vaak bij fokkers of scholen vandaan komen dus je zou kunnen nadenken of je reserve richting een dierenwinkel terecht is?
RedPassion schreef:Ik vind die beurzen anders ook om te janken. Maar ik vind het hele muizenwereldje best verknipt om eerlijk te zijn. Ik dacht dat het bij ratten al erg was, maar bij muizen ligt de lat qua dierenwelzijn nog wel heel wat lager.
Ik ben blij dat die beurzen nu even niet door kunnen gaan. Normaal is het een groot risico op ziektes voor de dieren. Om over de stress maar te zwijgen.
SassyMoon schreef:Er zijn inderdaad niet heel veel muizen in de dieren opvang te vinden, waar zouden al die afgedankte muizen blijven...? In het nieuws hadden ze het over het fokoverschot van laboratorium muizen waar een deel van als huisdier herplaatst gaat worden. Ben benieuwd of dat een succes wordt.
Ik denk dat als de vrouwtjes muizen net zo sterk zouden ruiken als de mannetjes, de muis niet zo'n populair huisdier zou zijn. Ikzelf ben wel voor het in het nest al uit selecteren van de (meeste) mannetjes.
Betreft mijn eigen muisjes, wat ik al verwachte is uit gekomen, een groepje van 6 vrouwtjes muizen is 3 x zo leuk als een groepje van 3! Wat een genot om naar te kijken als ze met z'n allen bezig zijn. Ze lijken heel vrolijk en maken dan van die grappige sprongetjes vergelijkbaar met het 'popcornen' bij Cavia's. Hoe heet dat eigenlijk bij muizen?
Ik zie wel een probleem bij het looprad, ze gaan nu met zoveel tegelijk op en in het rad zitten dat er naar mijn idee gevaarlijke situaties ontstaan waarbij muizen van de bovenkant van het rad gekatapult worden. Dus heb meteen het rad er weer uitgehaald. Het is een houten rad van 20 cm. Wat te doen?