Show je aquarium!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:39

Val even binnen.
Co2 kan je heel simpel zelf maken met suiker en gist in een potje en een colafles.

Als er nog iemand rondom utrecht drijfplanten wil. Dan hoor ik het graag, ze groeien zo hard.

Leuke bakken komen hier voorbij. Ga eens alles doorlezen...

Anoniem

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:49

Je moet bij bio CO2 niet vergeten ook pokon erbij te doen, gist heeft meer nodig dan alleen suiker omdat het anders snel zal stoppen door een te hoog alcoholpercentage. En je moet de juiste verhoudingen hebben die bij jou bak passen :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:08

Gelatine erdoor maakt het proces ook langzamer :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:22

Zou dat echt te doen zijn voor een systeem van ongeveer 500 liter? Lijkt me dat ik dan heel veel flessen nodig heb.

Licht is besteld, het wordt toch led. Hopelijk ergens volgende week bij de leverancier binnen en dan nog een kwestie van planten bestellen en beginnen *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:39

Ik denk inderdaad dat je daar heel veel flessen voor nodig hebt. Je hebt ook van die flesjes met plantenvoeding, die schijnen het in sommige aquaria ook goed te doen.

Heb je foto's van het geheel tot nu toe? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:22

Jaaaaa kleine garnaaltjes! Zoekplaatje :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:38

Spruitjee schreef:
Jaaaaa kleine garnaaltjes! Zoekplaatje :D
[ [url=m/T4Ud9h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk *\o/*

Ik heb ook een stuk of 30 baby garnaaltjes zwemmen. Maar mijn bakje is een oerwoud geworden :')

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:34

Spruitjee schreef:
Ik denk inderdaad dat je daar heel veel flessen voor nodig hebt. Je hebt ook van die flesjes met plantenvoeding, die schijnen het in sommige aquaria ook goed te doen.

Heb je foto's van het geheel tot nu toe? :D

Haha dat dacht ik ook.
Hopelijk volgende week mn verlichting binnen, is besteld en zal een foto maken zodra mijn aquarium opgestart is.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:46

Gisteren heb ik mijn black molly zien bevallen, heb er wel geteld meer dan 40 uitgehaald :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:50

Mijn aquarium ziet er niet uit op het moment. :+ Er zitten ook maar een 14 jarige goudvis, 2 zebraslakken en zo'n bol-oog goudvis in :')

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 00:33

Ah ik wil ook kleine garnaaltjes! Helaas planten mijn japonicas niet door in zoet :(

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:42

Iemand enig idee of ik deze drijfplanten in de vijver kan zetten? Ik heb een explosie van deze drijfplanten en heb zo'n beetje 2/3 uit mijn aquarium gehaald.
Afbeelding

Veder doet mijn bakkie het erg goed, de garnalen en de kreeften vervellen prima. De garnalen hebben al een keertje eieren gehad, maar geen jongen gezien. Nu heb ik wel vissen die graag levend voer eten, dus ik weet niet of er ooit jonge garnalen zijn geweest of dat de eieren gewoonweg niet goed uit zijn gekomen (sorry voor de refelctie van het raam. Is niet makkelijk foto's maken nu :+ ).
Afbeelding
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:46

Drijfplanten doen t ook goed in de vijver hoor ! Zeker met dit weer nu het niet vriest doen ze t vaak goed !Leuk die garnaaltjes! hier begin ik er alleen niet meer aan..heb ze gehad maar uiteindelijk houdt ik het toch bij visjes en de waaierhand garnalen die daarbij in zitten zijn leuk genoeg :)

Hier groeien de betta als kool !! 2 houd ik er zelf, en 8 gaan er weg van t nest. Volgende maand komen er 3 mensen kijken !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:53

Tammie, ik blijf jou bak erg gaaf vinden! Nu zie je inderdaad wel dat het een 60 cm is :j

Mioux, Hoe oud zijn ze nu precies? Kun je al zien of het man/vrouw is? Ik zou graag een betta-man in het aquarium willen, maar ik doe dat niet omdat er al guppen in zitten en ik teveel 'staart-vreet-agressie-narigheid' verhalen heb gelezen op diverse fora. Ooit *D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:59

Ik heb 100% zekerheid op 4 vrouwen, rest is 50/50 nog omdat die beetje kleiner zijn, ze zijn van 18 januari :) Klopt, betta en guppen is groot risico, zien elkaar soms als concurrentie en happen aan elkaars vinnen, plakat man zou je weer wel kunnen doen, zijn kort vinnige vaak rustige visjes, maar ook die garantie is niet 100%. Beste is wel geen vrouw erbij, heb je ook geen agressie van de man ivm kweek drang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:03

Hier sinds een paar dagen een zuignapvis (Ancistrus) in het aquarium door overname van iemand anders haar aquarium.

Afbeelding

Ze heeft echter ook al een aanvaring gehad met de kreeft, die haar staart te pakken heeft gekregen..

Afbeelding

En zo staat mijn aquarium er momenteel bij :) :

Afbeelding

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:16

Iemand interesse in garnalen?
Ik heb in overvloed, van armoe een 2e aquarium op moeten zetten.
Ik heb vuur en citroen over.
Zeeland bij Uden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:17

vrouwke schreef:
Iemand interesse in garnalen?
Ik heb in overvloed, van armoe een 2e aquarium op moeten zetten.
Ik heb vuur en citroen over.
Zeeland bij Uden.

Waarom woon je zo ver weg :oo

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:33

Hier ook interesse in een paar extra garnalen, maar ook helaas te ver weg.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 22:37

Oh ja ik wilde ook garnalen! Maar het is te ver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:39

Ik heb ook nog genoeg garnalen over voor de liefhebbers, Rili garnalen zijn het. Zuidwesthoek van Friesland :)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:55

Net even het kruisschema opgezocht, maar het blijkt dat ik geen van de aangeboden garnalen bij mijn huidige kan plaatsen i.v.m. te grote kans dat ze met elkaar kruisen en dat is dan ook een beetje jammer.

Ik heb Neocaridina Heteropoda Sakura Diamond Blue, dus als iemand iets over heeft wat hiermee niet kruist, dan hou ik me aanbevolen. Ik heb er van de 10 nog maar 6 over, dus een paar extra zijn welkom.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:34

Ik net even geshopt ! wel heel wat centjes lichter maar oke... dan heb je ook wat !

Een mooie jonge L397 gekocht ! Prachtig beestje !

Afbeelding
Word zo:

Afbeelding

En een Betta man plakat Koi ! Ik was verliefd !!! Welke vrouw ik erbij ga doen moet ik nog even denken ! Mogelijk cambodian !

Afbeelding

Afbeelding

En voor de grote bak mooie stukje hout, is nog even aan t drijven komt nog op de bodem :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:37

Wauw, die L397 :+:
En Cambodian is een kleur/vorm bij Betta?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:19

Wauw, mooie vissen heb je gekocht zeg, kan me voorstellen dat je portemonnee nu een stukje lichter aan voelt.