love_western schreef:Ik vind dat geen enkele hond in een kennel hoort. Dag in dag uit. Want dat gebeurd veel hier. En al die honden zijn erg neurotisch. Word gewoon te weinig mee gedaan.
En ze kunnen prima in een huis wonen. Maar je moet weten waar je aan begint. En Herders zijn ideale gezinshonden. Als je ervaring hebt met honden en ze de juiste uitdaging heeft. Want hij is perfect voor onze gezin. Grotere knuffelbeer bestaat er niet.
Maar nu ga ik offtopic.
Oh maar ik ben ook geen fan van kennels hoor.
Ik denk dat we het gewoon eens zijn, alleen zijn veel gezinnen niet zo veel met de hond bezig als jullie waarschijnlijk zijn. De meesten zijn in het begin wel enthousiast maar dan als blijkt dat het toch wel veel werk is en de hond druk wordt van alleen elke dag een blokje om, dan is het ineens niet leuk meer en moet ie weg.
Zo zie ik het iig veel gaan hier, natuurlijk moet je je afvragen of je wel een hond moet nemen als je weet dat je alleen van blokjes om houdt, maar dan ook nog eens gelijk voor een herder gaan vind ik toch wel een slecht plan. Er zijn genoeg hondenrassen (of kruisingen for that matter) die met minder gelukkig zijn.Maar goed is idd off topic.
?
. De hond van mijn vriendin was dan ook totaal niet onder de indruk van dergelijke hand en is met vlag en wimpel geslaagd voor de MAG-test.
De belgische herders hebben een soort gelijke test die ik realistischer vind.