Staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:38

smurfje, je zou wel al thuis urine op kunnen vangen en laten nakijken op een blaasontsteking,
en ik vraag me af wat er meer stress geeft even naar DA of steeds moeten plassen in haar 'nest' dat doet bij honden veel meer aan stress.

net lekker paard gereden en onze hond er lekker naast laten rennen (los)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:42

Urine opvangen nog niet gelukt. Want haar tut hangt op de grond als ze plast.

Ze heeft zelf niet door dat ze lekt. De da van het asiel is echt een nare man. En zie het niet zitten haar dat naar toe te slepen zover urine op gevangen te hebben

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:11

Je kunt er een platte schaal of kleine koekenpan onder schuiven.

Of als ze bv op de stoep plast of ergens waar het blijft liggen, kun je het ook met een spuitje (zonder naald) opzuigen.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:24

ik heb dat ook ooit moeten doen en deed het met een soeplepel :+ het klinkt heel grappig maar is echt ideaal

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:53

Klopt, een soeplepel werkt perfect! :D

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:08

Ik kom even binnen vallen :D
Wij hebben sinds 22 maart ook een stafford, hij is nu dikke 4 maand.
Hier een fotootje van vanmiddag van onze dikke schat!
http://i59.tinypic.com/9jnmeq.jpg

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:15

dames help onze stafford bijt sinds deze week echt werkelijk alles stuk

hij kon sinds enkele weken overdag gewoon los zijn zonder dat er iemand thuis is.
nu laatste week is het echt niet leuk meer.

alles dan ook maar omhoog gezet maar heeft ze uiteindelijk op de kast de afstandsbediening te pakken gekregen, resultaat 2 afstandsbedieningen naar de klote.
word er moedeloos van inmiddels mag ze nu niet meer los als we weg zijn, maar eigenlijk vind ik dat sneu. dat wil zeggen dat ze het grootste gedeelte van de dag gewoon vast zit, want in de nacht moet ze nu ook vast.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:17

Hoe oud is ze? En wat doe je qua beweging met haar?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:20

ze is in mei 1 jaar geworden. beweging is de dagelijkse rondjes 4a5 keer per dag 10 a 20 minuten en 1 x per dag 1a2 uur mee de bossen in of als dit niet uitkomt qua dagindeling bij ons gaat ze ongeveer 30 minuten mee langs de fiets.

van de week 1 uur mee gerend langs paardje lief. zijn net thuis ik ga boven de was doen en ik kom beneden had ze alweer een speelgoedje wat op tafel lag van mijn zoontje.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:22

Bij ons werkt hersenwerk het aller beste. Serena laten nadenken put haar het meeste uit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:23

van de week ga ik sowieso voor ons oudste hondje even langs de DA. dan mag de stafford ook mee om even haar gebit na te laten kijken. las op internet misschien pijn aan de kiezen.

maar geloof niet dat dit het is.

overigens een goed bot ook geprobeerd maar dat was geen succes.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:39

Die van mij valt ineens mensen aan.. Echt heel jammer, nu moet ie gemuilkorfd.. :( sinds z'n castratie is ie echt heel erg geworden.

Overigens ben ik niet echt om aan te spreken, moet m'n paardje verkopen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:33

zonde zeg al die aanvallende honden. er gaat dan ook gelijk zoveel geweld los. en ze kunnen er niet eens wat aan doen.

al kwam ik laatst een amstaff tegen die had een chi als maatje. heel bijzonder hoe voorzichtig hij was.

hier ook een update van serena

ze doet het heel erg goed. gaat elke dag een stukje vooruit.
medisch word het een ander verhaal. ik heb urine kunnen opvangen en ben met haar naar de DA geweest. Ze heeft een blaas ontsteking. Dus hier krijgt ze 10 dagen AB voor. Echter gaf de DA aan dat haar blaas heel erg klein is. En omdat ze totaal niet merkt dat ze lekt. Moeten we verder gaan onderzoeken. Dus volgende week maandag gaan ze rechtstreeks uit de blaas urine prikken. En dan verder kijken, ze verwachten dat ze op de echo moet om te kijken of de blaas meer aan geeft dan wat wij aan de buitenkant kunnen zien.

to be continue

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 13:21

Ja hij is zo ontzettend lief. Als die mensen dan teruglopen en naar m toegaan doet ie ook niks, maar in eerste instantie wilt ie toch bijten.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:36

StalNollie schreef:
ze is in mei 1 jaar geworden. beweging is de dagelijkse rondjes 4a5 keer per dag 10 a 20 minuten en 1 x per dag 1a2 uur mee de bossen in of als dit niet uitkomt qua dagindeling bij ons gaat ze ongeveer 30 minuten mee langs de fiets.

van de week 1 uur mee gerend langs paardje lief. zijn net thuis ik ga boven de was doen en ik kom beneden had ze alweer een speelgoedje wat op tafel lag van mijn zoontje.

Tja het is een ras met ontzettend veel energie.
En hoe meer je ermee doet, des te beter word de conditie en het uithoudingsvermogen.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:49

idd hoe meer conditie je opbouwt met zon ras hoe meer je ze weer moet uitputten. 1 uur wordt 2 uur 2 uur wordt 3 uur ga zo maar door.

Je kan ze ook psychisch moe maken door ´spelletjes´te doen

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:10

Geestelijk "moe" maken werkt hier inderdaad ook het beste. Als de conditie goed is, ben je zelf zomaar vermoeider dan je hond na een paar uur beweging! :')

Je hebt speciale spellen voor de hond, maar er zijn ook zelf best veel leuke dingen te verzinnen die iets goedkoper zijn.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:14

Die van ons kan al erg zoet zijn met een botje verstoppen die die moet zoeken. Je hebt idd ook speciale honden spellen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:29

ik vraag me af of dit gaat werken,
net even los geweest toen ik boven laptop snoer ging halen, heeft ze alweer en papiertje te pakken van tafel. echt 30 seconde weg geweest.
dit deed ze overigens al voor ik met haar aan de slag ging met het vele wandelen. dit doen we pas sinds kort gezien haar leeftijd.

ze is deze week wel behoorlijk 'uitgezwaard'

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 06:04

hoe komt men toch aan het verhaal dat je energieke rassen nooit uitgeput krijgt en 1 uur wel 2 uur wordt en 2 uur wel 3 uur? Zelf ooit al eens uitgeprobeerd? Nou ik wel. Men zegt dat een boxer ook een zeer actieve hond is. Toen ze net uit het asiel kwamen waren mijn honden ook stuiterballen. Echter gelijk begonnen met beweging opbouwen maar met 2 á 3 uur per dag bewegen liggen ze de rest van de dag snel knock out hoor of vermaken ze zichzelf met een botje en wat speelgoed. Heb nu ook een labrador x rottie hij is ook erg actief en heb hem al vanaf pup af aan. Inmiddels is hij 6 jaar maar ook hij is 2 á 3 uur per dag lekker bezig met mij samen en de andere hond en verder is het alleen maar slapen. Dit is al heel zijn leven zo. Na 3 boxers en deze kruising durf ik wel te beweren dat je beweging idd op kan bouwen maar als de energie eruit is dan is deze eruit. Geen enkele normale hond zal na een uur rennen door het bos/lopen naast het paard/ fietsen of wat dan ook gelijk gaan slopen als het baasje even boven is. Die slopen dan niet omdat ze nog teveel energie hebben maar die slopen of omdat ze over vermoeid zijn en huin rust niet meer kunnen vinden hier door (net als van die over vermoeide ruzie makende kinderen die ook niet willen slapen maar doodmoe zijn) en om rustig te worden maar iets gaan pakken. Knagen maakt de hond immers rustig en leidt af van het alleen zijn.

Oftewel mijns inzien gaat die hond niet slopen omdat hij zoveel energie heeft en niets beters te doen heeft maar omdat hij bang is als hij alleen is door misschien 'iets' wat voorgevallen is en daardoor gaat hij dingen zoeken om te doen als afleiding.

Mocht je hem niet in de bench willen hebben en het is geen grote uitbreker heb je dan wel eens gedacht aan een puppy ren? Doorgaans daar meer bewegingsvrijheid/ meer ruimte in (zeker als de hond niet aan muren gaat liggen knagen en je nog een muur kan gebruiken als wand) en ze zijn er tot 1 meter hoog en behoorlijk stevig. Ik gebruik die altijd op vakantie voor mijn honden. Het ideale is ook als het niet nodig is vouw je hem zo in en neemt hij weinig plaats in. Persoonlijk vind ik het ideaal!!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:15

Het heeft niet te maken dan ze niet moe worden van bewegen. Maar niet iedereen wil zoveel conditie in de hond. Als je 4 dagen ziek ben en je kan niet 2 uur met ze lopen worden ze erg lastig.

Dus de hond leren hun energie kwijt te raken met hersenwerk is dus een andere optie

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:43

@StalNollie
Dit ondeugende gedrag doet ze niet als je erbij bent?

En wat bedoel je met "uitgezwaard" ?
Denk je dat ze schijnzwanger is ofzo?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:30

Schijnzwanger is ze al geweest. Uitzwaren ze begint nu echt breed te worden.

Dierenfan een boxer of wat dan ook is geen stafford . En stafford krijg je moeilijk uitgeput dat is een ding wat zeker is. Lichamelijk of psychisch.
Verder is er niks voorgevallen en ze doet het ook gerust als ik erbij.ben maar dan word ze al vlug gecorrigeerd.

En puppyren voor stafford? Die ligt meteen om of hij springt er zo uit hoor is zeker geen optie.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:37

Nou mijn honden zijn denk ik dan ideaal, ik heb nooit last van ze ( Reno sloopte vroeger tot 1 jaar ong ook alles wat los en vast zat, gaten in muren en deuren ) maar nu sinds ik met Reno sport, is hij zo relaxed geworden. Als ik zondag met m ben wezen sporten dan is hij maandag de hele dag knock out hoor. Als ik m dan uitlaat, loopt hij achter me aan te sjokken. Dinsdag heeft hij weer energie en kan ik weer wat doen. Maar al zou ik de hele week niks doen, gaat hij echt niet binnen stuiteren of iets kapot maken. Ik kan ook makkelijk uitslapen tot 12 uur, mn honden gaan me echt niet wakker maken om 7 uur omdat ze naar buiten willen. Ze wachten gewoon tot ik naar buiten ga. Ze liggen hier de hele dag alleen maar te slapen, en zodra ze buiten zijn dan zijn ze overactief, maar binnen echt nooit.

Misschien is het een optie om een sport te doen, want met een rondje bos is Reno bijv echt niet voldaan, die wilt echt een doel hebben. Misschien is dat bij jou hond ook.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:48

Ik heb met Kyra ook nooit echt problemen gehad met dingen slopen. :n

Ze is wel eens ondeugend geweest als ik haar los in de kamer even alleen liet, maar heb dit eigenlijk ook gewoon uitgebouwd, net als het alleen in de bench zijn. Eerst naar de keuken, vervolgens even naar boven en nu kan ze ook uren lekker loslopen in huis zonder ook nog maar iets stouts te doen (behalve languit op de bank slapen :')).