Spannende week.. bevalling van ons geitje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Spannende week.. bevalling van ons geitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:11

Ik ben er ook gewoon nog!
Jeetje Froukje dat klinkt als een smerig klusje zeg.. hopelijk wordt mama schaap niet.nog.eens gedekt.

Wat een te lieve baby's heb je gekregen ts! Ik smelt edht een eind weg steeds!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:15

Ik ben er ook nog :D Wat een snoepies <3 En wat lief dat schaapje, hij/zij vindt de aandacht heerlijk zo te zien!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 13:32

Hihi jeej! :D Ja heb vannacht bij mijn vriend geslapen, mis ze meteen als ik niet gelijk als ik wakker ben, ben wezen kijken :+ Straks weer lekker knuffelen :D

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:37

Ik ben er ook nog steeds hoor en ben van onder mijn meelees steen mee aan het genieten van het kleine grut :wave:

@Froukje dat is inderdaad iets wat je niet graag mee maakt :(:)
Heb het al eens gezien/ geroken bij een koe :n

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:02

Ik ben er ook nog :D Wat eeen leuke filmpjes. @frouke hopen dat het bij 1 geval van pech blijft toch. Ik mag morgen weer naar stal ben benieuwd hoeveel klein grut er is bijgekomen :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:15

xkimmx schreef:
Wel jammer dat nu ze geboren zijn opeens iedereen z'n meeleessteen heeft weggegooid volgens mij? :') Op mijn trouwe volger en steun en toeverlaat froukje na natuurlijk dan :D

:o

Schaap wordt idd niet weer gedekt, heeft nu wel een ander lammetje geadopteerd, maar ze voelt zich nog behoorlijk beroerd.. Echt hèt voorbeeld om zelf spontaan geen kinderen meer te willen :')
En dat schapen lam is gewoon compleet gestoord! :+

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 20:35

Haha ach arm schaap!

Ik heb zulke leukehilarische filmpjes..Internet ligt er alleen uit dus even wachten op wifi thuis, op me databundel is een beetje duur geintje :+

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:16

Aahh wat een cutieeess!
Geen idee of ik al gereageerd heb trouwens, maar lees al vanaf het begin mee. :D Ben heel erg blij dat alles goed gegaan is!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:33

Nou, ben er nog, maar wel druk en weg geweest en dus weinig achter mijn pc gezeten. Leuk he, en zo worden elke dag leuker!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 09:15

Ja heb zoveel leuke filmpjes, thuis alleen al het weekend geen internet. -:(- Zit nu op werk maar kan niet inloggen op YouTube. Zodra ik thuis ben gelijk aan de lijn hangen met Caiway, hopen dat ik eindelijk snel weer internet heb! Zijn gister voor het eerst op het weitje geweest. Wat een sprongen maken ze dan joh. :') Kwam paar uur later terug, kleintjes nergens te bekennen, ik in paniek. Waren ze in zo'n groot konijnenhok gekropen, met een trappetje omhoog geklommen en in zo'n klein binnenhokje lagen ze te slapen. :') Heb ze toen in hun stal gezet, ze liepen nog helemaal slaapdronken. :+ Binnenkort dus leuke foto's van een vriendin! *-:)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 10:41

Alvast filmpje 1, tevens ook de leukste :') Wel helemaal afkijken, leukste komt op het eind :+ (0:45)

Ik had het ene geitje op mijn schoot, de andere word beetje jaloers. :')

En ze mochten voor het eerst naar buiten het weitje, kijk die bokkesprongen. :')

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:21

<3

Wat een geweldig leuke filmpjes! Ohhh te lief zijn ze zeg!

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:45

Aaaaaaahhhhh <3 <3

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:54

Ahww wat lieff <3

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:30

rennuhh :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:12

Wat een leuke filmpjes, ze doen me echt denken aan de lammetjes in Denemarken, heerlijk al die bokkesprongen en rare capriolen ^^

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:17

Hè, die laatste kende ik nog niet. Leuuuuuk :D
Duidelijk blij met dit heerlijke weer!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:34

Ahh alledrie gewoon super leuke filmpjes , haha dat gekrab aan je been. En dat getweifel op dat blok gaaf

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:58

Hihi lief he! Dankjulliewel. :D

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:38

Ik ben er nog haha ze worden echt met de dag schattiger zijn het inderdaad twee bokjes

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 09:25

Ja ze hadden zo'n bobbeltje achter hen navelstreng dus dan zullen het inderdaad wel twee bokjes zijn helaas! Jammer dat er alleen de opties zijn of zwangere geit als je hem ergens met andere geiten zet, of castreren. Heb wel iemand die geiten wil alleen alle de twee bokjes gaan waarschijnlijk vechten en alleen is zo sneu..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:27

eentje castreren en bij jullie laten,en de andere plaatsen naar een goed tehuis?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 09:34

Ik ben een beetje aan het googlen over het castreren van een bok. Heb het onderstaande gevonden. Ergens las ik ook dat ze alleen nog operatief op de bloederige methode verwijderen. Vind beide methodes niet echt een fijn idee. :\ Had ook in gedachten om de bok met een hek er tussen op een ander stukje te zetten. Maar aangezien geiten aardig kunnen slopen blijft dat hek vast niet lang heel als ze hitsig zijn. :+

De castratie zelf kan op twee manieren geschieden, ‘onbloedig’ of ‘bloedig’. Bij de onbloedige methode, die vooral geschikt is voor jongere dieren, worden met behulp van de tang van Burdizzo, een speciale kneustang, de bloedvaten gekneusd die de testikels van bloed voorzien. De bloedtoevoer vermindert, waardoor de testikels zich onvoldoende kunnen ontwikkelen en het dier uiteindelijk onvruchtbaar wordt en niet gaat stinken.Op het eerste gezicht lijkt dit een brute methode, maar slechts de bloedvaten worden gekneusd en de testikels zelf worden ongemoeid gelaten, zodat deze ingreep, zeker onder verdoving, een buitengewoon simpele is.Bij volwassen dieren werkt deze methode minder goed en is men gedwongen om de testikels operatief te verwijderen. Hierbij wordt het dier eveneens onder narcose gebracht. De bloedvaten worden nauwkeurig afgebonden om nabloedingen tegen te gaan.
Deze methode is veel ingrijpender dan de vorige en heeft een kleine kans op complicaties. Toch behoort het tot de routinehandelingen van een dierenarts en hoeft voor het het welzijn van de bokken nauwelijks een belemmering te zijn.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:43

De laatste methode is gewoon de castratie methode zoals ook met een paard en bijvoorbeeld hond wordt gedaan. Ik zou daarvoor kiezen denk ik,het meest gangbare in mijn ogen maar weet niet zeker hoe dat zit met bokken.

Bokken in een aparte wei naast de vrouwen zetten lijkt mij zielig,wel ruiken maar niks kunnen :+
Vrees ook dat ze allerlei manieren zullen bedenken om alsnog bij elkaar te komen dus vrees dat je dan niet zo op je gemak zou zitten ahaha

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 10:00

En als alle 2 de bokjes nou ergens in een weitje gaan zonder geit? Zal dat goed gaan?