Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:vuurneon schreef:Toch ben ik benieuwd; hoe zou de dierenarts mijn vis euthanaseren?
Ligt ook aan de vis, hoor... Ik ken mensen met een grote koivijver, meerdere vissen van 50 tot 70 cm groot. Deze mensen laten de dierenarts komen om de vis te euthanaseren. Voor een neon tretra'tje is een dierenarts niet nodig. Maar zo'n grote Koi... Ik snap wel dat ze de DA erbij halen.
AnneXxX schreef:_San87_ schreef:
Ligt ook aan de vis, hoor... Ik ken mensen met een grote koivijver, meerdere vissen van 50 tot 70 cm groot. Deze mensen laten de dierenarts komen om de vis te euthanaseren. Voor een neon tretra'tje is een dierenarts niet nodig. Maar zo'n grote Koi... Ik snap wel dat ze de DA erbij halen.
Zo kun je natuurlijk op iedere slak zout leggen en uitzonderingen bedenken, ik bedoel gewoon een simpele vis...
Zo kun je natuurlijk op iedere slak zout leggen en uitzonderingen bedenken, ik bedoel gewoon een simpele vis...
_San87_ schreef:AnneXxX schreef:
Een Koi is een simpele vis.
Een Koi is een simpele vis.
Niet bepaald een vis die bij een gemiddeld huishouden in de woonkamer staat...Althans, in mijn omgeving niet.
Als ik het over een 'standaard vis' heb, is dit, en denk voor de meeste een simpele goudvis van max een paar cm.
Gini schreef:Het gaat hier niet over hoe je een dier het beste kan laten inslapen. Als je weet wat je doet, hey, be my guest en draai die vogel zijn nek om of gooi die muis tegen de muur.
Het ging hier echter over de bedragen die DAen vragen voor het inslapen. Dus laten we terug wat meer ontopic gaan.
love_western schreef:Ik ga niet op je in. Je leest alleen de dingen die je wilt lezen. Ik zeg dat ik het een gemartel vind om met een doodziek diertje, wat GEEN kans heeft op herstel. Dan maak ik het diertje liever af in vertrouwde omgeving.
Daarnaast kan ik wel inschatten als medicijnen nog haalbaar zijn of niet. Zodra een klein diertje laat zien, dat ze ziek zijn. Dan kun je er meestal weinig aan doen. En als een diertje dood ziek is, dan wil ik niet dat het diertje die dagen/weken nog lijdt tot dat het beter is. Ik vind dat egoïstisch. Dan denk ik alleen maar aan mijn eigen belangen. Niet aan die van het dier.
En ik kon mijn hamsters prima hanteren. Maar ze waren dus niet gewend om overal mee naar toe geslepen te worden.
Ik ben er heel makkelijk mee met dieren. Ze krijgen de verzorging die ze nodig hebben. De nodige aandacht. Zijn ze ziek, krijgen ze de medische zorg. Maar ga er geen honderden tot duizenden euro's inpompen als ze weinig kans hebben op herstel. En een goede eigenaar kan aan zijn dier zien als het klaar is of niet. Als diertje aangeeft niet meer te willen. Wie ben ik dan om toch nog door te gaan proberen? Je moet realistisch blijven. Wat veel mensen niet kunnen is mijn ervaring.
Electra63 schreef:@Air, beter spuit 11 dan te gierig om voor je dier een DA te betalen m te euthaniseren
galley schreef:little_king schreef:En hoe zal het nu gaan met de rat van Galley?
Die is vredig ingeslapen.