De eerste weken viel het stelen 100% mee maar nu hij zich thuisvoelt Hij vindt het een zeer leuk spelletje om iets te pakken wat niet mag en dan op de vlucht slaan voor de baasjes. "Pak me dan, als je kan". En we moeten er wel achteraan want anders blijft het niet heel.
Wat het bij ons net wat lastiger maakt is dat hij niet alleen een opvanger is maar ook een herplaatser. Hij heeft een maand of zes bij een gezin verbleven waar hij totaal niet opgevoed werd. Toen hij weer in de opvang terug kwam kende hij geen enkel commando en had totaal geen manieren. Hij is daar maar een maand geweest dus dat was te kort om hem op te voeden, dat mogen wij nu doen Probleem is dat hij nu niet altijd even goed begrijpt waarom dingen hier niet mogen. Kan hij ook niets aan doen en we komen er wel maar het zal daardoor wel iets langer duren. We hebben nu een pup in mega formaat
spatter
Geplaatst: 02-01-13 23:17
percy tip: klinken van de deuren omhoog zetten, krijgt de hond de deuren niet meer open
_Lonneke
Geplaatst: 02-01-13 23:28
hoooi
nou ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik dacht ik meld me ook even
ik heb een podenco reu uit spanje van 3 jaar hij komt van de stichting arca noah.
het is zoooo een schat van een hond!
er staat een foto van hem in mijn profiel. ik probeer er wat meer foto's op te zetten maar het lukt niet echt meer via photobucket?
Percy
Geplaatst: 03-01-13 00:13
spatter schreef:
percy tip: klinken van de deuren omhoog zetten, krijgt de hond de deuren niet meer open
Dank voor de tip! Die truc lukte bij mijn RR maar in dit geval is het probleem dat de deuren niet goed sluiten. Ze sluiten wel maar je kan ze vrij gemakkelijk weer open duwen en hij dus ook. Geen idee hoe we dat op moeten lossen, er zit ook geen sleutel op.
merrieveulen
Geplaatst: 03-01-13 08:41
leuk om te lezen hoe aanhankelijk jullie hondjes ook worden. Mijn ervaring met honden die nooit een echte band met mensen hebben kunnen opbouwen is dat je een vriend voor het leven hebt als die band eenmaal begint te ontstaan. Dat stukje erkenning lijken ze dan toch enorm te waarderen he... Ik kan aan Gismo wel merken dat hij veel verschillende adresjes heeft gehad, maar zie ook zeker dat hij mij ziet als zijn maatje zeg maar.
@ Lonneke, heb je je photobucket in de nieuwe versie staan? rechts staat een klein regeltje om dat terug te veranderen, heb ik iig wel gedaan. met de nieuwe versie wilden mijn gewone foto's niet meer uploaden voor Bokt, omdat photobucket ze niet automatisch meer op het goede formaat zette. Ook met handmatig verkleinen ging het niet naar m'n zin, bovendien ging daar heel veel tijd in zitten.
@ Percy, lastig probleem inderdaad. Is het een optie om ook daar de ruil-optie toe te passen? Weet hij wel op zo'n moment dat hij iets heeft wat hij niet mag hebben? grote kans dat hij het gewoon als een spelletje ziet allemaal.
Wat een mooi plaatje ponyparadijs! Weet alleen niet of 'obediant' klopt... Noel luistert erg goed, maar alleen als er voor hem ook wat in zit. Als hij het nut er niet van in ziet, doet ie het echt niet! Ik geniet echt van hem.
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Geplaatst: 03-01-13 09:15
Ik wil ook wel een foto van onze Lola plaatsen, maar dat gaat niet op de ipad helaas. Ze is zo' n grappig leuk hondje en alles gaat super. Helaas wel nog steeds bang voor mijn man, toch denk ik dat het hele kleine stapjes vooruit gaat. Ze is nu twee maanden hier en ik ben benieuwd hoe ze over twee maanden tegen hem aankijkt. Het is en blijft lastig, maar aangezien hij heel gek op haar is komt dat vast goed. Zou zo leuk zijn als hij ook eens het ontzettend blije grappige hondje ziet wat ik zie! Gelukkig kan hij haar wel blij meemaken als we in het bos lopen met de honden, dan is ze veeeeeel minder bang voor hem. Ze loopt ook gewoon los met onze andere hond en maakt zulke leuke capriolen! we zijn echt gek op haar, ze is echt mijn vriendinnetje!
singasong
Geplaatst: 03-01-13 09:26
Dit is Angel. Komt uit Spanje via ACE. Liefste hond van de wereld Ik heb haar nu 7 jaar en ze is ongeveer 7,5 jr.
Angel is ook een mooie hond. Meeting was al eerder voorgesteld geloof ik. Ik vind het prima als het maar niet aankomende maand is (nu 36weken zwanger)
Ponyparadijs mooie foto en tekst.
OVer spelen mijn hond snapte dat ook echt niet. Maar door zijn oude maatje Die gek op ballen was heeft hij geleerd dat dat wel erg leuk is. Alleen raakt hij ze wel een kwijt Maar voor de rest naast ballen speelt hij nergens mee. Hij blijft dus ook keurig van de knuffels en speelgoed van de kinderen af
Zo scheurt Easy over het strandje, achter een stok of bal aan!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 03-01-13 15:10
Testebeest: die kan een flink sprintje trekken
Cyrilletje: haha die is leuk!
Singasong: mooie hond!
LDRD: wij hebben Timo eerst los gehad op plekken waar omheining was, zoals de binnenbak van de rijvereniging, en omheinde losloopveldjes hier in de buurt. Toen dat in 100% van de gevallen goed ging durfden we het aan om hem in het bos of op de hei ook los te laten. Maar het heeft best een tijd geduurd voor dat het vertrouwen er was. Dat was op Vlieland, omdat hij daar toch geen gevaar liep als hij weg zou rennen. Daar konden we goed oefenen een hele week lang. Hij is er wel een paar keer tussenuit gepeerd, maar uiteindelijk toch steeds netjes terug gekomen
Ik zie een meeting ook wel zitten. Leuk al die sjeesbeesten
Zei ik nou dat Noel niet gapt? Foutje! Hij heeft vanmiddag een pak Icetea uit een krat gevist en een pak melk. Binnen twee tellen de dop eraf gekauwd. Gelukkig geen gaatjes in de pakken gemaakt, dus een troep was t niet. Mijn oude hond krijgt zo'n pak niet eens uit het krat...
Percy
Geplaatst: 03-01-13 20:26
Zeg nooit "dat doet ie nooit" EllenB
Meeting lijkt me ook heel leuk maar waar? Ik woon in België, noorden van Nederland wordt me wat te ver.
ponyparadijs
Geplaatst: 03-01-13 20:36
Kunnen we dan ergens meeten waar het omheind is? Dan wil ik mijn scheurijzer ook wel los gooien!
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Voor de geïnteresseerden zijn hier dan de eerste foto's van het Roemeense ijsbeertje Mas. Foto's zijn gemaakt op nieuwsjaarsdag dus toen hadden we 'm net één dag. Ik kan jullie vertellen, het is een ontzettende schat! Heel erg lieve, nieuwsgierige en enthousiaste pup. Wel is 'ie behoorlijk waaks en dat mag wel wat minder haha. Hij is trouwens 4.5 maand en 7.5 kilo!