Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:41

Het was een schildpadkater he, met de naam Lapje. :')

Lief hoofdje heeft die witte zeg <3 Mijn witte heeft een dikke plofkop :')

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:32

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 12-06-22 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:53

Smee__ schreef:

Schildpadkatten vallen ook onder de noemer 'lapjeskatten', dus de naam klopt prima :)) . Wij hadden vroeger een schildpadpoes, dat blijf ik een van de mooiste kleurencombi's vinden.

Oooh, hierboven alweer zulke leukerds...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:54

Aaaah mr. Higgins, ik blijf echt fan van hem :+:

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:07

Smee__ schreef:

Lief hoofdje heeft die witte zeg <3 Mijn witte heeft een dikke plofkop :')

Dan moet er toch genetisch ergens iets niet goed heb gezeten wellicht toch iets van 2 geslachten, want een schildpad is altijd een poes.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:09

Van wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schildpadkat

Citaat:
Geslacht

Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft een XXY-chromosoom. Vaak is deze dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat 'chimerisme' genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaal gesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren met DNA van beide embryo's. Deze kater is wel vruchtbaar en kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam dus verschillend DNA hebben. Bij sommige rassen kan er tenslotte sprake zijn van een pigmentstoring, waardoor de kater schildpad lijkt, maar het niet is. De katers vererven een gewone rode vachtkleur, ze hebben alleen voor het oog zwarte vlekjes in de vacht. Hij kan wel vaker dit soort katers vererven. Een kenner zal kunnen zien dat het geen schildpad is omdat de tekening niet zo gemêleerd is.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:12

rode poezen zijn niet bijzonder, tortie(schildpad) katers wel aangezien dat in theorie niet mogelijk is
deze worden tortietoms genoemd en vaak XXY(onvruchtbaar) of chimera(wel vruchtbaar)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:17

CrazyCat schreef:
Rode dames zijn zeldzaam, alleen is sorrel bij de abessijnen niet hetzelfde als genetisch rood.
Zo geeft een sorrel abessijn poes die gedekt wordt door een sorrel kater altijd sorrel kittens. Zelfde als vos bij de paarden.

sorrel is geen rood maar cinnamon (licht bruin)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:21

Oh wat een schetige kittens allemaal <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:25

mijn rooie kerel
Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:47

Ik had het op wikipedia inderdaad ook al gelezen, maar hij was inderdaad onvruchtbaar :j Wel echt een heerlijk beest, hij is van de quarantaine zo gelijk geplaatst, heeft nog geen dag bij de andere katten gezeten :)

Gaaf beest hierboven, ik houd toch wel van die langharige katten <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:54

Van schreef:
sorrel is geen rood maar cinnamon (licht bruin)

Klopt het is inderaad cinnamon, vandaar de verwarring bij veel mensen die zien een rode kat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:55

Hoi mensen, 't is alweer even geleden dat ik me hier meldde en m'n katjes voor heb gesteld. Heb net globaal een beetje bijgelezen en veel mooie foto's gezien die ik later eens beter ga bekijken :) Momenteel staat m'n hoofd daar echt niet naar namelijk...

... want... ik lees hier wat over kat met 3 pootjes en een kat met een halve staart. Zouden de bijbehorende bokkers mij aub wat willen vertellen over de amputaties? Bij voorbeeld over de nazorg, en hoe gauw je kat gewend was aan z'n nieuwe lichaam. Vanmiddag gaat namelijk mijn poezel onder het mes. Ze heeft een tumor in een teen en die wordt afgezet ;(
Laatst bijgewerkt door Koper op 15-11-12 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:10

Ach jeetje Koper, wat naar!! Ik heb er geen ervaring mee maar heb ik hier een aantal poezels voorbij zien komen met 3 pootjes :j

Wat een leuke katten weer :j

Jack wordt ook steeds groter en hij is druk aan het wisselen. 3 december staat de castratie op de planning en dan hoop ik dat er wat van de ijskoude lucht tussen Jack en Beau verdwijnt!
Beau vindt eigenlijk alleen mij nog maar lief, de rest is stom en een reden om te grommen :n Ik probeer haar extra aandacht te geven, want ze vindt het heerlijk om gekroeld te worden door mij :j Nu vergeet ik dat soms omdat Jack heel veel aandacht vraagt en het liefst de hele dag op schoot of om mij heen hangt :+
Vriendlief is vooral om mee te vechten :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:12

O, wisselen :D Toen Ju ongeveer een half jaar was vond ik ineens een kiesje in z'n eetbak. En een hoektandje op de krabpaal :D De andere tandjes heb ik nooit gevonden, z'n snijtanden zijn sowieso heel klein, ook die van z'n volwassen gebit.

Zoë (poezel) is vorig jaar onder narcose geweest voor een gebitbhandeling. Ze was toen daarna 's avonds thuis erg groggy. Mijn zus (die paraveterinair is) gaat als het goed is straks mee als ik haar weer mag ophalen :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:16

De hoektand heb ik opgevangen doe hij er uitviel! Hij had mij net ontzettend hard gebeten :oo (na een gevecht met vriendlief, dat mogen ze nu dus ook niet meer doen :n Alleen de oren van zowel vriendlief als Jack zitten er af en toe voor de sier aan volgens mij :+ )
Had al gezien dat de tand helemaal naar voren stak en dat het nooit lang meer kon duren. Hij beet mij en het kon niet anders als dat de tand er uit moest gaan nu! Zag Jack wat met mijn poot bij zijn mond daarna en toen heb ik mijn hand er onder gehouden en daar viel de tand zo in :')

Onder is ie klaar (aan de voorkant tenminste) Boven is hij nog druk bezig. Maar doordat hij gedrangvoederd is toen hij klein was, is het heel moeilijk om in zijn bekje te kijken! Dan wordt hij echt heul erg boos :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:19

Dan ben je slimmer dan ik, ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat kittens ook wisselen :o

Hoe oud is Jack? Mijn Ju is destijds ook in december gecastreerd, hij was toen 6,5 maand. Vrij jong... ik hoopte dat hij wat rustiger zou worden, hij deed nogal ruig naar poezel. Maar dat heeft nog bijna 3 jaar geduurd :P Nu is 'ie 6 en het is een ontzettende knuffelkont die graag op de bank dweilt. We bokken ook vaak samen :D

Afbeelding

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:29

Wij hadden altijd 2 europese kortharen. Een is 2 mnd geleden overleden aan een tumor in zijn darmen en de ander heeft nu waarschijnlijk hetzelfde :(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:32

Jack is nu al best rustig hoor, hij heeft vaste tijden waarop hij rondjes gaat rennen en druk is :j
Het liefst ligt hij gewoon lekker bij me :j Maar als Beau er is dan is Beau plagen natuurlijk veel leuker....
Achter haar aanlopen en dan steeds tegen staart en achterpoten aantikken en dan hard wegrennen :+
Zich van de stoel af laten storten als Beau langs komt, die zich dan vervolgens een hartverzakking schrikt..... Beau is veel meer op zichzelf en Jack wil graag spelen en heel soms wil Beau daar wel in meegaan en hoor ik ze door de woonkamer rennen. Maar meestal wordt ze nogal chago van hem.....
Jack wordt ook vroeg gecastreerd, direct met 6 maanden :j Maar goed we weten niet helemaal precies hoe oud hij is, maar hij heeft het gewicht (meer dan 2 kilo moeten ze bij onze DA zijn om geholpen te worden) al lang en breed bereikt.
Viel me gisteren op dat hij nu echt wat begint uit te zwaren, het was steeds een beetje een scharminkeltje, een slungel (met veel te grote voeten dat dan weer wel)

Nou ja ik had Beau ook als kitten en die ging ook wisselen natuurlijk ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:35

Jeetje wat vreselijk amandananana... hoe ben je erachter gekomen?

Ik ben bang := Moet 'r zometeen inleveren. Vorig jaar is bij Ju (kater) een tumor verwijderd uit z'n gezicht. Bij pathologisch onderzoek bleek dat er een stukje van de tumor was achtergebleven, die zit dus nog in z'n kop. Alleen groeit hij kennelijk hééél langzaam, ik wacht nu al een jaar of hij weer een bult in z'n gezicht krijgt. Terwijl die van Zoë... in een paar weken is dat ding enórm geworden. Eerst dacht de DA dat het een ontsteking was, dus antibiotica... werkte niet en het werd alleen maar dikker. Afgelopen maandagavond had ik een afspraak bij de DA dat ze er weer naar zou kijken, en andere antibiotica mee zou geven. Vlak voordat ik naar de kliniek ging ging de poot bloeden en de DA zag toen dat 't een tumor was. Gelukkig dat we gauw terecht kunnen maar leuk is het helemaal niet ;(
Laatst bijgewerkt door Koper op 15-11-12 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:37

Jeetje amandananana :(:)

Koper: Logisch toch dat je bang bent! Ga er maar vanuit dat ze bij de DA in goede handen is en dat ze er alles aan zullen doen om je kat zo goed mogelijk te helpen. Heb hier in het topic gelezen dat katten die een pootje moeten missen zich razend snel aanpassen aande situatie en al snel alles weer kunnen wat ze daarvoor ook deden :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:39

Hihi sakkia, klinkt bekend :D Ju is hier als kitten in huis gekomen, en léúk dat hij het vond om Zoë te pesten. Met een boogje in z'n rug en z'n staart opgezet stuiterde hij met 4 pootjes tegelijk poing poing poing op d'r af. Zoë is een wat schuchtere en terughoudende poezel die dat helemaal niet leuk vond.

En Ju heeft ook heul grote poten. Waar hij mee stampt. Wanneer hij buiten is geweest en weer terug naar huis komt hoor je 'm al aankomen.

Edit: dank je wel voor je bericht :) Ze wordt geopereerd door de DA die haar de afgelopen twee keer ook bekeken heeft en dus weet hoe de poot is. Dat is wel fijn.

Ik hoop dat ik haar straks snel mag ophalen, vind 't wachten altijd zo vreselijk :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:46

Hahaha, ja dat rennen met gekromde rug e.d. is me heel bekend :+
Maar het rennen op Formule 1 stand is wel voorbij nu trouwens. Dan zette hij af en dan ging het hoofd naar voren en de oren plat en dan ging ie zoooo hard, zag je alleen nog een vlek voor bij komen :')
Beau speelt de hele dag buiten verder, die vindt het leuk om achter blaadjes aan te rennen e.d.
Maar ze hebben me ook wel een beetje voor de gek hoor. beau doet net of Jack haar aardsvijand is, maar toen ik dinsdagavond in de bijkeuken kwam aten ze gewoon uit hetzelfde bakje (ook foei trouwens want Jack krijgt nog kittenvoer) en was er niks aan de hand. Beau ziet mij en haalt uit naar Jack :')
Doordat beau zo vreselijk alleen aan mij hangt is het weleens lastig. Als vriendlief haar roept of iets lekkers wil geven dan reageert ze gewoon niet :n Dat moet ik dan doen en dan wil ze wel.........
Maar goed ik heb daar ook niet altijd tijd of zin in (lees met een dekentje op de bank en dan naar buiten moeten om de kat uit de schuur halen omdat ze het bij vriendlief vertikt om te komen)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:01

Ons dametje met halve staart was nog geen week oud toen de helft geamputeerd moest worden wegens een ontsteking. Dit nestje is i.v.m. onze emigratie niet bij ons thuis geboren, maar bij een vriendin.
Nazorg was er geloof ik niet echt anders dan in de gaten houden of het netjes heelt en niet gaat ontsteken. Maar je hebt het bij een kitten van een week over een staartje van enkele milimeters dik.

Ze was zo jong, ze weet niet beter. Mijn gevoel zegt dat ze ietsje minder gemakkelijk hoog springt als haar zus met staart, maar dat verschil is echt minimaal.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:03

Hihi, die Beau van jou is volgens mij wel een slimmerd!

Lekker veel naar buiten lijkt Ju ook wel wat. Helaas woon ik 2 hoog. Hij is wel zo bijdehand dat hij ontdekt heeft dat hij via het balkon aan de voorkant onder het schot door over de galerij kan wandelen en dan daar aan het eind de brandtrap af. En dan staat hij dus op de stoep aan het einde van de straat. Toen hij 5 maanden was (en hier 3 maanden woonde) ontdekte hij dat. Helaas duurde het daarna nog 4 jaar voor hij door kreeg dat hij langs diezelfde weg ook weer terug kon.

CrazyCat dank je wel. Teen is natuurlijk ook nog geen centimeter dik... normaal gesproken. Het is haar linkerpootje, en ze is linkspotig. Ze doet dus het meeste met links. Goed opletten dat 't niet gaat ontsteken had ik ook al bedacht. Afgelopen maandag heeft ze antibiotica ingespoten gekregen die 2 weken werkt.