Lief hoofdje heeft die witte zeg
Mijn witte heeft een dikke plofkop
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mijn witte heeft een dikke plofkop
Citaat:Geslacht
Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft een XXY-chromosoom. Vaak is deze dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat 'chimerisme' genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaal gesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren met DNA van beide embryo's. Deze kater is wel vruchtbaar en kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam dus verschillend DNA hebben. Bij sommige rassen kan er tenslotte sprake zijn van een pigmentstoring, waardoor de kater schildpad lijkt, maar het niet is. De katers vererven een gewone rode vachtkleur, ze hebben alleen voor het oog zwarte vlekjes in de vacht. Hij kan wel vaker dit soort katers vererven. Een kenner zal kunnen zien dat het geen schildpad is omdat de tekening niet zo gemêleerd is.
Wel echt een heerlijk beest, hij is van de quarantaine zo gelijk geplaatst, heeft nog geen dag bij de andere katten gezeten
Momenteel staat m'n hoofd daar echt niet naar namelijk...
Ik probeer haar extra aandacht te geven, want ze vindt het heerlijk om gekroeld te worden door mij
Nu vergeet ik dat soms omdat Jack heel veel aandacht vraagt en het liefst de hele dag op schoot of om mij heen hangt 
Toen Ju ongeveer een half jaar was vond ik ineens een kiesje in z'n eetbak. En een hoektandje op de krabpaal
De andere tandjes heb ik nooit gevonden, z'n snijtanden zijn sowieso heel klein, ook die van z'n volwassen gebit.
(na een gevecht met vriendlief, dat mogen ze nu dus ook niet meer doen
Alleen de oren van zowel vriendlief als Jack zitten er af en toe voor de sier aan volgens mij
)
Nu is 'ie 6 en het is een ontzettende knuffelkont die graag op de bank dweilt. We bokken ook vaak samen 

Maar als Beau er is dan is Beau plagen natuurlijk veel leuker....
Maar goed we weten niet helemaal precies hoe oud hij is, maar hij heeft het gewicht (meer dan 2 kilo moeten ze bij onze DA zijn om geholpen te worden) al lang en breed bereikt.
Moet 'r zometeen inleveren. Vorig jaar is bij Ju (kater) een tumor verwijderd uit z'n gezicht. Bij pathologisch onderzoek bleek dat er een stukje van de tumor was achtergebleven, die zit dus nog in z'n kop. Alleen groeit hij kennelijk hééél langzaam, ik wacht nu al een jaar of hij weer een bult in z'n gezicht krijgt. Terwijl die van Zoë... in een paar weken is dat ding enórm geworden. Eerst dacht de DA dat het een ontsteking was, dus antibiotica... werkte niet en het werd alleen maar dikker. Afgelopen maandagavond had ik een afspraak bij de DA dat ze er weer naar zou kijken, en andere antibiotica mee zou geven. Vlak voordat ik naar de kliniek ging ging de poot bloeden en de DA zag toen dat 't een tumor was. Gelukkig dat we gauw terecht kunnen maar leuk is het helemaal niet
Ju is hier als kitten in huis gekomen, en léúk dat hij het vond om Zoë te pesten. Met een boogje in z'n rug en z'n staart opgezet stuiterde hij met 4 pootjes tegelijk poing poing poing op d'r af. Zoë is een wat schuchtere en terughoudende poezel die dat helemaal niet leuk vond.
Ze wordt geopereerd door de DA die haar de afgelopen twee keer ook bekeken heeft en dus weet hoe de poot is. Dat is wel fijn.

Dat moet ik dan doen en dan wil ze wel.........