Toevallig heb ik een vraag en misschien kunnen jullie hem beantwoorden, maar ik zal eerst wel even vertellen wat er bij mij thuis rond loopt
Ik had toen ik 12 was 1 konijn gekregen voor mijn verjaardag, maar dit bleek niet het beste te zijn voor haar. Ze zat in een binnenkooi in mijn kamer. Ze werd als maar dikker en agressiever. Na 1,5 jaar besloot ik dat dit niet langer kon en ik kocht een buitenhok voor op balkon. Binnen een maand was ze afgevallen, doordat ze genoeg beweging kreeg. Maar ze zat eenzaam daar buiten dus ben ik op zoek gegaan naar een tweede konijn. Een afgekeurde teddy widder ram. Ik heb hem laten castreren en vanaf dag 1 zijn zij beste vriendjes (nog steeds). Een kennis van mij had dit jaar februari baby konijntjes en ik werd meteen verliefd natuurlijk
. Zij moest verhuizen en ik kon er 1 van haar overnemen. Dus ongeveer juni dit jaar heb ik Blue (ze is wit met blauwe ogen) opgehaald en bij die andere twee gezet. Ze werd niet geaccepteerd door de oudste en zat dus eigenlijk elke dag in de zandbak.. Mááár wonder boven wonder zitten ze tegenwoordig met zijn drieën in het nachthok. Had een nieuw hok gekocht en mijn oude hok omgetoverd in een zandbak. Maar nu het kouder wordt heb ik het zand eruit gehaald en er weer een lekker hok van gemaakt. Mijn drie konijntjes hebben twee hokken en een balkon van 2,5 x 6 meter tot hun beschikking. De oudste is nu 7,5 jaar en helaas voel ik haar ruggengraat al aardig.. Het klinkt raar, want ik ben nu 20, maar ik ben trots op mijn kleine beestjes! hahahVoor TS: Het is een tip en je hoeft het niet te doen, maar mijn mening is dat een konijn groepsdieren zijn. Ze vinden het prettig om minimaal met zijn 2en te zijn.
Mijn vraag: Hoeveel hooi per dag geven jullie aan de konijnen? Ik in feite onbeperkt. smorgens en 's avonds. Uiteraard in beide hokken. Ook hebben ze een paar waterbakken staan. Niks ergers om een konijn te zien zonder eten en drinken ..
Sorry voor dit lange verhaal hahah !

Zijn er opvangen die dat doen?