Maar die van jou zou ik niet allemaal weten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Serendip90 schreef:Kan ik hier iemand blij maken met maanvissen? Sinds gisteren "nieuwe" vissen gehaald in de dierenwinkel.... Maanvissen en die tetravisjes konden heel goed samen met onze guppen.... De maanvissen jagen alleen op alle kleine visjes (n) Dus ga straks boos de dierenzaak bellen, maar ben bang dat ik daar weinig aan heb... Dus als ik er iemand blij mee kan maken....
vuurneon schreef:Serendip90 schreef:Kan ik hier iemand blij maken met maanvissen? Sinds gisteren "nieuwe" vissen gehaald in de dierenwinkel.... Maanvissen en die tetravisjes konden heel goed samen met onze guppen.... De maanvissen jagen alleen op alle kleine visjes (n) Dus ga straks boos de dierenzaak bellen, maar ben bang dat ik daar weinig aan heb... Dus als ik er iemand blij mee kan maken....
Niet boos opbellen, gewoon vriendelijk vragen of je ze mag terugbrengen
Ik ben gewoon met vis en al direct naar de winkel gegaan en was geen probleem!
Evelli schreef:Wat moet er allemaal getest worden?
Weet een goede in de buurt van Bovenkarspel. In Westzaan en krommenie zitten ook twee goede.
AdnerB schreef:die jij kent zijn echt goed?
wat voor kosten zitten er aan verbonden?
hebben ze een website?
Evelli schreef:Evelli schreef:Wat moet er allemaal getest worden?
Weet een goede in de buurt van Bovenkarspel. In Westzaan en krommenie zitten ook twee goede.
Bovenkarspel: http://www.kernerforfitanimals.nl/home.html (eigenaar is super aardig en wil je vast helpen)
Krommenie: http://www.aquariumland.nl/
Westzaan: http://www.discuscompleet.nl/
Zijn alledrie zaken met veel verstand van vissen en mij hebben ze nog nooit iets aan proberen te smeren wat ik niet wilde/nodig had.AdnerB schreef:die jij kent zijn echt goed?
wat voor kosten zitten er aan verbonden?
hebben ze een website?
Over de kosten kan ik niets zeggendat zou je met hun moeten bespreken
Tinkerloos schreef:Maanvissen hebben een aquarium van 120 cm nodig.
1 maanvis heeft 50 liter water nodig,2 maanvissen al 100 liter.
80 liter is dus al te weinig, dus je hebt geen ruimte meer voor andere vissen.
Tosca2 schreef:Ik heb ook nog even en vraagje. Ik zit op kamers, maar ik wil toch iets van aquaria om me heen hebben. Welke vis is er geschikt voor een klein aquarium? Ik denk dan aan 30-40 liter. Zelf zat ik te denken aan een Betta splendens mannetje, maar ik hoor heel verschillende verhalen. De een zet hem in een klein aquarium omdat ze zo niet gestresst raken door een te groot territorium te willen verdedigen en de ander wil hem in een meter bak kwijt. Of hebben jullie misschien een ander voorstel?
Temeraire schreef:Jitske leuke visjes! Jammer dat je vijvervissen hebt meegekregen, konden jullie ook niet weten! Als je de mogelijkheid hebt zou ik ze ruilen voor sluierstaart goudvissen. Die lijken er veel op maar dan met mooiere vinnen, en die kunnen wel in een aquarium. Hebben nog steeds meer nodig dan 60 L (50L per vis is het beste) maar dan is het in ieder geval al beter.
Kan je kruidnagelolie bij een gewone supermarkt krijgen? Weet iemand dat?