BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:26

Je kan het weer terug in de vriezer leggen, dan blijft het het langste goed. Of een blikje zalm in olie kopen en de olie eroverheen gieten? Wilt hier vaak wel werken.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:53

essiesilly schreef:
Ik heb ook nog 2 pakjes Smuldier liggen in de vriezer... Denk dat ze er inmiddels al bijna anderhalf jaar liggen, ik ga over m'n nek als ik dat spul voer wat een stink zooi (voor mij dus al een van de redenen waarom ik het niet voer) dus ben het helemaal met je eens dat je hiermee begint en dan overstapt op beter haha :D

oh hahaha dan ben ik niet de enigste die ervan over zijn nek gaat. :')
ik ga zo ff snuffelen wat er allemaal te koop is bij mij in de buurt aan kvv. Kunnen jullie me nog een merk aanraden? Alvast bedankt voor alle hulp :D

cindybijl

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:58

Naturis zou ik je wel aan willen raden.
vind ik een erg goed merk, ook Tinlo, darf eco en haaksbarf zijn goede merken (maar die laatste is relatief duur)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:12

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:26

Sassol schreef:
Kapot slaan zou ik niet doen, dan heb je kans dat ze de harde stukken bot in één keer inslikken en dat wil je niet hebben!

Geiten hebben gewoon hele sterke botten, dacht een keer een geitennek te bewerken voor m'n kat. Dat heb ik geweten! Niet zo'n super groot stuk bot maar jeetje wat hard. (Hakken, zagen, hakken, zagen) De geitenribben zijn iets zachter, maar toch best een grote overstap van een kippennek naar een geitenrib.
Zou dan toch eerst konijnenkop geven oid.

Hoelang BARF je nu? (Hoe harder het bot, hoe zuurder de maag moet zijn om het goed te kunnen verteren)

Ik barf net 3 dagen :') Dus zo ver zijn we nog niet denk ik. Hoe snel gaat dat eigenlijk? Dat het maagzuur, zuurder wordt?

Kippennekken gaat nog steeds goed. Ga er vanavond gewoon eens een klein eendennekje bij doen, eens kijken wat ze nu doet. Van de week kreeg ze lamslever, VIES dat ze dat vond hahaha! Uiteindelijk ging het er gebakken wel in, maar nog steeds niet heel enthousiast. Vanavond kalkoenhart, dat bevalt hopelijk beter!

De kat begint ook al aardig wat interesse te tonen in al dat vlees, jat regelmatig een kippennek uit de voerbak als ik alles aan het klaarzetten ben. Ga hem er straks eens een voorschotelen. Hopelijk ziet hij het niet alleen als speeltje :P

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:42

In principe wordt de maag met elke vleesmaaltijd zuurder, maar hoeveel zuurder? Al sla je me dood.

De kat eet de brokjes hier ondertussen wel (met wat olie of water erover) maar kijkt me nog steeds elke keer raar aan als ik na zijn eetgemauw een bakje brokjes neerzet. Arm ding.
Ga vandaag even wat KVV voor hem halen en volgende week weer een BARFweekje portioneren.

Wat mijn zus een keer gedaan heeft toen haar honden iets niet lustten: het afgepakt en in de tuin aan de kat gegeven waar de honden het konden zien. Dat vonden ze NIET leuk en aten sindsdien netjes hun zalmkop op :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:54

Hier krijgen ze vandaag ook hun eerste zalmkop

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:14

Tessa is weer bijgedraaid, die zit nu te peuzelen aan haar patrijsje. Met reet in de modder en in de regen, maar goed.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:36

@ MWM: whahaha :P

@ Femke: ben benieuwd hoe het bevalt!

@ tanec: zou lekker rustig aan doen met opbouwen, liever iets te langzaam dan iets te snel.

Hier stond er eigenlijk ook een stukje zalm op het menu van de allergiehond, als nieuwe diersoort. Helaas is het hier druilerig weer, waardoor de jeuk weer opspeelt en het hele feest dus niet doorgaat. Grrrr, wij willen vrieskou en sneeuw!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 14:41

Dat is een flinke maaltijd voor die kleintjes Femke :D doe je de kop hakken?
Hier hadden ze vanmorgen haaskken en rund vlees
En vanavond rund vlees met kOnijn nier en groenten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:48

Waar haal jij de haaskarkassen vandaan, essiesilly?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:07

heb gister de hele avond vanalles opgezocht over kvv maar het blijft wel moeilijk om een keuze te maken, ik zit nu te denken aan tinlo want dat word bij mij in de buurt verkocht en daar had ik wel een goed gevoel bij.
kan ik hem over een tijdje ook iets van een rauw bot geven of mag dat niet is zijn maag daar niet zuur genoeg voor?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:08

ja hoor als jij een tijdje kvv voert, kun je opgegeven moment ook bot erbij geven. Sporadisch is dat geen probleem maar als je het elke dag doet krijgt je hond een overschot aan calcium en fosfor (als ik het goed heb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:54

essiesilly schreef:
Dat is een flinke maaltijd voor die kleintjes Femke :D doe je de kop hakken?
Hier hadden ze vanmorgen haaskken en rund vlees
En vanavond rund vlees met kOnijn nier en groenten

Nee... Heb nog geen goede messen behalve n normale bijl.
Dus ze mogen zelf alles er af kluiven onder mijn supervisie.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:07

Sonja89 schreef:
Waar haal jij de haaskarkassen vandaan, essiesilly?

heb ze bij versvoer.nl gehaald (bio haaskk)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:13

Okay! Nette prijs trouwens.

EHH, ik zie nu dat het PER STUK gaat i.p.v. per kilo :(:)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:19

per stuk? ik heb een bulk van 10 kilo

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:21

hmz ik ga even zoeken, als ik m niet kan vinden kan je ze gerust mailen want ze mailt heel snel terug

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:26

Ja maar, 1.85 per stuk, klopt die prijs?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:29

denk het wel... ik betaalde 29 euro voor 10 kilo dus 2.90 per kilo en ze wegen ongeveer tussen de 300 en 400 gr.
zal ze vd week even goed wegen

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:32

Ja ben benieuwd wat ze wegen! Als ik ze via die site zou bestellen, zou ik wel heel snel blut zijn :( Haha!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:39

ben ik ook :') maar wel echt goed spul
en daarnaast ook veel van de jager dus dat scheelt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:51

Misschien kan ik hier mijn vraag kwijt bij jullie.

Wij hebben een poes van 10 jaar die al sinds het begin een behoorlijke braker is. Ze is regelmatig binnenstebuiten gekeerd door de dierenarts maar er is nooit iets uitgekomen. Alle soorten brokken hebben we geprobeerd, natvoer lust ze niet.) Ze krijgt dan medicijnen en dat werkt een poosje en dan gaat het weer van voor af aan. Op dit moment is het zo erg dat ze alleen nog kipfilet, witvis en tartaar ( :+ ) binnen houdt.
Pasgeleden heb ik bij de dierenwinkel een doosje ingevroren vers vlees gehaald. Erop staat dat daar alles in zit wat ze nodig hebben. Thuis snel een blokje in de koelkast gezet zodat dat kon ontdooien en zodra het ontdooid was het gegeven. Ze vond het heerlijk en heeft het binnen gehouden. *\o/*
Sindsdien krijgt ze dit maar nu wil ik eigenlijk wat meer diversiteit in vlees aanbieden. Ze is er namelijk wel zo 1 die van afwisseling houdt.
Hebben jullie adresjes omgeving Ede waar ik dit zou kunnen halen of bestellen? Ik zag dat een bokker dit ook aanbiedt. Kaspar @ bokt met de website http://www.versvleesnatuurvoeding.nl maar dat is mij eigenlijk te ver weg (anderhalf uur rijden). :o
Het is geloof ik niet BARF, maar wel vers vlees en ik hoopte dat hier ook mensen zitten die dit geven. :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:15

Heb even gekeken maar Tinlo en Haaksbarf gebruiken dezelfde percentages bot, orgaan en spiervlees. Dus als dat dichter in de buurt zit zou je dat ook kunnen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:34

Nou...
Leila lust wel zalm, maar vond t eten ervan nog erg moeilijk.
Lotus dacht dat t een lollie was.
En Luna eet niet "van de kop" tenzij ik t vlees er voor haar af trek en uit de hand voer. Hahaha

Nog iets te moeilijk dus die zalmkop.
Voorlopig eens proberen met kleine visjes.